BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Iżu, życie na gs pojawia się dopiero powyżej 4 tyś obrotów, wtedy jest zabawa
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
DzięksNIKT pisze:Iżu - zaje**ste recenzje i filmiki
Zrób jeszcze taki o KTM 1290 Super Adventure (w wyszukiwarce nie znalazlem za wiele aby temat byl poruszony)
Boso, ale w ostrogach.
W przyszłym roku chcę ogarnąć całą klasę Adventure od KTM-a, więc filmiki będą
Lewa
Iżu
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Dziś wybrałem się do salonu BMW przetestować R1200GS. Mówią, że "i tak wszyscy skończą na GSie". Ale powiem tak: ja nie. Nie ujmując temu sprzętowi bo jest mega wygodny, stabilny, rwie do przodu jak głupi , zawieszenie i hamulce to bajka, ale jakoś mnie nie porwał. Na standardowej szybie powyżej 100km/h myślałem, że mi łeb urwie, tak wiało. Praca i dźwięk boxera jakoś mi nie pasuje. Dużo przyjemniej jeździło mi się Super Tenerą. Oprócz tego cena. W cenie "golasa" można mieć w pełni ubrana tenere 1200z.
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Tutaj nie ma co porównywać, auta Hondy też są cztery razy tańsze od BMW. BMW jest po prostu dla ludzi zamożniejszych idziesz do salonu i masz wy-bajerowane moto na prawdę super. Potem niestety normalny człowiek kupuje używkę i płacze jak trzeba naprawić, nie stać go na nowe części i robi u Pana Stasia. Potem stękania i żale jakie to BMW awaryjne
Nie ma się co oszukiwać na pewno te maszyny to rarytas turystyczny tylko trzeba liczyć siły na zamiary, ponieważ na pewno nie jest to zakupu gdzie patrzymy na cenę (mało kto chodzi do salonów Porsche, BMW itp. z zamiarem kupna auta tylko pooglądać) ^^
Nie ma się co oszukiwać na pewno te maszyny to rarytas turystyczny tylko trzeba liczyć siły na zamiary, ponieważ na pewno nie jest to zakupu gdzie patrzymy na cenę (mało kto chodzi do salonów Porsche, BMW itp. z zamiarem kupna auta tylko pooglądać) ^^
DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Jezeli w nowym BMW GS samoniszczacy się silnik od kad wprowadzili chlodzenie ciecza mozna nazwac motocyklem dla zamoznych to chyba wlasnie dlatego
Przynajmniej jezeli stanie Ci sie to w ciagu 2ch lat bo masz na gwarancji nowy silnik wymieniany (gwarancje mozna wykupic dluzsza). Jezeli potem padnie to koszty pokrywa nowy wlasciciel (w sensie ten "normalny") i Stasia bym w to nie mieszal w tym wypadku..
Tak samo bylo z pompa ABS, byla wadliwa i dopiero ja udoskonalili po 2ch latach. I przestaly padac. Ale latka juz przyklejona ze pompy siadaly.
Powyzsze ciekawoatki niestety pochodza od serwisanta BMW, wiec nie sa wyssane z palca..
Jako marka dla zamoznych to powinni podac nr VIN od, do i zrobic akcje serwisowa i zamontowac podzespoly z poprawiona konstrukcja a nie udawac ze sie popsulo bo zla eksploatacja itd. Niestety Honda marka dla "normalnych" czy inne zapraszaja ludzi na akcje serwisowe i wymieniaja wadliwa serie na poprawione
Przynajmniej jezeli stanie Ci sie to w ciagu 2ch lat bo masz na gwarancji nowy silnik wymieniany (gwarancje mozna wykupic dluzsza). Jezeli potem padnie to koszty pokrywa nowy wlasciciel (w sensie ten "normalny") i Stasia bym w to nie mieszal w tym wypadku..
Tak samo bylo z pompa ABS, byla wadliwa i dopiero ja udoskonalili po 2ch latach. I przestaly padac. Ale latka juz przyklejona ze pompy siadaly.
Powyzsze ciekawoatki niestety pochodza od serwisanta BMW, wiec nie sa wyssane z palca..
Jako marka dla zamoznych to powinni podac nr VIN od, do i zrobic akcje serwisowa i zamontowac podzespoly z poprawiona konstrukcja a nie udawac ze sie popsulo bo zla eksploatacja itd. Niestety Honda marka dla "normalnych" czy inne zapraszaja ludzi na akcje serwisowe i wymieniaja wadliwa serie na poprawione
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Hej Grześ, fajnie że się podzieliłeś opinią o tym moto, mnie akurat najlepiej jeździło się BMW R1250 GS, w tym ostatnim poprawiono ponoć także smarowanie silnika, dodano zmienne fazy rozrządu, motocykl jest jak dla mnie świetny w prowadzeniu, co nie oznacza że bym go kupiłgorghu pisze:Dużo przyjemniej jeździło mi się Super Tenerą. Oprócz tego cena. W cenie "golasa" można mieć w pełni ubrana tenere 1200z.
Mimo wszystko obwiałbym się awaryjności, choć oczywiście można wykupić pakiet serwisowy na kilka lat, to jednak wcześniej czy później problem powróci.
Yamaha Super Tenere to faktycznie świetna propozycja do turystyki, najtańszy na rynku motocykl klasy Adventure napędzany poprzez wał i ponoć bezawaryjny.
Dwa dni temu byłem w salonie KTM dogadując temat jazd testowych w przyszłym roku, gość jeździ na KTM 1290 Super Adventure R, w tym roku byli na jakimś dłuższym wypadzie w Kazachstanie, na wyprawie było także siedem BMW R1200 GS, niestety sześć z nich miało na miejscu jakieś usterki z czego kilka nie wróciło na kołach do Polski, to niestety standard w BMW.
Ciekawi mnie czy brałeś np. pod uwagę motocykl Trump Tiger 1200 ?
Pozdrówko
Iżu
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
@prz3kus: zgadzam się z Tobą że BMW jest postrzegane jako marka premium (nie tylko jako motocykl ale i auta). problem w tym, że niestety nie idzie to za bardzo w parze z jakością. Przynajmniej w ostatnich latach. Taki "zamożny" (jak go nazwałeś) idzie do salonu i kupuje nowy motocykl z bajerami i to on ma już problemy po jakimś czasie. Taki normalny człowiek kupuje GSa, ale tego starego "olejaka" i ma duużo mniej problemów. Mam kolegę który właśnie takim jeździ (ostatni rocznik olejaków) i sobie go chwali. Dziwnym trafem gość w BMW, z którym załatwiałem formalności i gadałem też takim jeździ. Jak popytasz w "światku GSowców" to większość ci powie że tamte były lepsze. Mniej awaryjne.
Ja osobiście chciałem się nim przejechać żeby mieć porównanie. Podszedłem do tego motocykla zapominając całkowicie o tym co ludzie mówią i piszą (w tym właśnie o awariach). Natomiast potraktowałem go jako tego pierwszego w klasie Adventure, który przez długie lata był niedoścignionym wzorem dla innych. Po tej przejażdżce stwierdzam, że jakiegoś zachwytu nie było i nie bardzo rozumiem dlaczego "wszyscy chcą go mieć". Po pierwszych minutach jazdy całkowicie przestał podobać mi się dźwięk silnika. Boxer pracował jak jakaś sieczkarnia, młócąca metalowe części w środku. Przy nim dźwięk V-ki mojej 650-tki jest piękny . A motocykl miał przejechane tylko 10 tyś km. Ale tak jak pisałem wyżej w poście. Sprzęt jest komfortowy i wygodny w prowadzeniu. I tego mu nie będę ujmował. Ale przestałem go traktować w tej chwili jako tego "króla" turystyków. Samo BMW chwali się, że GS jako pierwszy miał jakieś systemy. No właśnie. Słowo kluczowe "miał". Obecnie większość motocykli już je ma. I czasem już w standardzie, a nie jak w BMW jako opcja. Np handbary czy tempomat w Super Tenerze to standard juz w najtańszej opcji, natomiast w BMW musisz zapłacić 350 zł ekstra za handbary i 1500 zł ekstra za tempomat. To tylko dwa przykłady. Przykłady na to jak BMW widzi tego "zamożnego" klienta. Stać cię to płać za wszystko ekstra.
