Kupno motocykla - lista rzeczy do sprawdzenia

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Kupno motocykla - lista rzeczy do sprawdzenia

Post autor: NIKT »

Natchniony ostatnimi przebojami z kupnem motocykla, postanowiłem zrobić listę rzeczy do sprawdzenia, abym pamiętał o wszystkim:
(Można powiedzieć, że jest obszerna ale i niewystarczająca. Prosiłbym o sugestie co Wy sprawdzacie :D)

LISTA RZECZY DO SPRAWDZENIA
Do zabrania: suwmiarka, latarka, zimna głowa.
KONTROLA STATYCZNA

SILNIK
Pokrywy zaworów, miska olejowa, głowica, podstawa cylindrów, dekle silnika są szczelne
Czy nigdzie nie wyłazi silikon
Poziom oleju i kolor w oknie inspekcyjnym.
Brak śladów szlifu na bocznych deklach
Szczelność układu chłodzenia, poziom cieczy, czy nie ma nigdzie na silniku płynu chłodzącego (koloru w zbiorniczku), czy węże nie są sparciałe/popękane
MOTO W SERWISIE sprawdzane - stopień sprężania na cylindrach, historia serwisowania.

WYDECH
Czy wydechy są oryginalne
Czy nie została obcięta końcówka tłumika, nie jest nawiercony.
Łączenie kolektorów oraz spawy, miejsce wspawania sond lambda (spawy mogą być popękane).
Czy wydechy nie noszą śladów szlifa
Czy akcesoryjny ma DBkiller
Czy mocowania tłumika są spawane przez kogoś
Uderz w tłumik/obudowę jeśli coś brzęczy bebechy są powypalane i przegrody/rurki latają w środku

KOKPIT
Czy działają wszystkie kontrolki
Czy licznik dzienny da się wyzerować
Czy na manetkach, lusterkach, handbarach, klamkach, ciężarkach kierownicy widać glebę
Czy działają światła, kierunki, klakson
Czy kierunki są oryginalne
Czy sprzęgło, rollgaz chodzą płynnie
Czy blokada kierownicy działa (czy nie była łamana)

OWIEWKI / PLASTIKI
Czy plastiki na motocyklu są oryginalne i kompletne
Czy są wszystkie śruby
Czy szczeliny między plastikami są równe czy rozszerzają/zwężają się
Czy nie są porysowane i nie noszą śladów klejenia/spawania
Czy kolor poszczególnych elementów jest jednakowego odcienia na każdym

ZAWIESZENIE I KOŁA
Czy uszczelniacze są szczelne na przedzie i z tyłu
Czy lagi nie są porysowane i nie ma wżer/odprysków chromu
Czy felgi nie są powgniatane na rantach
Czy nie brakuje szprychy ( w kołach szprychowych)

HAMULCE
Czy nie ma rantu i rowków na tarczach hamulcowych
Grubość klocków - przód i tył (czy oba klocki równej grubości)
Poziom i kolor płynu hamulcowego (przód i tył)
Stan przewodów hamulcowych
Czy data produkcji na przewodach jest taka sama na przednich i tylnych
Zmierz suwmiarką grubość tarcz (min. wart. jest nabita na tarczach)
Ręką - czy tarcze nie latają na boki i nadmiernie przód tył
Czy zaciski nie są zapieczone - hamulce się cofają
Jak ma centralkę zakręć kołami czy nie łapie hamulec po odpuszczeniu

STOPKA CENTRALNA
Tylne koło powinno znacznie odstawać od ziemi, jeśli tak nie jest możliwe że jest wygięta

NAPĘD
Czy zębatki mają ostre kły czy są normalne
Czy łańcuch jest skorodowany
Czy łańcuch nie wisi (sprawdź w kilku miejscach przepychając moto lub przekręcając koło, ponieważ wyciąga się nieregularnie)
Czy naciągowi łańcucha kończy się skala
Czy mimo dobrego naciągu można ogniwa znacznie odciągnąć od zębatki (jeśli TAK w serwisówce podana jest max długość łańcucha na określonej ilości ogniw - zmierz).


