Ja używam Tugsram MEGALIGHT ULTRA +120%, są w miarę odporne na drgania i nie przepalają się. Pewno sa co dają lepsze światło, ale nie zawsze mają długą żywotność.skibol83 pisze:Widzę ze poruszyłem ciekawy temat hehe. LED-y zamiast zwykłych żarówek to temat rzeka, podobnie jest jak ktoś założy "ksenony" z bazaru do matowych lamp... czyli co... szkoda kasy bo efektywność jest znikoma a można tylko narobić sobie kłopotów nie mówiąc o kosztach.
A podopwiedzcie mi.... dobre h4 co byście poradzili? Są jakieś dające jaśniejsze i mocniejsze światlo czy to tylko chwyt marketingowy?
LED zamiast H4
Re: LED zamiast H4
Re: LED zamiast H4
Gorghu - mam puszkę z reflektorami projekcyjnymi jak u Ciebie w Tenerce i szczerze mówiąc nie narzekam na oświetlenie nocne mimo tego że nie mam LEDów tylko H7 z systemem przesłon, świetną robotę robią dodatkowe żarówki doświetlające statycznie zakręty, całość bardzo dobrze świeci, jest też wyraźna linia odcięcia.gorghu pisze:@skibol83 W temacie Żarówki masz dużo na temat zwykłych H4-ek. Łącznie ze zdjęciami porównawczymi
Jednak jak porównaliśmy moje światła z autem kolegi (KIA Sportage full LED), to u niego lampy robią z nocy dzień.
W motocyklach jest tak iż nie każda lampa LED optymalnie świeci i tu mi się przypomina narzekanie Prebennego na swojego Triumpha Tigera 800.
Ja w Suzuki założę jaśniejsze żarówki H4 i dodatkowe homologowane halogeny Givi, myślę że to rozwiąże problem z oświetleniem w nocy.
Iżu
Re: LED zamiast H4
W CR mam pełne oświetlenie LED. Z przyzwyczajenia założyłem dodatkowe światła halogenowe również LED, jednakże de facto praktycznie z nich nie korzystam. Honda zrobiła dobrą robotę - jazda nocą na VStromie AL4 and Crossrunnerze to niebo a ziemia.
Droga jest ładnie oświetlona, z równym odcięciem - nie razi kierowców jadących z naprzeciwka.
Droga jest ładnie oświetlona, z równym odcięciem - nie razi kierowców jadących z naprzeciwka.
Old, grumpy man na DL-u 800
Re: LED zamiast H4
Iżu - ja też mam w Tenerce założone normalne żarówki (h7 - philips white vision). I nie narzekam na słabe światło. Jak coś doświetlam halogenami Ale nie będę na siłę pchał w te lampy żarówek LED bo nie są one do tego przystosowane (choćby problem odprowadzania ciepła z radiatorów żarówki LED - trzeba przerabiać całe dekle zamykające tył lampy).
Natomiast piszesz o porównaniu do innego auta. No tak. Ale ta cała lampa jest przystosowana do LEDów i z nimi jest ustawiona optymalnie. Ale tak samo możesz porównać lampę ze zwykłą żarówką z lampą ksenona. A weź jeszcze teraz porównaj tą lampę z tej Kii (jak to odmienić ) z najnowocześniejszą lampą laserową. Również otrzymasz wielką różnicę i inne wyniki. Technologia idzie do przodu, lampy świecą coraz lepiej. Ale powtarzam - całe lampy. A nie że ja wsadzę LEDa do starej lampy i będzie super ekstra git. To tak jakbyś chciał do malucha wsadzić silnik Tesli. Niby się da, ale czy to jest opłacalne.
Dlatego powtarzam swoje - nasze lampy przystosowane są do zwykłych żarówek i takie należy stosować.
Natomiast piszesz o porównaniu do innego auta. No tak. Ale ta cała lampa jest przystosowana do LEDów i z nimi jest ustawiona optymalnie. Ale tak samo możesz porównać lampę ze zwykłą żarówką z lampą ksenona. A weź jeszcze teraz porównaj tą lampę z tej Kii (jak to odmienić ) z najnowocześniejszą lampą laserową. Również otrzymasz wielką różnicę i inne wyniki. Technologia idzie do przodu, lampy świecą coraz lepiej. Ale powtarzam - całe lampy. A nie że ja wsadzę LEDa do starej lampy i będzie super ekstra git. To tak jakbyś chciał do malucha wsadzić silnik Tesli. Niby się da, ale czy to jest opłacalne.
Dlatego powtarzam swoje - nasze lampy przystosowane są do zwykłych żarówek i takie należy stosować.
Online
Re: LED zamiast H4
A propos odmiany, to nieżyjący już taki mój znajomy posiadacz Audi mawiał: "audie są najlepsze"
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: LED zamiast H4
Osobiście używam w kategorii H4 - Philips X-treme Vision, (są też z dopiskiem MOTO - w teorii bardziej odporne na drgania, ale sprawdzałem karty katalogowe i numery produktu są te same, co nie oznacza, że gdzieś w procesie produkcji różnicy nie ma).
Polecane są też Osram Nightbreaker i Nightracer. Wszystkie wymienione będą świecić podobnie, jeśli nie tak samo. Jeśli miałeś zwykłą H4 to różnicę zobaczysz. Natomiast kluczowe jest prawidłowe ustawienie świateł. Osobiście ustawiałem na ścianie i wyjeżdżałem 3, 4 razy na jazdę testową i robiłem poprawki. Nie pamiętam jakie robiłem pochylenie, ale chyba gdzieś to opisywałem w którymś wątku.
Polecane są też Osram Nightbreaker i Nightracer. Wszystkie wymienione będą świecić podobnie, jeśli nie tak samo. Jeśli miałeś zwykłą H4 to różnicę zobaczysz. Natomiast kluczowe jest prawidłowe ustawienie świateł. Osobiście ustawiałem na ścianie i wyjeżdżałem 3, 4 razy na jazdę testową i robiłem poprawki. Nie pamiętam jakie robiłem pochylenie, ale chyba gdzieś to opisywałem w którymś wątku.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Online
Re: LED zamiast H4
@gorghu nie zgodzę się. Lampy są przystosowane do świecenia H4 - pełna zgoda. Natomiast lepsze LEDy są przystosowane do świecenia w lampie H4.
Parę sztuk ledów przerobiłem i jak są dobrze skonstruowane to linia odcięcia nie różni się od zwykłej żarówki.
Pozostaje kwestia przepisów, które jak zwykle nie nadążają za technologią.
Natomiast to co Iżu wspomniał o LEDach w Tigerze - po prostu dla mnie ta lampa z LEDem świeci jak przeciętna H4 w dobrej lampie samochodowej (czyli i tak lepiej niż dobra H4 w lampie V-stroma czy KTMa) ale po LEDzie spodziewałbym się wiele więcej także kusi mnie odwiedzić serwis i podpytać o co tam chodzi.
Parę sztuk ledów przerobiłem i jak są dobrze skonstruowane to linia odcięcia nie różni się od zwykłej żarówki.
Pozostaje kwestia przepisów, które jak zwykle nie nadążają za technologią.
Natomiast to co Iżu wspomniał o LEDach w Tigerze - po prostu dla mnie ta lampa z LEDem świeci jak przeciętna H4 w dobrej lampie samochodowej (czyli i tak lepiej niż dobra H4 w lampie V-stroma czy KTMa) ale po LEDzie spodziewałbym się wiele więcej także kusi mnie odwiedzić serwis i podpytać o co tam chodzi.
null
Re: LED zamiast H4
Prebuś to już chyba nie ma sensu, wszak niedługo będziesz jeździł nowym BMW R1250 GS (?) a tam LEDy dobrze świecą Pionaprebenny pisze:po LEDzie spodziewałbym się wiele więcej także kusi mnie odwiedzić serwis i podpytać o co tam chodzi.
Iżu
Re: LED zamiast H4
O to co zawsze, regulacja.prebenny pisze:@gorghu nie zgodzę się. Lampy są przystosowane do świecenia H4 - pełna zgoda. Natomiast lepsze LEDy są przystosowane do świecenia w lampie H4.
Parę sztuk ledów przerobiłem i jak są dobrze skonstruowane to linia odcięcia nie różni się od zwykłej żarówki.
Pozostaje kwestia przepisów, które jak zwykle nie nadążają za technologią.
Natomiast to co Iżu wspomniał o LEDach w Tigerze - po prostu dla mnie ta lampa z LEDem świeci jak przeciętna H4 w dobrej lampie samochodowej (czyli i tak lepiej niż dobra H4 w lampie V-stroma czy KTMa) ale po LEDzie spodziewałbym się wiele więcej także kusi mnie odwiedzić serwis i podpytać o co tam chodzi.
Suzuki DL 650 V-Strom 2012
Online
Re: LED zamiast H4
Bezpiecznym rozwiązaniem aby być w zgodzie z prawem to dołożyć halogeny.
Każda ingerencja w oświetlenie to łamanie prawa.
Osobiście zawsze inwestowałem w markowe żarówki Philips, Osram i na oświetlenie nie narzekałem co innego podczas deszczu ale to specyficzne warunki i każde oświetlenie się podaje. Stary V-Storm miał genialne lampy i mam nadzieję, że nowy sprzęt dorówna mu w tej kwestii o ile nie będzie lepszy.
Każda ingerencja w oświetlenie to łamanie prawa.
Osobiście zawsze inwestowałem w markowe żarówki Philips, Osram i na oświetlenie nie narzekałem co innego podczas deszczu ale to specyficzne warunki i każde oświetlenie się podaje. Stary V-Storm miał genialne lampy i mam nadzieję, że nowy sprzęt dorówna mu w tej kwestii o ile nie będzie lepszy.
ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S
Re: LED zamiast H4
generalenie lepsze parametry świetlne (dystans itp) mają halogeny niż LED, wszystkie testy to wykazują - ledy dobre na choinkę są.
więc wsadzić dobrego halogena i nie kompbinować.
Inna sprawa że sam leflektor bardzio dużo znaczy, jak masz słaby w motocyklu to żadna żarówka nie pomoże. Np w mojej małej tenerce jest fatalny reflektor i H7 tam wsadzone świeca strasznie marnie natomiast w nc750z lampa jest wspaniała H4 tam świeci tak że z nocy dzień się robi.
więc wsadzić dobrego halogena i nie kompbinować.
Inna sprawa że sam leflektor bardzio dużo znaczy, jak masz słaby w motocyklu to żadna żarówka nie pomoże. Np w mojej małej tenerce jest fatalny reflektor i H7 tam wsadzone świeca strasznie marnie natomiast w nc750z lampa jest wspaniała H4 tam świeci tak że z nocy dzień się robi.
Re: LED zamiast H4
Zależy który rocznik, moja z 2014 roku świeciła fatalnie.motif pisze: natomiast w nc750z lampa jest wspaniała H4 tam świeci tak że z nocy dzień się robi.
Old, grumpy man na DL-u 800
Re: LED zamiast H4
A już myślałem, że gorzej być nie może
Dl 1000 XT 2018
Dl 1000 XT 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2457
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: LED zamiast H4
Ta homologacja do sprawdzenia jest.
To jest zagadka.
https://d2d-accessories.myshopify.com/c ... se-control
To jest zagadka.
https://d2d-accessories.myshopify.com/c ... se-control
Re: LED zamiast H4
Czy ja wiem czy zagadka. Podłączyli serwomechanizm do linki gazu. Ciekawe co podczas awarii ??
Dl 1000 XT 2018
Dl 1000 XT 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2457
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: LED zamiast H4
Zagadka jak to sie zachowuje właśnie z powodu tego serwa. Jak reaguja na zmian.e biuegu przy przyspieszaniu, jak reaguje na inne zachowania kierowcy i właśnie to co napisałeś. Jak sie zepsuje to czy nie bedzie jak w Toyotach, pedał w podłogę a ściana sie sama znajdzie.
Poza tym cena zaporowa. Może z 2kPLN to jeszcze do przełknięcia do juz nie produkowanego motocykla ale te 850$ plus dostawa i montaż to wyjdzie z 5kPLN.
To jest argument za odkladaniem na nowe moto.
Ta lampa tez dziwna.
Poza tym cena zaporowa. Może z 2kPLN to jeszcze do przełknięcia do juz nie produkowanego motocykla ale te 850$ plus dostawa i montaż to wyjdzie z 5kPLN.
To jest argument za odkladaniem na nowe moto.
Ta lampa tez dziwna.
Re: LED zamiast H4
skoro to i tak nielegalne, to można iść w tym kierunku - są też mniejsze panele LED
poza asfaltem jak znalazł
poza asfaltem jak znalazł
Suzuki DL 650 V-Strom 2012