Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Bez przesady co jakiś czas coś dokładają.
A to wystawiacz, albo elektroniczne zawieszenie.
Więc nie można powiedzieć, że nic się nie zmienia
A to wystawiacz, albo elektroniczne zawieszenie.
Więc nie można powiedzieć, że nic się nie zmienia
ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Dziś byłem w zaprzyjaźnionym salonie Yamahy i tak sobie chwilę pogadałem o przyszłości tego modelu. Oficjalnie nie ma żadnej informacji o tym, że w nowym roku wchodzi jakiś nowy model ST. Ale nie ma też żadnej oficjalnej informacji o tym że obecny model jest ostatnim rocznikiem i następuje całkowity koniec produkcji. Rynek motocykli Adventure jest zbyt potężnym rynkiem aby go sobie odpuścić. Zakłada się więc, że rok 2020 będzie rokiem w którym Yamaha będzie wyprzedawać to co zostało już wyprodukowane (także w Europie, bo euro 5 ma dotyczyć produkcji nowych motocykli, a te wyprodukowane w obecnym roku nie muszą tej normy spełniać). Natomiast w przyszłym roku Yamaha będzie pracować albo nad modernizacją obecnego silnika albo nad całkiem nową jednostką napędową tak aby na rok 2021 wejść z czymś całkiem nowym. Tak więc nie skreślałbym Super Tenery całkowicie na straty
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Grzegorz, jaki konkretnie masz model szyby? To Givi? Jakie wrażenia z jej użytkowania?
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Tak, to jest Givi. A konkretnie model D2119ST. Jest wyższy od standardowej jakieś 10 cm. Praktycznie mam ją cały czas ustawioną w 3 pozycji od dołu. Można jeszcze o 1 wyżej, ale wtedy zachodzi mi już na linię wzroku i patrzę przez nią. Góra jest wyprofilowana bardziej ku pionowi dlatego też struga jest bardziej podbijana w górę (nad kask). Boki są też bardziej zaookrąglone. Przez to znów cała szyba nie robi za żagiel (powietrze ładnie jest rozprowadzane na boki). Przy takim ustawieniu szyby mogę lecieć 120km/h z otwartą szybką w kasku. Niestety trochę więcej powietrza uderza w ramiona. Zmieniając wysokość niweluję to ale kosztem albo patrzenia przez szybę, albo większą ilością powietrza uderzającego w kask (a co za tym idzie głośnością). Tak czy siak, wg mnie warto było zainwestować w tą szybę (szczególnie że droga nie jest), bo ta seryjna to było nieporozumienie (nawet na najwyższym położeniu dostawałem mocno po kasku). Tu mam ciszęmichał_k pisze:Grzegorz, jaki konkretnie masz model szyby? To Givi? Jakie wrażenia z jej użytkowania?
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Witam,mam pytanie do użytkowników Vstrom 1000 po 2014 którzy przesiedli się na super tenere 1200,czy mógłby ktoś wyrazić swoje odczucia i porównać te dwa motocykle?
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Mialem V-Stroma 1000 2017 a teraz mam Tenerke 1200 2019.
Na + w Super Tenere 1200:
- pozycja w czasie jazdy (także na stojąco)
- szersza kierownica,
- siedzenie,
- wał napędowy,
- tempomat,
- podwójny reflektor,
- zintegrowany układ hamulcowy,
- działanie skrzyni biegów,
- ochrona przed wiatrem,
- niższe spalanie,
- mniejsze wibracje silnika.
Na + dla V-Stroma 1000
- niższa masa,
- niższa cena,
- dozowalność hamulców(szczególnie przód)
Rzeczy które wypadają podobnie w obu motocyklach:
- moc silnika i dynamika,
- zawieszenie ( jak dla mnie w obu zbyt twarde na standardowych ustawieniach),
- wrażenia akustyczne z wydechu,
- uniwersalność,
- dostępność akcesoriów
Rzeczy trudne do porównania :
-wygląd (dla mnie Tenere 1200 oczywiście wygrywa).
Tak ja bym to ocenił. Oba motki fajne ale Tenerka dla mnie fajniejsza.
Na + w Super Tenere 1200:
- pozycja w czasie jazdy (także na stojąco)
- szersza kierownica,
- siedzenie,
- wał napędowy,
- tempomat,
- podwójny reflektor,
- zintegrowany układ hamulcowy,
- działanie skrzyni biegów,
- ochrona przed wiatrem,
- niższe spalanie,
- mniejsze wibracje silnika.
Na + dla V-Stroma 1000
- niższa masa,
- niższa cena,
- dozowalność hamulców(szczególnie przód)
Rzeczy które wypadają podobnie w obu motocyklach:
- moc silnika i dynamika,
- zawieszenie ( jak dla mnie w obu zbyt twarde na standardowych ustawieniach),
- wrażenia akustyczne z wydechu,
- uniwersalność,
- dostępność akcesoriów
Rzeczy trudne do porównania :
-wygląd (dla mnie Tenere 1200 oczywiście wygrywa).
Tak ja bym to ocenił. Oba motki fajne ale Tenerka dla mnie fajniejsza.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2019, 21:46 przez michał_k, łącznie zmieniany 1 raz.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Hej, ja tak nieśmiało zapytam czemu na FB wciąż czytam o problemach z uszczelniaczem dyfra przy wale XT1200Z/ZE, ponoć po kilkunastu tysiącach trzeba to wymienić bo leje.. ?
To samo powiedział mi mechanik z ASO Yamaha Kraków
To samo powiedział mi mechanik z ASO Yamaha Kraków
Iżu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Witam koledzy zrobiłem tenerka 50 tysia odwiedziłem chyba z 15 państw moja tenerka jest z 2011 roku co by kolegom powiedzieć ktoś tutaj trafnie napisał to taki v strom powyżej tysiaka czy jest nudny kwestia gustu a otym się nie dyskutuje .Po ruszeniu znika wielkość tego motocykla jaka widzi się gdy stoi na parkingu jeździ się tym naprawdę wygodnie 500km od tak pstryk wygodna pozycją szeroka kierownica kardan opony bezdętkowe ja podniosłem kierownice mam 178' wz 78 waga ale Panowie jest to ciężki motocykl i jakieś wolne manewrowanie nie jest kolegą który tutaj przedstawiał to na filmie gdyby wjechał na jakiś piasek miękki szuter to byśmy usłyszeli jego krzyki ale jak na czarne jest to najleprzy motocykl jaki jest teraz na świecie jest niesamowicie bezawaryjny tutaj poprostu nic się nie dzieje jeśli normalnie go eksplatujesz nic nawet szprycha się nipoluzowala wytrzymuje ukrainskie drogi białoruskie szutry i uciekał raz przed rosyjska milicja a na sporcie mój zapie.... Tylko jest bardzo ciężki co tak dziwnie odczuwamy na jakimś piasku jakby jakaś trakcja się przeloczyla czy kupił bym poraz drugi... Nie triumfa Rogera 800 bym wybrał żony nie zmieniam to motocykl zmienię to moja sugestia. Ale. Kardan jest świetny
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Ja nie mam żadnych problemów z rzadnym uszczelniaczem ogólnie kur.... Nic się nie chce popsuć nawet szprycha się niepoluzowala
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Dodam jeszcze że w obu motocyklach seryjnie te same chu....we opony Bridgestone Battle Wing.michał_k pisze:Mialem V-Stroma 1000 2017 a teraz mam Tenerke 1200 2019.
Na + w Super Tenere 1200:
- pozycja w czasie jazdy (także na stojąco)
- szersza kierownica,
- siedzenie,
- wał napędowy,
- tempomat,
- podwójny reflektor,
- zintegrowany układ hamulcowy,
- działanie skrzyni biegów,
- ochrona przed wiatrem,
- niższe spalanie,
- mniejsze wibracje silnika.
Na + dla V-Stroma 1000
- niższa masa,
- niższa cena,
- dozowalność hamulców(szczególnie przód)
Rzeczy które wypadają podobnie w obu motocyklach:
- moc silnika i dynamika,
- zawieszenie ( jak dla mnie w obu zbyt twarde na standardowych ustawieniach),
- wrażenia akustyczne z wydechu,
- uniwersalność,
- dostępność akcesoriów
Rzeczy trudne do porównania :
-wygląd (dla mnie Tenere 1200 oczywiście wygrywa).
Tak ja bym to ocenił. Oba motki fajne ale Tenerka dla mnie fajniejsza.
DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Zastanawiam ilu znajdzie się chętnych na ostatnie tenerki 1200 bo jak rozmawiałem w salonie Yamaha kończy z tym modelem.
Ciekawe kto je wykupi i czy będzie się zastanawiał nad tym, że kupuję motocykl który wypada z rynku.
Ciekawe kto je wykupi i czy będzie się zastanawiał nad tym, że kupuję motocykl który wypada z rynku.
ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
@geniusz Yamaha nie kończy z tym modelem. Jedynie co w takiej postaci nie kupisz nowego w Europie. Na amerykańskim rynku już jest promowany rocznik 2020. Niestety w Europie wspaniali politycy w Brukseli wymyślili kolejną wspaniałą normę , której obecny model nie spełnia. Dlatego też nowych motocykli z rocznika 2020 nie można będzie sprzedać w Europie a jedynie będzie wyprzedawany obecny rocznik 2019. Natomiast w przyszłym roku krążą pogłoski że ST będzie zmodyfikowana i na rok 2021 zostanie wypuszczona nowa wersja. I to też jest informacja z salonu Yamahy.
@Iżu gdzie ty to czytasz? Ja nigdzie nie mogę trafić na opis żeby to się działo notorycznie w tym modelu. raz jeden gość to opisał że mu się zdarzyło ale żeby od razu pisać że wszystkie tak mają? Najwięcej o tym problemie słyszę od Ciebie na tym forum (bez urazy)
@Iżu gdzie ty to czytasz? Ja nigdzie nie mogę trafić na opis żeby to się działo notorycznie w tym modelu. raz jeden gość to opisał że mu się zdarzyło ale żeby od razu pisać że wszystkie tak mają? Najwięcej o tym problemie słyszę od Ciebie na tym forum (bez urazy)
Ale wg mnie Tenera jest lepiej wyważona, przez co tych dodatkowych kilogramów w ogóle nie czuć.michał_k pisze: Na + dla V-Stroma 1000
...
- niższa masa,
...
Online
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Co do masy generalnie Tenera ma niżej zamontowany silnik przez to, że chłodnica jest po boku. Druga kwestia, że pewnie niemałym dodatkiem kilogramów jest wał, który też jest jednym z niższych punktów motocykla więc paradoksalnie dodaje mu to trochę stabilności.
null
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Grześ, pytałem o to w dwóch serwisach i niestety temat jest tam znany, ale cieszę się że motocykl będzie miał swojego następcę w roku 2021gorghu pisze:@Iżu gdzie ty to czytasz? Ja nigdzie nie mogę trafić na opis żeby to się działo notorycznie w tym modelu. raz jeden gość to opisał że mu się zdarzyło ale żeby od razu pisać że wszystkie tak mają? Najwięcej o tym problemie słyszę od Ciebie na tym forum (bez urazy)
Iżu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
A ja jeszcze raz dodam bo 5 lat jazdy ST ma swoje prawa i testuje ja naprawdę w ruznych warunkach i pisze to poto że może ktoś przeczyta zastanawiając się czy kupić ST 1200 ,jeśli będziesz jeździł po czarnym to nieważne czy masz 175 wz.i 75"waga poradzisz ale jeśli lubisz jeździć po błocie piachu ogólnie jak zjedziesz na szuter i widzisz błoto i niezawracasz poczujesz właśnie te 270 kilo dla gościa 190 waga 95 nie problem ale dla takich jak ja kurduplow pocimy się szybko żeby utrzymać tą maszyne ,wygląd sprawa osobista, Awaryjnosc kupiłem miała 27 tysia teraz ma 77 tysia przebiegu ...... Dumalem teraz z 10 minut czy cokolwiek się popsuło nic normalna eksploatacja wymiana oleju w silniku prosta jak budowa cepa w kardanie to samo płynu chłodniczego no luzik wymiana świec bez problemu filtr powietrza od pstryk wymieniony hamulcowy każdy z nas to umie jak czytam ile niektórzy płacą za przeglądy myślę kup Yamahę ST jedyne co sam nierbilem wyjolem lagi pociekły mi w tamtym roku w Rosji ale pomalutku nie odrazy się lało wyjolem sam zawiozłem do Yamahy 540zl ze zniżką wsadzilem 2 piwka i po robocie moim zdaniem jeżeli szukasz najmniej awaryjne go motocykla na świecie jest to Yamaha tenere pustynny wojownik
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Czesc.
Pytanie do Oskara. Posiadam Tenere 1200 z 2011r. Przebieg 40tys. Ponoc przy tym przebiegu nalezy zrbic przeglad w serwisie. Mozesz powiedziec cos wiecej np. co zawiera, cena,gdzie bys polecil serwis(mieszkam blisko Opola) Jeszcze jedna sprawa: chodzi o napinacz rorządu-przy odpalaniu zimnego silnika slychac metaliczne cykanie i po kilku sekundach znika. Ponoc napinacz do wymiany. Moglbys to skomentowac?
Dziekuje. Pozdrawiam.
Pytanie do Oskara. Posiadam Tenere 1200 z 2011r. Przebieg 40tys. Ponoc przy tym przebiegu nalezy zrbic przeglad w serwisie. Mozesz powiedziec cos wiecej np. co zawiera, cena,gdzie bys polecil serwis(mieszkam blisko Opola) Jeszcze jedna sprawa: chodzi o napinacz rorządu-przy odpalaniu zimnego silnika slychac metaliczne cykanie i po kilku sekundach znika. Ponoc napinacz do wymiany. Moglbys to skomentowac?
Dziekuje. Pozdrawiam.
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
@Grzechu wrócę do domu to poszukam w serwisówce (co prawda do modelu po 2014) jak to wygląda z tym przeglądem. Ale wydaje mi się że to jest ten jeden z większych gdzie wszystko jest wymieniane z tych eksploatacyjnych elementów.
Co do ceny - to powiem ci że to zależy od serwisu (np przegląd 10 tys km w Wawie kosztuje ok 1500 zł a ja w Rzeszowie zapłaciłem ok 900 zł). Obdzwoń sobie serwisy i popytaj
Co do napinacza - nie pomogę w tym temacie.
Jeśli masz konto na Facebooku to zapisz się do grupy Yamaha Super Tenere XT1200Z/ZE Poland Adventure. Uzyskasz tam wszytskie informacje
Co do ceny - to powiem ci że to zależy od serwisu (np przegląd 10 tys km w Wawie kosztuje ok 1500 zł a ja w Rzeszowie zapłaciłem ok 900 zł). Obdzwoń sobie serwisy i popytaj
Co do napinacza - nie pomogę w tym temacie.
Jeśli masz konto na Facebooku to zapisz się do grupy Yamaha Super Tenere XT1200Z/ZE Poland Adventure. Uzyskasz tam wszytskie informacje
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
@Grzechu sprawdziłem. 40k km to duży przegląd.
tu masz wycinek z manuala do modelu z 2010 roku (po angielsku).
tu masz wycinek z manuala do modelu z 2010 roku (po angielsku).
- Załączniki
-
- st - serwis.pdf
- (188.47 KiB) Pobrany 173 razy
Re: Yamaha XT1200ZE Super Tenere - pierwsze wrażenia z jazdy
Grzechu jak kupiłem ST i odrazu wymieniłem tan napinacz niestety 1200zl poszło, mój mechanik jak wymieniał mówił że chyba by to odpuścił ale ja wymieniłem , była akcja serwisowa pewnie wiesz wiązka elektryczna świateł na to się załapałem za darmo mi wymienili ale napinacza już nie ,więc jak chcesz mam stary mogę oddać za piwo koszt nowego 1200 zł co do przeglądu przy 40tysia co masz na myśli zawory...umnie nietrzeba dopiero przy 80 bede robil koleżka jeździ od nowości tenerka ma 82 tysia i nic nie robił z zaworami w 2012 roku chyba zmienili ten napinacz ale grzechu teraz bym to zostawił ale wiesz jak jest jak się kupi człowiek panikuję, zajedzi do serwisu Yamahy po vinie powiedzą Ci wszystko
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu