UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Wymiana napędu DL650
-
- A1
- Posty: 55
- Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Wymiana napędu DL650
Dziękuję za komentarze i cenne uwagi. Wszystko wskazuje, że wymieniam niedługo. Coś życia mu zostało (315mm vs 319mm) w najluźniejszym odcinku więc może na pierwsze krótkie wycieczki zostawię i przed majówką zmienię, bo wtedy planuje się zapuścic dalej. A może ogarnę przed weekendem i z przytupem zacznę sezon 

Re: Wymiana napędu DL650
trochę dziwne, że Ci tak powyjeżdżały oringi - co tam do oliwiarki lejesz ?
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Wymiana napędu DL650
O kurteczka !!
Teraz zobaczylem te oringi jak Struna o nich napisal ... drugie zdjecie mialem czarny kwadrat w tapatalku...
Ten lancuch to szrot ....
Dziadzius cale zycie mawial "szkłem du*y sie nie utrze".
Z tego moze byc wiecej szkody niz pozytku..
Boso, ale w ostrogach.
Teraz zobaczylem te oringi jak Struna o nich napisal ... drugie zdjecie mialem czarny kwadrat w tapatalku...
Ten lancuch to szrot ....
Dziadzius cale zycie mawial "szkłem du*y sie nie utrze".
Z tego moze byc wiecej szkody niz pozytku..
Boso, ale w ostrogach.
-
- A1
- Posty: 55
- Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: RE: Re: Wymiana napędu DL650
Większość czasu był oryginalny niebieski olej, ale z miesiąc była przygoda z Hipolem. Nie winiłbym jednak oleju tylko siebie. Coś mi kapało z dyszy nawet po wyłączeniu silnika i zrezygnowałem bo mnie to wkurzało. Myślałem, że to przez gęstość oleju (hipol jest rzadszy). Później jednak znalazlem przetarcie w wężyku (serwis nie zauważył albo wtedy nie było). Dostawało się lewe powietrze i pewnie stąd wycieki. Przez to smarowanie było nierówne. To był mój pierwszy sezon na dl-u a wcześniej chwilkę 125cm3. Staram się serwisować sam, tylko większy przegląd (kontrola luzów zaworowych) zleciłem serwisowi. Zwrócili mi uwagę na odrobinę za duże napięcie łańcucha i poprawili. Wiem, że to niby proste. Było ustawione wg manuala na stopce bocznej ok. 3cm luzu. Mówią, że luz trzeba mierzyć pod obciążeniem (z riderem).Struna pisze:trochę dziwne, że Ci tak powyjeżdżały oringi - co tam do oliwiarki lejesz ?
Może wtedy go załatwiłem (za ciasny i nie równe smarowanie). Przyznam, że nie pamiętam kiedy te oringi tak poleciały i czy wszystkie ogniwa były idealnie luźne jak kupowałem. Teraz wiem więcej i zobaczymy ile wytrzyma nowy napęd.
Kupiłem DID 525VX G&B X-Ring i zębatki Sunstar. Dziś dopiero przeczytałem, że seryjnie montują łańcuch RK a nie DID. Wyboru nie żałuję tylko tzw niespodzianka.
Re: Wymiana napędu DL650
Moze najzwyczajniej weszla na niego starosc albo poprzedni wlasciciel zaniedbal ? 
Na innym forum do lancucha z tego co czytam "tylko Hipol" wiec raczej bym go wykluczyl skoro im nic sie nie dzieje z uszczelniaczami. Tylko oni hipol mieszaja z czyms jeszcze zeby taka wodzionka nie byla.
Ja jestem dzieckiem spraya wiec sie nie wypowiem
Raz mi koledzy na zlocie lancuch wysmarowali Hipolem to nie moglem doprac spodni i sakwa cala usyfiona.. Ale w drugim moto nie mam oslonietego lancucha od gory dlatego rozchlapalo wszedzie...
DID dobra firma przewaznie wybierana przez motocyklistow wiec bym sie nie martwil
Boso, ale w ostrogach.

