Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Zrobiłem to do mojego złodziejaszka prądu a on ma 0.03A.
MOSFET ogarnie 3-5A.
(Edit.: Pierwotnie miał być zastosowany 20A MOSFET - buz10 ale nie mieli w sklepie i dostałem buz11 30A czyli nadal dużo za dużo )
Zastanawiam się jedynie czym to zabezpieczyć/zalać aby uniknąć osadzania się na tym wilgoci. Myślałem o wsadzeniu tego w termokurczke i wyciąć otwór w niej na MOSFET bo ma radiator.
Takie info wyczytałem i usłyszałem w sklepie
Boso, ale w ostrogach
MOSFET ogarnie 3-5A.
(Edit.: Pierwotnie miał być zastosowany 20A MOSFET - buz10 ale nie mieli w sklepie i dostałem buz11 30A czyli nadal dużo za dużo )
Zastanawiam się jedynie czym to zabezpieczyć/zalać aby uniknąć osadzania się na tym wilgoci. Myślałem o wsadzeniu tego w termokurczke i wyciąć otwór w niej na MOSFET bo ma radiator.
Takie info wyczytałem i usłyszałem w sklepie
Boso, ale w ostrogach
Ostatnio zmieniony 31 maja 2019, 19:01 przez NIKT, łącznie zmieniany 1 raz.
Tags:
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
a tak się zapytam, cel???
DL 650 AK7 moja Piękna Suzi
pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)
pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
ścieżki jak za starych dobrych czasów w elektronice z ZSRR
DL650 K5 Blue
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Novy, to był mój pierwszy raz dlatego taka profeska
Dino,
znalazłem po wielkim boju złodzieja prądu co zjadał mi akumulator do 5V. Bałem sie, że może mi się to przytrafic na wyjezdzie, poniewaz nie bardzo chce się pozbywac tego z motocykla.
Zamiast bezpośrednio do aku, będzie podpięty przez to ustrojstwo i max zbije mi aku do 12.21V po czym przełączy się na dodatkowa baterie (zamiast do 5V wysysać akumulator).
W teorii, bo praktyka i weryfikacja przede mną.
I od znajomka (jak się mu pochwaliłem co zdziałałem) dowiedziałem się, że raczej MOSFET ogarnie 3-5A max bo ta obudowa ma słabe odprowadzanie ciepła.
Do powyżej 5A musiałby mieć sporych rozmiarów radiator aby się nie usmażyć.
W sklepie "fachowiec" zapewniał mnie o 30A, jednak rzeczywistość okazuje się inna... Ale do moich potrzeb wystarczy
Boso, ale w ostrogach
Dino,
znalazłem po wielkim boju złodzieja prądu co zjadał mi akumulator do 5V. Bałem sie, że może mi się to przytrafic na wyjezdzie, poniewaz nie bardzo chce się pozbywac tego z motocykla.
Zamiast bezpośrednio do aku, będzie podpięty przez to ustrojstwo i max zbije mi aku do 12.21V po czym przełączy się na dodatkowa baterie (zamiast do 5V wysysać akumulator).
W teorii, bo praktyka i weryfikacja przede mną.
I od znajomka (jak się mu pochwaliłem co zdziałałem) dowiedziałem się, że raczej MOSFET ogarnie 3-5A max bo ta obudowa ma słabe odprowadzanie ciepła.
Do powyżej 5A musiałby mieć sporych rozmiarów radiator aby się nie usmażyć.
W sklepie "fachowiec" zapewniał mnie o 30A, jednak rzeczywistość okazuje się inna... Ale do moich potrzeb wystarczy
Boso, ale w ostrogach
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Da radę 30A ale na kilka-kilkanaście sekund, potem spłonie, chyba że go do ramy motocykla przykręcisz.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Padam na twarz...
Olej,oba filtry, raisery, żonglowanie linkami żeby wystarczyło i mycie łańcucha...
Gotów do drogi
Olej,oba filtry, raisery, żonglowanie linkami żeby wystarczyło i mycie łańcucha...
Gotów do drogi
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1116
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Gotowy? a gdzie sprawdzenie klocków hamulcowych, dokręcenie z momentem śrub w ramie, ( patrz Gorghu), ciśnienia w oponach , świateł, smarowanie linek.Maarcel pisze:Padam na twarz...
Olej,oba filtry, raisery, żonglowanie linkami żeby wystarczyło i mycie łańcucha...
Gotów do drogi
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
-
- A1
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 lis 2018, 06:35
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Mój mały sztormiak dzisiaj otrzymał nowe kufry boczne.
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
- Ocena: 5.88235%
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
klocki zrobione tydzień temuDziadekH pisze:Gotowy? a gdzie sprawdzenie klocków hamulcowych, dokręcenie z momentem śrub w ramie, ( patrz Gorghu), ciśnienia w oponach , świateł, smarowanie linek.Maarcel pisze:Padam na twarz...
