Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
komentarz jednego z użytkowników tej opony z grupy FB Super Tenery (nakręcił na niej ok 3 tyś km): "Kostka z przyczepnościa skorpionów"
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Gorghu
Nie oszukujmy się ale ta opona z kostką nie ma nic wspólnego.
Nie pojedzie ani na błocie, mokrej trawie, piachu.
Też zapewne zakupie ja w następnym roku - niestety nie ma opony uniwersalnej , chociaż z obecnych k60 scout jestem zadowolony.
Nie oszukujmy się ale ta opona z kostką nie ma nic wspólnego.
Nie pojedzie ani na błocie, mokrej trawie, piachu.
Też zapewne zakupie ja w następnym roku - niestety nie ma opony uniwersalnej , chociaż z obecnych k60 scout jestem zadowolony.
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
merc - zdaję sobie z tego sprawę, że to nie jest typowa kostka do offu. A to co powiedział/napisał ten koleś to w cudzysłowie jest.
a co do jazdy w piachu
przykład: Triumph Tiger 800 XC na tych oponkach i na piaszczystych wydmach.
https://youtu.be/sQHtEfnfE3Q?t=76
a co do jazdy w piachu
przykład: Triumph Tiger 800 XC na tych oponkach i na piaszczystych wydmach.
https://youtu.be/sQHtEfnfE3Q?t=76
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Takie gadanie, że nie pojedzie... Oczywiście że pojedzie i to całkiem sprawnie i z pewnością o wieeeeele sprawniej niż sporo innych modeli.merc pisze: Nie pojedzie ani na błocie, mokrej trawie, piachu.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Może Luchow się wypowie na temat ich właściwości terenowych w stosunku do wildów?Struna pisze:Takie gadanie, że nie pojedzie... Oczywiście że pojedzie i to całkiem sprawnie i z pewnością o wieeeeele sprawniej niż sporo innych modeli.merc pisze: Nie pojedzie ani na błocie, mokrej trawie, piachu.
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Prawdę mówiąc jeszcze się w nich w większy teren nie zapuściłem. Na szutrze są bardzo dobre. Przez piach jechałem raz - tak może z kilometr, ale piach był grząski, z wyjeżdżonymi koleinami a ja miałem załadowane moto (wracałem ze zlotu) - przejechałem bez problemu, nawet byłem pozytywnie zaskoczony że tak łatwo poszło.
W błocie nie jechałem i tu bym się raczej rewelacji nie spodziewał. Ale w dobrym (bieszczadzkim) błocie to i Wildy są mało agresywne i potrafią się błyskawicznie oblepić "na slicka". A mokra, wysoka trawa na gliniastym podłożu to już szkoda gadać - zero przyczepności.
Zasadniczo wydaje mi się że Anakee Adventure to jedna z najlepszych w teren opon nie będących kostką, tj. zachowujących na asfalcie parametry zbliżone do opon szosowych, z długą żywotnością i możliwością jazdy z prędkościami autostradowymi (na Wildach powyżej 120-130 km/h się niby dało, ale przyjemność żadna, a wężykowanie przy byle ruchu kierownicą potrafiło podnieść ciśnienie w mgnieniu oka).
W błocie nie jechałem i tu bym się raczej rewelacji nie spodziewał. Ale w dobrym (bieszczadzkim) błocie to i Wildy są mało agresywne i potrafią się błyskawicznie oblepić "na slicka". A mokra, wysoka trawa na gliniastym podłożu to już szkoda gadać - zero przyczepności.
Zasadniczo wydaje mi się że Anakee Adventure to jedna z najlepszych w teren opon nie będących kostką, tj. zachowujących na asfalcie parametry zbliżone do opon szosowych, z długą żywotnością i możliwością jazdy z prędkościami autostradowymi (na Wildach powyżej 120-130 km/h się niby dało, ale przyjemność żadna, a wężykowanie przy byle ruchu kierownicą potrafiło podnieść ciśnienie w mgnieniu oka).
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
W październikowym wydaniu "Motocykl" jest kolejny, czwarty, test opon.
Tym razem na warsztat poszły :
Bridgestone Battlax AX 41 i Battlax A 41.
Continental TKC 80 i Trail Attack 3.
Metzeler Karoo 3 i Tourance Next.
Pirelli Scorpion Rally i Scorpion Trail II,
no i
Michelin Anakee Wild i Anakee Adventure.
Tym razem na warsztat poszły :
Bridgestone Battlax AX 41 i Battlax A 41.
Continental TKC 80 i Trail Attack 3.
Metzeler Karoo 3 i Tourance Next.
Pirelli Scorpion Rally i Scorpion Trail II,
no i
Michelin Anakee Wild i Anakee Adventure.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Online
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Grzechu wrzucisz jeszcze opis Karoo street i Pirelli Rally STR?
null
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Niestety karoo street nie brali pod uwagę też je biorę pod uwagę maja dobra prasę na yt fajne w terenie i na trasie je pokazuje.
Czekałem na ten numer motocykla z podsumowaniem ale powiem szczerze nic z tego nie wynika.
Czekałem na ten numer motocykla z podsumowaniem ale powiem szczerze nic z tego nie wynika.
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Jest opis, jak testowali, na co zwracali uwagę, itd. a te zdjęcia, które wstawiłem, to tylko końcowe podsumowanie. Warto przeczytać cały artykuł.
Po lekturze można wyciągnąć wnioski, czy dana guma będzie OK , czy raczej miało się mylne wyobrażenie, bo Wszyscy ją zakładają, to ja też.
Po lekturze można wyciągnąć wnioski, czy dana guma będzie OK , czy raczej miało się mylne wyobrażenie, bo Wszyscy ją zakładają, to ja też.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
No najwięcej chyba można dla nas wyciągnąć z tego numeru gdzie właśnie Michelin adventure byly
- Grzechu (Kobyłka)
- A+B+C+D
- Posty: 2054
- Rejestracja: 09 sty 2017, 12:55
- Lokalizacja: Opole
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Test 5 gum OFF + 5 gum ON daje już obraz tego, co można naciągnąć na felgi i być zadowolonym.
Honda Transalp 650XL + Suzuki V-Strom DL 1000 ABS 2016
SP6AZE
SP6AZE
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Przez zimę mam zamiar zmienić opony i już się gubię bo co człowiek to opinia xD możecie mi pomóc, co wziąć? Ogólnie rzadko zjeżdżam z asfaltu a jak już to jakaś ubitą gruntówka. W przyszłym sezonie chce pojeździć trochę po Słowacji i Austrii. Zależy mi na tym żeby opona dobrze się trzymała mokrego asfaltu i nie była jakoś specjalnie głośna. Jakie opony wziąć pod uwagę?
1.Honda CBR 125 - 2006r
2.Suzuki DL 1000 - 2002r
2.Suzuki DL 1000 - 2002r
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
@Mihnik - bierz Scorpion Trail 2. Cicha, mega klei na suchym, na mokrym nie gorzej. A i w lekkim terenie (czytaj właśnie ubita gruntówka) tez spokojnie starczy (oczywiście bez szaleństwa).
Ja obecnie założyłem te Anakee Adventure i tez jestem z nich zadowolony. Guma na suchym też super klei. Na mokrym nie jeździłem jeszcze ale Prebenny w Rumunii przetestował ją na transalpinie w deszczu i też jest zadowolony. W terenie lepiej sobie radzi od Scorpiona i Battlewinga (bo to tylko z tymi mogę porównać). Na zlotowym offie moim zdaniem oponka spisała się super (a tam do kompletu praktycznie brakło tylko grząskiego piachu i brodów ). Z minusów jakie zauważyłem. Przy prędkościach powyżej 90 km/h w pochyleniu zaczyna być słyszalna. W jeździe na wprost pracuje cicho. No i to co mówił Luchow - duża nerwowość przy podłużnych nierównościach jak pęknięcia w nawierzchni albo przefrezowany asfalt. Na takim frezowanym asfalcie przy pewnych prędkościach całe moto "pływa" lewo-prawo.
Ja obecnie założyłem te Anakee Adventure i tez jestem z nich zadowolony. Guma na suchym też super klei. Na mokrym nie jeździłem jeszcze ale Prebenny w Rumunii przetestował ją na transalpinie w deszczu i też jest zadowolony. W terenie lepiej sobie radzi od Scorpiona i Battlewinga (bo to tylko z tymi mogę porównać). Na zlotowym offie moim zdaniem oponka spisała się super (a tam do kompletu praktycznie brakło tylko grząskiego piachu i brodów ). Z minusów jakie zauważyłem. Przy prędkościach powyżej 90 km/h w pochyleniu zaczyna być słyszalna. W jeździe na wprost pracuje cicho. No i to co mówił Luchow - duża nerwowość przy podłużnych nierównościach jak pęknięcia w nawierzchni albo przefrezowany asfalt. Na takim frezowanym asfalcie przy pewnych prędkościach całe moto "pływa" lewo-prawo.
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Michelin Pilot Road 5, miałem w Yamaha Fazer, są mega, a trzymanie na mokrym rewelacja.
Ale raczej na zjazd z asfaltu się nienadaja.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ale raczej na zjazd z asfaltu się nienadaja.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Rozumiem, że to cały opis tych Anakee Adventure?gorghu pisze:Ja obecnie założyłem te Anakee Adventure i tez jestem z nich zadowolony. Guma na suchym też super klei. Na mokrym nie jeździłem jeszcze ale Prebenny w Rumunii przetestował ją na transalpinie w deszczu i też jest zadowolony. W terenie lepiej sobie radzi od Scorpiona i Battlewinga (bo to tylko z tymi mogę porównać). Na zlotowym offie moim zdaniem oponka spisała się super (a tam do kompletu praktycznie brakło tylko grząskiego piachu i brodów ). Z minusów jakie zauważyłem. Przy prędkościach powyżej 90 km/h w pochyleniu zaczyna być słyszalna. W jeździe na wprost pracuje cicho. No i to co mówił Luchow - duża nerwowość przy podłużnych nierównościach jak pęknięcia w nawierzchni albo przefrezowany asfalt. Na takim frezowanym asfalcie przy pewnych prędkościach całe moto "pływa" lewo-prawo.
no właśnie o tych sporo pozytywnych opinii czytałem i też się zastanawiałem Ale chciałbym jeszcze posłuchać innych opinii i zobaczyć co tutaj ludziska montująColto pisze:Michelin Pilot Road 5
1.Honda CBR 125 - 2006r
2.Suzuki DL 1000 - 2002r
2.Suzuki DL 1000 - 2002r
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
właśnie na takie informacje jak wcześniej od gorghu dostałem, że :gorghu pisze:a co konkretnie chcesz usłyszeć?
i już wiem, że to opony nie dla mnie.gorghu pisze: minusów jakie zauważyłem. Przy prędkościach powyżej 90 km/h w pochyleniu zaczyna być słyszalna. W jeździe na wprost pracuje cicho. No i to co mówił Luchow - duża nerwowość przy podłużnych nierównościach jak pęknięcia w nawierzchni albo przefrezowany asfalt. Na takim frezowanym asfalcie przy pewnych prędkościach całe moto "pływa" lewo-prawo.
Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć np. czy jest duża różnica w oponach Scorpion Trail 2 od Scorpion Trail bo cena jest tych pierwszych jest sporo wyższa i ciekawi mnie czy warto. No i może ktoś ma np. doświadczenie z jakimiś innymi, mniej znanymi oponkami które też może polecić
1.Honda CBR 125 - 2006r
2.Suzuki DL 1000 - 2002r
2.Suzuki DL 1000 - 2002r
Online
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Co do Anakee Adventure - na suchym kleją tak, że jak na Transfogarskiej przywaliłem poszerzeniem albo centralką to chłopaki wkoło słyszeli. Opony bez problemu zamknięte żadnych dziwnych zachowań.
Na deszczu po transalpinie z Marcelem (on na Scorpion Trailach 2) goniliśmy prawie jak po suchym. Parę uślizgów było ale były one spowodowane albo dziurami na środku zakrętu albo naszym gonieniem (jednak padał deszcz jakby nie patrzeć). Te 2-3 uślizgi co ja złapałem w żaden sposób nie nadszarpnęły zaufania do gumy, bo po prostu zdawałem sobie sprawę, że na prawdę wolno nie jechaliśmy.
Co do nerwowości na podłużnych nierównościach - wydają mi się bardziej stabilne niż Metzelery Tourance Nexty.
Na deszczu po transalpinie z Marcelem (on na Scorpion Trailach 2) goniliśmy prawie jak po suchym. Parę uślizgów było ale były one spowodowane albo dziurami na środku zakrętu albo naszym gonieniem (jednak padał deszcz jakby nie patrzeć). Te 2-3 uślizgi co ja złapałem w żaden sposób nie nadszarpnęły zaufania do gumy, bo po prostu zdawałem sobie sprawę, że na prawdę wolno nie jechaliśmy.
Co do nerwowości na podłużnych nierównościach - wydają mi się bardziej stabilne niż Metzelery Tourance Nexty.
null
Re: Opony MICHELIN ANAKEE ADVENTURE
Ja wybrałem 2 ze względu na pojawiające się opinie że Trail w stosunku do Trial 2 zdecydowanie odczuwalna różnica na mokrym lepsza na korzyść Trail2. Ale to tylko opinie z sieci, nigdzie nie trafiłem na forum na te informacje. Ponieważ wielu was znam lepiej jakoś wierze w to co jest tu napisane
DL650A L8