Regulacja zawieszenia w DL1000
Regulacja zawieszenia w DL1000
Czytałem instrukcję ale poza wskazówkami jak i co można regulować nie znalazłem wskazówek typu ile kliknięć tylnego pokrętła potrzeba żeby utwardzić motocykl o np. 5, 10, 15 kg? A co z przednim ? Kiedy i na ile utwardzać ? Mam DL1000 z 2016 roku. Najczęściej jeżdżę sam. Jeżeli gdzieś dalej to bagaż w tylnym kufrze, ew. do tego rolka z tyłu. Czasem przysiądzie się żona i gdzieś wyskoczymy na jeden dzień. Utwardzałem tył na czuja, regulacji odbicia nie ruszałem, podobnie jak przodu.Gdzie znajdę odpowiedź jak właściwie wyregulować zawiasy aby w zależności od rodzaju obciążenia motocykl zachowywał właściwą charakterystykę prowadzenia ?
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Online
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Tył się reguluje na czuja raczej, ja przy pełnym obciążeniu (plecaczek + kufry) wkręcam na maksa i odkręcam jedno kliknięcie. Jak sam jadę na lekko to na maksa albo parę kliknięć mniej odkręcam, Jak sam plecaczek to gdzieś w połowie. Przodu nie ruszałem.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
klikanie zawieszeniem to mozolny i długotrwały eksperyment. każdy ma inne upodobania co do charakterystyki i dlatego nie ma takich danych o ile kliknąć jak się schudnie lub przytyje
tel 785 577 955
motocykle@autokras.suzuki.pl
motocykle@autokras.suzuki.pl
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2475
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
W Versysie jadac z plecakiem i bagażem dociągam tył na maksa bo dobija.
Kiedyś nie chcialo mi sie zluzować i pojechałem na tym kartoflu. Na rondzie uślizg tyłu, drift i kupa w gaciach. Wyszedlem z tego cało, ale "ten uczuć", strasznie nieprzyjemny.
Dlatego kolejny motong z zawiasem regulowanym bez użycia narzędzi.
Kiedyś nie chcialo mi sie zluzować i pojechałem na tym kartoflu. Na rondzie uślizg tyłu, drift i kupa w gaciach. Wyszedlem z tego cało, ale "ten uczuć", strasznie nieprzyjemny.
Dlatego kolejny motong z zawiasem regulowanym bez użycia narzędzi.
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Tak po prawdzie do domyślne ustawienie w DL-u ogarnia na miękko ponad 90% preferencji użytkowników.
Reszta to własnie ewentualne utwardzenie tyłu po wyraźnej zmianie obciążenia.
No i jak już ktoś faktycznie coś więcej ogarnia to ewentualnie wyluzowanie dobicia na tyle do jazdy w grubszym terenie.
Reszta to własnie ewentualne utwardzenie tyłu po wyraźnej zmianie obciążenia.
No i jak już ktoś faktycznie coś więcej ogarnia to ewentualnie wyluzowanie dobicia na tyle do jazdy w grubszym terenie.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Też to robię na czuja. A przód ktoś ruszał?
DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Próbowałem kiedyś rozgryźć temat i nie jest on taki prosty dlatego odpuściłem własnoręczną regulacja oprócz pokrętła przy zawiasie tylnym.
Niemniej jednak zawieszenie można ustawić dokladnie pod wagę kierowcy i załadunek.
Kilka porad jak sie do tego zabrać jest również na Ytb:
https://youtu.be/QG1KPuOzvLg
Szukałem też swego czasu jakiegoś profi warsztatu, który świadczy usług regulacji zawiesza pod konkretnego jeźdźca ale bez większego rezultatu.
Firmy tuningujace zawiasy motocyklowe to zupełnie inna bajka.
Pozdr,
Niemniej jednak zawieszenie można ustawić dokladnie pod wagę kierowcy i załadunek.
Kilka porad jak sie do tego zabrać jest również na Ytb:
https://youtu.be/QG1KPuOzvLg
Szukałem też swego czasu jakiegoś profi warsztatu, który świadczy usług regulacji zawiesza pod konkretnego jeźdźca ale bez większego rezultatu.
Firmy tuningujace zawiasy motocyklowe to zupełnie inna bajka.
Pozdr,
------------
DL1000 & Beta 2T 250 RR
DL1000 & Beta 2T 250 RR
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
W starszych DL-ach na przodzie jest tylko napięcie wstępne, więc nie bardzo jest czym poszaleć - ot można od biedy ustawić SAG.
Ale to jest na tyle tłuczkowate zawieszenie, że co by nie robić szału nie będzie.
Jak jest regulacja dobicia/odbicia to już bardziej czuć rezultaty i wtedy już można nieco zaszaleć i tu przede wszystkim ( oprócz SAG ) trzeba ustawiać tak aby przód współgrał z tyłem.
Weryfikuje się to dosyć prosto - stajemy przy moto i obie ręce ustawiamy nieco przed wlewem paliwa, po czym intensywnie dociskamy moto do gleby i puszczamy ( zupełnie jak przy masażu serca ). Obserwujemy przy tym czy obie strony motocykla uginają się i powracają tak samo ( tzn. czy na przykład przód nie ugina się głęboko i szybko podczas gdy tył ledwo co i twardo - to samo na powrocie z ugięcia )
Na początku można poprosić kogoś aby patrzył z boku oddalony o kilka kroków - łatwiej zauważyć różnice, ewentualnie sobie telefon/kamerke ustawić i nagrać jak się ugina, obejrzeć i skorygować nastawy.
Jeśli jedna strona ugina się łatwo a druga trudno należało by albo z jednej strony zwiększyć siłę dobicia i/lub wstępne napięcie albo z drugiej zrobić operację przeciwną ( zmniejszyć dobicie i/lub preload )
Może to się wydawać skomplikowane, ale jak się zrobi raz czy dwa to się szybko załapie o co kaman.
DL-e nowsze mają zdaje się więcej względem starych o regulację dobicia na przodzie, tył zdaje się pozostał tak samo ( czyli preload i dobicie )
Więc w zasadzie patrzymy tylko na ugięcie, bo na odbicie jakby nie mamy czym wpłynąć.
W moto typu V-strom nie robi to tak diametralnej różnicy ze względu na masę i przeznaczenie, w sportach regulacje mają dużo większe znaczenie i odzwierciedlenie w prowadzeniu oraz czuciu motocykla.
Ale to jest na tyle tłuczkowate zawieszenie, że co by nie robić szału nie będzie.
Jak jest regulacja dobicia/odbicia to już bardziej czuć rezultaty i wtedy już można nieco zaszaleć i tu przede wszystkim ( oprócz SAG ) trzeba ustawiać tak aby przód współgrał z tyłem.
Weryfikuje się to dosyć prosto - stajemy przy moto i obie ręce ustawiamy nieco przed wlewem paliwa, po czym intensywnie dociskamy moto do gleby i puszczamy ( zupełnie jak przy masażu serca ). Obserwujemy przy tym czy obie strony motocykla uginają się i powracają tak samo ( tzn. czy na przykład przód nie ugina się głęboko i szybko podczas gdy tył ledwo co i twardo - to samo na powrocie z ugięcia )
Na początku można poprosić kogoś aby patrzył z boku oddalony o kilka kroków - łatwiej zauważyć różnice, ewentualnie sobie telefon/kamerke ustawić i nagrać jak się ugina, obejrzeć i skorygować nastawy.
Jeśli jedna strona ugina się łatwo a druga trudno należało by albo z jednej strony zwiększyć siłę dobicia i/lub wstępne napięcie albo z drugiej zrobić operację przeciwną ( zmniejszyć dobicie i/lub preload )
Może to się wydawać skomplikowane, ale jak się zrobi raz czy dwa to się szybko załapie o co kaman.
DL-e nowsze mają zdaje się więcej względem starych o regulację dobicia na przodzie, tył zdaje się pozostał tak samo ( czyli preload i dobicie )
Więc w zasadzie patrzymy tylko na ugięcie, bo na odbicie jakby nie mamy czym wpłynąć.
W moto typu V-strom nie robi to tak diametralnej różnicy ze względu na masę i przeznaczenie, w sportach regulacje mają dużo większe znaczenie i odzwierciedlenie w prowadzeniu oraz czuciu motocykla.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2020, 22:19 przez Struna, łącznie zmieniany 1 raz.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
@Hawker: Nie wiem skad jestes, ale we wrocku znam goscia co serwisuje i pomaga dokonac regulacji (wstepnej).
