Schuberth E1 z interkomem
Re: Schuberth E1 z interkomem
no ja też myślę o zmianie kasku
Lazer z przyciemnianą szybą, to przy zachodzącym słońcu jest proszenie się o wypadek....
Dałem radę tylko dlatego, że założyłem dodatkowo okulary z polaryzacją.
Lazer z przyciemnianą szybą, to przy zachodzącym słońcu jest proszenie się o wypadek....
Dałem radę tylko dlatego, że założyłem dodatkowo okulary z polaryzacją.
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Schuberth E1 z interkomem
Kupując kask z daszkiem warto zainwestować w taki, który ma regulację położenia daszka i możliwość jego zdjęcia. Można wówczas dopasować go do własnych preferencji i warunków pogodowych.
Re: Schuberth E1 z interkomem
Ja powiem tak - miałem 2 kaski z daszkiem (Nishua Enduro Carbon i właśnie E1) - z żadnym nie było problemów nawet przy prędkościach ~150. Kwestia tylko szyby, bo wiadomo, że na nakedzie czy motku gdzie cała siła wiatru leci na daszek no to będzie 'ciągnąć'.
null
Re: Schuberth E1 z interkomem
Ja na testy wziąłem jakiś LS2 z daszkiem i błyskawicznie oddałem po pierwszej jeździe - mega wibracje od daszka już powyżej 100 km/h, aż mi obraz rozmazywało, o głośności nawet nie wspomnę...
Ale rozważam jeszcze O'Neal Sierra 2, jednak bez jakiegoś testu w ciemno nie wezmę.
Ale rozważam jeszcze O'Neal Sierra 2, jednak bez jakiegoś testu w ciemno nie wezmę.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Schuberth E1 z interkomem
Patrzyłem na tego nolana z ciekawości. Trochę tej szczęki (sposobu jej wpinania i wypinania) się obawiam. Może niepotrzebnie, ale i tak jakoś mi ten sposób nie pasuje.
Re: Schuberth E1 z interkomem
Cena też jakoś specjalnie nie zachęca...
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Schuberth E1 z interkomem
Mnie kask z daszkiem chodzi po głowie już ze dwa lata, bo jazda po południu pod słońce to zaiste mordęga. Ale ostatnio doznałem olśnienia... i okleiłem sobie górną część blendy czarną folią tak, żeby odciąć widok nieco ponad horyzontem. 5 minut roboty, problem rozwiązany, daszek zbędny
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Schuberth E1 z interkomem
@Luchow, ciekawe - możesz jakąś fotkę pyknąć w wolnej chwili?
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Schuberth E1 z interkomem
Ale to chyba blendy nie złożysz wtedy co ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Schuberth E1 z interkomem
Jutro zrobię zdjęcie i wrzucę. Ze złożeniem nie ma problemu, folia dodaje może 0,2-0,3 mm do grubości blendy, kask zdecydowanie nie jest wykonany z taką dokładnością
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Schuberth E1 z interkomem
aaaa, w ten sposób - ok, to już czaję
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Schuberth E1 z interkomem
Daszek w kasku ma pomagać motocykliście nie tylko w czasie jazdy pod słońce, ale także w czasie jazdy w deszczu. Miałem okazję taki kask testować przez trzy sezony w różnych warunkach pogodowych. Kask z daszkiem się sprawdza. Odnośnie wibracji daszka, to do jazdy turystycznej (szosa i lekki teren) zalecam zwrócić uwagę na kaski z daszkami elastycznymi, a nie twardymi i sztywnymi. Te ostatnie z całą pewnością nie lubią dużych prędkości i silnego wiatru. Oklejanie blendy lub wizjera czymkolwiek, czego nie przewidział producent, to moim zdaniem jakieś nieporozumienie. Patrząc na dostępny asortyment kasków, każdy przecież znajdzie coś dla siebie.
Re: Schuberth E1 z interkomem
No tak, ale jeśli jazda pod słońce jest uciążliwa (i niebezpieczna, bo słońce walące po oczach nawet przez blendę mocno męczy wzrok), to jak mam do wyboru rozwiązać problem wydając 1000-2000 zł na porządny kask turystyczny z daszkiem, lub wydając nic (bo akurat kawałek folii miałem w domu) usprawnić działanie kasku, który mam i który poza tym się sprawdza - to raczej nie mam wielkiego dylematu.
A swoją drogą - dlaczego uważasz oklejenie fragmentu blendy za nieporozumienie?
A swoją drogą - dlaczego uważasz oklejenie fragmentu blendy za nieporozumienie?
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Schuberth E1 z interkomem
No niby nieco ograniczasz pole widzenia
Ja właśnie z elastycznym wziąłem i to jakieś totalne nieporozumienie. Myślę że sztywny byłby w tej kwestii lepszy.jg871972 pisze: Odnośnie wibracji daszka, to do jazdy turystycznej (szosa i lekki teren) zalecam zwrócić uwagę na kaski z daszkami elastycznymi, a nie twardymi i sztywnymi. Te ostatnie z całą pewnością nie lubią dużych prędkości i silnego wiatru.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Schuberth E1 z interkomem
No niby ograniczam, ale:
a) i tak minimalnie niżej mam krawędź okularów, bez których gówno widzę
b) blendę mogę podnieść jednym ruchem ręki - dokładnie tak jak daszek przeciwsłoneczny w samochodzie, który też ogranicza pole widzenia, a jakoś się je montuje
a) i tak minimalnie niżej mam krawędź okularów, bez których gówno widzę
b) blendę mogę podnieść jednym ruchem ręki - dokładnie tak jak daszek przeciwsłoneczny w samochodzie, który też ogranicza pole widzenia, a jakoś się je montuje
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Schuberth E1 z interkomem
To tylko jakiś argument - jak dla mnie lepiej coś widzieć niż być oślepionym i też bez zastanowienia bym tak zrobił.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Schuberth E1 z interkomem
Przecież kaski renomowanych producentów podlegają procesowi homologacji. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, można nie wymieniając kasku na nowy, nabyć do niego również homologowane akcesoria np. blendę lub wizjer bardziej pochłaniające promienie słoneczne, a nie ograniczające pole widzenia. Jak masz wątpliwości czy oklejanie wizjera lub blendy na własną rękę jest profesjonalne, to zapytaj o to producenta kasku lub policjanta prowadzącego czynności w sprawach wypadków drogowych, albo agenta ubezpieczeniowego itd. Bezpieczeństwo motocyklisty nie ma ceny. To trochę tak jakbym zdecydował się na jazdę w nocy motocyklem bez sprawnych świateł mijania i oświetlał sobie drogę latarką. Czy tak powinno być?
Re: Schuberth E1 z interkomem
Demonizujesz kolego.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Schuberth E1 z interkomem
Pamiętajmy też, że od nas starszych i doświadczonych motocyklistów, po części biorą także przykład nasi młodsi koledzy motorowerzyści i motocykliści. Dając im różne rady i pomysły bez głębszego zastanowienia się, nie dziwmy się potem, że jeżdżą czym jeżdżą, w czym jeżdżą i jak jeżdżą. Moim zdaniem są pewne granice, których z oszczędności, braku czasu lub niezgłębienia tematu nie wolno przekraczać, nawet jak prawo wprost tego nie reguluje. Nie jest moim zamiarem demonizowanie, czy lekceważenie pomysłów innych kolegów, ale to zdecydowanie zły pomysł.