Honda VFR800 Crossrunner X

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda VFR800 Crossrunner X

Post autor: Lord »

I jak wrażenia po tych km przejachanych do dzisiaj?


DL650A L8

Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 269
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: Honda VFR800 Crossrunner X

Post autor: matt28 »

Zgodnie z obietnicą chciałbym zaprezentować kilka zdjęć oraz napisać kilka słów po przejechaniu 7500 km.
Moto zakupione jako fabrycznie nowe, z dodatków zdecydowałem się dokupić zestaw kufrów Hondy - na chwile obecną raczej nie zdecydowałbym się na ich ponowny zakup, raczej poszedłbym w stronę zestawu Givi - głównie z uwagi na większą pojemność oraz materiału z którego są wykonane, plastiki Hondy są zbyt podatne za zarysowania.

W międzyczasie do moto dokupiłem następujący zestaw dodatków:

- gmole Givi
- stopka centralna
- tylni chlapacz
- poszerzenie podnóżka SW Motech
- osłony chłodnic Evotech
- zestaw dodatkowy lamp LED do jazdy dziennej z Chin (na podobieństwo lamp BMW)
- większa owiewka Givi AirFlow - Givi nie robi tego typu owiewek do modeli od 2017 roku, pomógł zestaw Puig, w którym kształt owiewki z modeli 2015 - 2017 nie zmienił się w porównaniu do modeli po 2017 roku, dodano jedynie zestaw kształtowników.
- podnóżki SW Motech
- wydech GPR

Moje wrażenia po 9 miesiącach użytkowania

Postanowiłem zmienić VStroma na coś większego z uwagi na brak mocy. Przed zakupem przetestowałem Tigera 800, Suzuki Versys 1000, Hondę Africa Twin 1000 oraz VStrom 1000.

Crossrunner prezentował się jako "Happy medium", z pojemności 782 ccm oferuje 106KM (78kW), czyli podobnie jak testowane modele, czynnikiem który zadecydował o wyborze był system Vtec, komfort jazdy oraz ogólne odczucie podczas jazdy.
CR jest motocyklem o sporych gabarytach, wygodnie się na nim siedzi, daje dobrą ochronę od wiatru.
Waga moto to 242 kg, środek ciężkości jest umiejscowiony raczej w połowie motocykla, osoby niższe mogą mieć problem w ciasnych zakrętach oraz podczas manewrowania na niższych prędkościach. Przy 185 cm wzrostu nie mam tego problemu, chociaż raz zdarzyło mi się go opuścić - podczas wyjazdu z szutrowej drogi na asfalt - prawą nogą trafiłem w dziurę w asfalcie i moto położyło się na prawy bok. Gmole skutecznie zapobiegły uszkodzeniom.

Przyspieszanie jest płynne, przy około 500 obrotów załącza się system Vtec, motor dosłownie mknie do przodu.

Hamulce z 2-kanałowym ABS-em

Przód - 310mm x 4,5mm podwójny, tarczowy, radialne 4-tłoczkowe zaciski, klocki ze spieków metali hamują bardzo dobrze, jedne z lepszych jakie miałem okazje testować, dużo lepsze niż w Tigerze czy Suzuki.
Tył - 256mm x 6mm pojedynczy, tarczowy, 2-tłoczkowe zaciski, klocki ze spieków metali - wystarczający

Zawieszenie

Przód - 43 mm HMAS kartridżowy widelec teleskopowy z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny i 10-stopniową regulacją tłumienia, skok osi 131 mm, skok zawieszenia 145 mm

Tył - jednoramienny wahacz, gazowy amortyzator HMAS, Pro-Link z 35-stopniową (kontrolowaną zdalnie, hydraulicznie) regulacją napięcia wstępnego sprężyny oraz bezstopniową regulacją tłumienia odbicia, skok osi 148 mm

Nie zmieniałem ustawień przedniego zawieszenia, dopasowałem tylne zawieszenie do swojej wagi, na chwile obecną jazda jest komfortowa, motor dobrze wybiera nierówności.

Moto jest generalnie dobre an krótsze i dłuższe wyprawy, mogę przyczepić się jedynie hałasu podczas jazdy przy większych prędkościach po autostradzie - jednakże mój kolega który ma 178 cm wzrostu niczego takiego nie odczuwał.

