BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem, kilka dni temu miałem okazję odbyć jazdę testową najnowszym skuterem BMW C400 GT w najbardziej wypasionej wersji kosztującej około 39'000 zł. (podstawowa wersja to wydatek kwoty - 34'450 zł.)
Sprzęt wyposażono w bez-kluczykowy dostęp, pełny pakiet elektroniczny z automatycznie włączającym się oświetleniem i doskonałym wyświetlaczem 6,5 " TFT
BMW C400 GT (1).JPG
Sprzęt poprzedniego dnia wyjęto z pudła, więc kolejny raz przypadło mi rozdziewiczać nówkę z przebiegiem 0,00 km. :mrgreen:
Trzeba przyznać że maszyna prezentuje się ciekawie, ładna sportowa linia z wysoką szybą, pełnym oświetleniem LED i wygląda bardzo okazale
BMW C400 GT (2).JPG
BMW C400 GT (3).JPG
BMW C400 GT (4).JPG
BMW C400 GT to skuter średniej klasy pojemnościowej, który ma konkurować między innymi z Yamahą X-Max 400, wyposażono go w silnik o pojemności - 350 cm3, mocy 34 KM (7'500 obr.min) generującym maksymalny moment obrotowy - 35 Nm (6'000 obr/min).
Sprzęt waży 212 kg. a jego dopuszczalna ładowność to 415 kg. a więc całkiem sporo.
Producent deklaruje spalanie na poziomie 3,5 l/100 km co przy pojemności zbiornika - 12,8 l. daje całkiem sensowny zasięg.
Bardzo przyjemnie wygląda też prędkość maksymalna - 139 km/godz. dzięki czemu bez większych kompleksów pojedziemy tym skuterem w trasę.
Podczas jazdy testowej miałem możliwość sprawdzić miedzy innymi dynamikę czy ochronę przed wiatrem i tu jest naprawdę świetnie, mimo niewielkiej pojemności mały silniczek całkiem nieźle napędza maszynę dając przyzwoite (jak na skuter) przyśpieszenia zwłaszcza od startu ze świateł, do tego wręcz kapitalną ochronę przed wiatrem.
W tamtym roku jeździłem większym bratem czyli C650 GT i tamta szyba mimo elektrycznej regulacji działała gorzej niż w najnowszym modelu C400 GT, ale wystarczy zobaczyć jak ją wyprofilowano w tym modelu by odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego tak dobrze działa.
BMW C400 GT (5).JPG
BMW C400 GT (6).JPG
BMW C400 GT (7).JPG
BMW C400 GT (8).JPG
Jednak najbardziej zaskoczyły mnie hamulce, w znacznie droższym skuterze - C650 GT zastosowano z przodu zaciski dwu-tłoczkowe, a w najnowszym, znacznie tańszym - C400 GT zaciski - cztero-tłoczkowe BYBRE, podwójne tarcze z przodu i jedną z tyłu (2 x265 mm / 265 mm) , od razu można było odczuć zdecydowanie lepszą skuteczność hamowania mimo tego że klocki nie były jeszcze dotarte
BMW C400 GT (9).JPG
Zawieszenie jaki tu mamy ma skok - 110 mm z przodu i 112 mm z tyłu, zastosowano koła z obręczami 15" z przodu i 14" z tyłu.
Ciekawie wygląda tłumik ze stali nierdzewnej i do tego bardzo ładnie brzmi
BMW C400 GT (12).JPG
Kolejnym fajnym rozwiązaniem jest napęd w tym skuterze, oczywiście mamy tu skrzynię bezstopniową CVT i sprzęgło suche, ale końcowe przeniesienie napędu zrealizowano za pomocą - zespołu kół zębatych a nie paska, co zdecydowanie wpływa na trwałość i niezawodność całego napędu.
BMW C400 GT (10).JPG
W maszynie znajdują się wygodne podesty także dla pasażera, jest też duża szeroka kanapa z podparciem lędźwiowym dla kierowcy, niestety jest ono zbyt twarde i trochę uwiera :?
BMW C400 GT (11).JPG
BMW C400 GT (13).JPG
Natomiast bardzo ciekawie rozwiązano bagażnik pod siedzeniem, gdyż jest możliwość powiększenia go na postoju poprzez opuszczenie elastycznej tylnej części, dzięki czemu bez problemu w środku zmieścimy 2 kaski - integralny i Jet
