Sam taką krzywkę posiadam ( Pyxis też ) - świetna sprawa, dozowalność i precyzja zmienia się diametralnie.staszek_s pisze:Można by oszukać stosując inną krzywkę rolgazu, może kiedyś pomyślę, był wątek na ten temat.
Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Tags:
- lukas76
- A+B+C+D+E+T
- Posty: 4396
- Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
- Kontakt:
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
W skuterach tak jest, ale w takiej skrzyni tak nie powinno być, po wrzuceniu biegu pojazd powinien się toczyć tak jak jest w autach z automatyczną skrzynią biegów.Iżu pisze:Automatu nie zdusisz, ale na pewno trudniej jest wykonywać ciasne skręty, podobnie jak na skuterze gdy obroty spadną napęd zanika i sprzęt zaczyna się "walić"staszek_s pisze:Ciekawe jak taki automat się spisuje na ciasnych i mocno nachylonych agrafkach, gdzie ja jadę na półsprzęgle, bo dozowanie samego gazu manetką jest dużo trudniejsze niż sprzęgłem. Może w Afryce rolgaz jest bardziej spokojny ale w Dl’u sobie tęgo nie wyobrażam. Podobnie w korkach, półsprzęgło jest u mnie często w używaniu.
Pomijając ten problem i te 20 kilo więcej wagi to chyba same zalety automatu...
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Porównanie automatycznej skrzyni DCT ze sprzęgłem automatycznym :
Używa ktoś automatycznego sprzęgła i może coś napisać na temat ?
Używa ktoś automatycznego sprzęgła i może coś napisać na temat ?
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Jak to się montuje, jest z tym duży problem?Struna pisze: Sam taką krzywkę posiadam ( Pyxis też ) - świetna sprawa, dozowalność i precyzja zmienia się diametralnie.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Zdejmujesz stary rollgaz, zakładasz nowy i przekładasz "gumiaka" ze starego rollgazu.
Sama zamiana rollgazu jest banalna, trudnością może być zdjęcie i ponowne założenie manetki, ale na to też są sposoby.
Ale gdybyś np przy okazji zmieniał manetki na inne ( np. podgrzewane ) to odpada Ci zabawa ze zdjęciem starej z rollgazu, a samo nałożenie nie jest takie trudne.
Pyxis ma wersję ze spowolnionym początkiem nawijania a potem powiedzmy od 1/4 obrotu działa już liniowo jak seria.
Ja z kolei wziąłem progresywną i mam początek spowolniony, potem chwilowo jak seria i później im dalej odkręcam tym szybciej nawija - dla mnie akurat taki układ jest optymalny, Pyxix z racji ghymkanowych ewolucji pewnie nie potrzebuje tego dodatkowego przyśpieszenia zwijania.
Sama zamiana rollgazu jest banalna, trudnością może być zdjęcie i ponowne założenie manetki, ale na to też są sposoby.
Ale gdybyś np przy okazji zmieniał manetki na inne ( np. podgrzewane ) to odpada Ci zabawa ze zdjęciem starej z rollgazu, a samo nałożenie nie jest takie trudne.
Pyxis ma wersję ze spowolnionym początkiem nawijania a potem powiedzmy od 1/4 obrotu działa już liniowo jak seria.
Ja z kolei wziąłem progresywną i mam początek spowolniony, potem chwilowo jak seria i później im dalej odkręcam tym szybciej nawija - dla mnie akurat taki układ jest optymalny, Pyxix z racji ghymkanowych ewolucji pewnie nie potrzebuje tego dodatkowego przyśpieszenia zwijania.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Ja niestety już mam grzane manetki, wiec zdjęcie bez zniszczenia może być problematyczne..
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Cienki płaski śrubokręt, delikatnie podważasz i wstrzykujesz trochę WD40.
I tak po trochę aż się poluźni i zacznie slizgać od WD. Wtedy zdejmiesz, oczyścisz i założysz na inny rollgaz.
Można też wcześniej dać manetki na grzanie, żeby guma się zrobiła bardziej elastyczna.
I tak po trochę aż się poluźni i zacznie slizgać od WD. Wtedy zdejmiesz, oczyścisz i założysz na inny rollgaz.
Można też wcześniej dać manetki na grzanie, żeby guma się zrobiła bardziej elastyczna.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Coś ostatnio sporo ofert sprzedaży 2-4 latków czyżby coś było nie tak?
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Ja bym obstawiał kończące się leasingi.rysiekxxx pisze:Coś ostatnio sporo ofert sprzedaży 2-4 latków czyżby coś było nie tak?
DL650 2012
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
honda sporo poprawiła w ostatnich dwóch wydaniach Afryki więc może to być też przez to, oprócz leasingów.
Osobiście dla mnie dopiero teraz Afryka jest do wzięcia.
Osobiście dla mnie dopiero teraz Afryka jest do wzięcia.
Online
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2420
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
@motif może miec dużo racji. Jest trochę info o problemach w AT1000 i ich poprawie w kolejnych latach oraz nowej AT1100, co nie zmienia faktu że to jest nadal fajny motocykl.
Podobna sprawa ma się z Tracer900.
Yamaha szybko zareagowała na potrzeby i usunęła problemy wieku dziecięcego w nowym wydaniu i zrobił sie wysyp Tr900 na rynku w dobrych pieniądzach.
Tu np dużą zmianą była długość wahacza ale czy to dyskwalifikuje poprzednie roczniki? Chyba nie.
Podobna sprawa ma się z Tracer900.
Yamaha szybko zareagowała na potrzeby i usunęła problemy wieku dziecięcego w nowym wydaniu i zrobił sie wysyp Tr900 na rynku w dobrych pieniądzach.
Tu np dużą zmianą była długość wahacza ale czy to dyskwalifikuje poprzednie roczniki? Chyba nie.
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
Niedawno jeździłem nową Hondą CRF1100L AT z DCT (wersja terenowa), po sprawdzeniu wyszło na to że poza niby nowym silnikiem i wyświetlaczem TFT (na plus) wszystkie parametry hamulców czy skoków zawieszenia pozostały takie same, niestety dalej Japończycy każą sobie dopłacać 300 zł. za gniazdo zapalniczki w motocyklu za 67'100 zł. dla mnie to jest jakaś kpina !motif pisze:honda sporo poprawiła w ostatnich dwóch wydaniach Afryki więc może to być też przez to, oprócz leasingów.
Osobiście dla mnie dopiero teraz Afryka jest do wzięcia.
Na każdym kroku widać oszczędności, hanbary z plastiku grubości kartki papieru, kabelki 0,5 mm przy kierownicy z nieosłoniętą właściwie izolacją czy plastiki na desce gorszej jakości jak w moim byłym Suzuki DL-650 AL6.
To już nie jest ta Honda co kiedyś, nawet nowy Triumph Tiger 900 Rally Pro ma większe skoki zawieszenia i kupimy go taniej.. Hondo dokąd zmierzasz ?
Iżu
Re: Nowa Honda Africa Twin CRF1000L Adventure Sports 2018
zgadzam się w zupełności, to już nie ta honda co kiedyś, ale miałem na myśli sprawy ważne nie "pierdoły"Iżu pisze:Niedawno jeździłem nową Hondą CRF1100L AT z DCT (wersja terenowa), po sprawdzeniu wyszło na to że poza niby nowym silnikiem i wyświetlaczem TFT (na plus) wszystkie parametry hamulców czy skoków zawieszenia pozostały takie same, niestety dalej Japończycy każą sobie dopłacać 300 zł. za gniazdo zapalniczki w motocyklu za 67'100 zł. dla mnie to jest jakaś kpina !motif pisze:honda sporo poprawiła w ostatnich dwóch wydaniach Afryki więc może to być też przez to, oprócz leasingów.
Osobiście dla mnie dopiero teraz Afryka jest do wzięcia.
Na każdym kroku widać oszczędności, hanbary z plastiku grubości kartki papieru, kabelki 0,5 mm przy kierownicy z nieosłoniętą właściwie izolacją czy plastiki na desce gorszej jakości jak w moim byłym Suzuki DL-650 AL6.
To już nie jest ta Honda co kiedyś, nawet nowy Triumph Tiger 900 Rally Pro ma większe skoki zawieszenia i kupimy go taniej.. Hondo dokąd zmierzasz ?
a takim dla mnie były np zmiana z aluminiowych mocowań podnóżków na stalowe (alu pękały łatwo),
wprowadzenie kół bezdętkowych, powiększenie podnóżków (w pierwszej iteracji były jak od Rometa...),
wzmocnienie lag (bo stare tarły i uszczelki ciekły), o rdzy na kołach i ramie już nie wspomne.