Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Forum na tematy których nie ma w innych częściach forum
Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: NIKT »

Zrobiłem to do mojego złodziejaszka prądu a on ma 0.03A.

MOSFET ogarnie 3-5A.
(Edit.: Pierwotnie miał być zastosowany 20A MOSFET - buz10 ale nie mieli w sklepie i dostałem buz11 30A czyli nadal dużo za dużo :))

Zastanawiam się jedynie czym to zabezpieczyć/zalać aby uniknąć osadzania się na tym wilgoci. Myślałem o wsadzeniu tego w termokurczke i wyciąć otwór w niej na MOSFET bo ma radiator.

Takie info wyczytałem i usłyszałem w sklepie Obrazek

Boso, ale w ostrogach
Ostatnio zmieniony 31 maja 2019, 19:01 przez NIKT, łącznie zmieniany 1 raz.



Tags:

Awatar użytkownika
DINO
A+B
Posty: 527
Rejestracja: 12 lis 2016, 07:19
Lokalizacja: ZK
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: DINO »

a tak się zapytam, cel???


DL 650 AK7 moja Piękna Suzi :D
pomoc w okolicach 75-506 (Koszalin)

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: novy »

ścieżki jak za starych dobrych czasów w elektronice z ZSRR :D


DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
NIKT
A+B
Posty: 507
Rejestracja: 17 sie 2017, 10:22

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: NIKT »

Novy, to był mój pierwszy raz dlatego taka profeska :D

Dino,
znalazłem po wielkim boju złodzieja prądu co zjadał mi akumulator do 5V. Bałem sie, że może mi się to przytrafic na wyjezdzie, poniewaz nie bardzo chce się pozbywac tego z motocykla.
Zamiast bezpośrednio do aku, będzie podpięty przez to ustrojstwo i max zbije mi aku do 12.21V po czym przełączy się na dodatkowa baterie (zamiast do 5V wysysać akumulator).

W teorii, bo praktyka i weryfikacja przede mną.


I od znajomka (jak się mu pochwaliłem co zdziałałem) dowiedziałem się, że raczej MOSFET ogarnie 3-5A max bo ta obudowa ma słabe odprowadzanie ciepła.
Do powyżej 5A musiałby mieć sporych rozmiarów radiator aby się nie usmażyć.

W sklepie "fachowiec" zapewniał mnie o 30A, jednak rzeczywistość okazuje się inna... Ale do moich potrzeb wystarczy :)

Boso, ale w ostrogach



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Struna »

Da radę 30A ale na kilka-kilkanaście sekund, potem spłonie, chyba że go do ramy motocykla przykręcisz.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Maarcel »

Padam na twarz...

Olej,oba filtry, raisery, żonglowanie linkami żeby wystarczyło i mycie łańcucha...

Gotów do drogi ;)


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Dziadek3H2M »

Maarcel pisze:Padam na twarz...

Olej,oba filtry, raisery, żonglowanie linkami żeby wystarczyło i mycie łańcucha...

Gotów do drogi ;)
Gotowy? a gdzie sprawdzenie klocków hamulcowych, dokręcenie z momentem śrub w ramie, ( patrz Gorghu), ciśnienia w oponach , świateł, smarowanie linek. :)


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Micko83100
A1
Posty: 23
Rejestracja: 21 lis 2018, 06:35

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Micko83100 »

Mój mały sztormiak dzisiaj otrzymał nowe kufry boczne. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Maarcel »

DziadekH pisze:
Maarcel pisze:Padam na twarz...

Olej,oba filtry, raisery, żonglowanie linkami żeby wystarczyło i mycie łańcucha...

Gotów do drogi ;)
Gotowy? a gdzie sprawdzenie klocków hamulcowych, dokręcenie z momentem śrub w ramie, ( patrz Gorghu), ciśnienia w oponach , świateł, smarowanie linek. :)
klocki zrobione tydzień temu ;)
ciśnienie w oponach i światła to czynność codzienna, a nie serwisowa ;)
ale tymi śrubami w ramie to mnie zaskoczyłeś - jak wiesz planuję zakup dynamometryka, to będzie czym podociągać.

Natomiast nie wiem jaki miałem poprzedni filtr powietrza. Był czerwony, papierowy - po zakupie był czysty więc został tylko przedmuchany, ale odnoszę wrażenie, że po zmianie na nowy Hiflo z włókniny (zwykły HFA3611), motocykl złapał oddech w zakresie wyższych obrotów.

Natomiast te raisery - nauka jazdy od nowa, no trzeba się przyzwyczaić. Moto bardziej reaguje na przeciwskręt, nic tylko kręcić kółka na placu z Pyxisem ;)

Pozdrawiam


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: gorghu »

Dziś przyszły zamówione u "majfrienda" czujniki TPMS. No to sobie je zamontowałem. ;)
Na zdjęciu poniżej: opakowanie i jego wnętrze, czujnik na wentylu, wyświetlacz na niebiesko że jest ok (w granicy ustawionego przedziału), wyświetlacz na czerwono + sygnał dźwiękowy (na przemian z niebieskim) oznaczający jakąś awarię.
czujnik.jpg
czujnik.jpg (103.04 KiB) Przejrzano 4111 razy
No i podczas tych testów (specjalnie spuściłem trochę powietrza z koła żeby zobaczyć działanie), po podłączeniu kompresora do gniazda zapalniczki spaliłem bezpiecznik w motku. Nie mając takiego na wymianę zakończyłem na dziś zabawy. Jutro muszę kupić i wymienić ;)

Gdyby ktoś był ciekaw co to za czujniki: M3 TPMS (wersja z czarnymi czujnikami zewnętrznymi).


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
novy
A+B
Posty: 606
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:34
Lokalizacja: Busko

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: novy »

A czy po dołożeniu takiego dzyndzla nie trzeba na nowo koła wyważyć ?


DL650 K5 Blue

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Lord »

DziadekH pisze:
Maarcel pisze:Padam na twarz...

Olej,oba filtry, raisery, żonglowanie linkami żeby wystarczyło i mycie łańcucha...

Gotów do drogi ;)
Gotowy? a gdzie sprawdzenie klocków hamulcowych, dokręcenie z momentem śrub w ramie, ( patrz Gorghu), ciśnienia w oponach , świateł, smarowanie linek. :)
No ja właśnie zacząłem od klocków, tylnych, bo już się skończyły. To były ich ostatnie sekundy :(.
Jeszce przed wyjazdem w środę wymiana napędu, i środa lubczwartek olej i filtr. Śrub nie sprawdzam bo to powinno zrobić ASO w ramach dużego przegladu, jak się okaże że tego nie zrobili (w co wątpię) to jest Asistance.


DL650A L8

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: gorghu »

novy pisze:A czy po dołożeniu takiego dzyndzla nie trzeba na nowo koła wyważyć ?
Te wewnętrzne czujniki, klejone do wnętrza felgi, są cięższe. Więc w tamtych na pewno zmienia się wyważenie koła. A w tych nie sądzę aby to miało aż taki odczuwalny wpływ na to. Pojeżdżę, potestuję i zobaczę jak to działa i czy czuć jakieś "bicia" od kół. :)
Wiem jedno. W nowych samochodach czujniki TPSM są obowiązkowym wyposażeniem od kilku lat. A w moto nie, choć ma to IMHO jeszcze większe znaczenie.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Dziadek3H2M »

gorghu pisze:
novy pisze:A czy po dołożeniu takiego dzyndzla nie trzeba na nowo koła wyważyć ?
Te wewnętrzne czujniki, klejone do wnętrza felgi, są cięższe. Więc w tamtych na pewno zmienia się wyważenie koła. A w tych nie sądzę aby to miało aż taki odczuwalny wpływ na to. Pojeżdżę, potestuję i zobaczę jak to działa i czy czuć jakieś "bicia" od kół. :)
Wiem jedno. W nowych samochodach czujniki TPSM są obowiązkowym wyposażeniem od kilku lat. A w moto nie, choć ma to IMHO jeszcze większe znaczenie.
Ciśnienie w oponach ma owszem bardzo duże znaczenie ale różnice ciśnienie między kołami już nie (jednoślad i zachowana symetria) co innego w samochodzie gdzie spadek ciśnienia w jednym kole zaburza symetrię układu a to może prowadzić do nie kontrolowanej zmiany kierunku jazdy.
TPSM to fajna rzecz i jak Twoje testy wypadną OK to też założę.


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Struna »

Skoro mówisz, że różnica ciśnienia w kołach moto nie ma znaczenia, to zrób sobie dla testu 3 bary na przodzie a na tyle 2 bary (albo nawet ciut mniej) i pojeździj tak po winklach - tylko uważaj na siebie...


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Dziadek3H2M »

Struna pisze:Skoro mówisz, że różnica ciśnienia w kołach moto nie ma znaczenia, to zrób sobie dla testu 3 bary na przodzie a na tyle 2 bary (albo nawet ciut mniej) i pojeździj tak po winklach - tylko uważaj na siebie...
Nie przeczytałeś dokładnie mojego wpisu albo się nie rozumiemy. Cytat "Ciśnienie w oponach ma owszem bardzo duże znaczenie ale różnice ciśnienie między kołami już nie …" Instrukcja fabryczna Suzuki zaleca ciśnienia na przodzie 2,25 i tył 2,5 lub więcej jeśli z pasażerem więc zakres dopuszczalnych różnic ciśnień jest spory i mniej istotny to nie znaczy że nie ważny. Wiesz pewnie jak zachowuje się samochód jeśli na przednich kołach jest różnica ciśnień rzędu 0,5 bara, to jest powód dla którego uważam, że czujniki ciśnienia w kołach samochodowych są ważniejsze dla bezpieczeństwa.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2019, 13:11 przez Dziadek3H2M, łącznie zmieniany 1 raz.


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Struna »

Jakby to powiedzieć - od wielu, wielu lat tego nie było i kierowca był w stanie wyczuć nieprawidłowości, ale też inni kierowcy byli.
Ja też się zasadzam od jakiegoś czasu na te czujniki do moto, ale cały czas nie mam pewności/przekonania co do trwałości tego podczas użytkowania w terenie, gdzie bywa że koło idzie w wodzie po osie, a więc okresowo cały czujnik jest pod wodą/błotem i innym tałatajstwem.
Niby można w razie W dokupić czujniki osobno, ale jakoś tak mnie to nurtuje, czy to aby nie będzie tak, że jedno latanie w terenie i po czujkach.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Dziadek3H2M »

Struna pisze:Jakby to powiedzieć - od wielu, wielu lat tego nie było i kierowca był w stanie wyczuć nieprawidłowości, ale też inni kierowcy byli.
Ja też się zasadzam od jakiegoś czasu na te czujniki do moto, ale cały czas nie mam pewności/przekonania co do trwałości tego podczas użytkowania w terenie, gdzie bywa że koło idzie w wodzie po osie, a więc okresowo cały czujnik jest pod wodą/błotem i innym tałatajstwem.
Niby można w razie W dokupić czujniki osobno, ale jakoś tak mnie to nurtuje, czy to aby nie będzie tak, że jedno latanie w terenie i po czujkach.
Tu się z Tobą zgadzam i czekam na doświadczenia gorghu. ;)


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: gorghu »

@Struna. Do jazdy w offie i tak spuszczasz ciśnienie dość mocno. Wtedy czujnik będzie walił cały czas alarmem o niskim ciśnieniu. Lepiej wtedy odkręcić je i przykręcić normalne zakrętki. Oprócz tego te czujniki są wewnątrz tego całego plastiku i zabezpieczone uszczelką na gwincie. Tak więc nie powinno być problemu. Ojciec ma podobne w aucie od roku i raczej nie było z nimi problemu jeśli chodzi o jakieś zalanie. Ale tak jak pisałem - potestuję to i dam znać jak się spisuje. A czujnik (teoretycznie) powinien wyczuć "niezgodność" dużo szybciej niż poczuje to kierowca. ;)


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłem dla swojego motocykla

Post autor: Struna »

Przy zaniżonym ciśnieniu też byłoby dobrze wiedzieć, że ewentualnie opona puściła na doszczelnieniu albo akurat coś się złapało ( jak ja gwoździa ).


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tematy ogólne”