Ceny serwisu - za pierwszy zapłaciłem 250zl (tylko za olej i filtr, robocizna była gratis). Drugi i trzeci - koszt około 900 zł, czwarty - regulacja luzów zaworowych, około 2400 zł.
Serwis co 12000 km lub co rok.

Na chwilę obecną moto prezentuje się tak

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pełne oświetlenie LED jest bardzo wydajne

Obrazek

Zegary są czytelne, paradoksalnie są lepiej widoczne w pełnym słońcu

Obrazek

Hamulce przednie

Obrazek

Quickshifter

Obrazek

Kanapa obszyta przez Grzegorza Gnapa

Obrazek
Ocena: 5.88235%


Old, grumpy man na DL-u 800

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5219
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Honda VFR800 Crossrunner X

Post autor: Struna »

Na foto z quickshifterem ta opaska ślimakowa, to tak fabrycznie sterczy ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: Honda VFR800 Crossrunner X

Post autor: bojaco »

Ładny motocykl. Życzę przyjemnej, bezproblemowej eksploatacji. Ja z kolei bym się chętnie downsizeningował na coś nieco lżejszego, o takiej samej jakości wykonania, zawieszeniu i hamulcach jak w 1000, ale elastyczności i spalaniu jak w 650 :)


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1323
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Honda VFR800 Crossrunner X

Post autor: Oskar »

Matt jeśli można parę wypocin.
Prezentuje się Bardzo ładnie no i Honda będziesz zadowolony uuuu jeszcze dłużej.
Ale faktycznie jakby kufer był czarny kwadraciak metalowy było by Tylko moim zdaniem jeszcze lepiej.
Dla mnie powtarzam dla mnie typowo szosa zjechać można z czarnego ale nienadlugo i już mnie to niepasuje koło z przodu trochę za małe do Gruzji dojechać można bez problemu ale już po gurach Gruzji tak sobie da się ale trzeba uważać.
Faktycznie przy twoim wzroście to pikuś ale mniejsze i lżejsze osoby będą miały problem tawaga 242 to pełny bak czy suchy....
Ten przegląd z zaworami to niezamalo ja miesiąc temu za regulację zaworów w ST i nowe świece Denso irydowki z odebraniem motoryki z garażu i przywiezieniem zapłaciłem 800zl brutto.
Osłona chłodnicy super ale co tam na dole taki ciekawy pług ...fajnie Wszystko odbudowane.
No i silnik poezjia niedozajezdzenia to fakt chyba najlepszy w swojej klasie.
Ciekawo czy będziesz robił przedłużenie przedniego błotnika ale jak po czarnym to nietrzeba.
Ogulnie motocykl niedozdarcia pod każdym względem i posłuży Ci do 100lat czego Ci życzę .
Ale niedlamnie
pozdrawiam. LWG jak się spotykamy i niebedziesz miał nic przeciwko wymieniamy się motorynkami żeby się przejechać


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2451
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Honda VFR800 Crossrunner X

Post autor: Smerfciamajda »

Fajna, brałem pod uwage ale masa mnie przeraża.
Mam 178cm i 88kg.

Kufry jakiej sa pojemności i jak szeroki jest moto?

Może po prostu dokup drugi zestaw GIVI na dalekie wyjazdy a ten na miasto czy na weekendowe wypady.



Awatar użytkownika
Oskar
A+B+C
Posty: 1323
Rejestracja: 23 wrz 2019, 20:22

Re: Honda VFR800 Crossrunner X

Post autor: Oskar »

Ciamajda Ty mojego mojego wzrostu Tylko że ja cienia niewrzucam 78 waga
Matt że te światła z przodu genialne wygląda trochę jak multistrada naprawdę wygląd jest bardzo ładny.zeby większe kółka z przodu i szprychy i z 30 kilo mniej ideał


Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2451
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Honda VFR800 Crossrunner X

Post autor: Smerfciamajda »

Ja mam jeszcze z 5-6 za dużo.
Miałem w styczniu jeszcze 96

Mnie w takim motocyklu przeszkadzają wysokość siedzenia i wysoko środek ciężkości. Jak zabraknie nogi np na koleinie czy na podjeździe pod górkę to ta masa motocykla zaczyna robić nagle problem. I gleba. A 20kg różnicy to dużo

Wiec jak jest wysoko to niech będzie wąsko w tali i lekko jak można, żeby pewnie stać na całych stopach.
Buty też maja tu znaczenie, grubość podeszwy i sztywność w kostce.


Ale Hondziawka pierwsza klasa, 1200 to już kozak na maksa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”