UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Czynności serwisowe przy większym przebiegu

Wszystko co jest związane z mechaniką motocykla
Awatar użytkownika
malutki
A1
Posty: 29
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:58
Lokalizacja: Busko
Kontakt:

Czynności serwisowe przy większym przebiegu

Post autor: malutki »

Czas przygotować się na następny sezon. Tak się zastanawiam co powinienem sprawdzić, wymienić przy przebiegu w okolicach 90.000km.
Jak co roku olej, filtr, świece a co ponadto:
- luzy zaworowe (sprawdzane rok temu czyli jakieś 12 tyś km. i pewnie teraz będą do regulacji), po regulacji potrzebne synchro?
- łańcuszki rozrządu, trzeba przy okazji sprawdzić.
- łożyska w kołach sprawdzane podczas wymiany opon.
- łożysko główki ramy - moto prowadzi się dobrze.
- sprzęgło - warto tam zaglądać jeżeli wszystko ok?
- olej w lagach.
Napęd, klocki, tarcze to wiem, ale czy gdzieś jeszcze warto zajrzeć ?



Tags:

Awatar użytkownika
Antyks
Administrator
Posty: 2236
Rejestracja: 22 wrz 2016, 18:18
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Czynności serwisowe przy większym przebiegu

Post autor: Antyks »

Ja bym dodał w miarę czasu wolnego :
- Przyjrzeć się jak się tam ma wydech i czy nie pojawiła się korozja lub przedmuchy
- Jak tam się maja przewody paliwowe.. parcieć - parcieją czasami a pęknąć potrafią czasami w głupim miejscu. To samo dotyczy przewodów z chłodnicy.. suzuki preferuje wymianę co 4 lata
- Co tam słychać z płynem chłodzącym ( test..) + hamulcowym ( była wymiana? )
- linki gazu i sprzęgła - przejrzeć, obejrzeć zakończenia, pancerze itp.. bo strzelenie linki sprzęgła w trasie to poważna sprawa.
- Do zacisków można zajrzeć, przesmarować, sprawdzić uszczelnienia , usunąć syf z tłoczków itp
- A poza tym.. wszystko zależy od umiejętności, wiedzy i czasu wolnego. :)
-



Awatar użytkownika
MaciejM
A2
Posty: 143
Rejestracja: 21 wrz 2016, 17:17
Lokalizacja: Rybnik (śląskie)

Re: Czynności serwisowe przy większym przebiegu

Post autor: MaciejM »

Motocykl wymień :-D A gdzie zajrzeć? Najlepiej do puszki z piwem :-D
A poza tym:
- kostki elektryczne pod bakiem sprawdź/przeczyść,
- sprawdź stan przewodów hamulcowych,
- sprawdź czy wszystkie istotne śruby się nie poluzowały.


__________________________
Maciej
Romet Kadet=>Suzuki Dl 650 Kabriolet=>BMW R 1200 GS

Awatar użytkownika
Mati!
A
Posty: 460
Rejestracja: 02 paź 2016, 15:39
Lokalizacja: Olkusz

Re: Czynności serwisowe przy większym przebiegu

Post autor: Mati! »

Malutki tak z ciekawosci, wymieniales juz rozrzad?


DL650K7 -> Hayabusa K6 ->DL650AM2

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Czynności serwisowe przy większym przebiegu

Post autor: novy »

Kostki to musowo. Sam się o tym przekonałem jak po jeździe w deszczu motocykl po przekręceniu kluczyka zgasł ale światła już nie. Zmuszony byłem w warunkach namiotowych rozbebeszac moto zeby dostać się do kostek bo zrobiło się takie zwarcie że nawet zapalić nie chciał.


DL650 K5 Blue

Suszny
A
Posty: 345
Rejestracja: 13 paź 2016, 15:44

Re: Czynności serwisowe przy większym przebiegu

Post autor: Suszny »

Jeśli rozrząd nie był wcześniej wymieniany, warto przy takim przebiegu do niego zajrzeć. U mnie na liczniku jest ponad 120000 i jakoś nie wiążę z tym przebiegiem konkretnych napraw. Jako że jeżdżę dużo, takie przeglądy robię co sezon. Motocykl muszę mieć sprawny zawsze i wszędzie, niezależnie od przebiegu.
Zobacz luzy na główce ramy i na wahaczu + kiwaczka. Najlepiej podnieś przód i poruszaj za koło jak będzie ono w powietrzu, pokręć też kierownicą. Nawet jeśli z tyłu luzów nie ma, warto to rozebrać, sprawdzić stan łożyk, wyczyścić i przesmarować, wydłuży ich żywotność.
Zawory niekoniecznie muszą kwalifikować sie do regulacji. Od kiedy mam DLa (4 sezon, ok 60tyś km) jeszcze nie regulowałem zaworów, ale sprawdzam co tam się dzieje.
Synchro warto sprawdzić, ewentualnie ustawić. Szybko i łatwo się to robi.
Polecam również dobrać się do mechanizmu sprzęgła przy zębatce zdawczej, wyczyścić to i nasmarować.
Tak samo cięgna przy przepustnicach oraz rolgaz można nasmarować. Linkę sprzęgła polecam kupić drugą i ułożyć ją obok oryginalnej. W razie awarii na trasie, 5 min i jedziesz dalej. Mi się taka sytuacja przytrafiła, ale nie miałem drugiej linki i musiałem sobie radzić sam.
Resztę chyba koledzy wyżej powiedzieli.


V-strom 650 K5

Awatar użytkownika
malutki
A1
Posty: 29
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:58
Lokalizacja: Busko
Kontakt:

Re: RE: Re: Czynności serwisowe przy większym przebiegu

Post autor: malutki »

Mati! pisze:Malutki tak z ciekawosci, wymieniales juz rozrzad?
Nie nie wymieniałem. Mam zamiar sprawdzić przed sezonem

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Ocena: 5.88235%



ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat mechaniczny”