Prąd mi kradną w Suzi :/
Prąd mi kradną w Suzi :/
Ściemka, piszę bo nie znam się na prądzie i potrzebuję pomocy
Od dłuższego czasu borykam się w Suzi ze złodziejem prądu, a tylko dlatego że szkoda mi ponad 300 cebulionów w ciemno na nowy akumulator
Problem polega na tym, że po ok 3 tygodniach od naładowania akumulatora i wsadzenia go w moto multimetr pokazuje mi ok 5V :wrr:
Instrukcja obsługi mówi, że "wyciek" prądu może być, ale poniżej 3mA - u mnie jest 5mA (0.05) ...
Multimetr za "dyche" jakiś z szafki ustawiłem na "10A" i pokazuje mi 0.05 a powinien 0.03 (chyba bo nie mam pojęcia)...
Pomyślałem sobie, że może mam któryś przekaźnik uszkodzony i wiecznie załączony co powoduje rozładowywanie :/
Znalazłem je i rozpiąłem aby zobaczyć czy coś się zmieni niestety cały czas 5mA (0.05) ... Jedynie rozpięcie Przekaźnika rozruchowego (starter relay) poskutkowało wynikiem 0 mA (0.00).
Dodatkowo rozpiąłem gniazdo USB i ledowy tester akumulatora CTEK .. nic się nie zmieniło .... nadal 0.05 mimo, że USB jest bezpośrednio do aku.
Gniazdo USB jak wstawiałem moto do garażu rozłączałem (wyjmowałem bezpiecznik z kabla), a mimo to bateria pada na 5V...
Jedyne co może mi zjadać prąd to GPS z wbudowaną baterią 150mAh...
Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel wsadził w moto nowy akumulator i przez 2 lata motocykl stał (zrobił 1 tys km) z podpiętym gniazdem USB bezpośrednio do akumulatora.
Zastanawiam się, czy to nie zniszczyło akumulatora bo przetwornica wiecznie zbijała 12V na 5V i tak przez 2 lata ..
Ładuję teraz akumulator prostownikiem i zobaczę czy będzie trzymał prąd czy spadnie poniżej 12V samoistnie.
Chętnie posłucham sugestii i wykonam zalecone czynności bo już brakło mi pomysłów i stawiam jednak na wariant - nowy akumulator.
Od dłuższego czasu borykam się w Suzi ze złodziejem prądu, a tylko dlatego że szkoda mi ponad 300 cebulionów w ciemno na nowy akumulator
Problem polega na tym, że po ok 3 tygodniach od naładowania akumulatora i wsadzenia go w moto multimetr pokazuje mi ok 5V :wrr:
Instrukcja obsługi mówi, że "wyciek" prądu może być, ale poniżej 3mA - u mnie jest 5mA (0.05) ...
Multimetr za "dyche" jakiś z szafki ustawiłem na "10A" i pokazuje mi 0.05 a powinien 0.03 (chyba bo nie mam pojęcia)...
Pomyślałem sobie, że może mam któryś przekaźnik uszkodzony i wiecznie załączony co powoduje rozładowywanie :/
Znalazłem je i rozpiąłem aby zobaczyć czy coś się zmieni niestety cały czas 5mA (0.05) ... Jedynie rozpięcie Przekaźnika rozruchowego (starter relay) poskutkowało wynikiem 0 mA (0.00).
Dodatkowo rozpiąłem gniazdo USB i ledowy tester akumulatora CTEK .. nic się nie zmieniło .... nadal 0.05 mimo, że USB jest bezpośrednio do aku.
Gniazdo USB jak wstawiałem moto do garażu rozłączałem (wyjmowałem bezpiecznik z kabla), a mimo to bateria pada na 5V...
Jedyne co może mi zjadać prąd to GPS z wbudowaną baterią 150mAh...
Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel wsadził w moto nowy akumulator i przez 2 lata motocykl stał (zrobił 1 tys km) z podpiętym gniazdem USB bezpośrednio do akumulatora.
Zastanawiam się, czy to nie zniszczyło akumulatora bo przetwornica wiecznie zbijała 12V na 5V i tak przez 2 lata ..
Ładuję teraz akumulator prostownikiem i zobaczę czy będzie trzymał prąd czy spadnie poniżej 12V samoistnie.
Chętnie posłucham sugestii i wykonam zalecone czynności bo już brakło mi pomysłów i stawiam jednak na wariant - nowy akumulator.
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
jeśli przez 2 lata stał w moto bez doładowywania, to jest bardzo duża szansa, że wyzionął ducha
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Ponad 50h ładowania z 11.94V i wynik następujący. Było 13.1 ale na moich oczach zaczął spadać o 0.01 na każde 2-3 sec.
Boso, ale w ostrogach
Boso, ale w ostrogach
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Akumulator należy sprawdzać pod obciążeniem. Sprzęt do sprawdzania aku mają w sklepach zajmujących się ich sprzedażą.
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Jak tak szybko ucieka to do kosza (może nie dosłownie) - szkoda czasu na jeżdżenie i sprawdzanie czegokolwiek.
Ostatnio przerobiłem dokładnie to samo z aku samochodowym.
Ostatnio przerobiłem dokładnie to samo z aku samochodowym.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
a multimetr możesz ustawić na bardziej dokładny zakres niż 10 A (masz po prawej stronie), i może będzie Twoje 0,03
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Zapomniałem napisać, że tester akumulatora wyświetlił komunikat "recharge battery" zamiast "replace battery"
Aku ma 200 Ah a wg testera 212 Ah...
Dlatego tak kombinuje ...
Ale utwierdzam się tylko, że wymiana Aku załatwi sprawę, a gniazdo USB wymieniam na inne przy serwisie filtra powietrza i robię centralkę prądową.
