Dodatkowe światła
-
- A1
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 maja 2019, 07:53
- Lokalizacja: Lublin
Dodatkowe światła
Witam chciałbym poznać wasze zdanie na temat dodatkowych świateł, dodam że to tylko narazie przymiarki.
Re: Dodatkowe światła
Ja osobiście jestem przeciwnikiem takiego dodatkowego oświetlenia. Raz że mi się to nie podoba a dwa to zależy od parametrów lamp, założysz słabe to nie będą spełniały swojej funkcji bo zgaduję ze maja pełnić rolę świateł dziennych, założysz mocne.... to będziesz raził tych z naprzeciwka, a trzecia sprawa kwestia prawna, przeglądy homologacje i oczywiśccie najważniekszy "pan władza", trafisz na dupka z lizakiem i będzie szukał okazji żeby dowalić 100 lub zabrać dowód.... bo mu się nie podoba.
Jeśli to jest fabrycznie montowane lub kogoś kto ma pojęcie to tak, ale samemu to osobiście jestem przeciwnikiem
Jeśli to jest fabrycznie montowane lub kogoś kto ma pojęcie to tak, ale samemu to osobiście jestem przeciwnikiem
DL650 AL2 ----> DL1000 ---> Honda CRF 1100L Africa Twin AS DCT
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Dodatkowe światła
ja bym sie tak nie ograniczal tylko do 2 dodatkowych swiatelek, tu troche inspiracji

- Ocena: 5.88235%
-
- A1
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 maja 2019, 07:53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dodatkowe światła
Tak ogólnie to one miały by świecić ze światłami mijania żebym był bardziej widoczny. Tak gdzieś podpatrzyłem na necie w innych motocyklach.
Re: RE: Re: Dodatkowe światła
Włącz te halogeny co masz a nie kombinuj bo te halogeny to na homologowane wyglądają a te listwy LED to juz chyba nie. Zawsze możesz powiedzieć że co się przycik przesunął i nie zauważyłeś że masz przeciwmgielne uruchomione.Mariuszek79 pisze:Tak ogólnie to one miały by świecić ze światłami mijania żebym był bardziej widoczny. Tak gdzieś podpatrzyłem na necie w innych motocyklach.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
-
- A1
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 maja 2019, 07:53
- Lokalizacja: Lublin
Re: Dodatkowe światła
Ogólnie rzecz biorąc, każde dodatkowe oświetlenie jest kontrowersyjne z punktu widzenia naszych przepisów. Jak wskazano wyżej, użycie świateł przeciwmgłowych w warunkach dobrej widoczności również nie jest legalne. A przecież montujemy je po to aby być lepiej widocznym. Osobiście uważam, że takie poprawnie zamontowane światła robią pożytek. Odkąd w ładny słoneczny dzień najechał na mnie kierowca puszki, wybieram ryzyko tłumaczenia się z takich świateł.
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka 

Re: Dodatkowe światła
IMHO to jest argument decydujący. Też używam.szuwarek pisze:Odkąd w ładny słoneczny dzień najechał na mnie kierowca puszki, wybieram ryzyko tłumaczenia się z takich świateł.
Andrzej
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Honda CBF500 > Yamaha XJ6 Diversion F > DL650A C7
Re: Dodatkowe światła
Zacznę od tego, że najpierw zacząłem się zastanawiać czy w ogóle takie użycie świateł do jazdy dziennej jest legalne w motocyklu (chodzi mi tu głównie że świecą te dodatkowe lampki zamiast głównej lampy motocykla). No i jak poszukałem na necie informacji o tym to okazuje się że od grudnia 2016 jest.
Jak sobie już to ogarnąłem to się zacząłem zastanawiać czy chcesz tego używać razem ze światłami mijania czy w zastępstwie (tak jak światła do jazdy dziennej w samochodzie). Bo jeśli w zastępstwie to jest to moim zdaniem totalna głupota. Tych kilka zaoszczędzonych watów i godzin pracy żarówki nie jest warte tego żebyś był gorzej widoczny. Motocykliści raczej częściej świecą wszystkim co mają w ciągu dnia żeby być lepiej widocznym na drodze. A tu takie lampki, tak zamontowane, może i ładnie świecą z odległości 1-3 metrów. A jak je widać z odległości 50, 100, 200 metrów?
Jeśli natomiast chcesz tego używać razem z normalnym światłem mijania to też się mija z celem. Jak zauważył rasik - włącz te halogeny co masz i jeździj na nich. Po kloszach wydaje mi się że są to Givi (choć "Chińczyk" w ostatnim czasie sprzedaje podobne). Mam takie, jeżdżę na nich cały czas (dzień i noc, w Polsce i zagranicą). Nikt jeszcze mi się do nich nie przyczepił. Świecą super. W centrum wiązka skupiona, na obrzeżach rozproszona. Nawet w nocy nikt mi nie mrugał że go oślepiam.
Tak więc reasumując - ja osobiście odpuściłbym sobie takie światła.


Jak sobie już to ogarnąłem to się zacząłem zastanawiać czy chcesz tego używać razem ze światłami mijania czy w zastępstwie (tak jak światła do jazdy dziennej w samochodzie). Bo jeśli w zastępstwie to jest to moim zdaniem totalna głupota. Tych kilka zaoszczędzonych watów i godzin pracy żarówki nie jest warte tego żebyś był gorzej widoczny. Motocykliści raczej częściej świecą wszystkim co mają w ciągu dnia żeby być lepiej widocznym na drodze. A tu takie lampki, tak zamontowane, może i ładnie świecą z odległości 1-3 metrów. A jak je widać z odległości 50, 100, 200 metrów?
Jeśli natomiast chcesz tego używać razem z normalnym światłem mijania to też się mija z celem. Jak zauważył rasik - włącz te halogeny co masz i jeździj na nich. Po kloszach wydaje mi się że są to Givi (choć "Chińczyk" w ostatnim czasie sprzedaje podobne). Mam takie, jeżdżę na nich cały czas (dzień i noc, w Polsce i zagranicą). Nikt jeszcze mi się do nich nie przyczepił. Świecą super. W centrum wiązka skupiona, na obrzeżach rozproszona. Nawet w nocy nikt mi nie mrugał że go oślepiam.
Tak więc reasumując - ja osobiście odpuściłbym sobie takie światła.


Re: Dodatkowe światła
Moim zdaniem też powinieneś sobie odpuścić te światełka samochodowe. Może być problem z policją w sąsiednich krajach. Dodatkowe oświetlenie w postaci halogenów robi robotę i zbyt mocno nie wkur...nie denerwuje policjantów na drogach większości krajów Europy.
Mniejszość Niemiecka 3
Re: Dodatkowe światła
A widzieliście kiedyś takie faktyczne dzienne światła homologowane w akcji ?
Taki np. Philips ?
To jest dokładnie jak z tanimi chinolami vs sensowny halogen.
Taki np. Philips ?
To jest dokładnie jak z tanimi chinolami vs sensowny halogen.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Dodatkowe światła
To i ja się jeszcze wypowiem.
dzienne w moto ok, ale pytanie czy nie mają to być dzienne fabryczne i homologowane razem z motocyklem?
Poza tym popieram @gorghu
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
dzienne w moto ok, ale pytanie czy nie mają to być dzienne fabryczne i homologowane razem z motocyklem?
Poza tym popieram @gorghu
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Re: Dodatkowe światła
Punkt widzenia zmienia się od punktu siedzenia
Ja po wypadku motocyklowym jak mi gość mówi nie widziałem Pana.
Zamontowałem i w każdym motocyklu już będę montował .
Kupiłem w polskiej firmie drogie, bo nie jestem przeciwnikiem kupowania u chinczyka ale niektóre zeczy trzeba mieć pożądane.
Firma 4XLed chyba Elbląg i mają dwa rodzaje światła do jazdy dziennej i jak chcesz
przelaczasz na mocniejsze wtedy możesz, po jakiś dziurach jak się jedzie doświetlić jest naprawdę super.
Wykonanie najwyższą pulka jakość też są widziałem leprze ale tmte chyba około 2tysia te około 1ale jak każdy ogląda pyta się gdzie je kupiles jest podważeniem że Polak takie robi.
Dodam że tauratech takich niema kolega kupił za 1300i przyznał że teraz by wziął takie jak ja mam
Przypomnę że gość sprzedaje oświetlenie do samolotow
Nie pamiętam czy niemaja homologacji trzeba sprawdzić ale nikt mi się do nich nieprzyczepil
Ja po wypadku motocyklowym jak mi gość mówi nie widziałem Pana.
Zamontowałem i w każdym motocyklu już będę montował .
Kupiłem w polskiej firmie drogie, bo nie jestem przeciwnikiem kupowania u chinczyka ale niektóre zeczy trzeba mieć pożądane.
Firma 4XLed chyba Elbląg i mają dwa rodzaje światła do jazdy dziennej i jak chcesz
przelaczasz na mocniejsze wtedy możesz, po jakiś dziurach jak się jedzie doświetlić jest naprawdę super.
Wykonanie najwyższą pulka jakość też są widziałem leprze ale tmte chyba około 2tysia te około 1ale jak każdy ogląda pyta się gdzie je kupiles jest podważeniem że Polak takie robi.
Dodam że tauratech takich niema kolega kupił za 1300i przyznał że teraz by wziął takie jak ja mam
Przypomnę że gość sprzedaje oświetlenie do samolotow
Nie pamiętam czy niemaja homologacji trzeba sprawdzić ale nikt mi się do nich nieprzyczepil
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2687
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Dodatkowe światła
Bez znaczenia czy DRL czy halogen - homologacja musi być.
A widoczność jest uzależniona od punktow świetlnych.
Jeden reflektor w motocyklu powoduje dwa problemy
1. Biologicznie człowiek nie jest w stanie określić wielkosci i prędkości zbliżającego sie pojazdu z jednym punktem świetlnym. Skupia sie na nim, nie widzi reszty sylwetki zaciemnionej tym punktem i nie wie czy leci taki 50 czy 150km/h
Dopiero dwa punkty świetlne oddalone od siebie ale nie lamietam o ile, rozwiązują ten problem, a w motocyklu 3 w trójkącie to już bardzo dobrze. Dlatego np biały czy kask bardzo pomaga gdy jest w miare wysoko nad lampą.
2. Psychologicznie - większość Januszy w puszkach jak widzi jedna lampę to myśli ze skuter albo WSK. Niestety to fakt. Trzy punkty świetlne włączają w głowie ostrzeżenie ze jakis gruby kozak jedzie.
Po moich przygodach nie wyjeżdżam z garażu bez wlacznych halogenów na moto.
Widzieliście gdzies dzienne DRL do motocykla z homologacja? Albo samochodowe ale w obudowie wodoszczelnej?
A widoczność jest uzależniona od punktow świetlnych.
Jeden reflektor w motocyklu powoduje dwa problemy
1. Biologicznie człowiek nie jest w stanie określić wielkosci i prędkości zbliżającego sie pojazdu z jednym punktem świetlnym. Skupia sie na nim, nie widzi reszty sylwetki zaciemnionej tym punktem i nie wie czy leci taki 50 czy 150km/h
Dopiero dwa punkty świetlne oddalone od siebie ale nie lamietam o ile, rozwiązują ten problem, a w motocyklu 3 w trójkącie to już bardzo dobrze. Dlatego np biały czy kask bardzo pomaga gdy jest w miare wysoko nad lampą.
2. Psychologicznie - większość Januszy w puszkach jak widzi jedna lampę to myśli ze skuter albo WSK. Niestety to fakt. Trzy punkty świetlne włączają w głowie ostrzeżenie ze jakis gruby kozak jedzie.
Po moich przygodach nie wyjeżdżam z garażu bez wlacznych halogenów na moto.
Widzieliście gdzies dzienne DRL do motocykla z homologacja? Albo samochodowe ale w obudowie wodoszczelnej?
- Ocena: 11.76471%
Re: Dodatkowe światła
Niech mnie chociaz raz uratują przed wypadkiem warto było kupić
A i jakość bije na głowę nawet firmy amerykańskie
Jak będziecie zainteresowani ,
Trzeba prosić specjalna wiązkę kabli do nich polecam bo drogo ale jakość jest tego warta a wykonanie japończyk by się zdziwił
A i jakość bije na głowę nawet firmy amerykańskie
Jak będziecie zainteresowani ,
Trzeba prosić specjalna wiązkę kabli do nich polecam bo drogo ale jakość jest tego warta a wykonanie japończyk by się zdziwił
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Dodatkowe światła
Lampy dla lotnictwa robią ale bez homologacji do "normalnych" statków powietrznych. Można to montować tylko w lotnictwie tzw. ultralekkim. I mogę potwierdzić, że są bardzo dobre i lądowanie w nocy wygląda jak w dzieńOskar pisze: Przypomnę że gość sprzedaje oświetlenie do samolotow
Nie pamiętam czy niemaja homologacji trzeba sprawdzić ale nikt mi się do nich nieprzyczepil

Ale widzę, że teraz ograniczyli ofertę tylko do jednego modelu okrągłego, szkoda.

Zdrówko シモン 
Mniejszość Pomarańczowo Japońska

Mniejszość Pomarańczowo Japońska

Re: Dodatkowe światła
Faktycznie niesa lekkie ale to majstersztyk wykonanie sory że tak się podniecam tymi halogenami ale jestem dumny że Polak potrafi.
Dodam że szkło nawet jakieś specjalne mają normalnie szwajcarski zegarek
Chińczyk przytym jak Romet przy Dl
Dodam że szkło nawet jakieś specjalne mają normalnie szwajcarski zegarek
Chińczyk przytym jak Romet przy Dl
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Dodatkowe światła
Zlecisz chinolowi zrobienie w takiej jakości to zrobi, tylko nie będzie wtedy po 40 zeta.
Jakość kosztuje, a klientom się wydaje że oszukali system jak kupią po 100-ce coś co niby wygląda tak samo jak takie lampki za kilkaset zeta.
Ale na wyglądzie podobieństwa zazwyczaj się kończą.
Jakość kosztuje, a klientom się wydaje że oszukali system jak kupią po 100-ce coś co niby wygląda tak samo jak takie lampki za kilkaset zeta.
Ale na wyglądzie podobieństwa zazwyczaj się kończą.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2687
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Dodatkowe światła
przepisy tu nie istotne, istotne jest że samochody nie będę wiedziały co to jedzie, choinka czy motocykl...