Siedzenie po podniesieniu utrzymuje w pionie amortyzator taki sam jaki mamy w klapach samochodów
BMW C400 GT (24).JPG
BMW C400 GT (25).JPG
BMW C400 GT (26).JPG
BMW C400 GT (27).JPG
Spodobały mi się także ciekawe schowki przy kierownicy, jeden z nich ma specjalną gumową matę na smartfona i gniazdo zasilania BMW
Wszystkie schowki wraz z bagażnikiem pod siedzeniem są elektronicznie blokowane po wyłączeniu zasilania
BMW C400 GT (19).JPG
BMW C400 GT (20).JPG
BMW C400 GT (21).JPG
BMW C400 GT (22).JPG
Nowy skuter ma oczywiście w standardzie podnóżek centralny, natomiast po rozłożeniu bocznej nóżki nie załącza się hamulec postojowy jak to miało miejsce w C650 GT
BMW C400 GT (28).JPG
W porównaniu do C650 GT zmieniono też wlew do zbiornika paliwa, a więc zamiast plastikowej lichej klapki jest porządny aluminiowy pierścień, zamknięcie można odblokować tylko poprzez wyłączenie zasilenia
BMW C400 GT (14).JPG
Skuter C400 GT wyposażono w ulubiony przeze mnie 6,5", matowy, kolorowy wyświetlacz TFT w którym znajduje się centrum informacji o motocyklu, podczas jazdy można wybrać kilka różnych okien wyświetlania parametrów w tym prędkość wraz z obrotomierzem, komputer pokładowy czy ogólne ustawienia, gdzie możemy modyfikować i odczytać wszelkie parametry pracy silnika w tym średnie spalanie, temperaturę silnika, zasięg i wiele innych.
System umożliwia także sparowanie naszego smartfona ze skuterem, dzięki czemu możemy wykorzystać nawigację z telefonu której wskazania pojawią się na wyświetlaczu TFT motocykla, odbierać połączenia itd.
BMW C400 GT (15).JPG
BMW C400 GT (16).JPG
Bardzo mi się spodobał pewny minimalizm deski skutera, gdyż poza wyświetlaczem nie ma tam w zasadzie nic, a mała ilość zakamarków ułatwia utrzymanie czystości w tym miejscu.
Warto jeszcze dodać iż w tym modelu i tej wersji mamy już w standardzie grzane manetki i podgrzewanie tyłka :D
BMW C400 GT (17).JPG
Zarówno wyświetlacz jak i przełączniki są takie same jak w większości motocykli tej marki, mamy też wygodny pierścień do nawigacji po polskim menu komputera
BMW C400 GT (18).JPG
Podczas jazdy w dzień załączone są światła do jazdy dziennej wraz z tylnym, które automatycznie przełączają się na światła mijania jeśli czujnik skutera wykryje zmianę natężenia zastanego oświetlenia (tunel, zmierzch), światła wyglądają świetnie, całość wykonano w technologii LED
BMW C400 GT (29).JPG
Nie będę się specjalnie rozpisywał na temat tego jak się tym jeździ bo jest to tradycyjny skuter z małymi kółkami i krótkimi skokami zawiesznia, co skutkuje niskim komfortem jazdy na gorszych drogach, najgorzej jest gdy najedziemy na jakieś wystające studzienki czy muldy, wtedy dosłownie wyrzuca nas z siedzenia.
Niestety podczas całego testu uwierało mnie podparcie lędźwiowe pod kręgosłup, ewidentnie ten element wykonano ze zbyt twardego materiału.
Skuter C400 GT jest dosyć zwarty i sporo krótszy niż C650 GT, a więc wyższe osoby nie będą mogły wysunąć do przodu nóg by poczuć się jak na Harleyu :mrgreen: (przy moim wzroście - 184 cm.było całkiem znośnie), jednak jest to w zasadzie skuter miejski, a jako taki powinien być zwrotny i tu naprawdę świetnie się sprawdza umożliwiając lawirowanie między samochodami w korkach 8-)
Dla mnie klasa skuterów o tej pojemności jest najbardziej uniwersalna bo umożliwia łatwe przeciskanie się w korkach, takie maszyny mało palą a mają przeważnie całkiem niezły zasięg i prędkość maksymalną rzędu 140 km/godz. co już umożliwia całkiem przyjemną podróż w trasie.

Wkrótce w tym wątku tradycyjnie wrzucę filmik z pierwszych jazd tym skuterem, na który już teraz serdecznie zapraszam 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Zapraszam zainteresowanych na filmik z pierwszych wrażeń z jazdy nowym skuterem BMW C400 GT:



Miłego oglądania 8-)


Iżu

Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Chromato »

chiński skuter z indyjskimi hamulcami i niemiecką ceną. 40k... kurła... to musi być świetny interes dla niemców. szkoda, że nie wspomniałeś o tym w filmie. niejeden może mocno podrapałby się po głowie przed zakupem


DL1000K6 >> XT1200Z

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Po 3 latach pracy z ludźmi z Indii na prawdę nie narzekajmy na jakość chińskich rzeczy... Zawsze może być gorzej jak hinduskie hamulce ;)


null

Chromato
A2
Posty: 165
Rejestracja: 28 sie 2017, 08:26

Re: BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Chromato »

nie chodzi o miejsce i o ludzi. po prostu każdy wolałby wiedzieć przed wydaniem 40k na skuter z logo niemieckiej prestiżowej marki, że jest produkowany w chińskiej fabryce Loncin.
jak to też fajnie ktoś skomentował na ścigaczu:
"To nie BMW tylko chinol z znaczkiem BMW. Jutro bedzie naklejka Kymco itp i 15tys taniej"
swoja droga, ciekawe kiedy pierwsza akcja serwisowa :roll:


DL1000K6 >> XT1200Z

merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: merc »

Chromato, ale są ludzie, którzy nie mogą sobie pozwolić na kymco.
W garażu musi być BMW, ciuchy też muszą być BMW , ale o chińskim pochodzeniu sąsiedzi już nie będą wiedzieć.


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

merc pisze:Chromato, ale są ludzie, którzy nie mogą sobie pozwolić na kymco.
W garażu musi być BMW, ciuchy też muszą być BMW , ale o chińskim pochodzeniu sąsiedzi już nie będą wiedzieć.
merc - ale skoro ktoś chce przepłacić i mieć ten znaczek BMW na swoim skuterku to nie sobie taki kupi, w końcu sporo osób kupuje w ten sposób GejeSa dla tzw. "miecia" :mrgreen:


Iżu

merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: merc »

Izu
Ale ja dokładnie o tym piszę.
Jest popyt więc i jest podaż.
Sam zapewne kiedyś wyląduję na GSie - ale tylko dlatego, że wizualnie mi się bardzo podoba.


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: BMW C400 GT - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

prebenny pisze:na prawdę nie narzekajmy na jakość chińskich rzeczy...
Oni robią dokładnie to czego oczekuje zleceniodawca.
Chce gówno za drobne, to dostaje - ma być wysoka jakość, to będzie. Za odpowiednią oczywiście opłatą.
Chińskie Volvo niczym nie ustępują tym ze Szwecji - ba, nawet potrafią być lepiej spasowane.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”