Boso, ale w ostrogach
Aku ma 200 Ah a wg testera 212 Ah...
Dlatego tak kombinuje ...
Ale utwierdzam się tylko, że wymiana Aku załatwi sprawę, a gniazdo USB wymieniam na inne przy serwisie filtra powietrza i robię centralkę prądową.
Boso, ale w ostrogach
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
200 A xD
Jutro ogarnę go na fotce bo to jakiś szit
Ustawiałem na niebieskich kreskach i wsadzalem w niebieskie dziurki (nie ważne jak to brzmi ) bo jak wsadzilem w dolna dziurkę i środkowa i ustawiłem na A i są 4 opcje do wyboru miałem po jakimś czasie 0.00
Boso, ale w ostrogach
Jutro ogarnę go na fotce bo to jakiś szit
Ustawiałem na niebieskich kreskach i wsadzalem w niebieskie dziurki (nie ważne jak to brzmi ) bo jak wsadzilem w dolna dziurkę i środkowa i ustawiłem na A i są 4 opcje do wyboru miałem po jakimś czasie 0.00
Boso, ale w ostrogach
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Aku do wywalwnia nawet nie próbuj go reanimowac. Jak nie używasz usb to nie podlanczaj go. Tez mialem tak ze mi prad sie tracił.
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Używam gniazda jak jadę dalej niż w koło komina, a zabawa z bezpiecznikiem jest irytująca mimo 3-4 takich wyjazdów w roku. Czekam na części i robię wszystko po kluczyku.
Maarcel w takim razie dzisiaj wsadzam aku w Suzi i ustawiam to magiczne pomarańczowe pudełko wg Twoich zaleceń
Jak będzie dobrze wszystko to sprawa oczywista i nowy aku.
Potem będzie rozkmina jaki model pasuje do Suzi bo na 100% Yuasa.
Boso, ale w ostrogach
Maarcel w takim razie dzisiaj wsadzam aku w Suzi i ustawiam to magiczne pomarańczowe pudełko wg Twoich zaleceń
Jak będzie dobrze wszystko to sprawa oczywista i nowy aku.
Potem będzie rozkmina jaki model pasuje do Suzi bo na 100% Yuasa.
Boso, ale w ostrogach
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Raczej aku dogorewa.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Samo gniazdo zapalniczki raczej prądu nie pobiera, co innego jak ma wbudowaną ładowarkę czy jakąś diodę. Ja mam gniazdko i ładowarkę podpiętą po stacyjce a pod kanapą bezpośrednio do akumulatora dodatkowe gniazdo do ładowarki CTEK, gdzie mogę wpiąć gniazdko zapalniczki jak na dalszym wyjeździe będę chciał np podładować intercom w czasie obiadu. To chyba najbardziej elastyczna opcja.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Też typuję aku bo warunki Warunki w jakich był to.
Garaż ogrzewany + przetwornica w gnieździe usb zbijająca 12V na 5V i tak przez 2 lata .. Jak podłączę ją do aku słychać głośno i wyraźnie jak "skwierczy" mimo że wydłubałem z niej 2 niebieskie diody podświetlające
CTEKa też mam i całkiem fajny bajer - zawsze po 2ch dniach od podłączenia pokazuje mi pomarańczową diodę ... Po tygodniu diodę czerwoną ... Po 3-4 tyg gaśnie ...
Niestety u mnie jedyne co jest po kluczyku to manetki oryginalne, ale pracuję nad zmianą tego bo dzisiaj przyszła mi listwa bezpieczników.
Odłączyłem aku od ładowania i po 12h miał 12.71V. Poczekam jakiś czas i skoczę zobaczyć jak to wygląda.
Tak mam jak podłącze w COM i mA ....
Garaż ogrzewany + przetwornica w gnieździe usb zbijająca 12V na 5V i tak przez 2 lata .. Jak podłączę ją do aku słychać głośno i wyraźnie jak "skwierczy" mimo że wydłubałem z niej 2 niebieskie diody podświetlające
CTEKa też mam i całkiem fajny bajer - zawsze po 2ch dniach od podłączenia pokazuje mi pomarańczową diodę ... Po tygodniu diodę czerwoną ... Po 3-4 tyg gaśnie ...
Niestety u mnie jedyne co jest po kluczyku to manetki oryginalne, ale pracuję nad zmianą tego bo dzisiaj przyszła mi listwa bezpieczników.
Odłączyłem aku od ładowania i po 12h miał 12.71V. Poczekam jakiś czas i skoczę zobaczyć jak to wygląda.
Tak mam jak podłącze w COM i mA ....
Ostatnio zmieniony 22 maja 2019, 13:53 przez NIKT, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Po 12h od odłączenia ma 12,71V ?
Jeśli tak, to jeszcze nie ma tragedii
Jeśli tak, to jeszcze nie ma tragedii
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
A ładujesz to czymś odpowiednim do AGM -ów ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Prąd mi kradną w Suzi :/
Ładowałem jakimś mega wypasionym bo znajomemu dałem do serwisu samochodowego i było to samo.
Mój prostownik wg instrukcji jest do "WET - akumulatory z roztworem elektrolitu 12V oraz ołowiowych 6V" , "AGM - matami pochłaniającymi elektrolit", "ŻEL - elektrolitem żelowym".
Czym go nie ładowałem zachowuje się tak samo.
Mój prostownik wg instrukcji jest do "WET - akumulatory z roztworem elektrolitu 12V oraz ołowiowych 6V" , "AGM - matami pochłaniającymi elektrolit", "ŻEL - elektrolitem żelowym".
Czym go nie ładowałem zachowuje się tak samo.