Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Wszystko o technice jazdy i jej braku.
Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Pyxis pisze: Wada jest to, ze musze przed wlaczeniem silnika miec srubke w polozeniu "fabryka".
Czemu ? Wywala błąd nastawy TPS-a ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Tak. Stara sie nim ruszyc nizej i wywala FI. Jak tylko lekko podniesiesz, to nie wywali bledu, ale z obrotami zejdzie do wartosci fabrycznyc. Jakas tolerancje ma.


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Obroty chyba wolniej opadają przy tak podkręconej regulacji - ale może to i nawet lepiej...


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Licze, ze sie zmniejszy efekt hamowania silnikiem, bo teraz jak w zlozeniu odpuszcze gaz, to zdarza sie, ze tyl zaczyna uciekac. Bez naciskania tylnego hamulca.


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Trochę z kolei będzie się trzeba przyzwyczaić do dodatkowego hamowania, ale finalnie chyba powinno wyjść na plus.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Do kazdej zmiany trzeba sie przyzwyczajac, a troche tych zmian juz bylo przy moto :D


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Ciekawe doświadczenie by było teraz wsiąść na seryjnego i zrobić rundkę :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Byloby pewnie duuuzo wolniej :-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Albo gleba z przyzwyczajenia do innego trzymania :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

No tak pomyslem, ze to moglo by byc pierwsze. :-)

Do teraz mam tak zrobiony motocykl, ze wjezdzajac i zjezdzajac z placyku nie musze nic zmieniac. Tak samo ustawiony na droge jak i na gymkhane. To jest moj ideal sprzetu, ktorym chce jezdzic. Nie zadan specjalny gymkhanowoz.

Jakis czas temu zalozylem sobie TRE. Najpierw w takiej tanszej wersji wlaczanej tylko na placyku, bo oglupial wyswietlacz biegow. Na ulicy podczas normalnej jazdy zaczalem robic ciasna nawrotke. Przyzwyczajony do takich manewrow z wlaczonym TRE mialem duzy problem, zeby uniknac gleby, bo moto jednak inaczej reaguje na gaz. Tego samego dnia zamowilem X-TRE, ktore jest na stale wlaczone i wyswietlacz dziala normalnie. :-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

To tak sumarycznie pewnie z pół wartości motka dołożyłeś w "upgrade'y", co ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Upgrade'y byly kosztowne, ale tak czy siak chyba nieuniknione. DL650 ma tanie slabe zawieszenie praktycznie bez mozliwosci regulacji. Jesli chce sie go uzywac chociazby do przejechania sie po torze, to trzeba byc swiadomym tych ograniczen, albo zmienic na cos lepszego. To najlepszy Up jaki mozna sobie w tym motku zafundowac. :-)
80% kosztow modyfikacji to wlasnie zawieszenie. Reszta, to jakies drobiazgi, ktore kazdy i tak robi, zeby sie lepiej jezdzilo.


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Pierwsza proba jazdy z podniesionymi obrotami (na 2000 rpm).



Mialem malo czasu. Jezdzilem moze z kwadrans, bo wiatr i nadciagajace opady wygonily mnie z placyku, ale to mial byc po prostu test na zaspokojenie ciekawosci.
Mowiec krotko jest w tym rozwiazaniu potencjal. Przy drobnej wprawie bedzie mozna chyba uzyskac wieksza plynnosc jazdy. Nie ma tego efektu "kopniaka" jak przy dodawaniu gazu od zera. Efekt hamowania silnikiem tez oslabl, wiec w sumie potwierdzily sie moje przypuszczenia. Jednak takie podniesienie obrotow jest niewystarczajace do wykonania rotacji bez dodania gazu. Nie moge po prostu rotowac i o gazie zapomniec (w gymkhanowozach maja ustawione do takiej jazdy 4-4,5k rpm) Nawet na 2,5 tys rpm od razu wali sie do wewnatrz, wiec kontrola gazu nadal pozostaje w prawej lapce - z czego chyba nawet sie ciesze. Nie bede wyzej podciagal obrotow i to 2k wydaja sie byc optymalne. Silnik pracuje jak na ssaniu, wiec nie jest to jakies wycie.

Moze jutro uda sie wiecej pojezdzic, bo u mnie maja byc tropiki. 17*C. :-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Jako ciekawostka przykladowe filmiki z kamery Sansug Gear 360 zamontowanej na moto.

Film obrobiony do 360* (mozna obracac):


A tutaj RAW zgrany prosto z kamerki:


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lord »

Ciekawe ciekawe :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Tak cieplo, ze szkoda byloby nie wsiac na motka i nie przypomniec sobie jak sie jezdzi. :-)
Bardzo mocno wialo. Jeadzilo sie w miare, ale do idealnej pogody troszke brakowalo.
Cwiczony elementarz.



( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

DSC_4513fb.jpg
Odlczacie dni do dobrej przyczepnosci? :-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Robert_L
A2
Posty: 264
Rejestracja: 21 gru 2019, 19:21
Lokalizacja: Bobowa

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Robert_L »

Bardzo fajne zdjęcie. Nadaje się na plakat, albo tło pulpitu.
Ps
co to za opony?.


DL 650 xt 2016r.

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Na tyle Scorpion Trail II a z przodu S20Evo (jesli dobrze pamietam).


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

No i sezon treningowy 2020 rozpoczety.
1 luty a na dworze 15*C. Oponek jednak nie dalo sie rogrzac. Nawierzchnia chlodna. Ale przynajmniej juz wiem, ze calkiem wszystkiego przez "zime" nie zapomnialem! ;-)



( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”