KONTROLA DYNAMICZNA

ODPALANIE
Czy silnik jest zimny(lepiej), czy wcześniej był rozgrzewany i sprzedawca coś kombinuje
Czy odpalił "od strzała" czy z oporami
Czy podtrzymuje na zimnym obroty i stopniowe je zmniejsza
Czy rozrusznik kręci ładnie - jak słabo akumulator może siedzieć
Czy działa prędkościomierz i obrotomierz

SKRZYNIA
Czy skrzynia płynnie wbija biegi
Czy ślizga na wyższych obrotach
Czy ślizga na biegu po gwałtownym dodaniu gazu
Czy wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie bez nadmiernych stuków
Czy biegi nie wypadają (zazwyczaj 2-3 przejedź na nich ostrzej)

NAPĘD
Czy nie hałasuje nadmiernie i o nic się nie obija
Czy nie szoruje o wahacz bo np. ślizg się skończył

HAMULCE
Lekko wciśnij klamkę czy nie czujesz bicia

JAZDA BEZ TRZYMANKI
Czy motocykl jedzie prosto jak po sznurku
Czy nie ma shimmy - kierownica nie drga na boki (winna może być opona, felga)
Czy motocykla nie ściąga na którąś stronę (tylne koło krzywe przy naciąganiu łańcucha)

GŁÓWKA RAMY
Siedząc (np. na czerwonym świetle) kręć kierownicą max w lewo i max w prawo - ruch powinien być płynny bez oporów czy przeskakiwania.
Podjedź do krawężnika/ściany przednim kołem, daj na luz. Kilka razy krótkimi ruchami dobijaj motocykl czy czuć luzy i słychać stuki.

SILNIK
Czy NIEUSTANNIE wydobywa się z wydechów błękitny dymek - na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów (pierścienie lub gładź cylindra).
Czy na biegu jałowym nie widać błękitnego dymu, a wydobywa się z wydechów przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów. (panewki, uszczelniacze zaworowe)
Czy wydobywa się z wydechów biały dymek. (uszczelka pod głowicą)
Czy przy schodzeniu z obrotów i wysprzęgleniu motocykl gaśnie (synchro przepustnic)
Czy przy wysokich temp silnika słychać wentylator

PO PRZEJAŻDZCE
Czy silnik pracuje równo (synchronizacja przepustnic)
Czy obroty nie falują
Czy przy wysokich temp silnika słychać wiatrak



Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Kupno motocykla - lista rzeczy do sprawdzenia

Post autor: NIKT »

Nie jest to lista rzeczy ale trochę informacji o modelach

Z tego co pamiętam (mogłem gdzieś się machnąć bo pamięć już nie ta sama xD):

Produkowany od 2002 roku V-Strom 1000 bazuje na silniku V2, który początkowo był zaprojektowany dla Suzuki TL1000S oraz TL1000R. Ponadto układ wtryskowy wzorowany jest na tym z modelu GSX-R.

W 2004 roku na rynek weszła mniejsza wersja: V-Strom DL650 produkowany w fabryce Suzuki w Toyokawie sprzedawany jest na rynkach Europy, oceanii i ameryki. Od 2012 roku w sprzedaży jest druga generacja tego modelu.

Historia zmian modelowych

DL1000
2003(K3) – dodano regulator wstępnego napięcia zawieszenia. Podniesiono moc alternatora z 350 do 400W. W późniejszych egzemplarzach zmieniono osłonę pyłową siłownika sprzęgła.
2004(K4) – Przeprojektowano zestaw wskaźników i osłonę silnika. Zastosowano nowe kierunkowskazy i mocniejsze osłony dłoni. Wprowadzono regulowaną szybę oraz ulepszono lusterka dla lepszej widoczności.
2005(K5) – Kolor ramy ze srebrnego zmieniono na czarny. Nowa, cichsza obudowa sprzęgła. Dodano wyłączanie świateł przednich w trakcie startu silnika.
2007(K7) – Nowe przezroczyste soczewki kierunkowskazów i nowe pokrywy sworznia wahacza.

DL650
2004 – pierwszy rocznik modelowy
2005 – Dodano wyłączanie świateł przednich w trakcie startu silnika.
2007 – Opcjonalny układ ABS. Wzrósł rozstaw osi z 1539 mm do 1554 mm i zwiększono długość wahacza o 15 mm. Wprowadzono podwójne świece zapłonowe na cylinder oraz usunięto śrubę regulacyjną wolnych obrotów.
2008 – Moc alternatora wzrosła z 375W do 400W.
2009 – Zmodernizowano mocowanie tylnej osi poprzez zastosowanie nakrętek stalowych zamiast zawleczek, stosowanych dotychczas. Podobnie jak w większym bracie kierunkowskazy dostały nowe, przezroczyste soczewki.
2011 – Wszystkie modele w USA wyposażone w ABS
2012 – Na rynek wprowadzono drugą generację modelu DL650, która pociągnęła za sobą szereg zmian: odnowiony wygląd zewnętrzny; zmniejszona pojemność zbiornika paliwa z 22l do 20l; zwiększona wysokość siedzenia o 1,5cm; zmieniona skrzynia biegów, żeby zredukować hałas i polepszyć moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów; wzrost mocy z 63,5 KM do 66,2KM oraz momentu obrotowego; zwiększony skok tylnego zawieszenia z 4” do 6,3”; przeprojektowany zestaw wskaźników; zmniejszone DMC o 8,16kg; zintegrowany system antykradzieżowy.


Dane techniczne DL1000
Rok produkcji 2002-2008
Silnik Czterosuwowy, chłodzony cieczą, V2 90°, SDOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność 996 cm3
Średnica x skok tłoka 98 x 66 mm
Stopień kompresji 11,3:1
Układ paliwowy wtrysk z 45mm przepustnicą
Zapłon/Rozrusznik Cyfrowy, tranzystorowy/elektryczny
Sprzęgło mokre, wielotarczowe hydrauliczne
Moc 98KM @ 7400rpm
Moment obrotowy 101 Nm @ 6400rpm
Skrzynia biegów/napęd Sześciostopniowa/łańcuch
Przednie zawieszenie teleskopowe, sprężynowe, tłumienie olejowe
Tylne zawieszenie wahacz, zawieszenie sprężynowe z tłumieniem olejowym z regulacją wstępnego napięcia i tłumienia odbicia
Przednie hamulce Podwójna tarcza 310mm, zaciski dwutłoczkowe
Tylne hamulce Pojedyncza tarcza 260mm, zacisk jednotłoczkowy
Przednia opona 110/80 R19
Tylna opona 150/70 R17
Waga 207 kg (bez płynów)
Pojemność zbiornika paliwa 22 l
Wysokość siedzenia 830mm
Prędkość maksymalna 207,5 km/h


Model Suzuki V-Strom DL650
Rok produkcji 2004 -2011
Silnik Czterosuwowy, chłodzony cieczą, V2 90°, SDOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność 645 cm3
Średnica x skok tłoka 81 x 62,6 mm
Stopień kompresji 11,5:1
Układ paliwowy wtrysk elektroniczny z przepustnicą 39mm
Zapłon/Rozrusznik Elektroniczny/elektryczny
Sprzęgło mokre, wielotarczowe, linkowe
Moc 66,6KM @ 9000rpm
Moment obrotowy 63,1 Nm @ 7600rpm
Skrzynia biegów/napęd Sześciostopniowa/łańcuch
Przednie zawieszenie teleskopy, sprężynowe, tłumienie olejowe, z regulacją wstępnego napięcia
Tylne zawieszenie Typu Link, sprężynowe, tłumienie olejowe z regulacją wstępnego napięcia i tłumienia odbicia
Przednie hamulce Podwójna tarcza 310mm, zaciski dwutłoczkowe
Tylne hamulce Pojedyncza tarcza 260mm, zacisk jednotłoczkowy
Przednia opona 110/80 R19
Tylna opona 150/70 R17
Waga 189 kg (bez płynów)
Pojemność zbiornika paliwa 22 l
Wysokość siedzenia 820mm
Prędkość maksymalna 179,8km/h

Model Suzuki V-Strom DL650
Rok produkcji 2012+
Silnik Czterosuwowy, chłodzony cieczą, V2 90°, SDOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność 645 cm3
Średnica x skok tłoka 81 x 62,6 mm
Stopień kompresji 11,2:1
Układ paliwowy wtrysk elektroniczny
Zapłon/Rozrusznik Elektroniczny/elektryczny
Sprzęgło mokre, wielotarczowe, linkowe
Moc 66,6KM @ 8800rpm
Moment obrotowy 60 Nm @ 6400rpm
Skrzynia biegów/napęd Sześciostopniowa/łańcuch
Przednie zawieszenie teleskopy, sprężynowe, tłumienie olejowe,
Tylne zawieszenie Typu Link, sprężynowe, tłumienie olejowe
Przednie hamulce Podwójna tarcza 310mm, zaciski dwutłoczkowe
Tylne hamulce Pojedyncza tarcza 260mm, zacisk jednotłoczkowy
Przednia opona 110/80 R19
Tylna opona 150/70 R17
Waga 214 kg (bez płynów)
Pojemność zbiornika paliwa 20 l
Wysokość siedzenia 835mm



jaszka
AM
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2024, 08:30

Re: Kupno motocykla - lista rzeczy do sprawdzenia

Post autor: jaszka »

Bardzo dziękuję za szybką pomoc pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”