A co do regulacji, to wymaga to sporej wprawy. Ja mam o tyle latwiej, ze jadac te sama figure na placu (n+1) raz czuje nawet drobne zmiany (a teraz jest u mnie czym krecic). Jadac po drodze chyba mozna by wyczuc w fabrycznym zawieszeniu co najwyzej skrajne polozenia.
Dobra metoda na wstepne ustawienie zawieszenie jest pomierzenie jego ugiec (SAG) i ustawienie na jakies "standardowe". Pozniej mozna sie bawic w krecenie, ale na raz zmieniamy tylko jeden parametr i testujemy, (ale nie przez 3-4 minuty). Najlepiej na jakims znanym nam dobrze odcinku drogi, zeby bylo porownanie. Fabryczne zakresy regulacji sa tak zrobione, ze nawet skrecajac do oporu z ktoras ze stron, nie powinnismy zrobic sobie krzywdy.
A co do regulacji, to wymaga to sporej wprawy. Ja mam o tyle latwiej, ze jadac te sama figure na placu (n+1) raz czuje nawet drobne zmiany (a teraz jest u mnie czym krecic). Jadac po drodze chyba mozna by wyczuc w fabrycznym zawieszeniu co najwyzej skrajne polozenia.
Dobra metoda na wstepne ustawienie zawieszenie jest pomierzenie jego ugiec (SAG) i ustawienie na jakies "standardowe". Pozniej mozna sie bawic w krecenie, ale na raz zmieniamy tylko jeden parametr i testujemy, (ale nie przez 3-4 minuty). Najlepiej na jakims znanym nam dobrze odcinku drogi, zeby bylo porownanie. Fabryczne zakresy regulacji sa tak zrobione, ze nawet skrecajac do oporu z ktoras ze stron, nie powinnismy zrobic sobie krzywdy.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
@Struna: Widzialem nowego 650XT i na przodzie nie ma ZADNEJ regulacji. Same nakretki na ruchach lag.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Ups, no to pojechali
No ale litry chyba mają dobicie jeszcze z przodu.
No ale litry chyba mają dobicie jeszcze z przodu.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Litry majo, można kręcić
Dl 1000 XT 2018
Dl 1000 XT 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Liter Pany, to liter.
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Ja w swoim litrze z 2007 roku tam żadnych kliknięć nie mam
Kiedyś czytałem o 3 trybach tylnego zawieszenia w instrukcji obsługi
Ale opisanych oznakowań nie znalazłem i dałem sobie luz
Choć temat może powinno się poznać
Do tej pory sam czy wczasowo z plecaczkiem jeździłem bez zmiany ustawień
Kiedyś czytałem o 3 trybach tylnego zawieszenia w instrukcji obsługi
Ale opisanych oznakowań nie znalazłem i dałem sobie luz
Choć temat może powinno się poznać
Do tej pory sam czy wczasowo z plecaczkiem jeździłem bez zmiany ustawień
Komar 3 --> MZ 250 TS --> SUZUKI GSX600F --> SUZUKI DL1000 V-Strom K7
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Jestem z Górnego Śląska - namiary na takiego gościa zawsze ! Może jeszcze komuś się przyda.Pyxis pisze:@Hawker: Nie wiem skad jestes, ale we wrocku znam goscia co serwisuje i pomaga dokonac regulacji (wstepnej).
Swoją drogą nie natrafiłem na poradnik dotyczący DL1000 2014+ może ktoś się podejmie ?
Pozdr,
HwK
------------
DL1000 & Beta 2T 250 RR
DL1000 & Beta 2T 250 RR
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
Nie ma znaczenia jakie moto - kwestia co masz regulowane, a zasady ogólne pozostają takie same.
SAG plus równa praca przód/tył to jest najważniejsze.
SAG plus równa praca przód/tył to jest najważniejsze.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Pyxis
- A+B+C+D
- Posty: 2316
- Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
- Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
- Kontakt:
Re: Regulacja zawieszenia w DL1000
http://victorysuspension.com/Hawker pisze:
Jestem z Górnego Śląska - namiary na takiego gościa zawsze ! Może jeszcze komuś się przyda.
- Ocena: 5.88235%
( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2