Dodatkowe światła
Re: Dodatkowe światła
Istotne jest, żeby widziały, że jedzie cokolwiek i ma pierwszeństwo przejazdu
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Dodatkowe światła
no ja choinkę nie przepuszczam jak jade jeepem....staszek_s pisze:Istotne jest, żeby widziały, że jedzie cokolwiek i ma pierwszeństwo przejazdu
Re: Dodatkowe światła
@Smerfciamajda jeśli już chcieć się trzymać przepisów, to instalując w motocyklu światła DRL z homolacją powinniśmy jeszcze zadbać o to, żeby przy ich włączeniu nie świeciła się lampa mijania z przodu (podobnie jak to jest w samochodach). Dla mnie to trochę podważa sens DRL-i, bo nie dość że muszę zaingerować w oryginalną instalację lampy, to jeszcze tracę zysk z posiadania 3 (a w starszych V-Stromach - 4) punktów świetlnych.
Szukając lampek dla siebie nie znalazłem też homologowanych świateł, które łączyłyby funkcję DRL i czegoś, co mi pomoże doświetlić drogę w nocy, a nie chciałem udawać GS-a i instalować 4 reflektorków.
Szukając lampek dla siebie nie znalazłem też homologowanych świateł, które łączyłyby funkcję DRL i czegoś, co mi pomoże doświetlić drogę w nocy, a nie chciałem udawać GS-a i instalować 4 reflektorków.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2459
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Dodatkowe światła
Nie pamietam czy przepis sie nie zmienił w stosunku do DRL ale pojazdy jednośladowe mają / mialy obowiazek jazdy na włączonym świetle mijania. Trochę to bez sensu skoro jest DRL to po co mijania ale tak było. Jak jest teraz, trzeba doczytać.
W każdym razie homologacja być musi, dlaczego to pisałem w innym wątku.
Fakt wyłącznia lampu głównej obniży widoczność tak samo jak niewiele daje pojedynczy DRL np w GSie - bo jest pojedynczy. Poza lanserakim LEDem niewiele poprawia z przyczyn, które opisałem wcześniej.
Podsumowując
1. Najbezpieczniej to DRL + światło mijania oczywiscie z homologacjami, do rozwiązania problem czy mijania musi być wyłączone czy włączone (obowiązujące przepisy), czy może zostac ot tak (3 punkty swiatlne)
2. Halogeny + światło mijania, gdy są homologowane to grozi jedynie mandat za jazdę na halogenach ale Policja jest wyrozumiała w tym temacie.
Drugi punkt jest najbezpieczniejszy i najbardziej skuteczny z punktu widzenia prawa i wymagań poprawy widoczności.
W każdym razie homologacja być musi, dlaczego to pisałem w innym wątku.
Fakt wyłącznia lampu głównej obniży widoczność tak samo jak niewiele daje pojedynczy DRL np w GSie - bo jest pojedynczy. Poza lanserakim LEDem niewiele poprawia z przyczyn, które opisałem wcześniej.
Podsumowując
1. Najbezpieczniej to DRL + światło mijania oczywiscie z homologacjami, do rozwiązania problem czy mijania musi być wyłączone czy włączone (obowiązujące przepisy), czy może zostac ot tak (3 punkty swiatlne)
2. Halogeny + światło mijania, gdy są homologowane to grozi jedynie mandat za jazdę na halogenach ale Policja jest wyrozumiała w tym temacie.
Drugi punkt jest najbezpieczniejszy i najbardziej skuteczny z punktu widzenia prawa i wymagań poprawy widoczności.
Re: Dodatkowe światła
Dla mnie punkt 2 jest nie do przyjęcia. Policja może być wyrozumiała, ale światła przeciwmgielne oślepiają kierowców jadących z przeciwka, i jestem temu tak samo przeciwny jak jeździe cały czas na długich.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: RE: Re: Dodatkowe światła
To są halogeny przciwmgielne. Dobrze ustawione NIE będą oslepiac kierowców z orzeciwka i robić będą robotę.Luchow pisze:Dla mnie punkt 2 jest nie do przyjęcia. Policja może być wyrozumiała, ale światła przeciwmgielne oślepiają kierowców jadących z przeciwka, i jestem temu tak samo przeciwny jak jeździe cały czas na długich.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Re: Dodatkowe światła
Oślepiają to z reguły tzw. bazarowe świecidełka. Oświetlenie oferowane przez autoryzowane serwisy motocyklowe i przez nie montowane posiada stosowne homologacje. Jest także dostosowane do montażu na konkretnym motocyklu. Nie ma wtedy obawy w czasie przeglądu technicznego, kontroli drogowej, czy zdarzenia drogowego. Większy problem stanowią niewłaściwie wyregulowane światła w pojazdach wielośladowych.
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2459
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Dodatkowe światła
Halogeny dobrze ustawione nie oślepiają a robią robotę jak trzeba. Sprawdzone.
Online
Re: Dodatkowe światła
Zależy jakie halogeny. Jak mowa o SW motechach, osramach, givi itp itd to tak - one jak są dobrze ustawione nie oślepiają.
Jak mowa o chińskich halogenikach z aliexpress za 40 zł to niestety - niezależnie jak je ustawisz to one oślepiają, bo najzwyczajniej w świecie nie mają linii odcięcia tylko świecą gdzie popadnie jak zwykła lampa robocza.
Jak mowa o chińskich halogenikach z aliexpress za 40 zł to niestety - niezależnie jak je ustawisz to one oślepiają, bo najzwyczajniej w świecie nie mają linii odcięcia tylko świecą gdzie popadnie jak zwykła lampa robocza.
- Ocena: 5.88235%
null
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2459
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Dodatkowe światła
W punkcie 2 napisałem o homologowanych halogenach, nie biorę pod uwagę chińskiej kupy.
Re: Dodatkowe światła
Fakt, dotąd miałem raczej do czynienia z samochodowymi przeciwmgielnymi, które mocno dają po oczach. Givi S322 na żywo nie widziałem, ale masz rację - na nagraniach w necie wygląda na to, że da się je ustawić tak, żeby spełniały swoją rolę i nie świeciły do góry.
Marcin
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
DL 650 AL2 Metallic Fox Orange - Chudy Rudy Obecnie zdemotoryzowany
Re: Dodatkowe światła
Światła przeciwmgłowe w samochodach nie mogą oślepiać jeśli są prawidłowo zamontowane, a to dlatego, że ich przeznaczeniem jest doświetlanie drogi obok pojazdu a nie przebijanie się tych świateł przez mgłę (jeśli nawet by się przebiły to kierujący i tak nic nie zobaczy, bo będzie patrzył w mglę , jednak pojazd może zostać wcześniej dostrzeżony przez innych uczestników drogi).Luchow pisze:Fakt, dotąd miałem raczej do czynienia z samochodowymi przeciwmgielnymi, które mocno dają po oczach. Givi S322 na żywo nie widziałem, ale masz rację - na nagraniach w necie wygląda na to, że da się je ustawić tak, żeby spełniały swoją rolę i nie świeciły do góry.
Dzięki doświetleniu drogi obok pojazdu kierujący w warunkach ograniczonej widoczności ma szansę jechać swoim pasem lub też swoją stroną drogi. To jest ich całe przeznaczenie.
Dodatkowo można zaobserwować w niektórych modelach wykorzystanie tych świateł jako mechanizmu doświetlania zakrętów. A dlaczego? Ano właśnie dlatego że świecą obok, niejako przez zakręt, a nie na wprost.
Jeśli doznałeś oślepiania to na 99% były to Xenony montowane przez Mietków w garażu pod blokiem
Co do używania świateł przeciwmgłowych w motocyklach to uważam, że homologowane wersje (tu podziękowania dla kolegów, którzy mnie odwiedli od zakupu świateł świecących wszędzie ) są dodatkowymi punktami świetlnymi na naszym motocyklu i pozwalają łatwiej nas zauważyć.
To potwierdza moje własne obserwacje, jako kierowcy puszki. Gdy wyjeżdżam z drogi podporządkowanej lub włączam się do ruchu lub zmieniam pas i muszę się upewnić czy nie nadjeżdża inna puszka (wiem, wiem, a co z 2oo ? już zmierzam do konkluzji ) to podświadomie zawsze szukam dwóch punktów świetlnych. Widząc jeden zdarzało mi się, że mój mózg, przy pierwszym rzucie oka, go po prostu ignorował. Sprawdźcie sami, straszne, ale prawdziwe.Smerfciamajda pisze: ...
1. Biologicznie człowiek nie jest w stanie określić wielkosci i prędkości zbliżającego sie pojazdu z jednym punktem świetlnym. Skupia sie na nim, nie widzi reszty sylwetki zaciemnionej tym punktem i nie wie czy leci taki 50 czy 150km/h
Dopiero dwa punkty świetlne oddalone od siebie ale nie lamietam o ile, rozwiązują ten problem, a w motocyklu 3 w trójkącie to już bardzo dobrze. Dlatego np biały czy kask bardzo pomaga gdy jest w miare wysoko nad lampą.
...
Tak samo jest zapewne przy jadącym motocyklu.
Obowiązek jazdy na światłach dla wszystkich spowodował, że motocykle stały się mniej widoczne. Dawniej gdy się widziało światło to przynajmniej wiadome było, że jedzie moto, jak dwa to jakiś młodociany rajdowiec w puszce. A teraz? ...
A teraz trzeba się zbroić w światła przeciwmgłowe
Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy