Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Vr46
AM
Posty: 18
Rejestracja: 02 sie 2019, 23:34

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Vr46 »

Pewnie tak, bo każdy z nas szuka chyba tego złotego środka a nie np. typowego sporta czy crosa. Im dłużej mam Dl-a 650 tym bardziej cieszy mnie jego uniwersalny charakter. Niestety Dl1000 nie dla mnie. Osiągi lepsze...owszem, ale cena sporo wyższa...podobnie jak spalanie...jak na litra przystało...


Suzuki V-Strom 650 2017, Yamaha Tracer 900 2019

Tags:

Awatar użytkownika
Vr46
AM
Posty: 18
Rejestracja: 02 sie 2019, 23:34

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Vr46 »

Wczoraj na moim Dl650 wybraliśmy się z żoną na kilka dni w Tatry. Sztormiak obciążony na maxa z trzema kuframi. Po drodze postu wvZakopcu na obiadek. Zaparkowałem na chodniku przed knajpą. Po zejściu z motocykla i zetknięciu na wysokość krawężnik zrozumiałem że Tracerem 900 bym tam nie wjechał bo tłumik za nisko :D


Suzuki V-Strom 650 2017, Yamaha Tracer 900 2019

Awatar użytkownika
Vr46
AM
Posty: 18
Rejestracja: 02 sie 2019, 23:34

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Vr46 »

Witam po dłuższej przerwie. Witam Cię RafałB. Po oglądnięciu Twoich testów i jazdach próbnych podjąłem decyzję o zmianie mojej Suzi Dl650 Vstrom na Tracera 900. Inna bajka. Mam go od tygodnia. 1000km już przejechane ale euforia trwa. Jak dla mnie super moto. :D


Suzuki V-Strom 650 2017, Yamaha Tracer 900 2019

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Vr46 pisze:Witam po dłuższej przerwie. Witam Cię RafałB. Po oglądnięciu Twoich testów i jazdach próbnych podjąłem decyzję o zmianie mojej Suzi Dl650 Vstrom na Tracera 900. Inna bajka. Mam go od tygodnia. 1000km już przejechane ale euforia trwa. Jak dla mnie super moto. :D
Hej, a to ciekawostka po Twoim przedostatnim poście powyżej :D
Najważniejsze że jesteś zadowolony a o to przecież chodzi w tej motocyklowej zabawie, cieszę się że moje filmy pomogły Ci w podjęciu decyzji o zmianie.
Niech nowy Tracerek 900 dobrze Ci służy, no i napisz po jakimś czasie jak się sprawuje (niedawno jeden z kolegów szybko zamienił T900 GT na Tenere XT1200Z) Piona 8-)


Iżu

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Iżu pisze:Niech nowy Tracerek 900 dobrze Ci służy, no i napisz po jakimś czasie jak się sprawuje (niedawno jeden z kolegów szybko zamienił T900 GT na Tenere XT1200Z) Piona 8-)
Z tej zamiany(Tracer 900 na T12) jestem akurat bardzo zadowolony. Zrobiłem na T12 około 3500 km i pasuje mi bardzo. Chcę zacząć ją ubierać ale poczekam z tym do momentu gdy Suzuki odsłoni w końcu karty i pokaże nowego V-Stroma 1000 :D. Tak na wszelki wypadek :mrgreen: A może pokażą nie 1000 a coś innego? Wtedy napewno ubieram Terenię. A wracając do bohatera wątku czyli Tracer'a 900 to całkiem niedawno jeździłem w towarzystwie takiego sprzęta po Czechach i dogonić go było ciężko tak więc potencjał do dobrej zabawy w tym motocyklu jest spory.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

A propos Suzuki, to słyszałem, że ma być 800cm3 - ale niedługo się przekonamy


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Vr46
AM
Posty: 18
Rejestracja: 02 sie 2019, 23:34

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Vr46 »

Tracer 900 według mnie i mojej małżonki jest wygodniejszy przy długich trasach bez przerw. Tylek nie boli i pozycja za kierownicą wygodniejsza. Mam 190cm wzrostu a nogi mają przyjemniejsze ułożenie niż w Sztormiaku. Przy prędkościach autostradowych 140kmh spalanie 4,8 a w Suzuki to już koło 7l bo oszczędnie było do ok. 120kmh. Manewrowanie w korkach też przyjemne. :D


Suzuki V-Strom 650 2017, Yamaha Tracer 900 2019

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

crimson pisze:A propos Suzuki, to słyszałem, że ma być 800cm3 - ale niedługo się przekonamy
Może taki ?
SUZUKI-DR-BIG-200-S-trail-riders.jpg
P.S. crimson - propozycja dla Ciebie - nowy Avatar :mrgreen:
Ufoludek  z Roswell  ;).jpg
Ocena: 5.88235%


Iżu

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

Iżu pisze:
P.S. crimson - propozycja dla Ciebie - nowy Avatar :mrgreen:

Ufoludek z Roswell ;).jpg
No rozważę, podobieństwo uderzające :) jakbym siebie widział.


