DL 650 świece irydowe.
Online
Tags:
Re: DL 650 świece irydowe.
No a po co 2 świece na cylinder? Burżujstwo - jedna iskra wystarczy
null
Tags:
Re: DL 650 świece irydowe.
Japonczycy pozazdroscili Wlochom tłinsmarka (twinsparka)
Dobrze ze ta druga normalana, a nie od kosiarki.
Boso, ale w ostrogach.
Dobrze ze ta druga normalana, a nie od kosiarki.
Boso, ale w ostrogach.
- Ocena: 5.88235%
Re: DL 650 świece irydowe.
to może napiszę jak teraz przedstawiają się ceny na świece w ASO...
DL650A L7-L9 MR8E-9 DETAL 50zł
DL650A L2-L6 CR8EIA-9 DETAL 56zł
DL650/A K4-L1 CR8E DETAL 46zł
DL1000A L4-L9 LMAR8BI-9 DETAL 105zł
przypominam o akcji "wiosna w lutym 2019" gdzie można uzyskać 30% rabatu...
DL650A L7-L9 MR8E-9 DETAL 50zł
DL650A L2-L6 CR8EIA-9 DETAL 56zł
DL650/A K4-L1 CR8E DETAL 46zł
DL1000A L4-L9 LMAR8BI-9 DETAL 105zł
przypominam o akcji "wiosna w lutym 2019" gdzie można uzyskać 30% rabatu...
tel 785 577 955
motocykle@autokras.suzuki.pl
motocykle@autokras.suzuki.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL 650 świece irydowe.
Świece stosowane przez NGK w poszczególnych rocznikach, dane z katalogu motocyklowego NGK 2018-2019.
W żółtej ramce świeca stosowana standardowo a w niebieskiej irydowy zamiennik.
W 650 od 2017 Suzuki wróciło do zwykłych świec MR8E-9 i nie ma zalecanego odpowiednika irydowego, moim zdaniem kasa się im w serwisie przestała zgadzać.
W żółtej ramce świeca stosowana standardowo a w niebieskiej irydowy zamiennik.
W 650 od 2017 Suzuki wróciło do zwykłych świec MR8E-9 i nie ma zalecanego odpowiednika irydowego, moim zdaniem kasa się im w serwisie przestała zgadzać.
Re: DL 650 świece irydowe.
Wystarczy sobie rozkodować oznaczenia i można dobierać
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL 650 świece irydowe.
Pewnie można, która świeca irydowa to zamiennik MR8E-9 ?
Czy jak wstawię inną świecę niż mam w manualu/serwisówce to ma to wpływ na gwarancję ?
Jak popatrzymy na historię modelu 650 to w rocznikach 2004-2011 były zwykłe CR8E. Suzuki to zmieniło i roczniki 2012-2016 miały standardowo montowane irydy CR8EIA-9. Skąd więc ten powrót do zwykłych świec od 2017 ? Dla mnie jest oczywiste, że chodzi o kasę. Irydowa CR8EIA-9 wg strony NGK ma żywotność 100 000 Mil. Zwykłe świece NGK to tylko 30 tys. Czyli jak robisz 10 tys. rocznie wkręcając iryd masz na 10 lat. Cena tej nowej MRE8 to u nas w serwisie 50 zyla. Na pewno nie jest tyle warta, w Japonii :
https://www.webike.net.pl/products/23847603.html
Zalecenie wymiany co 12 tys.
Wszystko po to by jak najczęściej odwiedzać serwis.
Jedna wizyta w celu wymiany świec to dla serwisu :
- świece 4 x 50 = 200 zł
- wymiana/robocizna ok. 3 roboczogodziny x 250 zł/godzina= 750 zł
Razem 950 zł
Czy jak wstawię inną świecę niż mam w manualu/serwisówce to ma to wpływ na gwarancję ?
Jak popatrzymy na historię modelu 650 to w rocznikach 2004-2011 były zwykłe CR8E. Suzuki to zmieniło i roczniki 2012-2016 miały standardowo montowane irydy CR8EIA-9. Skąd więc ten powrót do zwykłych świec od 2017 ? Dla mnie jest oczywiste, że chodzi o kasę. Irydowa CR8EIA-9 wg strony NGK ma żywotność 100 000 Mil. Zwykłe świece NGK to tylko 30 tys. Czyli jak robisz 10 tys. rocznie wkręcając iryd masz na 10 lat. Cena tej nowej MRE8 to u nas w serwisie 50 zyla. Na pewno nie jest tyle warta, w Japonii :
https://www.webike.net.pl/products/23847603.html
Zalecenie wymiany co 12 tys.
Wszystko po to by jak najczęściej odwiedzać serwis.
Jedna wizyta w celu wymiany świec to dla serwisu :
- świece 4 x 50 = 200 zł
- wymiana/robocizna ok. 3 roboczogodziny x 250 zł/godzina= 750 zł
Razem 950 zł
Re: DL 650 świece irydowe.
gdzie wzięli od Ciebie 950zł za wymianę świec?Old Donkey pisze: - świece 4 x 50 = 200 zł
- wymiana/robocizna ok. 3 roboczogodziny x 250 zł/godzina= 750 zł
Razem 950 zł
tel 785 577 955
motocykle@autokras.suzuki.pl
motocykle@autokras.suzuki.pl
Re: DL 650 świece irydowe.
Jakoś niedawno podawałem możliwe zamiennikiOld Donkey pisze:Pewnie można, która świeca irydowa to zamiennik MR8E-9 ?
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL 650 świece irydowe.
Nie wzięli, kalkuluje z grubsza na podstawie oferty ASO na przegląd po 12 000 km.motokras pisze:gdzie wzięli od Ciebie 950zł za wymianę świec?
W jego skład wchodzi tak naprawdę :
1. wymiana oleju
2. wymiana świec
3. wiem są jeszcze "I=inspekcje" dla mnie "popatrz" i "T-dokręcenie śrub wydechu/ramy"
Oferta z ASO to 1500 zł i 3,8 roboczogodziny. Koszt roboczogodziny ASO to 250 zł.
Słaby ze mnie mechanik ale wymianę oleju spokojnie ogarnę w 0,8 godziny (48 minut)
Zostają 3 godziny.
Możesz się ze mną nie zgadzać, jeżeli coś źle rozumiem to mnie proszę popraw.
Ile u Ciebie kosztuje wymiana świec ?
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL 650 świece irydowe.
Podawałeś CR8EIA-9 jeżeli dobrze pamiętam ale nie mam pewności czy wymiana świecy na inną niż ta którą zaleca producent nie powoduje utraty gwarancji, może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć ?Struna pisze:Jakoś niedawno podawałem możliwe zamienniki
Dlaczego ani Suzuki ani NGK nie podają irydowego zamiennika dla MR8E-9 ?
Re: DL 650 świece irydowe.
Co do gwarancji to hgw - mnie akurat takie kwestie powiewają.
Wiele świec niby nie ma wprost odpowiedników/zamienników ale z powodzeniem można je dobrać parametrycznie ( co ja akurat praktykuję od wielu lat )
Wiele świec niby nie ma wprost odpowiedników/zamienników ale z powodzeniem można je dobrać parametrycznie ( co ja akurat praktykuję od wielu lat )
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL 650 świece irydowe.
czy tylko ja zrozumiałem Twoje słowa że tyle chcą za wymianę świec?Old Donkey pisze:Nie wzięli, kalkuluje z grubsza na podstawie oferty ASO na przegląd po 12 000 km.motokras pisze:gdzie wzięli od Ciebie 950zł za wymianę świec?
W jego skład wchodzi tak naprawdę :
1. wymiana oleju
2. wymiana świec
3. wiem są jeszcze "I=inspekcje" dla mnie "popatrz" i "T-dokręcenie śrub wydechu/ramy"
Oferta z ASO to 1500 zł i 3,8 roboczogodziny. Koszt roboczogodziny ASO to 250 zł.
