Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1636
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

No ja miałem 2016 rok XT. Pamiętam, że jak z Wetliny na autobanie do wrocławia jechałem to dmuchało na tyle, że przy 140 dosłownie ciężko mi się było utrzymać w moim pasie.


null

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5214
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Struna »

Ciekawa kwestia, że u jednych to występuje a u innych niezbyt, może kwestia wagi kierownika/zestawu, albo jakichś dodatków na moto...


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Vr46
AM
Posty: 18
Rejestracja: 02 sie 2019, 23:34

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Vr46 »

Ja również nie doświadczyłem podmuchów wiatru, który by przestawił na autostradzie mojego Dl-a bardziej niż np. moją wcześniejszą Shadołkę czy Burgmana. No ale ja zwykle na A4 jadę max 150 -160 bo przy 175 zaczyna już troszkę wężykować. Mam nadzieje że zmiana z fabrycznych opon Bridgestone na Pirelli poprawi trakcję.


Suzuki V-Strom 650 2017, Yamaha Tracer 900 2019

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1636
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

No ja 160 z zasady nie przekraczam a jechałem w granicach 140-150.


null

Awatar użytkownika
Vr46
AM
Posty: 18
Rejestracja: 02 sie 2019, 23:34

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Vr46 »

Przesledzilem stronkę Tigera 800 i nigdzie nie znalazłem ładowności i prześwitu. Ciekaw jestem jakie są te parametry bo to dla mnie ważna kwestia. Właśnie za chwile wyjeżdżamy z małżonka na kilka dni w Tatry. Wszystkie trzy kufry już spakowane więc była okazja je zważyć. Łączna ich masa z zawartością to ok. 32kg. Łączna masa kierownika i plecaczka w ciuchach moto wynosi ok. 170kg. Sporo tego wiec tak się zastanawiam czy Tiger by podołał? Jeśli ktoś z Was zna te parametry to proszę o info. Szerokości :D


Suzuki V-Strom 650 2017, Yamaha Tracer 900 2019

lukasz
AM
Posty: 14
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:29

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukasz »

@Vr46 jest tutaj:

ps. w instrukcji obsługi w języku polskim jest błąd - podają tam ładowność 147kg :D
Wystarczy jednak zajrzeć to wersji angielskiej, z oficjalnej strony z UK i jest już tak jak w pierwszym linku (i tak samo w dowodzie rejestracyjnym).



Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 268
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: matt28 »

Miałem dzisiaj okazję przejechać się topową wersją Tigera 800 - chciałem mieć porównanie z moim Crossrunnerem.
Przejechałem się i nieoczekiwanie dla siebie tylko utwierdziłem się w przekonaniu że dokonałem właściwego wyboru.
Tiger jest mniejszy, rozstaw kierownicy również ok około 10cm, jest ona usadowiona niżej niż w VFR, przez co siedziałem lekko pochylony do przodu, w związku z czym komfort jazdy spadł drastycznie (mam 185cm wzrostu). Siedzenie było ustawione w niższym położeniu, zakładam że przy podwyższeniu go do maksymalnej wysokości, pozycja była by jeszcze gorsza.
Jedynym rozwiązaniem wydaje się chyba montaż kostek podwyższających.
Siedzenie jest mniejsze i węższe, szyba w prędkościach autostradowych nie daje zbyt dużo ochrony nawet przy najwyższym położeniu (Crossrunner też jest daleki od ideału, testuje już 2 szybę).
Silniki to zupełnie inna bajka, VFR ma inną charakterystykę, lepiej ciągnie od dołu, silnik Tigera jest głośniejszy, miałem wrażenie że przy podobnych obrotach i prędkości VFR ma jeszcze duży zapas mocy.
Generalnie, zastanowił bym się nas modelem 1200, 800-ka zupełnie mi nie podeszła.


Old, grumpy man na DL-u 800

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2255
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Cześć, zapraszam zainteresowanych na kolejny materiał z jazdy motocyklem - Triumph Tiger 800 XCA, tym razem w lipcu tego roku miałem możliwość odbycia dłuższej podróży tym sprzętem nie tylko po żywieckich winklach, ale także drogą ekspresową i autostradą
Wnioski z tej jazdy zobaczycie w tym filmie 8-) Piona



Iżu

Awatar użytkownika
Seba
A
Posty: 425
Rejestracja: 21 wrz 2016, 19:48
Lokalizacja: Opole

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Seba »

Podobno 3 grudnia ma być pokazany tygrysek 900 w wersji Adventure oraz GT



Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4442
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

Podobno dużo palą, to prawda?


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1636
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Na Rumunii z bocznymi kuframi palił mi mniej niż DL650 z 2012 roku prowadzony przez Marcela (okolice 4.3-4.5 litra).


null

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Ale Marcela zawsze więcej palił :) Taki styl jazdy


DL650A L8

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1636
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

No spoko - pamiętaj tylko, że ja leciałem z kuframi a on bez a to też sporo robi. Zresztą nie chodzi tutaj o licytowanie czy v-strom pali mniej od tigera ale po prostu spalanie ok 4.5 litra dla 100km motocykla uważam za całkiem rozsądne żeby nie powiedzieć zadowalające.


null

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Oczywiście że przyzwoite i nawet bardzo :). Ja mam zawsze mniejsze spalanie niż Marccel nawet jak jade z 3 kuframi :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4442
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

Już czytałem że nawet 7-8 litrów potrafią zeżreć, nie wiem czy jest jakaś różnica w tych silnikach w porównaniu np. z początku produkcji


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1636
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Jeżdżąc głównie po zakorkowanym mieście spalanie w granicy 6 litrów. DL650 palił w podobnych warunkach minimalnie mniej (jakieś 5.5-6).

Jadąc po autobanie 140-150 km/h v-strom z sakwami pali 7.5 a tiger z kuframi wziął 7.

Druga strona medalu - jak pałujesz to i DL650 weźmie 8.


null

Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4442
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

prebenny pisze:Jeżdżąc głównie po zakorkowanym mieście spalanie w granicy 6 litrów. DL650 palił w podobnych warunkach minimalnie mniej (jakieś 5.5-6).

Jadąc po autobanie 140-150 km/h v-strom z sakwami pali 7.5 a tiger z kuframi wziął 7.

Druga strona medalu - jak pałujesz to i DL650 weźmie 8.

A są jakieś znaczące różnice między tymi jednostkami a powiedzmy z początku produkcji?


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1636
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Nie wiem. Jedyne co czytałem to ponoć starszy model jak miałeś tłumik Arrowa to Triumph zmieniał mapy silnika i wtedy ludzie narzekali, że więcej pali.
Ocena: 5.88235%


null

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Maarcel »

Lord pisze:Oczywiście że przyzwoite i nawet bardzo :). Ja mam zawsze mniejsze spalanie niż Marccel nawet jak jade z 3 kuframi :)
Spalanie masz takie samo, tylko Twój komputer ma wgrany program "Obiecanki, cacanki 2.00" :D


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Triumph Tiger 800 XCA - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Maarcel »

Lord pisze:Ale Marcela zawsze więcej palił :) Taki styl jazdy
Zobaczymy jak na styl jazdy wpłyną punkty karne na koncie i czy będzie to miało potwierdzenie w spalaniu ;)


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”