V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
maly_pl
AM
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2019, 23:18

V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: maly_pl »

Witam
Od jesieni na spokojnie czytam i rozglądam się za v-stromem 1000.
Niestety nie wszystkie informacje udało mi się znaleźć - najczęściej są to subiektywne dane jeżdżącego lub sucha specyfikacja.
Na jeździe testowej jeździłem na roczniku 2019 - niestety na nowy mnie nie stać.
Stąd moje pytanie o różnice w rocznikach, bo wiem że są - bodajże 2014-2016 i od 2017 w górę.
Czym się one różnią - gołym okiem widać, że na pewno buda jest lekko zmieniona.
Gdzieś też widziałem, że po 2017 inaczej pracuje przedni hamulec - załącza też tylni podobno.....
W roczniku 2019 przy ruszaniu pod górę było wspomaganie - czy w rocznikach 2014-2016 także jest?
Proszę napisać jakie są różnice, te ważne ale i mniej ważne. Taka wiedza się na pewno przyda każdemu, kto chce dołączyć do grona
posiadaczy v-strom. Ewentualnie może jakiś link, gdzie jest takie porównanie. Piszę o modelu zwykłym, nie XT.
LwG



Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: staszek_s »

Z tego, co pamietam, to różnice są niewielkie: starter odpala po kliknięciu, nie trzeba trzymać, podbija obroty przy ruszaniu, zmiany wizualne. To raczej detale.
Nie wiem czy przed 2017 tłumik był tak nisko, co pozwala na symetryczne stelaże kufrów bocznych.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

michał_k
A2
Posty: 183
Rejestracja: 01 maja 2018, 15:45
Lokalizacja: Kłobuck

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: michał_k »

Z tego co wiem układ hamulcowy nie jest zintegrowany i przy hamowaniu klamką uruchamia się tylko przód a tył uruchamia się nogą. Jak chcesz sam zintegrować układ hamujesz po prostu ręką i nogą. Po 2017 jest też chyba wielosiowy układ pomiarowy IMU który wspomaga trakcję ale to było chyba tylko w XT.


DL 650 V-STROM => R1200GS => V-STROM 1000 XT => Tracer 900 GT => T12 Z => T12 ZE => Versys 1000 SE => R1250GS => SCRAMBLER 1200 XE => V-STROM 650 XT

fart1
A2
Posty: 136
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: fart1 »

IMU jest w 1000 po 2017 w każdej wersji. Zintegrowanego hamulca jak w BMW nie ma. W złożeniu IMU steruje hamulcem (ABS) na zakrętach i możne zwiększyć ciśnienie w tylnym hamulcu do stabilizacji motocykla. Największą zmianą jest według mnie IMU fajna sprawa. Na dzień dzisiejszy na stronie suzuki jest to pisane w katalogu.



Awatar użytkownika
Hawker
AM
Posty: 18
Rejestracja: 22 maja 2019, 23:31

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: Hawker »

Cala dodatkowa elektronika ma też jeden minus o którym trzeba wspomnieć.. waży swoje. Dla osób które będą chciały czasem zjechać z asfaltu jest to dość ważna sprawa.

Modele DL1000
- od 2014-2016 228 kg z płynami
- od 2017 do 2019 233 kg z płynami (XT)
- od 2020 w wersji standard 236kg i w wersji XT 247 kg razem z płynami

Dla porównania wersja VStrom 650 AK7 waży 220 kg z płynami.


------------
DL1000 & Beta 2T 250 RR

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: staszek_s »

Fart1 ma rację, w 2017 doszedł tzw cornering ABS. Nie zauważyłem, czy i jak to działa, ale ja jeżdżę zachowawczo w zakrętach. Może się przydać na śliskim.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

maly_pl
AM
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2019, 23:18

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: maly_pl »

Faktycznie IMU to fajna rzecz, szkoda że dopiero w nowszych rocznikach - a tych jest mało i do tego cena idzie w górę.
Może jak wejdzie nowy v-strom to bogatszy zachód będzie co wymieniał.....
A pytanie o wspomaganie ruszania pod górę - da się bez tego jak i innych rzeczy wiadomo jeździć (obecnie mój moto to golas całkowity jeśli chodzi o systemy wspomagania) - jest czy jeszcze nie w rocznikach 2014-2016?
Co do samej wagi i tak jest niska w porównaniu do konkurencji - ja generalnie latam asfalty - czasem jak w Bieszczadach to jakimiś drogami gruntowymi ale "normalnymi". Ale kto wie, v-strom kusi bo na FZ6 to średnio :)



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: Centrino »

Ja generalnie nie łapię co to jest i do czego służy ten cały IMU. Jakby mi ktoś to wytłumaczył łopatologicznie to byłbym wdzięczny.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: staszek_s »

@maly_pl - wspomaganie ruszania pod górę to dopiero w nowym 1050 ad 2020. W moim tysiącu (jak i w 650'ce od 2017 roku) jest wspomaganie ruszania w ogóle, tj lekkie podbijanie gazu przy puszczaniu sprzęgła, przed 2017 tego chyba nie było. Jak dla mnie to zbytek, chociaż przydaje się przy jeździe z półsprzęgłem w korku, nie trzeba gazem operować. Na to nie patrz, to jest pierdoła IMHO.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Online
Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: Smerfciamajda »

W Versysie nie mialem ABS nawet, jak wiele motocykli jeszczew tym kraju. Można jeździć tylko trzeba mieć to w głowie.
W nowym nabytku mam ABS i trakcję i to są systemy może nie niezbędne, ale o dużym znaczeniu. Reszta to dodatki.
Dopiero nowy 1050 daje ABS w zakrętach plus wszystkie ułatwienia związane z jada na drucie jak tempomat np. Ale to jolejna generacja motocykla.

Patrząc na roznice 2014-2018 chyba najważniejszą jest to, że stopniowo usuwali problemy pierwszych roczników i dlatego warto sie rozglądać za najmłodszym nabjaki stać. Choć starsze wcale zle nie są.



fart1
A2
Posty: 136
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: fart1 »

Certino - IMU jest to element pomiarowy określając położenie motocykla w przestrzeni i dzięki niemu suzuki wyposażyło motocykle w układ ABS na zakręty i dobrze działająca TCS. W v-stromach 1000 od 2017r jest IMU 5 osiowe w 1050 jest 6-osiowy (tak jak w nowej Afryce 1100).
Katalog suzuki dla dl 1000 określa to tak
"Motion Track Brake System i Combination Brake SystemSystem ABS firmy Bosch został zmodernizowany do potrzeb systemu "Motion Track Brake" poprzez zainstalowanie 5-osiowej jednostki pomiaru inercji (IMU) oraz połączenie informacji o położeniu pojazdu z informacjami o prędkościach obrotowych kół. Pozwala to na zapewnienie optymalnej stabilność pojazdu nie tylko przy hamowaniu w linii prostej, ale także podczas hamowania w łuk"



maly_pl
AM
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2019, 23:18

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: maly_pl »

Ja też jeżdżę bez ABS i innych ułatwień na stosunkowo szybkim i lekkim moto - 98KM
Ale skoro są takie rzeczy to czemu nie korzystać - są filmiki jak np na śliskim wygląda hamowanie z ABS i bez.
Trzeba powoli iść do przodu z techniką, byle nie na elektryki.....

Smerfciamajda zwrócił uwagę na rzecz, o którą chciałem zapytać - awaryjność poszczególnych roczników i na co zwracać uwagę. Np gdzieś widziałem, że ktoś narzekał na głośny kosz sprzęgłowy, który podobno jest niezmieniony od zawsze. Czy to prawda? Pytanie o to i inne problemy, które wyszły w eksploatacji. Wiadomo, że roczniki początkowe cierpią na tak zwane choroby wieku dziecięcego. Zaś te najświeższe odpowiednio więcej kosztują. Trzeba znaleźć jakiś środek.



Online
Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: Smerfciamajda »

O to chodzi zeby mieć balans pomiędzy ceną, możliwościami i realnymi potrzebami.
Ale zawsze brać to co najlepsze w danej chwili.

Wracając do tematu przydało by się zestwienie typu rok i opis poorawek/modyfikacji.



fart1
A2
Posty: 136
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: fart1 »

Panowie moje doświadczenia z awaryjnością DL1000 z 2017r po przebiegu 63tys. są takie
Awarie
-wymiana silnika krokowego od zaworu zmiennej geometrii wydechu - po 23tys wymiana na gwarancji (upierdliwa sprawa częste zapalanie FI)
-wymiana czujnika położenia biegu -po 42tys wymiana na gwarancji
-wymiana akumulatora -po 57tys
-rozszczelnione uszczelniacze lag przód po - 61tys Koszt naprawy 350zł
-zniszczona osłona napędu przy przedniej zębatce -po 45tys
-rozszczelniona chłodnica silnika po 60tys wymiana na gwarancji
Reszta to sprawy eksploatacyjne opony,klocki,oleje,napędy.
Reasumując uważam, że motocykl nie był mocno awaryjny i nigdy nie zawiódł mnie w trasie. Po 63tys za sprawą forum znalazł nowego właściciela i o ile wiem trafił w dobre ręce. Co do ceny przeglądów w aso suzuki uważam za wysokie nigdy mniej jak 1200pln nie zapłaciłem a w 2019 roku byłem 3 razy więc koszt przeglądów plus eksploatacja- opony, klocki, napędy, paliwo robi się grubo.



Awatar użytkownika
raduch85
A+B
Posty: 686
Rejestracja: 21 mar 2018, 11:17
Lokalizacja: Oleśnica

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: raduch85 »

"wymiana silnika krokowego od zaworu zmiennej geometrii wydechu - po 23tys wymiana na gwarancji (upierdliwa sprawa częste zapalanie FI)"

Czyli nie tylko ja ucierpialem od tego ustrojstwa .

Dl 1000 XT 2018


Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8

maly_pl
AM
Posty: 4
Rejestracja: 07 paź 2019, 23:18

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: maly_pl »

Brzmi groźnie - a ile po gwarancji kosztuje wymiana silnika krokowego od zaworu zmiennej geometrii?
Strach się bać.
Gdzieś widziałem też, że ktoś pisze o problemach z pompą ABS. Ktoś miał problem?



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: Struna »

fart1 pisze: -zniszczona osłona napędu przy przedniej zębatce -po 45tys
Od czego się zniszczyła ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

jg871972
A1
Posty: 84
Rejestracja: 09 lip 2019, 15:17
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: jg871972 »

Ja posiadam DL-1000 z 2016 roku zakupionego jako fabrycznie nowy w polskim salonie. Po przebiegu 23 t.km. żadnych awarii i usterek. Tylko przeglądy i wymiana materiałów eksploatacyjnych. Natomiast mam poważne zastrzeżenia do oryginalnych akcesoriów Suzuki. Po dwóch latach użytkowania szwankować zaczął mechanizm zdejmowania torby mocowanej na baku motocykla oraz zamek kufra centralnego. Mechanizm torby naprawiłem sam, ale sporo przy tym dłubania. Zamek naprawiłem bezpłatnie w autoryzowanym serwisie, ale musiałem specjalnie tam jechać na określoną godzinę. Oryginalne akcesoria są ładne, dobrze spasowane, ale drogie i jak się okazuje awaryjne.



fart1
A2
Posty: 136
Rejestracja: 18 paź 2018, 21:57

Re: V-strom 1000 2014 - 2018 różnice w modelach

Post autor: fart1 »

Miałem od nowości założony scottoiler e-system moje przypuszczenia są takie że olej od olejarki wszedł w reakcję z gumą osłony. Osłona wyglądała jak by się rozpuściła więc została wymienioną na mową (osłona osłania również wyprzęgnik). Nie było widać uszkodzeń mechanicznych od jakiegoś ciała obcego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”