Kremówka - DL1000 2002

Tu przedstawiamy nasze motocykle
Awatar użytkownika
morhot
A2
Posty: 235
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Myślenice

Kremówka - DL1000 2002

Post autor: morhot »

Kremówka, bo kupiona w Wadowicach 8-)
Miała być Aprilia Caponord, ale zwinięto mi ją sprzed nosa... więc w drodze powrotnej do domu wpadliśmy jeszcze obejrzeć V-Stroma i... wróciłem nim od razu.
Zdjęcia na razie wstawiam te co w powitalni.
Po przesiadce z Triumpha Sprinta ST 1050 jazda na V-Stromie jest raczej mało emocjonująca. Kultura pracy tego silnika nie powala, osłona przed wiatrem niby dobra, ale turbulencje takie, że łbem rzuca na boki powyżej 160 km/h. Na autostradzie słaba stabilność, czuć każdy podmuch wiatru, a wyprzedzając TIRy czujesz, że jesteś blisko Stwórcy :D
Tak czy inaczej liczę na to, że na nieutwardzonych drogach V-Strom pokaże, że jego zakup był dobrym wyborem. Zobaczymy :-)
Załączniki
IMG_20190217_160510.jpg
IMG_20190217_160510.jpg (199.97 KiB) Przejrzano 5767 razy
IMG_20190217_124828.jpg
IMG_20190217_124828.jpg (225.19 KiB) Przejrzano 5767 razy


armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure :-)
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna

Awatar użytkownika
prz3kus
A2
Posty: 113
Rejestracja: 30 wrz 2018, 07:52
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: prz3kus »

Gratulacje widzę już nawet oblany więc nie ma wyjścia będzie zapie.... :)

Jeżeli DL 1000 jesteś bliskim stwórcy to stanowczo trzeba się przejechać wersją 650 i problem minie na tysiączku :P


DL 650 (2018) / DL 1050XT (2021)

Awatar użytkownika
morhot
A2
Posty: 235
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Myślenice

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: morhot »

Dziś nawinięte prawie 300 km.
Nie dajcie się zwieść 10* C... w górach nadal zimno i śnieg leży.
Wrzucam zdjęcie z przełęczy Salmopolskiej (droga Wisła - Szczyrk, jedno z moich ulubionych miejsc). Było... rześko :)

Lista rzeczy zaplanowanych do zrobienia przed majowym wypadem na Bałkany:
- wymiana oliwy + filtra (kupione),
- wymiana kosza sprzęgłowego po regeneracji w moto-sprzegla.pl (kupione), + przekładki i tarcze jeśli są zużyte.
- wymiana płynu chłodniczego przy okazji wymiany kosza sprzęgła (kupiony),
- stopka centralna od rm-g.pl (dzięki Struna za namiar), (zamówiona),
- osłona pod silnik od rm-g.pl,
- grzane manety z Oxforda
- być może handbary Barkbusters, jak będę miał dużo niepotrzebnych pieniędzy :lol:
Załączniki
IMG_20190303_120337 (002).jpg


armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure :-)
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna

Mihnik
A1
Posty: 89
Rejestracja: 25 lut 2019, 18:06
Lokalizacja: Racibórz

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: Mihnik »

Kolego powiedz mi taką rzecz. Mam dokładnie taki sam motocykl i powyżej 70km/h mam taki szum w kasku, że nie słyszę nawet silnika. Widzę, że masz inną szybkę niż ja, jest jakaś wyższa? Albo jakoś inaczej ustawiona? Ja mam fabryczną. Dodam jeszcze, że mam 167 cm wzrostu, więc jest to dla mnie trochę absurdalne, że taki niski ludzik ma ten problem :)


1.Honda CBR 125 - 2006r
2.Suzuki DL 1000 - 2002r :)

Awatar użytkownika
morhot
A2
Posty: 235
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Myślenice

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: morhot »