12 tysiecy.jpg
Słaby ze mnie mechanik ale wymianę oleju spokojnie ogarnę w 0,8 godziny (48 minut)
Zostają 3 godziny.
Możesz się ze mną nie zgadzać, jeżeli coś źle rozumiem to mnie proszę popraw.
Ile u Ciebie kosztuje wymiana świec ?
"Jedna wizyta w celu wymiany świec to dla serwisu :
- świece 4 x 50 = 200 zł
- wymiana/robocizna ok. 3 roboczogodziny x 250 zł/godzina= 750 zł
Razem 950 zł"
u mnie wymiana świec to 20zł/szt... duże czy nie dużo to pojęcie względne... gdzieś kiedyś tłumaczyłem ile kosztuje "dealerstwo"... nigdzie nikt nie zmusza do korzystania z ASO, prawda? teoretycznie w ASo płacisz za wiedze i jakość... praktyka często pokazuje zupełnie coś innego. ja wypowiadam się w swoim imieniu i za nasza robotę biorę odpowiedzialność... nam też zdarza cię popełnić gafę ale umiemy za to przeprosić a nie mowić ze "to nie nasza wina"...
powiem tylko że bardzo często zdarza nam się naprawiać motocykl po "mechanikach"...
jak już zauważyłeś Ty piszesz o wymianie oleju... a przegląd to nie wymiana oleju... postaraj się podliczyć czas np umycia łańcucha i nasmarowania, dobrania się do filtra powietrza i przedmuchanie go, wymianę w/w świec zapłonowych, sprawdzenie synchronizacji, ewentualne naciągnięcie łańcucha, skontrolowanie zacisków ( demontaż i montaż x 3szt + oczyszczenie i przesmarowanie prowadnic)... ile Twoim zdaniem to może zająć?
rozumiem i szanuję to że, dbasz o wydawanie swojej kasy ale mam prośbę... nie licz czyjejś. ktoś na te pieniądze pracuje...
nie wiem czym zarabiasz na życie - czy prowadzisz DG czy pracujesz u kogoś - bo to nie moja sprawa.
chyba nasza narodową cechą jest to, że zawsze na wszystkim znaliśmy się najlepiej każdy wszystko sam zrobi... kiedyś też tak myślałem a dziś na to już nie mam ani chęci ani czasu... oddaję to komuś kto się w tym kierunku wyszkolił i zna sie lepiej ode mnie uwierz mi że dużo lepiej mi z tym a kiedyś mogłem z garażu nie wychodzić:)
pzdr
tel 785 577 955
motocykle@autokras.suzuki.pl
motocykle@autokras.suzuki.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL 650 świece irydowe.
Dzięki za odpowiedź.
Cena 20 zł za wymianę świecy jaką proponujesz jest dla mnie OK (280 zł koszt całkowity jeżeli dobrze rozumiem ?)
Trochę nam się trudno zrozumieć, pewnie piszę niejasno. Patrzymy na rzeczy z 2 różnych miejsc.
Słaby ze mnie mechanik i naprawdę miałem zamiar wszystko robić w aso, dokąd nie dostałem oferty 1500 zł za przegląd 12 tys. To mnie skłoniło by samemu wykonywać proste czynności przy motocyklu chociaż siedzenie w garażu nie jest czymś co lubię.
Z mojego punktu widzenia ten przegląd to dwie istotne czynności - wymiana oleju i świec (i rozumiem, że w tym punkcie się nie zgodzimy)
Koszty które ponoszę robiąc sam to ok. 320 zł, więc w porównaniu do kosztów w serwisie zostaje mi w portfelu 1180 zł. Dla mnie sporo.
Są na liście przeglądu tzw. inspekcje, które z Twojego punktu widzenia aso musi wykonać. Nie mam (jeszcze ) pojęcia na czym polega synchronizacja przepustnic ale reszta jak np. stan łańcucha, opony, luz linki gazu itd. to są rzeczy które kontroluje na bieżąco, jak i dokręcenie śrub.
Innymi słowy dla mnie wartość dodana za którą muszę zapłacić to świeży olej i nowe świece.
