V Zlot "karmazynowy" - Zawoja INFORMACJE v-zlot-karmazynowy-zawoja-20-22-ix-2019-t2570.html Tylko lista rezerwowa

V Zlot "karmazynowy" - Zawoja RING v-zlot-karmazynowy-zawoja-20-22-ix-2019-ring-t2581.html

Metzeler Roadtec 01 vs. Pirelli Scorpion Trail 2

Wszystkie tematy związane z ogumieniem i kołami. Testy, opinie, uwagi, ostrzeżenia.
pyra
A2
Posty: 280
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Metzeler Roadtec 01 vs. Pirelli Scorpion Trail 2

Postautor: pyra » 25 paź 2018, 20:35

Tak patrzę na obydwie opony, i jakoś nie wierzę w ich możliwości na piasku, wcześniejsze wersje są jak by bardziej "agresywne", macie jakieś spostrzeżenia?
Szerszeń DL 650A L7

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C
Posty: 1362
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Otrzymał podziękowań: 52 razy
Kontakt:

Re: Metzeler Roadtec 01 vs. Pirelli Scorpion Trail 2

Postautor: Iżu » 27 paź 2018, 00:16

QraC pisze:Iżu przejechałem na nich około 30.000 km... Zjeżdzam drugi komplet właśnie. Tak, podtrzymuje to co pisałem wcześniej. Bardzo pewnie się na nich czuje, jazda w deszczu nie wprowadza żadnych nerwowości. Prędkości w ulewach na autostradzie do 140 km/h żaden problem. Więcej w deszczu nie jechałem bo sam już miałem jakieś obawy w głowie, natomiast guma nie dawała żadnych negatywnych objawów. Przy mniejszych prędkościach jeździłem kiedyś jeden zakręt coby za każdym razem się coraz bardziej złożyć i z większą prędkością go przejechać (nie padało, ale droga była bardzo mokra) - dalej skończyło się na ograniczeniu w głowie, a nie w sprzęcie.

Z moim stylem jazdy przejeżdżam na nich około 15-16 tysięcy (w tym około 6 tyś km autostrad i full obciążenia motocykla). Boki są tylko trochę zjechane, środek natomiast dosyć mocno. Na pierwszym komplecie po tych kilkunastu tysiącach się trochę wyząbkowały, ale zwalam to na nieprawidłowe ciśnienie w kapciach. W drugim komplecie nie ma tego problemu.

Michelin Pilot Road 5 trail - też się zastanawiałem, nawet miałem kupić w tym sezonie, ale tak mi się spodobała jazda na pirelkach że stwierdziłem że wezmę je jeszcze raz. I wezmę pewnie po raz kolejny gdyż są z tej trójki (Michelin, Pirelli, Metzeler) - najtańsze.

Czy warto kupić dwu, trzy letnie? Od sprawdzonego sprzedawcy ja pewnie wezmę. Zjeżdzam te opony w sezon więc mi to nie robi różnicy... Jak ktoś robi 2-3 tys. rocznie to lepiej niech się zastanowi.


Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź :D

LWG 8-)
Iżu

Awatar użytkownika
1Marek1
AM
Posty: 12
Rejestracja: 17 maja 2018, 12:38

Re: Metzeler Roadtec 01 vs. Pirelli Scorpion Trail 2

Postautor: 1Marek1 » 17 sty 2019, 21:35

Kupiłem Pirelli Scorpion II i są... made in China! (oponeo.pl) Skąd macie swoje gumy? Jak ktoś ma ktoś made in China to niech pisze o wrażeniach, please!

Awatar użytkownika
NIKT
A
Posty: 366
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Metzeler Roadtec 01 vs. Pirelli Scorpion Trail 2

Postautor: NIKT » 17 sty 2019, 23:05

Mialem chinskie opony..
Firmy DURO...

Zajebiste na suchym. Twarde bo przystosowane na Chinski rynek a tam maja asfalt jak papier scierny. Zrobily 20 tys km i zuzylo jej sie z 1/3 beznika.

Na mokrym - 250tka na swiatlach jarala kapcia az milo przy ruszaniu :)

Pirelli bylem przekonany ze nie klepia w Chinach..


Pogrzebane w necie i w 2015 roku.
" Właścicielem Pirelli stanie się firma China National Tire & Rubber Co (jedna ze spółek ChemChina), która 23 marca podpisała umowę z holdingiem Camfin w sprawie zakupu 26,2 procent akcji. Camfin do tej pory był większościowym udziałowcem Pirelli."
"Cała transakcja umożliwi Pirelli wejście na chiński rynek, a sami Chińczycy przez tę transakcję otrzymają dostęp do wiedzy i nowych technologii produkcji opon. Sama marka jest znanym i cenionym producentem ogumienia. Z powodzeniem dostarcza swoje produkty do takich sportów jak Formuła 1 czy Rajdy Samochodowe."

Czyli jednak Chinczykom Pirelli udostepnilo wszystkie patenty i cala technologie i sklad mieszanki i klepia jak nalezy wiec raczej bym byl spokojny.

Boso, ale w ostrogach.

Awatar użytkownika
Grzechu (Kobyłka)
A+B+C
Posty: 1340
Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
Lokalizacja: Opole
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Metzeler Roadtec 01 vs. Pirelli Scorpion Trail 2

Postautor: Grzechu (Kobyłka) » 18 sty 2019, 09:39

@1Marek1, Ja mam dokładnie te gumy. Nawinięte już ponad 8 kkm i... kupię jeszcze raz, bo są doskonałe :)
Nie bój nic, będziesz bardzo zadowolony.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016

Kobylka -> Tracks for Vagabonds

Awatar użytkownika
1Marek1
AM
Posty: 12
Rejestracja: 17 maja 2018, 12:38

Re: Metzeler Roadtec 01 vs. Pirelli Scorpion Trail 2

Postautor: 1Marek1 » 18 sty 2019, 09:52

Grzechu (Kobyłka) pisze:@1Marek1, Ja mam dokładnie te gumy. Nawinięte już ponad 8 kkm i... kupię jeszcze raz, bo są doskonałe :)
Nie bój nic, będziesz bardzo zadowolony.


Dzięki kolego, lejesz miód na moje serce! Pozdro i LwG! :D

Awatar użytkownika
NIKT
A
Posty: 366
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Metzeler Roadtec 01 vs. Pirelli Scorpion Trail 2

Postautor: NIKT » 18 sty 2019, 16:44

Kilka firm produkujących podzespoły albo całość swoich rzeczy w chinach:
Lenovo, Xiaomi, ZTE, Samsung, Sony, Apple, Volvo, Saab, Motorolla, Huawei, GIRI – londyńskie taksówki,

BMW:
Montowana jest tam seria 5 z przedłużonym rozstawem osi, seria 3 w wersji Long oraz seria X1. Oprócz tego, w chińskich zakładach powstają auta Zinoro 1E (elektryczne BMW X1) oraz czterocylindrowe, benzynowe silniki 2.0.

Mercedes:
montowane są też dostawcze modele Vito, Viano i Sprinter, w 2013 roku Mercedes uruchomił także w Chinach swoja fabrykę silników. Powstają w niej trzy-, cztero- i sześciocylindrowe jednostki

AUDI
A6 L, A4 L, Q5, Q3 oraz A6 L A3 Sportback i A3 Sedan

VW
W Changchun składane są Bora, Golf, Magotan (Passat B7), CC, w Chengdu Jetta, w Foshan Golf a w Nanjing Passat. Z kolei zakład w Anting montuje Polo, Tiguana, Tourana. Oprócz aut Volkswagen produkuje w Chinach także komponenty m.in. silniki i skrzynie biegów.

Land Rover
Dzisiaj to przede wszystkim model Evoque, Discovery Sport znany w chinach jako XFL oraz Jaguar F-Pace.

PSA
PSA produkuje Citroeny C-Quatre, C5, C4 L, C-Elysee, a Peugeot modele 207, 408, 307, 308, 508, 3008 i 2008.

Toyota
produkuje w Chinach aż 15 modeli - Coaster, Land Cruiser, Land Cruiser Prado, Prius, Corolla, Crown, Reiz, Vios, Corolla EX, RAV4, EZ, Camry, Camry Hybrid, Yaris, Highlander. Rocznie z fabryk wyjeżdża ok. 1 mln aut.

Reszta świata
W Chinach swoje montownie maja także inni znani międzynarodowi producenci. To m.in. Mazda, Mitsubishi, Fiat, Ford General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Nissan i Suzuki. Produkują oni głównie na potrzeby rynku chińskiego modele, których w Europie trudno uświadczyć.

W Polsce: Shuanghui International działającą w Polsce spółkę Animex. Jest ona jednym z największych producentów żywności w Polsce. Sprzedaje swoje wyroby m.in. pod markami Krakus i Morliny.


Wróć do „Koła i opony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości