Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: Iżu »

JARON pisze:
Iżu pisze:A tak wyglądał jeden z moich sprzętów)
Iżu.To były piękne czasy,gdy się jeździło bez kierunkowskazów :roll:
Prawda, w tamtych czasach nic nie można było dostać, chromy, lakier, wszystko trzeba było załatwiać, no i mieć trochę wiedzy o motocyklach, mechanice i jak to działa, teraz wystarczy że ma się pieniądze, można kupić wszystko i być totalnym laikiem.
Mój "Harley" miał puste wydechy, podczas jazdy nocą przy odpuszczeniu gazu z krótkich wydechów wystrzeliwały języki ognia, wydech był całkowicie pusty i potwornie głośny, dlatego na przeglądy rejestracyjne jeździłem tam gdzie mieszka crimson111, była tam jedyna stacja w okolicach Krakowa gdzie przymykano oko na hałas :lol:


Iżu

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: staszek_s »

Mój Virago 535 '94 też był chłodzony powietrzem i nie było z tego powodu żadnych problemów. Iżu - skręt w prawo sygnalizowałeś lewą ręką nad głową, jak uczyli na kursie? ;)


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: Iżu »

staszek_s pisze:Mój Virago 535 '94 też był chłodzony powietrzem i nie było z tego powodu żadnych problemów. Iżu - skręt w prawo sygnalizowałeś lewą ręką nad głową, jak uczyli na kursie? ;)
Na egzamin prawa jazdy kat "A" jechałem swoim Iżem :lol: (zaparkowałem go jednak na innej ulicy), był niezwykle skomplikowany.. wykonałem dwie ósemki i dwie pętle po placu sygnalizując ręką zmiany kierunku poprzez odchylenie jej w bok, teorii nie musiałem zdawać bo kilka miesięcy wcześniej miałem egzamin na kat. "B" to było gdzieś w 1988 roku 8-)
Kurs na moto miałem eksternistyczny, bo upalałem wcześniej Komara :mrgreen: takie to były wtedy czasy, resztę nauki trzeba było ogarniać samemu co czasem było bolesne (szlify na zakrętach)


Iżu

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: Struna »

Iżu - sprzedałeś, zepsułeś, rozbiłeś?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: JARON »

staszek_s pisze: Iżu - skręt w prawo sygnalizowałeś lewą ręką nad głową, jak uczyli na kursie? ;)
Mnie na kursie uczyli ,że takie sygnalizowanie jest zarezerwowane dla kierowców aut ,które mają uszkodzone lub nie mają oryginalnie kierunkowskazów. W lewo,lewa ręka wyciągnięta przez otwarte okno,a w prawo, lewa ręka wyciągnięta przez okno ale nad dachem. :lol: W motocyklach kazali wyciągać lewą i prawą.


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: JARON »

Iżu ,ą gdzie jeździłeś z fantami do chromowania? Ja dymałem pociągiem Borowe pole za Zawierciem. Tam był fajny gościu z jednym okiem. :? Drugie oczywiście wypalone kwasem :o


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Awatar użytkownika
Pepo
A
Posty: 324
Rejestracja: 07 lut 2017, 21:30

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: Pepo »

Iżu ..... nie pamiętam konkretnie modelu. Nie był to chyba najnowszy model ale wyglądem się nie różnił.
Miałem okazję kółeczko na około hali na Targach Motoryzacyjnych w Ptaku pod Warszawą.
Znajomy znajomego właśnie na targi przywlekli i wyładowywali i się załapałem na rundkę w zamian za przejażdżkę rajdówką.


Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto. 8-)

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: Iżu »

Struna pisze:Iżu - sprzedałeś, zepsułeś, rozbiłeś?
Sprzedałem przed ślubem i bardzo żałuję, kasa poszła a motocykla nie ma, włożyłem w niego sporo pracy i serca, kurde wiele razy mi się śnił, serio.. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 31 gru 2018, 17:59 przez Iżu, łącznie zmieniany 1 raz.


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: Iżu »

JARON pisze:Iżu ,ą gdzie jeździłeś z fantami do chromowania? Ja dymałem pociągiem Borowe pole za Zawierciem. Tam był fajny gościu z jednym okiem. :? Drugie oczywiście wypalone kwasem :o
Chromy robiłem na fuchę u znajomka w zakładzie galwanizacji przy ul. Wrocławskiej w Kraowie (już nie istniejącego), porządnie miedziowali i nakładali chrom.


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: Iżu »

Cześć wszystkim, wczoraj przez przypadek wpadłem do serwisu Ducati/Moto Guzzi i akurat kurier przywiózł dwa motocykle - Moto Guzzi V85 TT Premium w kolorze Kalahari i Sahara
Moto Guzzi V85TT (1).jpg
Moto Guzzi V85TT (2).jpg
Moto Guzzi V85TT (3).jpg
Moto Guzzi V85TT (4).jpg
Moto Guzzi V85TT (6).jpg
Muszę przyznać że motocykle na żywo wyglądają lepiej niż na zdjęciach, choć mnie akurat jedna i druga kolorystyka nie przekonuje.
Gdy się przyjrzymy szczegółom, to jest całkiem nieźle, nie widać wystających kabli i jakichś innych niedoróbek.
Moto Guzzi V85TT (9).jpg
Zaskoczyło mnie jednak to iż skok zawieszenia i prześwit nie są wcale takie duże, ten motocykl jest stosunkowo niski.
Kanapa wygląda na bardzo wygodną dodatkowo pokryto ją nieślizgających się materiałem, kierownica jest dosyć wysoka a więc na pewno w tym sprzęcie będziemy siedzieć wyprostowani.
Motocykl fajnie też prezentuje się z przodu
Moto Guzzi V85TT (7).jpg
Moto Guzzi V85TT (11).jpg
Moto Guzzi V85TT (8).jpg
Zwróciłem również uwagę na to co jest pod siedzeniem, a tam mamy bardzo dobry dostęp do akumulatora czy bezpieczników, jest też mały schowek na dokumenty, a w środku panuje porządek, żadnych dyndających się kabli itd.
Moto Guzzi V85TT (12).jpg
Tłumik końcowy jest dosyć pokaźnych rozmiarów, pod motocyklem znajduje się tłumik pośredni, ale mimo to znalazło się miejsce do zamocowania podnóżka centralnego
Moto Guzzi V85TT (10).jpg
Jedynym czego bym się obawiał w tej maszynie jest bardzo nietypowe mocowanie tylnego (jedynego) amortyzatora, zwróćcie uwagę iż zamocowano go do prawej strony ramy poprzez wygiętą blachę w kształcie litery "V", to po jakimś czasie może pękać (a może się mylę?)
Pytałem w serwisie o awaryjność Gutków i gościu stwoerdził iż od 3 lat kiedy się zajmują tymi maszynami mieli tylko JEDNĄ zgłoszoną usterkę na gwarancji - wyciek spod dekla zaworów (źle założona uszczelka), ponoć jakość wykonania tych maszyn jest całkiem niezła w przeciwieństwie do.. Ducati :lol:
Moto Guzzi V85TT (13).jpg
Reasumując - nowy Moto Guzii V85 TT wygląda najlepiej z całej gamy modeli tego producenta, nie wiem czy uda mi się przejechać tą maszyną, bo 4 sztuki tego motocykla (póki co jedyne w Polsce) przysłano do Krakowa i zostały sprzedane na pniu.. ewidentnie Riderzy szukają ciekawych innowacyjnych i wyróżniających się motocykli chyba do lansu :mrgreen:
Największym zaskoczeniem były jednak koszty przeglądów.. okazuje się że po wykonaniu 1'000 km. musimy zrobić przegląd w ramach którego wymieniany jest olej w silniku, skrzyni i dyfrze, dokręcane są śruby itd. to kosztuje .. uwaga .. 1'500 zł. :shock:
Kolejne przeglądy wykonuje się co 10'000 km. lub co rok, a koszty są podobne, czyli bardzo wysokie.
Czy bym kupił V85 TT ? nie mam pojęcia jak jeździ, faktycznie jest to teraz najtańszy motocykl turystyczny napędzany wałem, w wersjach jakie Wam tu zaprezentowałem kosztuje on 51'000 zł. natomiast w wersji drogowej (jednokolorowej z czarną ramą, dużą szybą i oponami szosowymi) jest tańszy o około 2'000 zł.), ale gdy doliczymy koszt pierwszego przeglądu, to wychodzi 52'500 zł. a to jest już prawie cena nowej Teresy czyli Yamahy XT1200Z, motocykla sprawdzonego, z większym i mocniejszym silnikiem i zdecydowanie bardziej nadającego się do jazdy po szutrach, przynajmniej ja wolałbym Tereskę :D

Pozdrówko 8-)


Iżu

mrok31337
AM
Posty: 7
Rejestracja: 03 kwie 2018, 08:45

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: mrok31337 »

Co do momentu skręcającego to niedawno na Moto Guzzi V11 Le Mans przy wyjściu z zakrętu lekko za szybko i za mocno odkręciłem manetkę i ten moment właśnie był tak mocny, że wyprostował mnie do pionu. Na szczęście z przeciwka nic nie jechało. Mam w rodzinie też BMW R100 i tam tego momentu w ogóle nie czuć. A tego V85 TT to pożądam :)



Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: gorghu »

A ja nadal nie rozumiem zachwytu nad tym motkiem.
Trafiłem w necie też na taką fotkę:
56435218_2271737666428881_1582516275425312768_n.jpg
Kierownik ok 190 cm wzrostu. Ewidentnie siedzi w kucki z kolanami na cylindrach. To nie jest motocykl dla wyższych kierowników. Jazda w takiej pozycji raczej mało komfortowa na dłuższą metę.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
JARON
A+B+C+D
Posty: 2116
Rejestracja: 04 paź 2016, 14:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: JARON »

Gorghu,zachwyt a raczej zainteresowanie tym motocyklem to kilka łączących się szczegółów. Wał,ledy,23 litrowy bak w połączeniu z niskim spalaniem, CT, ABS chyba z możliwością wyłączenia i podstawa to cena. Bo nowy motocykl za 50 tyś to można jeszcze jakoś przełknąć. Mówię o ogóle motocyklistów. Ja osobiście chyba bym dużo więcej gotówki nie wyłożył na motocykl. Jednym stwierdzeniem można to określić "dobry przelicznik ceny do jakości i ilości" Podobnie jak nasze tysiące.


Ogar205>CZ175>MZ250Jaskółka z koszem>Junak M10>MZ ETZ250>IntruderVL800>IntruderC1500>Vstrom1000 2016>BENELLI IMPERIALE 400
Wszyscy mamy dwa życia. To drugie zaczyna się w chwili,gdy zdamy sobie sprawę,że mamy tylko jedno.

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: staszek_s »

Te kolana to jakaś masakra, na oko to dla kierownika 180 cm nie będzie jakoś znacząco lepiej. No i ten wał, fajna sprawa ale jak mam kupować maszynę od nie do końca pewnego producenta to tylko z łańcuchem, wału bym się raczej bał w tym wypadku. Ja za 50 tys bym brał dużego DL'a albo dopłacił trochę do Tereski, to są w miarę sprawdzone sprzęty. Musiałby mieć jakieś istotne zalety (pomijając wygląd, to sprawa indywidualna), które by przeważyły na jego korzyść. Może ten rozmiar będzie dobry dla niskich jeźdźców...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: polokokt »

Iżu pisze:... 4 sztuki tego motocykla (póki co jedyne w Polsce) przysłano do Krakowa i zostały sprzedane na pniu..
Eeee, chyba nie aż tak że jedyne. W weekend 11-13 kwietnia V85 TT był też na dniach otwartych w Liberty Motors w Warszawie (i chyba były nawet jazdy testowe?) . To jeden z największych multibrendowych salonów w Warszawie. Raczej wątpię żeby się go pozbyli po dniach otwartych bo tu też spore zainteresowanie sprzętem :)
Poza tym zaczyna mi się co raz bardziej podobać :)



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: prebenny »

Mi się ten motocykl nadal bardzo podoba. Plus za wał ale mimo wszystko dla mnie minus za dość słaby silnik.

Nie będę się wypowiadał na temat awaryjności ale niestety diler olał moje pytania o to kiedy będzie dostępna i tak oto skończyłem z używką KTMa na łańcuchu :)

Choć nie powiem, że V85 mi się bardziej podoba niż KTM ale konstrukcja KTMa + silnik na prawdę robią robotę i póki co nie mam na co narzekać.


null

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: polokokt »

Ja jestem ciekawy kiedy się do mnie odezwa z tego formularza co zachęcali żeby wypełniać to zaprosza na jazdy testowe...



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: Struna »

staszek_s pisze:maszynę od nie do końca pewnego producenta
yyyy.... ale że co w nim niepewnego ?
Toż to z deka stara firma i na wale tłuką te silniki z lekkimi modernizacjami od wielu, wielu lat.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: staszek_s »

No tak, pomyliłem z Benelli, w takim razie ten argument chyba odpada.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - ciekawa maszyna do turystyki od legendarnego włoskiego producenta

Post autor: Iżu »

W temacie nowego Moto Guzzi V85TT.. negocjuję warunki jazdy testowej i kaucji u śląskiego dealera, ale będąc ostatnio w Moto Mio przymierzyłem się do tego motocykla i stwierdzam że przy moim wzroście - 184 cm - dostaję do ziemi pełnymi stopami, a kolana w ogóle nawet się nie zbliżyły do garów, więc nie jest prawdą iż wysoka osoba będzie mieć giry na cyckach tego silnika, natomiast kierownica jest masakrycznie szeroka, może w terenie ułatwia to stabilne prowadzenie ale w mieście między puszkami..słabo to widzę.


Iżu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”