Szyba założona jest akcesoryjna, zamontowana przez poprzedniego właściciela, od polskiego producenta Loster.
Dokładnie taka https://szybymotocyklowe.pl/2002-2003/8 ... -1000.html
Przy tej szybie gwarantuję Ci, że nie będziesz miał kłopotów z wiatrem aż do 130-140 km/h.
Powyżej tej prędkości robią się takie niemiłosierne turbulencje nad kaskiem, że łeb cały lata. Nie żartuję, garnek wpada w takie wibracje, że obraz się rozmywa przed oczami!! Jeździłem wcześniej dużym cruiserem (bez owiewek) i sportowym turystykiem (z małą szybką), i nigdy nie miałem takich dziwnych zachować przy dużej prędkości. Tylko kark bolał od napierającego powietrza.
Spróbuję to rozwiązać dokładając deflektor, a jak nie, to szyba do wymiany będzie. Jak chcesz sobie ją przetestować, to możemy się spotkać gdzieś w połowie drogi.


armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure :-)
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna

Mihnik
A1
Posty: 89
Rejestracja: 25 lut 2019, 18:06
Lokalizacja: Racibórz

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: Mihnik »

morhot, a że tak zapytam skąd jesteś? Bo próbowałem znaleźć taką informację, ale jakoś nie mogę


1.Honda CBR 125 - 2006r
2.Suzuki DL 1000 - 2002r :)

Awatar użytkownika
morhot
A2
Posty: 235
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Myślenice

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: morhot »

Myślenice :-)


armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure :-)
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna

bado
A2
Posty: 129
Rejestracja: 30 wrz 2016, 09:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: bado »

Dokładnie taki sam efekt miałem z szybą Loster w motocyklu szosowym. Głowę chciało urwać, a hałas był taki, jak przy starcie 747.



Mihnik
A1
Posty: 89
Rejestracja: 25 lut 2019, 18:06
Lokalizacja: Racibórz

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: Mihnik »

morhot, no to w sumie rzut kamieniem :) Jak będzie tak daleko, że będę się do nowej szyby przymierzać to chętnie pierw sprawdziłbym jak to w praktyce wygląda :)


1.Honda CBR 125 - 2006r
2.Suzuki DL 1000 - 2002r :)

Awatar użytkownika
Voyager
A+B
Posty: 518
Rejestracja: 13 lis 2018, 11:57
Lokalizacja: Polska południowa

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: Voyager »

Wygląda świetnie! No i ten kuferek z pokrywą pod kolor motka robi robotę.
Co do szyby, to chyba na dzisiaj najlepsza opcja to Givi AF. Według mojego rozeznania i jazd testowych to oryginalna szyba jest za mała, zarówno w małym i dużym DL, a wysokim szybom turystycznym typu Loster towarzyszy problem z silnym podciśnieniem.


Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5214
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: Struna »

Ja mam MRA z regulowanym deflektorem - jest ok.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
morhot
A2
Posty: 235
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Myślenice

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: morhot »

Wczoraj poogarniane pierwsze rzeczy z listy:
- zamontowana stopka centralna od www.rm-g.pl - 340 zł z wysyłką,
- wymieniony kosz sprzęgłowy na regenerowany od www.moto-sprzegla.pl - 785 zł z wysyłką,
- nowa uszczelka dekla sprzęgła - 38 zł
- oliwa Motul 5100 - 145 zł
- filtr oliwy - 30 zł
- płyn chłodniczy - 25 zł
- smarowidło do łańcucha - 59 zł

Do zrobienia przed majową Albanią:
- płyta pod silnik od http://www.rm-g.pl lub Heed,
- grzane manety Oxford,
- opony, prawdopodobnie KAROO 3, ale jeszcze robię doktorat z ogumiena,
- może deflektor lub wymiana szyby na jakąś dającą lepsze efekty przy większych prędkościach.


armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure :-)
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4442
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: lukas76 »

morhot pisze:Szyba założona jest akcesoryjna, zamontowana przez poprzedniego właściciela, od polskiego producenta Loster.
Dokładnie taka https://szybymotocyklowe.pl/2002-2003/8 ... -1000.html
Przy tej szybie gwarantuję Ci, że nie będziesz miał kłopotów z wiatrem aż do 130-140 km/h.
Powyżej tej prędkości robią się takie niemiłosierne turbulencje nad kaskiem, że łeb cały lata. Nie żartuję, garnek wpada w takie wibracje, że obraz się rozmywa przed oczami!! Jeździłem wcześniej dużym cruiserem (bez owiewek) i sportowym turystykiem (z małą szybką), i nigdy nie miałem takich dziwnych zachować przy dużej prędkości. Tylko kark bolał od napierającego powietrza.
Spróbuję to rozwiązać dokładając deflektor, a jak nie, to szyba do wymiany będzie. Jak chcesz sobie ją przetestować, to możemy się spotkać gdzieś w połowie drogi.
Załóż deflektor dodatkowo i problem zniknie, podobny problem miałem w bandicie


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
morhot
A2
Posty: 235
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Myślenice

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: morhot »

Iżu pisze: nikt kto zaznał motocykla o większej mocy, lepszych hamulcach i poręczności nie cofnie się do etapu "traktorów" :lol:
Hmm... ktoś to w końcu powiedział na głos w innym temacie. Dokładnie takie mam odczucia po zrobieniu 3 000 km DLem. Jakbym motocyklowo zrobił krok do poprzedniej epoki.
Oczywiście V-Strom ma niezaprzeczalne atuty:
1. Zawiózł mnie w takie miejsca i takimi drogami, że nawet auto terenowe by miało kłopot przejechać.
2. Przestałem się bać piasku na drodze, szutrów czy jazdy po trawie.
3. W połączeniu z TomTomem i opcją "zaplanuje ekscytującą trasę" pozwala odkrywać nowe miejsca i nowe drogi (również gruntowe :-) nawet jak robisz tylko pętelkę 200-300 km wokół komina.
4. Zachęca do spokojnej jazdy, więc jest bezpieczniejszy. Spokojniej nie znaczy że nie dynamicznej. Ale na pewno nie agresywnej, nie popycha do odkręcania bardziej i bardziej, kładzenia się w zakręt niżej i niżej.
5. Daje poczucie solidności, trwałości i że można mu zaufać. Prosta i niezaj*****lna konstrukcja.
6. Dobrze wygląda z kufrem centralnym, więc wygoda jest.
Ale ma też wady:
1. Jazda nim po asfaltach jest równie ekscytująca jak moim Mondeo kombi w LPG.
2. Bardzo ekscytująco się robi jak trzeba zahamować awaryjnie! Kilka razy miałam cieplutko... Niestety gacie musiałem prać.
3. Niepewnie się czuję w głębokich złożeniach, ale pewnie to wina opony Metzeler Tourance. Im bliżej boków opony, tym nacięcia bieżnika są szersze i niestety winklowanie wychodzi kulawo.
4. Turystyczna pozycja bardzo, bardzo rozleniwia. Zachęca do spokojnego cruzowania i czilowania. Ku mojemu zdziwieniu np. jadąc przez Słowację wokół Tatr (nie z Wami, sam pojechałem tą trasą miesiąc później) w zasadzie nie męczyło mnie przestrzeganie ograniczeń prędkości ;-) To rozleniwienie powoduje, że odnoszę wrażenie, że niczego nowego się inie uczę jeżdżąc tym motkiem.
5. Ochrona przed wiatrem bardzo mnie rozczarowała (wiem, wiem, trzeba założyć deflektor lub szybę AF).
6. WIBRACJE! Na forum Triumpha ktoś ma w podpisie "Każdy silnik ma swój gang. Triumph brzmi jak dwa kościotrupy uprawiające seks w metalowym kuble na śmieci". V-Strom brzmi całkiem, całkiem ale niestety wibracje od silnika przenoszą się na cały motocykl. Nie przeszkadza to, nie drętwieją palce, ale mnie wkurza jednak, że cały koń się trzęsie.

Pewnie nie wszyscy kojarzą, więc dodam że to są spostrzeżenia po przesiadce ze sportowego turystyka Triumph Sprint ST, 2008r, 1050ccm, 125 KM, 105 Nm.
To są emocje, których szukasz :-)



Podsumowując - nie jestem zachwycony. Bo nie ma się czym zachwycać. Dobry, solidny sprzęt i tyle. Być może jestem jeszcze za młody i/lub za krótko jeżdżę motocyklami. Na ten moment zastanawiam się nad zakupem litrowego sporta lub mocno sportowego turystyka. DL chyba zostanie w garażu na długie wyjazdy, które planuję 3-4 w roku zrobić, ale na niedzielne popołudniowe pośmiganie dla przewietrzenia głowy potrzebuję jakiś generator adrenaliny.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2019, 18:14 przez morhot, łącznie zmieniany 1 raz.


armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure :-)
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: Iżu »

morhot pisze:DL chyba zostanie w garażu na długie wyjazdy, które planuję 3-4 w roku zrobić, ale na niedzielne popołudniowe pośmiganie dla przewietrzenia głowy potrzebuję jakiś generator adrenaliny.
Czyli mamy podobnie, ja także mam takie wrażenie że moja Suka poprawnie jeździ, ale chcąc trochę się pobawić używamy już maksymalnych możliwości tego silnika, ale i tak nie wydalają hamulce i zawieszenie, więc faktycznie DL-650 jest motocyklem do spokojnej turystyki i tyle.
Dla poszukiwaczy adrenaliny polecam - Yamahę Tracer 900 GT, którą można też przyjemnie pojechać w trasę 8-)


Iżu

merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: merc »

Morhot
Technikę pokonywania zakrętów masz dobrą .
Izu
Ale jamaha nie wjedzie tam gdzie wjedzie dl.


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Hary
A1
Posty: 42
Rejestracja: 09 wrz 2018, 17:43
Lokalizacja: Tłuszcz

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: Hary »

Ja doskonale Morhota rozumiem, bo mnie DL 1000 też zawiódł.
Z tym endurowaniem w 1000 to bym nie przesadzał, bo przesiadłem się z innego prawie litrowego enduro to DL ma tak okropnie drogowe zawieszenie, że przypomniał mi co to są nierówności na drodze a każda większa nierówność to lepiej nie mówić... do tego osiągi w porównaniu do jego spalania to jakieś nieporozumienie. No i te wibracje i plastikowość a raczej jakość tych plastików pozostawiają sporo do życzenia (dla mnie, mówie o moich odczuciach, plastiki są miękkie, wszystko się ugina i trzeszczy)

Może i mnie tu zjecie za to co tu napisałem, ale takie są moje odczucia po posiadaniu tego motocykla. Z powodów finansowych go sprzedałem i było mi żal bo był pięknie utrzymany ale teraz patrząc to była dobra decyzja.



Awatar użytkownika
morhot
A2
Posty: 235
Rejestracja: 18 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Myślenice

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: morhot »

@Hary przyznaj się co miałeś przed DLem i na co się przesiadłeś po nim?


armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure :-)
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: polokokt »

Dobrze ze nie ma motocykli idealnych. Można kilka razy w życiu sobie zmienić . A tak to by człowiek kupił taki ideał i co? Jezdzic tym już na zawsze? :)
Każdy ma inne doświadczenia z przeszłości, inne oczekiwania (bardziej off czy bardziej on)...
Nawet Tracer900 (który jest również moim faworytem na następne moto) na swoim forum jest przez właścicieli opisywany jako motocykl także raczej budżetowy w swojej klasie i przez niepozbawiony również wad . I niektórzy znów z tym walczą z tego co piszą a inni lecą dalej i kupują następny.
A jakims cudem wszyscy mimo tych różnych doświadczeń i oczekiwań spotkaliśmy się na forum DLa :)
Ostatnio zmieniony 05 maja 2019, 14:55 przez polokokt, łącznie zmieniany 1 raz.



Hary
A1
Posty: 42
Rejestracja: 09 wrz 2018, 17:43
Lokalizacja: Tłuszcz

Re: Kremówka - DL1000 2002

Post autor: Hary »

Morhot przesiadłem się z tej samej marki co Ty przed DLem, z Tigera. 2003r na szprychach, a teraz 2 lata świeższy na alufelgach z zerowym przebiegiem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Motocykle”