Korzystając z okazji zapytam Cię jeszcze :
1. elementem wpisanym w harmonogram obsługi okresowej jest "Próba drogowa!" po każdym z przeglądów. Jak ma to wyglądać ? Mechanik wkłada kask i jedzie ?
2. jak z punktu widzenia Twojego serwisu wygląda możliwość zamiany tej zwykłej ale zalecanej przez Suzuki świecy irydową ? Czy jeżeli coś się popsuje w silniku a mechanik stwierdzi świeca jest inna niż zaleca producent to odmówicie naprawy w ramach gwarancji ?
Nie zamierzam liczyć Twojej kasy, życzę Ci jej jak najwięcej.
Cena 20 zł za wymianę świecy jaką proponujesz jest dla mnie OK (280 zł koszt całkowity jeżeli dobrze rozumiem ?)
Trochę nam się trudno zrozumieć, pewnie piszę niejasno. Patrzymy na rzeczy z 2 różnych miejsc.
Słaby ze mnie mechanik i naprawdę miałem zamiar wszystko robić w aso, dokąd nie dostałem oferty 1500 zł za przegląd 12 tys. To mnie skłoniło by samemu wykonywać proste czynności przy motocyklu chociaż siedzenie w garażu nie jest czymś co lubię.
Z mojego punktu widzenia ten przegląd to dwie istotne czynności - wymiana oleju i świec (i rozumiem, że w tym punkcie się nie zgodzimy)
Koszty które ponoszę robiąc sam to ok. 320 zł, więc w porównaniu do kosztów w serwisie zostaje mi w portfelu 1180 zł. Dla mnie sporo.
Są na liście przeglądu tzw. inspekcje, które z Twojego punktu widzenia aso musi wykonać. Nie mam (jeszcze ) pojęcia na czym polega synchronizacja przepustnic ale reszta jak np. stan łańcucha, opony, luz linki gazu itd. to są rzeczy które kontroluje na bieżąco, jak i dokręcenie śrub.
Innymi słowy dla mnie wartość dodana za którą muszę zapłacić to świeży olej i nowe świece.
Korzystając z okazji zapytam Cię jeszcze :
1. elementem wpisanym w harmonogram obsługi okresowej jest "Próba drogowa!" po każdym z przeglądów. Jak ma to wyglądać ? Mechanik wkłada kask i jedzie ?
2. jak z punktu widzenia Twojego serwisu wygląda możliwość zamiany tej zwykłej ale zalecanej przez Suzuki świecy irydową ? Czy jeżeli coś się popsuje w silniku a mechanik stwierdzi świeca jest inna niż zaleca producent to odmówicie naprawy w ramach gwarancji ?
Nie zamierzam liczyć Twojej kasy, życzę Ci jej jak najwięcej.
Re: DL 650 świece irydowe.
dobrze rozumieszOld Donkey pisze:Dzięki za odpowiedź.
Cena 20 zł za wymianę świecy jaką proponujesz jest dla mnie OK (280 zł koszt całkowity jeżeli dobrze rozumiem ?)
właśnie widzę ze rozmawiamy o dwóch sprawach... pominąłem te czynności które wymieniłeś a napisałem o zupełni innych... wyłozyłem Ci jak to wygląda ze strony ASO a nie "pana janusza"... my jesteśmy zobligowani do trzymania się harmonogramu ... co i jak zrobi klient to na to wpływu nie mamy. napisałem żebyś podsumował czas zrobienia czynności o których napisałem. pominąłem te "mniej ważne" żeby już nie wypisywać wszystkiego... czy Twoim zdaniem umycie i nasmarowanie łańcucha zajmie tyle samo czasu i jest to taka sama czynność co sprawdzenie stanu łańcucha? jeżeli tak to ciach i koniec tematuOld Donkey pisze:Dzięki za odpowiedź.
Cena 20 zł za wymianę świecy jaką proponujesz jest dla mnie OK (280 zł koszt całkowity jeżeli dobrze rozumiem ?)
Trochę nam się trudno zrozumieć, pewnie piszę niejasno. Patrzymy na rzeczy z 2 różnych miejsc.
Słaby ze mnie mechanik i naprawdę miałem zamiar wszystko robić w aso, dokąd nie dostałem oferty 1500 zł za przegląd 12 tys. To mnie skłoniło by samemu wykonywać proste czynności przy motocyklu chociaż siedzenie w garażu nie jest czymś co lubię.
Z mojego punktu widzenia ten przegląd to dwie istotne czynności - wymiana oleju i świec (i rozumiem, że w tym punkcie się nie zgodzimy)
Koszty które ponoszę robiąc sam to ok. 320 zł, więc w porównaniu do kosztów w serwisie zostaje mi w portfelu 1180 zł. Dla mnie sporo.
Są na liście przeglądu tzw. inspekcje, które z Twojego punktu widzenia aso musi wykonać. Nie mam (jeszcze ) pojęcia na czym polega synchronizacja przepustnic ale reszta jak np. stan łańcucha, opony, luz linki gazu itd. to są rzeczy które kontroluje na bieżąco, jak i dokręcenie śrub.
Innymi słowy dla mnie wartość dodana za którą muszę zapłacić to świeży olej i nowe świece.
chyba też nie rozumiem , a i czytac mi się już nie chce jeszcze raz ale najpierw była podana kwota 950zł a teraz nagle 1500zł... no ale ok, nieważne
1. tak - choć nie zawsze jest taka potrzebaOld Donkey pisze:Dzięki za odpowiedź.
Korzystając z okazji zapytam Cię jeszcze :
1. elementem wpisanym w harmonogram obsługi okresowej jest "Próba drogowa!" po każdym z przeglądów. Jak ma to wyglądać ? Mechanik wkłada kask i jedzie ?
2. jak z punktu widzenia Twojego serwisu wygląda możliwość zamiany tej zwykłej ale zalecanej przez Suzuki świecy irydową ? Czy jeżeli coś się popsuje w silniku a mechanik stwierdzi świeca jest inna niż zaleca producent to odmówicie naprawy w ramach gwarancji ?
2. jakbyś przeczytał książkę gwarancyjną to byś zauważył że gwarantem jest SMP a nie dealer... ale żeś się uparł tych świec... warto?
ja ze swojej strony temat już wyczerpałem... nie chce mi się już tego pisać któryś raz z kolei...
pzdr
tel 785 577 955
motocykle@autokras.suzuki.pl
motocykle@autokras.suzuki.pl
Re: DL 650 świece irydowe.
No to nie kumam. Mam AL3, skoro są tam świece irydowe na 100 000 km to po jaki chu...wymieniać je co 12 000 ?Old Donkey pisze:Świece stosowane przez NGK w poszczególnych rocznikach, dane z katalogu motocyklowego NGK 2018-2019.
W żółtej ramce świeca stosowana standardowo a w niebieskiej irydowy zamiennik.
W 650 od 2017 Suzuki wróciło do zwykłych świec MR8E-9 i nie ma zalecanego odpowiednika irydowego, moim zdaniem kasa się im w serwisie przestała zgadzać.
świece NGK do V Strom 650 i 1000.jpg
Re: DL 650 świece irydowe.
No to przekazując podpowiedż z innego wątku odpowiednik irydowy ngk mr8e-9 według porównania parametrów jednak chyba istnieje mimo ze nie ma go w tabelce? ngk-iridium-cr8eix
https://swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskr ... -4218.html
https://swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskr ... 6-000.html
https://swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskr ... -4218.html
https://swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskr ... 6-000.html
DL650A L8
Re: DL 650 świece irydowe.
@Lord, i co tam wkręciłeś, irydowe (raz a dobrze), czy niklowe zmieniasz co 12 tys. km (co w Twoim przypadku wychodzi pewnie co 2 miesiące)?
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach
Re: DL 650 świece irydowe.
Gdzie i po ile kupujesz (tylko nie mów, że po 300 zł, jak wszystko ), bo na aledrogo to widzę rozrzut za NGK 30-60 zł/szt.
Czarny DL650XT M0 na Au-felgach