@Iżu: tak. biorę pod uwagę Tigera 1200. Tyle, że to jest "półka" cenowa GSa i znów musiałbym się wybrać do Katowic na przejażdżkę A obecnie nie mam już na to czasu Ale sprzęt znam i wiem jak pracuje.
Ja osobiście chciałem się nim przejechać żeby mieć porównanie. Podszedłem do tego motocykla zapominając całkowicie o tym co ludzie mówią i piszą (w tym właśnie o awariach). Natomiast potraktowałem go jako tego pierwszego w klasie Adventure, który przez długie lata był niedoścignionym wzorem dla innych. Po tej przejażdżce stwierdzam, że jakiegoś zachwytu nie było i nie bardzo rozumiem dlaczego "wszyscy chcą go mieć". Po pierwszych minutach jazdy całkowicie przestał podobać mi się dźwięk silnika. Boxer pracował jak jakaś sieczkarnia, młócąca metalowe części w środku. Przy nim dźwięk V-ki mojej 650-tki jest piękny . A motocykl miał przejechane tylko 10 tyś km. Ale tak jak pisałem wyżej w poście. Sprzęt jest komfortowy i wygodny w prowadzeniu. I tego mu nie będę ujmował. Ale przestałem go traktować w tej chwili jako tego "króla" turystyków. Samo BMW chwali się, że GS jako pierwszy miał jakieś systemy. No właśnie. Słowo kluczowe "miał". Obecnie większość motocykli już je ma. I czasem już w standardzie, a nie jak w BMW jako opcja. Np handbary czy tempomat w Super Tenerze to standard juz w najtańszej opcji, natomiast w BMW musisz zapłacić 350 zł ekstra za handbary i 1500 zł ekstra za tempomat. To tylko dwa przykłady. Przykłady na to jak BMW widzi tego "zamożnego" klienta. Stać cię to płać za wszystko ekstra.
@Iżu: tak. biorę pod uwagę Tigera 1200. Tyle, że to jest "półka" cenowa GSa i znów musiałbym się wybrać do Katowic na przejażdżkę A obecnie nie mam już na to czasu Ale sprzęt znam i wiem jak pracuje.
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Grzechu a ta Tenerka to ile by Cię kosztowała ?
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
@QraC: wersja podstawowa ST kosztuje ok 56000 zł. Do tego komplet 3 kufrów (ze stelażami), gmole, grzane manetki, płyta pod silnik, wyższa szyba, centralka, dodatkowe oświetlenie to koszt ok 15000. Tak więc w całości zamyka się to w okolicach 70000 zł.
Nowy GS 1250 kosztuje 68,500 zł (bez dodatkowych akcesoriów).
Nowy GS 1250 kosztuje 68,500 zł (bez dodatkowych akcesoriów).
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Nie no jasne... akurat Tenerką nie jeździłem więc nie mam porównania...
Aha nie wiem z jaką szyba w beemce ty jeździłeś natomiast ja podczas ostatniej jazdy testowej jechałem z jakąś wyższą i prędkość na "niemieckim autobahnie" oscylująca w granicach dwóch paczek nie powodowała huraganu na kasku.
Aha nie wiem z jaką szyba w beemce ty jeździłeś natomiast ja podczas ostatniej jazdy testowej jechałem z jakąś wyższą i prędkość na "niemieckim autobahnie" oscylująca w granicach dwóch paczek nie powodowała huraganu na kasku.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
To była zwykła, standardowa szyba jaką ma GS 1200. Ale np. R1200 GS Adventure ma wyższą i szerszą, która znacznie lepiej chroni. I to potwierdził mi gość w salonie BMW.
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Grześ, wszedłem na konfigurator Yamahy XT1200Z , wybrałem kolor czarny, dodałem - dwa komplety naklejek ochronnych na bak, płytę pod kufer centralny, podnóżek centralny, gmole, podgrzewane manetki, światła przeciwmgielne, powiększoną szybę, płytę ochronną pod silnik, uchwyty dla pasażera i wyszło mi to wszystko - 65'281 zł. licząc tylko na oryginalnych akcesoriach, gdyby poszukać zamienników, to zapewne udałoby się zejść w okolice 61'000 zł. a to jest już kusząca cena na ten motocyklgorghu pisze:@QraC: wersja podstawowa ST kosztuje ok 56000 zł. Do tego komplet 3 kufrów (ze stelażami), gmole, grzane manetki, płyta pod silnik, wyższa szyba, centralka, dodatkowe oświetlenie to koszt ok 15000. Tak więc w całości zamyka się to w okolicach 70000 zł.
Nowy GS 1250 kosztuje 68,500 zł (bez dodatkowych akcesoriów).
Od przyszłego roku wchodzi nowe malowanie, wprawdzie ten niebieski mnie specjalnie nie kręci, ale biały zbiornik nieco ociepla tego ponuraka
Muszę się znowu karnąć dużą Tereską, może najnowszy model jest nieco mniej mułowaty, tym niemniej jest to ciekawa propozycja dla kogoś, kto chce mieć turystyka z wałem napędowym, wszystkie inne maszyny są już droższe, więc można spróbować pokochać tą brzydulę
Iżu
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Mi tam się podoba
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
@Iżu. Mi wychodzi drożej bo biorę komplet 3 kufrów. Tyle, że w tym konfiguratorze nie pokazuje mi cen nowych modeli (bo jeszcze nie ma) a stare juz zniknęły. A i nie masz wszystkich akcesoriów. Np nie ma większych, aluminiowych kufrów bocznych (po 48l każdy, podobne do Givi outback) i kufrów centralnych. A te większe, boczne są dodatkowo tańsze .
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Jedna klamka czarna, druga srebrna... jak tym jezdzic?
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Pyxis - graty za spostrzegawczość, to tak specjalnie zrobili by nikt ich nie posądził o rasizm, zwróć uwagę na kształt naklejki ochronnej na bak..Pyxis pisze:Jedna klamka czarna, druga srebrna... jak tym jezdzic?
Iżu
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Na takie coś trafiłem. Samo jeżdżące BMW
A dziś czytam, że BMW złożyło dokumenty patentowe dotyczące pomocniczego silnika elektrycznego, montowanego na przednim kole motocykla. Będzie on przydatny w ciężkim terenie, a także w czasie manewrów parkingowych na wzniesieniach.
(LINK do artykułu)
Nie ma co. Technika idzie do przodu
A dziś czytam, że BMW złożyło dokumenty patentowe dotyczące pomocniczego silnika elektrycznego, montowanego na przednim kole motocykla. Będzie on przydatny w ciężkim terenie, a także w czasie manewrów parkingowych na wzniesieniach.
(LINK do artykułu)
Nie ma co. Technika idzie do przodu
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Za chwilę będzie się można zająć robieniem zdjęć na Transalpinie zamiast jakichś głupich przeciwskrętów
Podoba mi się zamorozkładająca się stopka...
Podoba mi się zamorozkładająca się stopka...
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Będzie filmik o KTM 1290 Super Adventure S, boję się jednak tego że jak się tym przejadę, to sprzedam nerkę by to miećNIKT pisze:Iżu - zaje**ste recenzje i filmiki
Zrób jeszcze taki o KTM 1290 Super Adventure (w wyszukiwarce nie znalazlem za wiele aby temat byl poruszony)
Boso, ale w ostrogach.
Piona
Iżu
Re: BMW R 1200 GS Rallye - pierwsze wrażenia z jazdy królem turystyków ;)
Niestety jest taka obawa. Znam takiego jednego, który się tak dla ciekawości przejechał KTMem 1190 Adventure. Potem spać nie mógł bo mu się ten sprzęt śnił po nocachIżu pisze: to sprzedam nerkę by to mieć