Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Jeżeli miałbym wybierać to co najmniej wersja XRx ze względu na tę genialną szybę i zegary Na szprychach mi nie zależy.
DL650A L8
Online
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
No ja jakbym miał KTMa sprzedawać to chyba właśnie Tiger 800 jest na górze listy.
Moc mniejsza niż KTM 1090 ale bajery typu tempomat czy elektryczny zawias są na prawdę przydatne.
Moc mniejsza niż KTM 1090 ale bajery typu tempomat czy elektryczny zawias są na prawdę przydatne.
null
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
No a powiedz mi ile razy tak naprawdę ustawisz to zawieszenie? Jeśli jeździsz sam to ustawisz raz. Pakujesz moto we wszystkie kufry - ustawisz drugi raz. I w roku ustawisz to dwa, trzy razy razy. IMHO to nie jest aż tak potrzebny gadżet. Owszem wygodny dla tych którzy co chwilę zmieniają obciążenie moto (jazda solo, we dwójkę, bez bagażu, z bagażem). I w ciągu tygodnia zmienia obciążenie 10 razy. Zastanawiałem się przez chwilę nad tym do Tenery, ale pogadałem z jednym sprzedawcą, drugim sprzedawcą, mechanikiem. Przedstawiłem im swoją opinię i przyznali mi rację. Lepiej. Dwóch mechaników powiedziało mi że ustawianie SAGu to pic na wodę w przypadku turystycznej jazdy jaką uprawiamy. Nie jeździ się zawodowo w różnych wyścigach żeby aż tak sie w to bawić. Ustawisz jak ci wygodnie. A spotkałem się nawet z opinią, że automatyczne ustawianie zawieszenia to też kwestia umowna. Bo każdy kierownik waży inaczej. I czasem automatyczne ustawienie jest o "d..e" rozbić bo nie podpasuje do wagi i obciążenia i cały ten SAG się nie zgadza. Tak więc cały czas będę twierdził że jest to wygodny gadżet ale zbędny.prebenny pisze:... czy elektryczny zawias są na prawdę przydatne.
Online
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Grzechu normalnie jeżdżę w trybie 'comfort', bo lubię jak sobie płynie. Z drugiej strony tak zmiękczony zawias nie ogarnia mocniejszego odkręcenia więc jak chce mocniej odkręcić to już muszę przestawić w street. Jasne, że można ustawić raz na street i jeździć.... Ale na co dzień wolę comfort
Do tego tak jak wspomniałeś, kufry, plecaczki i tak dalej
Do tego tak jak wspomniałeś, kufry, plecaczki i tak dalej
null
Online
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
To dzisiaj znowu latałem Tigerem 800 ale dla odmiany trochę dłużej i 'swoimi' trasami.
Trochę porozpychałem się w korkach, trochę w trasie i generalnie podtrzymuje wszystko co pisałem wcześniej.
Na prawdę mega dopracowany motocykl.
- Bardzo stabilnie pod światłami mogłem zwalniać do 4 km/h i nadal trzymać pion.
- Silnik moc ma tylko trzeba się przyzwyczaić, że jest 'na górze' a nie jak u nas w v-kach. Plus za 'elastyczność' - jazda na 2 tyś i odkręcenie manetki nie wprawiają go w żadne wibracje. Na minus powyżej 7 tyś mega drżą podnóżki.
- Szyba fabryczna jest bardzo dobra - nie ma potrzeby zmiany.
- Kanapa mega wygodna - ponad 1.5h jeżdżenia i tyłek nie boli (podtrzymuje to co mówiłem, że to najwygodniejsza kanapa na jakiej siedziałem).
@Lord - specjalnie wepchnąłem się do miasta w korki i muszę powiedzieć, że nadmiernego grzania nie zauważyłem. Delikatne ciepełko szło na prawą nogę ale na prawdę delikatne (było 30 stopni). W porównaniu do KTMa to był powiew chłodu
Trochę porozpychałem się w korkach, trochę w trasie i generalnie podtrzymuje wszystko co pisałem wcześniej.
Na prawdę mega dopracowany motocykl.
- Bardzo stabilnie pod światłami mogłem zwalniać do 4 km/h i nadal trzymać pion.
- Silnik moc ma tylko trzeba się przyzwyczaić, że jest 'na górze' a nie jak u nas w v-kach. Plus za 'elastyczność' - jazda na 2 tyś i odkręcenie manetki nie wprawiają go w żadne wibracje. Na minus powyżej 7 tyś mega drżą podnóżki.
- Szyba fabryczna jest bardzo dobra - nie ma potrzeby zmiany.
- Kanapa mega wygodna - ponad 1.5h jeżdżenia i tyłek nie boli (podtrzymuje to co mówiłem, że to najwygodniejsza kanapa na jakiej siedziałem).
@Lord - specjalnie wepchnąłem się do miasta w korki i muszę powiedzieć, że nadmiernego grzania nie zauważyłem. Delikatne ciepełko szło na prawą nogę ale na prawdę delikatne (było 30 stopni). W porównaniu do KTMa to był powiew chłodu
null
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
No właśnie, czyli potwierdzasz moje odczucia, zdecydowanie 800-tka jest mega fajnym moto, bardzo poręczny sprzęt i do tego lekki, nie ma też problemów z nadmiernym grzaniem tyłka czy nógprebenny pisze:specjalnie wepchnąłem się do miasta w korki i muszę powiedzieć, że nadmiernego grzania nie zauważyłem. Delikatne ciepełko szło na prawą nogę ale na prawdę delikatne (było 30 stopni). W porównaniu do KTMa to był powiew chłodu
Wkrótce będę nagrywał materiał z kolegą, który porzucił V-Stroma właśnie dla Tigera 800 XCa (seria RIDERS)
Iżu
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Ja od czerwca jeżdżę Tigerem 800 XCa, wcześniej DL-650 Grzanie nóg jak najbardziej występuje i jest odczuwalne przy niskich prędkościach, w korkach. Może to zależy od spodni, ja w jeansach moto odczuwałem to bardzo wyraźnie.
Szyba moim zdaniem nie jest aż tak świetna - w DL-650 z deflektorem było lepiej. Nie mniej, jest bardzo przyzwoita.
Poza tym jestem mega zadowolony, motocykl zwinny, stabilny, wygodny, dobrze wyposażony, bardzo porządne hamulce i zawieszenie.
Szyba moim zdaniem nie jest aż tak świetna - w DL-650 z deflektorem było lepiej. Nie mniej, jest bardzo przyzwoita.
Poza tym jestem mega zadowolony, motocykl zwinny, stabilny, wygodny, dobrze wyposażony, bardzo porządne hamulce i zawieszenie.
Online
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Grzanie może zależy od przyzwyczajeń.
DL650 raczej nie grzeje (na prawdę musi być +30 i musisz godzinę stać w korku). Ja mając w pamięci Tigera 1200, na którym nie dało się nawet siedzieć i przyzwyczajony do KTMa, który potrafi się zagrzać traktuje to jako delikatne ciepełko (jechałem w zwykłych jeansach).
Co do szyby mam wątpliwości - nie mam żadnych zawirowań, czuję, że powietrze idzie z dala od kasku... Ale słyszę głośne szumy w kasku, których nie ma na KTMie. Ale to też zależy od wzrostu - chociaż to jest chyba jedyna dobrze działająca oem szyba z motocykli na których jeździłem.
DL650 raczej nie grzeje (na prawdę musi być +30 i musisz godzinę stać w korku). Ja mając w pamięci Tigera 1200, na którym nie dało się nawet siedzieć i przyzwyczajony do KTMa, który potrafi się zagrzać traktuje to jako delikatne ciepełko (jechałem w zwykłych jeansach).
Co do szyby mam wątpliwości - nie mam żadnych zawirowań, czuję, że powietrze idzie z dala od kasku... Ale słyszę głośne szumy w kasku, których nie ma na KTMie. Ale to też zależy od wzrostu - chociaż to jest chyba jedyna dobrze działająca oem szyba z motocykli na których jeździłem.
null
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Dzieki panowie za oceny, ja sczerze cały czas sie bije z myslami, w kazdym razie nie chiałbym wtopić w sprzęt z którego nie bedę zadowolony, bo co mi przyjdzie po tych wszytkich dodatkach jak spadnie mi komfort jazdy. Ewidetnie brakuje mi ostatnio tych 20 koników. Ostatni robie zbyt długie przeloty po S i autostradach w celu zaoszczedzenia czasu i tu widac pewne niedomagania 650, chociaz nawet z plecakiem i 3 kuframi da sie lecieć te 150 km/h to raczej jest to juz męczenie tej 650. No nic rozważe jescze sprawdzenie DL 1000 może mie coś natchnie
DL650A L8
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Czy testówki to tylko XCA czy gdzieś można przejechać się xr
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Osobiście nigdzie nie widziałem innej wersji dostępnej, ale dzwoń po dealerach albo sprawdz formularze na stronie, nie ma ich za dużo
https://www.triumphmotorcycles.pl/dealers/find-a-dealer
https://www.triumphmotorcycles.pl/dealers/find-a-dealer
DL650A L8
Online
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Jedyne co mogę powiedzieć w Poznaniu tylko XCA. Wersji XR nie ma testówki.
null
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
A jednak nie tylko ja to czuje
i naprawde uwazam ze po za tym mankamentem rewelacyjne moto.
i naprawde uwazam ze po za tym mankamentem rewelacyjne moto.
DL650A L8
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Jeżeli to prawda może być ciekawie https://riders.drivemag.com/news/triump ... E4CdQDu3Kk
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Pod warunkiem że poprawią forme oddawania ciepła na nogi. Ze zdjęć cieżko to wywnioskowac
DL650A L8
Online
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Muszę przyznać, że obecny tiger mi się bardziej podoba.
Ma przede wszystkim swój styl a to z artykułu Seby to taka mieszanka Multristrady i Africi... Fuj
Ma przede wszystkim swój styl a to z artykułu Seby to taka mieszanka Multristrady i Africi... Fuj
null
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Bez tego dzioba o ile zrobią na lanych kołach ta czacha taka malutka będzie
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Wrzucam kilka zdjęć nowego modelu - Triumph Tiger 900 2020, jak dla mnie nieco przekombinowany zwłaszcza te światła i tył, no i dodali zbiorniczek "na mocz" zamiast stylowego aluminiowego zbiornika na płyn hamulcowy
Iżu
Online
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Ej a ten dziób nie jest rodem wzięty z nowego DL1000?
null
Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy
Te dzioby w motocyklach kiedyś mi się podobały. Ale jak zaczęli je pakować praktycznie do każdego modelu do znudzenia to coraz bardziej podoba mi się "oryginalny" przód tenerki i afryki