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Nuri
A1
Posty: 23
Rejestracja: 20 kwie 2019, 11:22

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Nuri »

A czy ktoś z Was ujeżdżał już Tracera 900 GT? Mam wrażenie, że wady pierwszej edycji zostały w nim wyeliminowane. GT mnie kusi :D - kufry, tempomat, fajny wyświetlacz TFT w standardzie... Dołożyć centralny, większą szybę i ( w teorii) wygląda to nieźle...



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Iżu »

Nuri pisze:A czy ktoś z Was ujeżdżał już Tracera 900 GT? Mam wrażenie, że wady pierwszej edycji zostały w nim wyeliminowane. GT mnie kusi :D - kufry, tempomat, fajny wyświetlacz TFT w standardzie... Dołożyć centralny, większą szybę i ( w teorii) wygląda to nieźle...
Centralny podnóżek mają wszystkie modele w tym GT, dla moich potrzeb i temperamentu Tracer 900 nawet w tej zwykłej wersji byłby wystarczający, model 2020 jest w takim ciekawym malowaniu :D
2020-Yamaha-Tracer-900c (1).jpg


Iżu

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: polokokt »

Ładne to malowanie (z tegorocznych dla mnie najładniejsze, chociaż chyba te z pierwszych lat produkcji (2015-20016?) jakoś jeszcze bardziej mi podchodziły. Eh... może na 40tke sobie prezent zrobic? :)
Jedynie, moim zdaniem, szkoda że nie zrobili od razu kuracji odmładzającej dla Tracera 900 takiej jak dla 700-tki. To by dało fajny powiew świeżości juz po kilku ładnych latach produkcji.

PS. Mam wrażenie że Nuri miał na myśli centralny.... kufer :)
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 12:03 przez polokokt, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 510
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Colto »

Mi się nie podoba. Na żywo wygląda jakby zapomnieli kolorem polakierować i został sam podkład

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Online
Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

Jak wsiadlem na Tracer GT w salonie to jak garnitur na miarę szyty, wszytko pasowało. Tylko te kufry małe, do dalekiej podróży solo ok, ale z plecakiem to za mało.

Generalnie miałem faze na niego ale mi przeszło i w końcu nie pojechałem na jazdę. Może jak beda z drugiej reki za trzy - cztery lata.

Kumpel serwisant twierdzi ze Tracer to taki wariat co da rade w turystyce, a i za kumplami na sportach po górach też da radę i wstydu nie będzie.



michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: michał_k »

Zabawa z tym silnikiem CP3 zaczyna się od 6000 obrotów. Przyzwyczajeni do V2 możecie być zaskoczeni że w Tracer 900 trzeba kręcić go wyżej żeby odjechać. Pozycja jazdy też inna, bardziej sportowa i aktywna. Piszę bo miałem i po kilku sezonach na turstycznych enduro ( DL650, DL1000, R1200GS) byłem rozczarowany. Ale masa ludzi ma i chwali. 900GT kosztuje 55k więc nie mało. Może warto poczekać na Tigera 900. Silnik podobny a myślę że pozycja bardziej turystyczna niż w Tracerze. Zależy co kto lubi.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

Awatar użytkownika
polokokt
A
Posty: 300
Rejestracja: 09 lis 2017, 23:00
Lokalizacja: Legionowo

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: polokokt »

Kwestia pewnie kto z czego się przesiadł i jaki ma styl jazdy (oraz czy wykorzystuje motocykl w off'ie). Ja miałem okazję 3 dni pojeździć na MT09 z tym silnikiem i po przesiadce z DL650 to nawet od 3-4 tys obrotów mocy było mocno "wystarczajaco" :) . Własciwie cały weekend przejeździłem na mapie B i nawet przez myśli nie przeszła mi mocniejsza mapa A :) Pewnie jakbym się przesiadł z DL1000 to juz takiej różnicy bym nie odczuł a może bardziej zracałbym uwagę na słaby dół tego silnika.

A jak to Brzoza powiedział (obecnie z portalu Motovotyager) w wywiadzie z Iżu, trzycylindrowe silniki to ideał właściwie. Łączy zalety silników 2 i 4 cylindrowych nie kopiując ich wad właściwie. Także Yamaha i Triumph ma tu sporo do zaoferowania :)



Awatar użytkownika
Maarcel
A+B
Posty: 915
Rejestracja: 14 cze 2018, 23:02
Lokalizacja: Łódź

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Maarcel »

polokokt pisze: A jak to Brzoza powiedział (obecnie z portalu Motovotyager) w wywiadzie z Iżu, trzycylindrowe silniki to ideał właściwie. Łączy zalety silników 2 i 4 cylindrowych nie kopiując ich wad właściwie. Także Yamaha i Triumph ma tu sporo do zaoferowania :)
3-cylindrowe silniki to drgania :)


Suzuki DL 650 V-Strom 2012

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

Nie zgodze się. Triumph chodzi mega płynnie bez jakichkolwiek drgań w przeciwieństwie do v2.


null

Nuri
A1
Posty: 23
Rejestracja: 20 kwie 2019, 11:22

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Nuri »

polokokt pisze:Ładne to malowanie (z tegorocznych dla mnie najładniejsze, chociaż chyba te z pierwszych lat produkcji (2015-20016?) jakoś jeszcze bardziej mi podchodziły. Eh... może na 40tke sobie prezent zrobic? :)
Jedynie, moim zdaniem, szkoda że nie zrobili od razu kuracji odmładzającej dla Tracera 900 takiej jak dla 700-tki. To by dało fajny powiew świeżości juz po kilku ładnych latach produkcji.

PS. Mam wrażenie że Nuri miał na myśli centralny.... kufer :)
W rzeczy samej :D. Miałem na myśli kufer. Można walnąć Maxie 56, albo Shada tego z regulacją i jest łącznie z bocznymi (mogłyby faktycznie mieć chociaż 30 l) plus tank bag i jakoś się człowiek zapakuje na te dwa tygodnie :)



Nuri
A1
Posty: 23
Rejestracja: 20 kwie 2019, 11:22

Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Nuri »

No i decyzja zapadła! VStrom 650 AL5 poszedł na OLX i OTOMOTO, w garażu znalazł się roczny Tracer 900 GT. Po kupnie przejechałem nim 350km i mogę już wstępnie porównać oba sprzęty. Najpierw przewagi VStroma - wygodniejsza pozycja (mam 185 cm), lepsze, większe handbary, stabilniejszy w jeździe. W Yamasze trudno się dostać do stopki bocznej, zasłania ją centralna. Usytuowanie nóg - tam, gdzie w DLu są sety kierownika, w GT jest już silnik. Stopy trzeba cofnąć. Wymaga to przyzwyczajenia. Za to w GT można swobodnie stać na światłach, w VStromie zawsze zatrzymując się zawadzałem właśnie o sety. W Suzi, zarówno oryginalna szyba z deflektorem, jak i założony później Air Flow dają świetną osłonę. Yamaha--ori szyba to porażka, o wiele dla mnie za mała. Dłuższy o 10 cm akcesoryjny Puig w najwyższym położeniu załatwia sprawę. Do wyświetlaczy obu pojazdów nie mam zastrzeżeń. W GT jest piękny kolorowy TFT, ale ten klasyk z Suzi też jest znakomity. Spalanie - na autostradzie po 200 km że stałą prędkością 140 kmh (tempomat się przydaje) wyszło równe 6 l/100km. Suzi, w podobnych warunkach pali ok. 5,5 l. Suzi jest jak czołg - stabilna, ale przerzucanie z zakrętu w zakręt nie jest tak łatwe jak w Yamasze. Shimmy do 160 kmh w Yamasze nie stwierdzono, Suzi nie zna tego pojęcia :D Przyspieszenie- wiadomo, Vmax też. Na dobrym asfalcie oba sprzęty prowadzą się świetnie, z minimalnym wskazaniem na Tracera (pełna regulacja zawiechy), na dziurach lepiej jeździ mi się VStromem. Światła - dwie żarówki w Suzi są bardzo dobre, ale LEDy w GT są jeszcze lepsze... przynajmniej, póki działają. Słowem - Suzi szuka nabywcy, Yamaha zostaje, raczej na dłużej.
Ocena: 23.52941%



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”