Gmole + Osłona - co wybrać
Gmole + Osłona - co wybrać
Witam stoję przed zakupem tych dwóch rzeczy z tytułu i mam dylemat tyle jest tych rzeczy
Czy brać:
Fabryczne Gmole + plastikowa osłona (wiadomo osłona słabsza, ale pewnie lżejsza i pasuje do reszty)
Może firma HEED podoba mi się ich osłona bez otworów z przodu (zawsze mniej błota pod silnikiem )
Firma GIVI ładne gmole, osłona spoko tylko wszystkie z otworami
Może z innej polskiej firmy co robią pod modele ...
Tematów jest sporo jednak, nigdzie nie widziałem porównania więc pozwoliłem sobie na małą ankietę, z meteoryczną pogaduszką
LWG
Czy brać:
Fabryczne Gmole + plastikowa osłona (wiadomo osłona słabsza, ale pewnie lżejsza i pasuje do reszty)
Może firma HEED podoba mi się ich osłona bez otworów z przodu (zawsze mniej błota pod silnikiem )
Firma GIVI ładne gmole, osłona spoko tylko wszystkie z otworami
Może z innej polskiej firmy co robią pod modele ...
Tematów jest sporo jednak, nigdzie nie widziałem porównania więc pozwoliłem sobie na małą ankietę, z meteoryczną pogaduszką
LWG
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Gmole Kappa a płyta faktycznie HEED co-dzi-zrobi-em-dla-swojego-motocykla-t393-580.html
DL650A L8
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Hej,
Gmole mam fabryczne, wydają się ok. Nie mam porównania z innymi ale na pewno nie brałbym takich w których rura przechodząca dołem ta która łączy lewą i prawą stronę jest skręcana.
Co do płyty pod silnik.
Jak tylko Świnka-Skarbonka będzie miała pełny brzuszek wywalę plastikową fabryczną atrapę osłony, chroni co najwyżej przed zderzeniem z szybko galopującą mrówką i kupię tą płytę w wersji spawanej :
https://ravetechmotorcycles.com/store/e ... -dlsp.html
Przekonuje mnie :
1. Płyta 4 mm aluminium, dwustronnie spawana
2. Tylny wspornik do montażu ze stali nierdzewnej
3. Sposób montażu. Moim zdaniem Ravetech zrobił to poprawnie, niektórzy producenci płyt stosują mocowanie wprost do bloku silnika, gupie trochę się mnie wydaje
4. Możliwość wymiany oleju oraz filtra oleju bez konieczności demontażu płyty
Tu masz filmik jak gościu montuje (zakłada wersję nitowaną ale zasady te same) :
Gmole mam fabryczne, wydają się ok. Nie mam porównania z innymi ale na pewno nie brałbym takich w których rura przechodząca dołem ta która łączy lewą i prawą stronę jest skręcana.
Co do płyty pod silnik.
Jak tylko Świnka-Skarbonka będzie miała pełny brzuszek wywalę plastikową fabryczną atrapę osłony, chroni co najwyżej przed zderzeniem z szybko galopującą mrówką i kupię tą płytę w wersji spawanej :
https://ravetechmotorcycles.com/store/e ... -dlsp.html
Przekonuje mnie :
1. Płyta 4 mm aluminium, dwustronnie spawana
2. Tylny wspornik do montażu ze stali nierdzewnej
3. Sposób montażu. Moim zdaniem Ravetech zrobił to poprawnie, niektórzy producenci płyt stosują mocowanie wprost do bloku silnika, gupie trochę się mnie wydaje
4. Możliwość wymiany oleju oraz filtra oleju bez konieczności demontażu płyty
Tu masz filmik jak gościu montuje (zakłada wersję nitowaną ale zasady te same) :
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Gmol- duży Heed
Oslona , zależy jakie trasy . Ja wymieniłem plastik na Givi. Kolega grubego heeda, też na Givi.
Oslona , zależy jakie trasy . Ja wymieniłem plastik na Givi. Kolega grubego heeda, też na Givi.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
RM-G polecam, zarówno gmole jak i osłonę i na dodatek centralkę.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Gmole rozumiem solidne, ale po co wam osłona na silnik z blachy 4mm?
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
ja miałem cieńszą i niestety się zdrowo pokiereszowała na off-ie
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
No tak ale to już trzeba w jakiś konkretny pinek przywalić, na jakimś lekkim szuteku czy asfaldzie nie widzę potrzeby dźwigania zbędnych kg.Struna pisze:ja miałem cieńszą i niestety się zdrowo pokiereszowała na off-ie
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
4mm alu - to nie waży wiele
U mnie akurat zawias dobił i osłona po kamyrdolcu sporym się "otarła" - no ale zadanie spełniła, bo mimo iż się pogięła i pękła przy jednym mocowaniu, to silnikowi się nic nie stało.
U mnie akurat zawias dobił i osłona po kamyrdolcu sporym się "otarła" - no ale zadanie spełniła, bo mimo iż się pogięła i pękła przy jednym mocowaniu, to silnikowi się nic nie stało.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
No własnie i tutaj nasuwa się kolejne pytanie.Struna pisze:4mm alu - to nie waży wiele
U mnie akurat zawias dobił i osłona po kamyrdolcu sporym się "otarła" - no ale zadanie spełniła, bo mimo iż się pogięła i pękła przy jednym mocowaniu, to silnikowi się nic nie stało.
Aluminium, czy stal? Sądzę, że tez nie do końca prosty wybór.
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
u RM-G bok jest stalowy a płyta pod spodem to grube alu przynitowane do tychże boków, a całość mocowana z przodu do gmoli a z tyłu do fabrycznych mocowań.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Fabryczna osłona silnika z tworzywa wygląda fajnie i dobrze chroni filtr oleju przed kamyczkami, nie drga, nie rezonuje, łatwo ją zdemontować chcąc np. zmienić olej ale w teren się nie nadaje, ja mam taką u siebie i jestem zadowolony
Mam także fabryczne gmole, są znacznie cieńsze od np. Givi i ponoć pękają po nawet lekkim paciaku (nie miałem więc nie potwierdzę)
Pozdrówko
Mam także fabryczne gmole, są znacznie cieńsze od np. Givi i ponoć pękają po nawet lekkim paciaku (nie miałem więc nie potwierdzę)
Pozdrówko
Iżu
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Płyta wiodącej marki wykonana z cienkiej blachy po jeździe w terenie może wyglądać tak :
(post #25)
https://www.stromtrooper.com/dl1000a-20 ... mbo-3.html
(post #41)
https://www.stromtrooper.com/dl1000a-20 ... mbo-5.html
tu inny użytkownik (post #26)
https://www.stromtrooper.com/dl650a-201 ... ate-3.html
To co dla mnie jest istotne to sposób mocowania osłony silnika.
Na pierwszych 2 zdjęciach niżej pokazano jak mocowane są wsporniki. Przypomina mi się jeden z moich wykładowców z politechniki który widząc takie rozwiązania zwykł był mawiać : „Inżynjeeer idiot !” No ale to moja opinia.
https://apairofstroms.wordpress.com/bik ... ash-plate/
A fabryczna osłona silnika z tworzywa to marketingowa ściema.
Od dołu sytuacja wygląda tak :
Nie jestem zadowolony. Chyba że mi sprzedali felerną osłonę
(post #25)
https://www.stromtrooper.com/dl1000a-20 ... mbo-3.html
(post #41)
https://www.stromtrooper.com/dl1000a-20 ... mbo-5.html
tu inny użytkownik (post #26)
https://www.stromtrooper.com/dl650a-201 ... ate-3.html
To co dla mnie jest istotne to sposób mocowania osłony silnika.
Na pierwszych 2 zdjęciach niżej pokazano jak mocowane są wsporniki. Przypomina mi się jeden z moich wykładowców z politechniki który widząc takie rozwiązania zwykł był mawiać : „Inżynjeeer idiot !” No ale to moja opinia.
https://apairofstroms.wordpress.com/bik ... ash-plate/
A fabryczna osłona silnika z tworzywa to marketingowa ściema.
Od dołu sytuacja wygląda tak :
Nie jestem zadowolony. Chyba że mi sprzedali felerną osłonę
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
i wszystko w temacieOld Donkey pisze: To co dla mnie jest istotne to sposób mocowania osłony silnika.
Na pierwszych 2 zdjęciach niżej pokazano jak mocowane są wsporniki. Przypomina mi się jeden z moich wykładowców z politechniki który widząc takie rozwiązania zwykł był mawiać : „Inżynjeeer idiot !” No ale to moja opinia.
https://apairofstroms.wordpress.com/bik ... ash-plate/
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Mam zarówno gmole jak i płytę heed. Jeśli chodzi o jakość to jest super. Cena też korzystna. Płyta mogła by bardziej przylegać niż tak odostawać.
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Posiada ktoś zdjęcie jak wyglądają gmole z firmy rm-g dla nowego dla 650? Nie mogę znaleźć nigdzie jak to wygląda.
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Dlatych wersji po 2017 roku jest znacznie lepiejgzub pisze:Mam zarówno gmole jak i płytę heed. Jeśli chodzi o jakość to jest super. Cena też korzystna. Płyta mogła by bardziej przylegać niż tak odostawać.
DL650A L8
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Ta opcja też jest ciekawa, szczególnie jeśli ktoś chce pozostawić fabryczną, ozdobną osłonę i mieć jakąś delikatną ochronę od spodu.
https://ravetechmotorcycles.com/store/e ... plate.html
https://ravetechmotorcycles.com/store/e ... plate.html
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Gmole + Osłona - co wybrać
Fajna opcja mini płyty, ale mnie drażnił ten filtr oleju, który centralnie wystawiony jest na łapanie wszytkiego, co spod kół wylatuje. Ja wiem ze raczej mała możliwosc jego uszkodzenia, ale przy pełnej płycie jakos tak spokojniej mi na duszy
DL650A L8