Olej,oba filtry, raisery, żonglowanie linkami żeby wystarczyło i mycie łańcucha...
Gotów do drogi
ciśnienie w oponach i światła to czynność codzienna, a nie serwisowa
ale tymi śrubami w ramie to mnie zaskoczyłeś - jak wiesz planuję zakup dynamometryka, to będzie czym podociągać.
Natomiast nie wiem jaki miałem poprzedni filtr powietrza. Był czerwony, papierowy - po zakupie był czysty więc został tylko przedmuchany, ale odnoszę wrażenie, że po zmianie na nowy Hiflo z włókniny (zwykły HFA3611), motocykl złapał oddech w zakresie wyższych obrotów.
Natomiast te raisery - nauka jazdy od nowa, no trzeba się przyzwyczaić. Moto bardziej reaguje na przeciwskręt, nic tylko kręcić kółka na placu z Pyxisem
Pozdrawiam
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Dziś przyszły zamówione u "majfrienda" czujniki TPMS. No to sobie je zamontowałem.
Na zdjęciu poniżej: opakowanie i jego wnętrze, czujnik na wentylu, wyświetlacz na niebiesko że jest ok (w granicy ustawionego przedziału), wyświetlacz na czerwono + sygnał dźwiękowy (na przemian z niebieskim) oznaczający jakąś awarię. No i podczas tych testów (specjalnie spuściłem trochę powietrza z koła żeby zobaczyć działanie), po podłączeniu kompresora do gniazda zapalniczki spaliłem bezpiecznik w motku. Nie mając takiego na wymianę zakończyłem na dziś zabawy. Jutro muszę kupić i wymienić
Gdyby ktoś był ciekaw co to za czujniki: M3 TPMS (wersja z czarnymi czujnikami zewnętrznymi).
Na zdjęciu poniżej: opakowanie i jego wnętrze, czujnik na wentylu, wyświetlacz na niebiesko że jest ok (w granicy ustawionego przedziału), wyświetlacz na czerwono + sygnał dźwiękowy (na przemian z niebieskim) oznaczający jakąś awarię. No i podczas tych testów (specjalnie spuściłem trochę powietrza z koła żeby zobaczyć działanie), po podłączeniu kompresora do gniazda zapalniczki spaliłem bezpiecznik w motku. Nie mając takiego na wymianę zakończyłem na dziś zabawy. Jutro muszę kupić i wymienić
Gdyby ktoś był ciekaw co to za czujniki: M3 TPMS (wersja z czarnymi czujnikami zewnętrznymi).
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
A czy po dołożeniu takiego dzyndzla nie trzeba na nowo koła wyważyć ?
DL650 K5 Blue
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
No ja właśnie zacząłem od klocków, tylnych, bo już się skończyły. To były ich ostatnie sekundy .DziadekH pisze:Gotowy? a gdzie sprawdzenie klocków hamulcowych, dokręcenie z momentem śrub w ramie, ( patrz Gorghu), ciśnienia w oponach , świateł, smarowanie linek.Maarcel pisze:Padam na twarz...
Olej,oba filtry, raisery, żonglowanie linkami żeby wystarczyło i mycie łańcucha...
Gotów do drogi
Jeszce przed wyjazdem w środę wymiana napędu, i środa lubczwartek olej i filtr. Śrub nie sprawdzam bo to powinno zrobić ASO w ramach dużego przegladu, jak się okaże że tego nie zrobili (w co wątpię) to jest Asistance.
DL650A L8
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Te wewnętrzne czujniki, klejone do wnętrza felgi, są cięższe. Więc w tamtych na pewno zmienia się wyważenie koła. A w tych nie sądzę aby to miało aż taki odczuwalny wpływ na to. Pojeżdżę, potestuję i zobaczę jak to działa i czy czuć jakieś "bicia" od kół.novy pisze:A czy po dołożeniu takiego dzyndzla nie trzeba na nowo koła wyważyć ?
Wiem jedno. W nowych samochodach czujniki TPSM są obowiązkowym wyposażeniem od kilku lat. A w moto nie, choć ma to IMHO jeszcze większe znaczenie.
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1116
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Ciśnienie w oponach ma owszem bardzo duże znaczenie ale różnice ciśnienie między kołami już nie (jednoślad i zachowana symetria) co innego w samochodzie gdzie spadek ciśnienia w jednym kole zaburza symetrię układu a to może prowadzić do nie kontrolowanej zmiany kierunku jazdy.gorghu pisze:Te wewnętrzne czujniki, klejone do wnętrza felgi, są cięższe. Więc w tamtych na pewno zmienia się wyważenie koła. A w tych nie sądzę aby to miało aż taki odczuwalny wpływ na to. Pojeżdżę, potestuję i zobaczę jak to działa i czy czuć jakieś "bicia" od kół.novy pisze:A czy po dołożeniu takiego dzyndzla nie trzeba na nowo koła wyważyć ?
Wiem jedno. W nowych samochodach czujniki TPSM są obowiązkowym wyposażeniem od kilku lat. A w moto nie, choć ma to IMHO jeszcze większe znaczenie.
TPSM to fajna rzecz i jak Twoje testy wypadną OK to też założę.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Skoro mówisz, że różnica ciśnienia w kołach moto nie ma znaczenia, to zrób sobie dla testu 3 bary na przodzie a na tyle 2 bary (albo nawet ciut mniej) i pojeździj tak po winklach - tylko uważaj na siebie...
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1116
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Nie przeczytałeś dokładnie mojego wpisu albo się nie rozumiemy. Cytat "Ciśnienie w oponach ma owszem bardzo duże znaczenie ale różnice ciśnienie między kołami już nie …" Instrukcja fabryczna Suzuki zaleca ciśnienia na przodzie 2,25 i tył 2,5 lub więcej jeśli z pasażerem więc zakres dopuszczalnych różnic ciśnień jest spory i mniej istotny to nie znaczy że nie ważny. Wiesz pewnie jak zachowuje się samochód jeśli na przednich kołach jest różnica ciśnień rzędu 0,5 bara, to jest powód dla którego uważam, że czujniki ciśnienia w kołach samochodowych są ważniejsze dla bezpieczeństwa.Struna pisze:Skoro mówisz, że różnica ciśnienia w kołach moto nie ma znaczenia, to zrób sobie dla testu 3 bary na przodzie a na tyle 2 bary (albo nawet ciut mniej) i pojeździj tak po winklach - tylko uważaj na siebie...
Ostatnio zmieniony 04 cze 2019, 13:11 przez Dziadek3H2M, łącznie zmieniany 1 raz.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Jakby to powiedzieć - od wielu, wielu lat tego nie było i kierowca był w stanie wyczuć nieprawidłowości, ale też inni kierowcy byli.
Ja też się zasadzam od jakiegoś czasu na te czujniki do moto, ale cały czas nie mam pewności/przekonania co do trwałości tego podczas użytkowania w terenie, gdzie bywa że koło idzie w wodzie po osie, a więc okresowo cały czujnik jest pod wodą/błotem i innym tałatajstwem.
Niby można w razie W dokupić czujniki osobno, ale jakoś tak mnie to nurtuje, czy to aby nie będzie tak, że jedno latanie w terenie i po czujkach.
Ja też się zasadzam od jakiegoś czasu na te czujniki do moto, ale cały czas nie mam pewności/przekonania co do trwałości tego podczas użytkowania w terenie, gdzie bywa że koło idzie w wodzie po osie, a więc okresowo cały czujnik jest pod wodą/błotem i innym tałatajstwem.
Niby można w razie W dokupić czujniki osobno, ale jakoś tak mnie to nurtuje, czy to aby nie będzie tak, że jedno latanie w terenie i po czujkach.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1116
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Tu się z Tobą zgadzam i czekam na doświadczenia gorghu.Struna pisze:Jakby to powiedzieć - od wielu, wielu lat tego nie było i kierowca był w stanie wyczuć nieprawidłowości, ale też inni kierowcy byli.
Ja też się zasadzam od jakiegoś czasu na te czujniki do moto, ale cały czas nie mam pewności/przekonania co do trwałości tego podczas użytkowania w terenie, gdzie bywa że koło idzie w wodzie po osie, a więc okresowo cały czujnik jest pod wodą/błotem i innym tałatajstwem.
Niby można w razie W dokupić czujniki osobno, ale jakoś tak mnie to nurtuje, czy to aby nie będzie tak, że jedno latanie w terenie i po czujkach.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
@Struna. Do jazdy w offie i tak spuszczasz ciśnienie dość mocno. Wtedy czujnik będzie walił cały czas alarmem o niskim ciśnieniu. Lepiej wtedy odkręcić je i przykręcić normalne zakrętki. Oprócz tego te czujniki są wewnątrz tego całego plastiku i zabezpieczone uszczelką na gwincie. Tak więc nie powinno być problemu. Ojciec ma podobne w aucie od roku i raczej nie było z nimi problemu jeśli chodzi o jakieś zalanie. Ale tak jak pisałem - potestuję to i dam znać jak się spisuje. A czujnik (teoretycznie) powinien wyczuć "niezgodność" dużo szybciej niż poczuje to kierowca.
Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla
Przy zaniżonym ciśnieniu też byłoby dobrze wiedzieć, że ewentualnie opona puściła na doszczelnieniu albo akurat coś się złapało ( jak ja gwoździa ).
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl