Schuberth E1 z interkomem

To wszystko co poza ubraniem ochrania nasze zdrowie.
pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: pyra »

Nie rób sobie nadziei, e1 kupuje się po 2k, chyba że chcesz extra malowanie. Fak że sam się nie zatrzaśnie, ale spokojnie można docisnąć najpiew jedną, później drugą stronę. Opór dachu, poczujesz przy silnym bocznym wietrze.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

jg871972
A1
Posty: 84
Rejestracja: 09 lip 2019, 15:17
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: jg871972 »

To prawda, że kask Schuberth E1 nie jest tani. Ale biorąc pod uwagę wygląd, jakość wykonania, możliwość doposażania w oryginalne i dedykowane akcesoria, gwarancję producenta i oczywiście normy bezpieczeństwa, w mojej ocenie wart jest swojej ceny. Zakładając oczywiście, że jeździmy stosunkowo dużo i nie zmieniamy kasku co roku na nowy.



Awatar użytkownika
jarek1970
A2
Posty: 161
Rejestracja: 20 lis 2016, 19:34
Lokalizacja: Legnica DL
Kontakt:

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: jarek1970 »

gorghu pisze:A ja dziś byłem w jednym ze sklepów w celu przymiarki tego E1. Niestety okazało się, że go nie mają na stanie. Ale tak sobie pogadałem ze sprzedawcą. Ten stwierdził, że w tych pieniądzach dużo lepszy jest Shoei Neotec 2. I muszę powiedzieć, że ten Shoei jest naprawdę ładnie wykończony i przyjemny w dotyku. Niestety nie było mojego rozmiaru do przymiarki, ale tak sobie o nim poczytałem w domu. No i mam dylemat na przyszły sezon ;)
Przymierzałem dziś:
C3 pro
C4 pro
E1
Neotec II
Moje wrażenia:
C3 pro i E1 po założeniu oba cisnęły mnie punktowo w sam czubek dyńki. Aż wsadziłem rękę do środka w poszukiwaniu jakiegoś cycka na wewnętrznej stronie styropianu. Nie znalazłem. Ale ponoć coś tam się da ugniatać, więc może to by się dało ułożyć.
C4 pro siedzi mi na głowie bardzo przyjemnie. Ale mam w nim problem z paskiem. Może nawet nie z samym paskiem, co z tymi podkładkami oddzielającymi szyję od paska i zapięcia. Schuberth zrobił je nieco dłuższe, bo ponoć niewystarczająco ochraniały szyję, ale ja wolałbym krótszą wersję. Efekt jest taki, że czułem ciągły ucisk na grdyce.
Neotec II o dziwo siedział mi na głowie równie dobrze jak C4 pro, a podobno jak jeden pasuje na czyjąś głowę to drugi już nie. Może tylko nieco za nisko przód schodzi na czoło, częściowo zasłaniał mi brwi.
Interkomy dedykowane do wszystkich to Sena. Wyróżnia się ten do C4 pro, bo większość jest już zainstalowana w kasku, a włożenia wymaga jedynie moduł z baterią i klawiszami, które zostają przy kołnierzu, lekko z tyłu kasku. Interkom do pozostałych modeli ma panel z klawiszami instalowany wewnątrz kasku, przy lewym policzku. Żeby mieć do nich dostęp trzeba podnieść szczękę lub przynajmniej szybę. Ale ponoć problem rozwiązuje skonfigurowanie poleceń głosowych... no może i... bo podnoszenie szyby, żeby odebrać połączenie przychodzące to wg mnie średni pomysł.
Gdybym dziś miał wybrać kask, to najlepiej czułem się w Shoeiu. Ale te przyciski pod szybą robią mi mętlik w głowie.
Dobrze, że wymianę zaplanowałem na przyszły rok ;-) Może ktoś z Kolegów potwierdzi do tej pory, czy faktycznie polecenia głosowe w tym interkomie działają tak rewelacyjnie.


DL650 AL2 biały -> Triumph Explorer 1200 -> KTM Super Adventure R

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: gorghu »

@jarek1970 ten interkom w kołnierzu do Schubertha jest od Cardo. I o ile Schuberth elegancko go wpasował w kołnierz i samą antenę już w podstawie "wkleił" to system jest dość zamknięty - ma problemy aby łączyć się z innymi producentami.
Ten drugi interkom - z klawiszami na policzku jest od Seny.
@prebenny zakupił Heeda E1 by Schuberth i właśnie ten interkom z klawiszami na policzku. Niech się wypowie w tym temacie. Z tego co wiem to jest jeszcze pilot do tego (albo w zestawie albo ekstra) i wtedy masz go na kierownicy i obsługę interkomu możesz robić z jego poziomu.

Ja też obecnie zostawiam zakup kasku na przyszły sezon. Może pojawi się coś nowego, może te stare zejdą trochę z ceną. Zobaczę :). Generalnie jednak będę chciał uderzać w jakiś kask z daszkiem.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: prebenny »

Generalnie po przesiadce z packtalka na tę Sene SC10u jest całkiem ok. Pilot niestety jest dodatkowo. Jakość głośniczków na pewno na plus dla Seny. Łatwość obsługi/parowania wydaje mi się, że też Sena wygrywa.

Co do pilota - ciężko mi się go obsługiwało w rękawicach (mam szeroką dłoń więc niestety każde rękawice mam pół cm dłuższe niż palce więc ciężko 'macać') i niestety przyciski nie mają podświetlenia więc po zmroku dla mnie pilot jest bezużyteczny ale mimo wszystko obsługa jest bardzo łatwa. Z chińskim freecomem bez najmniejszego problemu się sparowaliśmy. Z drugą Seną (n-com) Marcela tak samo. Kwestia ogarnięcia kombinacji przycisków jak obsługiwać dane funkcje.


null

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: Lord »

No ciężko nie sparować Senę z Seną, packtalka z Sena to jest sztuka chociaż raz mi sie ręcznie z Maarcell udało :) i na tym koniec .... Co do chińczyków one maja te zajebista funkcjonalność że parują si.e praktycznie ze wszystkim czyli da sie :)?


DL650A L8

Awatar użytkownika
jarek1970
A2
Posty: 161
Rejestracja: 20 lis 2016, 19:34
Lokalizacja: Legnica DL
Kontakt:

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: jarek1970 »

gorghu pisze:@jarek1970 ten interkom w kołnierzu do Schubertha jest od Cardo. I o ile Schuberth elegancko go wpasował w kołnierz i samą antenę już w podstawie "wkleił" to system jest dość zamknięty - ma problemy aby łączyć się z innymi producentami.
Ten drugi interkom - z klawiszami na policzku jest od Seny.
@gorghu od Cardo był poprzedni model interkomu do C3 pro i E1. Ten, o którym pisałem to SC1 też od Seny, pasujący do C4 pro https://www.schuberth-kaski.pl/product- ... -i-R2.html
gorghu pisze: Ja też obecnie zostawiam zakup kasku na przyszły sezon. Może pojawi się coś nowego, może te stare zejdą trochę z ceną. Zobaczę :). Generalnie jednak będę chciał uderzać w jakiś kask z daszkiem.
@gorghu daszek fajna rzecz, też myślałem o E1 ;-) Ale mi chyba zbyt często zdarza się za szybko jeździć. Wiem, że można łatwo zdjąć... Ale dla mnie wady daszku przeważają nad zaletami.


DL650 AL2 biały -> Triumph Explorer 1200 -> KTM Super Adventure R

Awatar użytkownika
jarek1970
A2
Posty: 161
Rejestracja: 20 lis 2016, 19:34
Lokalizacja: Legnica DL
Kontakt:

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: jarek1970 »

jarek1970 pisze:Interkom do pozostałych modeli ma panel z klawiszami instalowany wewnątrz kasku, przy lewym policzku. Żeby mieć do nich dostęp trzeba podnieść szczękę lub przynajmniej szybę. Ale ponoć problem rozwiązuje skonfigurowanie poleceń głosowych... no może i... bo podnoszenie szyby, żeby odebrać połączenie przychodzące to wg mnie średni pomysł.
Gdybym dziś miał wybrać kask, to najlepiej czułem się w Shoeiu. Ale te przyciski pod szybą robią mi mętlik w głowie.
Muszę wprowadzić autokorektę do swojego wczorajszego postu. Klawisze interkomu w Shoeiu wcale nie są przy policzku jak w C3 pro i E1.
Tak to wygląda: http://shoei-europe.pl/templates/bookle ... rukcja.pdf
Ale panel z klawiszami zaburza linię skorupy kasku. Pewnie będzie słychać zawirowania powietrza na nim podczas szybszej jazdy, tak jak mam teraz w Nolanie.


DL650 AL2 biały -> Triumph Explorer 1200 -> KTM Super Adventure R

jg871972
A1
Posty: 84
Rejestracja: 09 lip 2019, 15:17
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: jg871972 »

Jeżeli chodzi o interkom od Cardo dedykowany do kasku E1, to ja posiadam go od dwóch lat i jest on wbudowany w kołnierz wewnątrz kasku (wymienny). Antena jest wtopiona w skorupę w fazie produkcji kasku. Obsługa przycisków w rękawicach motocyklowych jest stosunkowo trudna. Natomiast w mojej ocenie funkcje głosowe działają rewelacyjnie. Nie mam także problemów z parowaniem interkomu z telefonem na Androidzie i nawigacją od Garmina. Z interkomem takim samym, w kasku mojej żony, współpracuje także rewelacyjnie. Natomiast nie mam doświadczenia z interkomami innych producentów, więc nic nie jestem w stanie podpowiedzieć. Natomiast w odniesieniu do daszka to latam w kasku E1 i wolno i z prędkościami autostradowymi i nie ma najmniejszego problemu z oporami powietrza. Daszek jest tak wyprofilowany, elastyczny oraz regulowany w kilku pozycjach, że daje radę i nie przeszkadza. Jednego czego nie lubi, to silnego bocznego wiatru. Ale kto taki lubi. Zdjęcie daszka to zaledwie kilka sekund pracy bez żadnych narzędzi. Przydaje się za to w słoneczne dni lub w deszczu. Moim zdaniem warto zainwestować w interkom i kask z daszkiem. Obydwie rzeczy mają zdecydowanie więcej zalet niż wad. Przekonuję się o tym z każdym kolejnym kilometrem.



Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: gorghu »

jg871972 pisze: ... Natomiast nie mam doświadczenia z interkomami innych producentów, więc nic nie jestem w stanie podpowiedzieć. ...
No właśnie bardzo dużo opinii mówi o tym że tu są problemy i ten interkom jest dość wybredny.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

jg871972
A1
Posty: 84
Rejestracja: 09 lip 2019, 15:17
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: jg871972 »

Jeżeli macie sygnały, że interkomy firmy Cardo mają jakieś problemy ze współpracą z interkomami innych firm, opiszcie na czym one polegają. Mam interkom Cardo SRC-Pro dedykowany do kasku Schuberth E1. Przetestuję go w połączeniu z innym interkomem przy najbliższej sposobności i podzielę się swoimi uwagami.



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: Lord »

Cardo problem z parowaniem z Seną, nie ma możliwości sparowania z poziomu aplikacji, jedynie raz udało mi się sparowac w trybie ręcznym Problem jest pewnie w zrozumieniu sposobu parowania w Cardo na Blututku

Dwa modele próbowałem sparować z Sena 20 evo (ale przed updatem softu więc może w tym problem) ten Marccela poszedł tylko raz udało być może to kwestia, że po stronie Seny (Nolan NCom) trzeba wybrać prawidłowy kanał.


DL650A L8

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: Maarcel »

Lord pisze:Cardo problem z parowaniem z Seną, nie ma możliwości sparowania z poziomu aplikacji, jedynie raz udało mi się sparowac w trybie ręcznym Problem jest pewnie w zrozumieniu sposobu parowania w Cardo na Blututku

Dwa modele próbowałem sparować z Sena 20 evo (ale przed updatem softu więc może w tym problem) ten Marccela poszedł tylko raz udało być może to kwestia, że po stronie Seny (Nolan NCom) trzeba wybrać prawidłowy kanał.
Proszę nie pomawiać mojego N-coma ;)


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

jg871972
A1
Posty: 84
Rejestracja: 09 lip 2019, 15:17
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: jg871972 »

Wczoraj próbowałem sparować swój interkom dedykowany do kasku Schuberth E1, Cardo SRC-Pro, z interkomem dedykowanym do kasku Nolana. Niestety trzy próby i każda nieudana. Kolega, który posiada owego Nolana ma też inny interkom i też ma problemy, aby go sparować z Nolanem. Udaje mu się to zazwyczaj po kilku próbach. Wynika z tego, że taka to już przypadłość tego typu urządzeń, że najlepiej współpracują one w ramach swojej grupy produktowej. Natomiast wczorajszego dnia frajdę z kilkugodzinnej jazdy uratował mi daszek do mojego kasku. Słońce było tak intensywne, że blenda nie dawała rady. Szczególnie rano, gdy słońce było stosunkowo nisko daszek pozwalał na bezpieczną jazdę.



Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: staszek_s »

Ten daszek się reguluje na wysokość w trakcie jazdy?


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: prebenny »

Masz 2 dźwigienki to zablokowania/odblokowania regulacji i teoretycznie można to w trakcie jazdy tez regulować.


null

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: pyra »

I w praktyce też :D


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: staszek_s »

Gut, chyba będę szukał następnego kasku z daszkiem właśnie, teraz akurat słońce tak wali po południu, ze nic innego nie pomoże


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: gorghu »

a na nastepnym zlocie wszyscy w nowych kaskach dual sport ;)


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
Dziadek3H2M
A+B+C
Posty: 1114
Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Schuberth E1 z interkomem

Post autor: Dziadek3H2M »

Po wczorajszym całodziennym wypadzie w Bieszczady,rano na wschód pod słońce, po południu do domu na zachód pod słońce też myślę o daszku.


LWG



DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kaski, Buty, Rękawice”