Na innym forum do lancucha z tego co czytam "tylko Hipol" wiec raczej bym go wykluczyl skoro im nic sie nie dzieje z uszczelniaczami. Tylko oni hipol mieszaja z czyms jeszcze zeby taka wodzionka nie byla.
Ja jestem dzieckiem spraya wiec sie nie wypowiem

Raz mi koledzy na zlocie lancuch wysmarowali Hipolem to nie moglem doprac spodni i sakwa cala usyfiona.. Ale w drugim moto nie mam oslonietego lancucha od gory dlatego rozchlapalo wszedzie...
DID dobra firma przewaznie wybierana przez motocyklistow wiec bym sie nie martwil

Boso, ale w ostrogach.
Online
Re: Wymiana napędu DL650
Tak w sumie jestem ciekawy jak masz zmierzyć luz łańcucha siedząc na motku hm 

null
-
- A1
- Posty: 55
- Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: RE: Re: Wymiana napędu DL650
Trzeba dwóch:) a do wymiany żarówki w kuchni 5. Jeden trzyma żarówkę i 4 kręci stołem.prebenny pisze:Tak w sumie jestem ciekawy jak masz zmierzyć luz łańcucha siedząc na motku hm
-
- A1
- Posty: 55
- Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Wymiana napędu DL650
Myślę że hipol ok, szczególnie cena się podoba.
Łańcuch ma 29800 przebiegu i 6 rok leci. Czas na nowe ale wnioski warto wyciągać
od zdania prawka w październiku 2017 (jeden dłuuugi sezon w sumie) nalatane ponad 15 tyś więc 'straty' muszą być.
Łańcuch ma 29800 przebiegu i 6 rok leci. Czas na nowe ale wnioski warto wyciągać

-
- A1
- Posty: 55
- Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Wymiana napędu DL650
Pytanie przy okazji tego wątku. A mianowicie czy jest możliwość zdjęcia łańcucha bez rozkuwania luzując tylko nakrętkę tylnego koła. Chciałbym tak zrobić aby wyczyścić dokładnie łańcuch. Potem założyć i naciągnąć.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
-
- A1
- Posty: 55
- Rejestracja: 28 sie 2017, 21:35
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: RE: Re: Wymiana napędu DL650
A wahacz?nie_ma_wała pisze:Pytanie przy okazji tego wątku. A mianowicie czy jest możliwość zdjęcia łańcucha bez rozkuwania luzując tylko nakrętkę tylnego koła. Chciałbym tak zrobić aby wyczyścić dokładnie łańcuch. Potem założyć i naciągnąć.
Re: Wymiana napędu DL650
Nie da się. Musiałbyś zdjąć wahacz, a żeby zdjąć wahacz trzeba zdjąć wydechnie_ma_wała pisze:Pytanie przy okazji tego wątku. A mianowicie czy jest możliwość zdjęcia łańcucha bez rozkuwania luzując tylko nakrętkę tylnego koła. Chciałbym tak zrobić aby wyczyścić dokładnie łańcuch. Potem założyć i naciągnąć.

V-strom 650 K5
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana napędu DL650
Nawiązując do shoutboxa, chciałbym po pierwsze ustalić jaki ma być moment dokręcania nakrętki tylnej ośki. Czy ma to być serwisowe 100 Nm czy mniej. Problem z zapiekaniem nakrętki tylnej ośki jest chyba dość powszechny, tu jest 21 stron na temat :
https://www.stromtrooper.com/general-v- ... alled.html
Amerykańce próbowali rożnych rozwiązań np. zmieniona nakrętka heavy duty
:
http://www.holeshot.com/suzuki/dl/650/p ... y-axle-kit
I z tego co piszą najlepsze rozwiązanie to zastosowanie smaru przeciw zapiekaniu i jednoczesne zmniejszenie momentu do 80 Nm.
Suzuki też chyba coś próbowało w tym temacie bo jak czytam były nakrętki "zamkowe" z przetyczką, nakrętki Fuji a u mnie jest zwykła.
I pytanie jest też takie - czy powodem problemów jest za duży moment dokręcania ? Czy może serwisowy moment dla tego rozmiaru nakrętki i gwintu jest właściwy a powodem problemów jest słaba jakość materiału z którego wykonano ośkę ?
Zobacz też tu punkt 28 : https://www.motostforky.pl/2017/07/07/wymiana-napedu/
https://www.stromtrooper.com/general-v- ... alled.html
Amerykańce próbowali rożnych rozwiązań np. zmieniona nakrętka heavy duty

http://www.holeshot.com/suzuki/dl/650/p ... y-axle-kit
I z tego co piszą najlepsze rozwiązanie to zastosowanie smaru przeciw zapiekaniu i jednoczesne zmniejszenie momentu do 80 Nm.
Suzuki też chyba coś próbowało w tym temacie bo jak czytam były nakrętki "zamkowe" z przetyczką, nakrętki Fuji a u mnie jest zwykła.
I pytanie jest też takie - czy powodem problemów jest za duży moment dokręcania ? Czy może serwisowy moment dla tego rozmiaru nakrętki i gwintu jest właściwy a powodem problemów jest słaba jakość materiału z którego wykonano ośkę ?
Zobacz też tu punkt 28 : https://www.motostforky.pl/2017/07/07/wymiana-napedu/
Re: Wymiana napędu DL650
W starych DL-ach niema z tym problemu - w nowszych ośka jest z gównolitu.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana napędu DL650
Moja druga wątpliwość to moment dokręcenia nakrętki zębatki zdawczej. O ile dobrze rozumiem 145 Nm dla 650 a ponoć tylko 115 dla 1000 (ale tu nie mam pewności) Zastanawiam się skąd ta różnica ?
I ostatnie pytanie
Żeby odkręcić zębatkę zdawczą o ile dobrze rozumiem trzeba zablokować tylnie koło, wkładając "łoma".
Ale ja mam koła szprychowe, czy szprychy to wytrzymają ?
I ostatnie pytanie

Ale ja mam koła szprychowe, czy szprychy to wytrzymają ?
Re: Wymiana napędu DL650
Jak udarem odkręcasz to nie trzeba łoma.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana napędu DL650
Udaru to ja mogę zaraz dostać ...
Jak to zrobić powszechnie dostępnymi narzędziami. Ponoć można zrobić tak, że stawiasz moto na centralce, zakładasz wajchę na nakrętkę i siadasz na moto. Potem prawa noga na hamulec a lewą pchasz wajchę klucza. Ino sądzę że wątpię abym miał 145 Nm w lewej nodze
Dlatego szukam podpowiedzi jak inaczej zablokować. Jak nie kumam to poprawcie.
Jak to zrobić powszechnie dostępnymi narzędziami. Ponoć można zrobić tak, że stawiasz moto na centralce, zakładasz wajchę na nakrętkę i siadasz na moto. Potem prawa noga na hamulec a lewą pchasz wajchę klucza. Ino sądzę że wątpię abym miał 145 Nm w lewej nodze

Re: Wymiana napędu DL650
to posadź kogoś drugiego na moto niech hamuje, a Ty kręć kluczem z przedłużkąOld Donkey pisze:Udaru to ja mogę zaraz dostać ...
Jak to zrobić powszechnie dostępnymi narzędziami. Ponoć można zrobić tak, że stawiasz moto na centralce, zakładasz wajchę na nakrętkę i siadasz na moto. Potem prawa noga na hamulec a lewą pchasz wajchę klucza. Ino sądzę że wątpię abym miał 145 Nm w lewej nodzeDlatego szukam podpowiedzi jak inaczej zablokować. Jak nie kumam to poprawcie.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Wymiana napędu DL650
Siła rośnie wraz z ramieniem - dasz rurkę na klucz i odkręcisz.Old Donkey pisze: Ino sądzę że wątpię abym miał 145 Nm w lewej nodze![]()
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl