Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Struna »

staszek_s pisze:Można by oszukać stosując inną krzywkę rolgazu, może kiedyś pomyślę, był wątek na ten temat.
Sam taką krzywkę posiadam ( Pyxis też ) - świetna sprawa, dozowalność i precyzja zmienia się diametralnie.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Tags:

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: lukas76 »

Iżu pisze:
staszek_s pisze:Ciekawe jak taki automat się spisuje na ciasnych i mocno nachylonych agrafkach, gdzie ja jadę na półsprzęgle, bo dozowanie samego gazu manetką jest dużo trudniejsze niż sprzęgłem. Może w Afryce rolgaz jest bardziej spokojny ale w Dl’u sobie tęgo nie wyobrażam. Podobnie w korkach, półsprzęgło jest u mnie często w używaniu.
Pomijając ten problem i te 20 kilo więcej wagi to chyba same zalety automatu...
Automatu nie zdusisz, ale na pewno trudniej jest wykonywać ciasne skręty, podobnie jak na skuterze gdy obroty spadną napęd zanika i sprzęt zaczyna się "walić"
W skuterach tak jest, ale w takiej skrzyni tak nie powinno być, po wrzuceniu biegu pojazd powinien się toczyć tak jak jest w autach z automatyczną skrzynią biegów.


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Old Donkey »

Porównanie automatycznej skrzyni DCT ze sprzęgłem automatycznym :


Używa ktoś automatycznego sprzęgła i może coś napisać na temat ?



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: staszek_s »

Struna pisze: Sam taką krzywkę posiadam ( Pyxis też ) - świetna sprawa, dozowalność i precyzja zmienia się diametralnie.
Jak to się montuje, jest z tym duży problem?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Struna »

Zdejmujesz stary rollgaz, zakładasz nowy i przekładasz "gumiaka" ze starego rollgazu.
Sama zamiana rollgazu jest banalna, trudnością może być zdjęcie i ponowne założenie manetki, ale na to też są sposoby.
Ale gdybyś np przy okazji zmieniał manetki na inne ( np. podgrzewane ) to odpada Ci zabawa ze zdjęciem starej z rollgazu, a samo nałożenie nie jest takie trudne.
Pyxis ma wersję ze spowolnionym początkiem nawijania a potem powiedzmy od 1/4 obrotu działa już liniowo jak seria.
Ja z kolei wziąłem progresywną i mam początek spowolniony, potem chwilowo jak seria i później im dalej odkręcam tym szybciej nawija - dla mnie akurat taki układ jest optymalny, Pyxix z racji ghymkanowych ewolucji pewnie nie potrzebuje tego dodatkowego przyśpieszenia zwijania.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: staszek_s »

Ja niestety już mam grzane manetki, wiec zdjęcie bez zniszczenia może być problematyczne..


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Struna »

Cienki płaski śrubokręt, delikatnie podważasz i wstrzykujesz trochę WD40.
I tak po trochę aż się poluźni i zacznie slizgać od WD. Wtedy zdejmiesz, oczyścisz i założysz na inny rollgaz.
Można też wcześniej dać manetki na grzanie, żeby guma się zrobiła bardziej elastyczna.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

rysiekxxx
A1
Posty: 69
Rejestracja: 01 cze 2019, 21:27

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: rysiekxxx »

Coś ostatnio sporo ofert sprzedaży 2-4 latków czyżby coś było nie tak?



paciks
A2
Posty: 140
Rejestracja: 20 wrz 2017, 17:57
Lokalizacja: Wrocław/Radomsko

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: paciks »

rysiekxxx pisze:Coś ostatnio sporo ofert sprzedaży 2-4 latków czyżby coś było nie tak?
Ja bym obstawiał kończące się leasingi.


DL650 2012

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: motif »

honda sporo poprawiła w ostatnich dwóch wydaniach Afryki więc może to być też przez to, oprócz leasingów.
Osobiście dla mnie dopiero teraz Afryka jest do wzięcia.



Online
Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Smerfciamajda »

@motif może miec dużo racji. Jest trochę info o problemach w AT1000 i ich poprawie w kolejnych latach oraz nowej AT1100, co nie zmienia faktu że to jest nadal fajny motocykl.

Podobna sprawa ma się z Tracer900.
Yamaha szybko zareagowała na potrzeby i usunęła problemy wieku dziecięcego w nowym wydaniu i zrobił sie wysyp Tr900 na rynku w dobrych pieniądzach.
Tu np dużą zmianą była długość wahacza ale czy to dyskwalifikuje poprzednie roczniki? Chyba nie.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: Iżu »

motif pisze:honda sporo poprawiła w ostatnich dwóch wydaniach Afryki więc może to być też przez to, oprócz leasingów.
Osobiście dla mnie dopiero teraz Afryka jest do wzięcia.
Niedawno jeździłem nową Hondą CRF1100L AT z DCT (wersja terenowa), po sprawdzeniu wyszło na to że poza niby nowym silnikiem i wyświetlaczem TFT (na plus) wszystkie parametry hamulców czy skoków zawieszenia pozostały takie same, niestety dalej Japończycy każą sobie dopłacać 300 zł. za gniazdo zapalniczki w motocyklu za 67'100 zł. dla mnie to jest jakaś kpina ! :oops:
Na każdym kroku widać oszczędności, hanbary z plastiku grubości kartki papieru, kabelki 0,5 mm przy kierownicy z nieosłoniętą właściwie izolacją czy plastiki na desce gorszej jakości jak w moim byłym Suzuki DL-650 AL6.
To już nie jest ta Honda co kiedyś, nawet nowy Triumph Tiger 900 Rally Pro ma większe skoki zawieszenia i kupimy go taniej.. Hondo dokąd zmierzasz ? :shock:


Iżu

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018

Post autor: motif »

Iżu pisze:
motif pisze:honda sporo poprawiła w ostatnich dwóch wydaniach Afryki więc może to być też przez to, oprócz leasingów.
Osobiście dla mnie dopiero teraz Afryka jest do wzięcia.
Niedawno jeździłem nową Hondą CRF1100L AT z DCT (wersja terenowa), po sprawdzeniu wyszło na to że poza niby nowym silnikiem i wyświetlaczem TFT (na plus) wszystkie parametry hamulców czy skoków zawieszenia pozostały takie same, niestety dalej Japończycy każą sobie dopłacać 300 zł. za gniazdo zapalniczki w motocyklu za 67'100 zł. dla mnie to jest jakaś kpina ! :oops:
Na każdym kroku widać oszczędności, hanbary z plastiku grubości kartki papieru, kabelki 0,5 mm przy kierownicy z nieosłoniętą właściwie izolacją czy plastiki na desce gorszej jakości jak w moim byłym Suzuki DL-650 AL6.
To już nie jest ta Honda co kiedyś, nawet nowy Triumph Tiger 900 Rally Pro ma większe skoki zawieszenia i kupimy go taniej.. Hondo dokąd zmierzasz ? :shock:
zgadzam się w zupełności, to już nie ta honda co kiedyś, ale miałem na myśli sprawy ważne nie "pierdoły"
a takim dla mnie były np zmiana z aluminiowych mocowań podnóżków na stalowe (alu pękały łatwo),
wprowadzenie kół bezdętkowych, powiększenie podnóżków (w pierwszej iteracji były jak od Rometa...),
wzmocnienie lag (bo stare tarły i uszczelki ciekły), o rdzy na kołach i ramie już nie wspomne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”