Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Tak właśnie byłem zdecydowany na kolor czarny, dzięki za cenne protipy.
Jeszcze trochę odbiegając od tematu: czy bardzo przeszkadzają kufry boczne przy przeciskaniu się w korkach? Zdaję sobie sprawę, że po mieście byłoby ciężko, chodzi mi raczej, czy na trasie te dodatkowe kilkanaście centymetrów to jest problem?
Czy macie gdzieś może źródła do informacji, ile szerokości ma moto po zamontowaniu kufrów trekker outback i sw trax adv?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Jeszcze trochę odbiegając od tematu: czy bardzo przeszkadzają kufry boczne przy przeciskaniu się w korkach? Zdaję sobie sprawę, że po mieście byłoby ciężko, chodzi mi raczej, czy na trasie te dodatkowe kilkanaście centymetrów to jest problem?
Czy macie gdzieś może źródła do informacji, ile szerokości ma moto po zamontowaniu kufrów trekker outback i sw trax adv?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Nie tak do końca. Wystarczy spojrzeć na system mocowania kufrów bocznych aby stwierdzić, że to nie to samo, a nawet gorzejOld Donkey pisze:jest jeszcze kappa moim zdaniem to samo co givi a nawet lepiej
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Z kuframi bocznymi zawsze jazda jest inna i oczywiście trudniejsza. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że one są, aby o coś nie zahaczyć. Po montażu, warto pomierzyć sobie odległości z obu stron i porównać je do szerokości kierownicy aby w trakcie jazdy patrząc na odległości kierownicy od przeszkody, wiedzieć czy kufry przejdą. Z czasem się do tego przywyka na tyle, że jazda czy to w trasie czy po mieście nie jest żadnym większym problemem. Ale uważać trzeba zawsze, co by nie było takiej sytuacji jak na filmiku poniżejslash pisze:czy bardzo przeszkadzają kufry boczne przy przeciskaniu się w korkach?
[youtube][/youtube]
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
a co dolega systemowi mocowania Kappy ? albo jaka jest przewaga Givi ?KSD pisze:Wystarczy spojrzeć na system mocowania kufrów bocznych aby stwierdzić, że to nie to samo, a nawet gorzej
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Jak Ci powiem, to dasz "lajka" pod postem?Old Donkey pisze:a co dolega systemowi mocowania Kappy ? albo jaka jest przewaga Givi ?
- Ocena: 5.88235%
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
montaż Kappa na stelażu, od ok. 1:45
a tu montaż outbacka od 1:40
a lajka już Ci daję
a tu montaż outbacka od 1:40
a lajka już Ci daję
- Ocena: 5.88235%
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Old Donkey, dokładnie tak jak napisałeś Znalazłeś też idealne filmy instruktażowe (z tej okazji też masz ode mnie lajka)
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
tośmy se polajkowali
a tu fajne zestawienie miękkiego bagażu 2020 jakby ktoś nie chciał alu, są polskie firmy :
https://adventure-motorcycling.com/adve ... 20-review/
a tu fajne zestawienie miękkiego bagażu 2020 jakby ktoś nie chciał alu, są polskie firmy :
https://adventure-motorcycling.com/adve ... 20-review/
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2507
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Wygrzebane z czeluści forum.
Może choć dać pogląd na zakres.
https://www.dl650.org/comparo-valises.html
Może choć dać pogląd na zakres.
https://www.dl650.org/comparo-valises.html
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Sorry za OT ale zaintrygowaliscie mnie z tymi sakwami z rodzimego kraju. I teraz, które lepsze od braci czy mamut montowane na stelaż ??hmm? Mowa o 30l. Ktoś ma?? Poleca ??
Dl 1000 XT 2018
Dl 1000 XT 2018
Yamaha Diversion 600--> Yamaha FZS600 --> V-Strom 1000XT AL8
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Mam boczne SW-Motechy i powiem że są dość pancerne. Przy paciaku nie były żadnego na nich śladu. Centralka SW-Motech też dawała radę ale zmieniłem na Givi Trekker Outback 58 i powiem że ten kufer jest absolutnie rewelacyjny. Mega pojemny, wytrzymały, zero problemów ze szczelnością (w sw motechach też nie miałem z tym problemu - centralka po dwóch latach raz puściła gdzieś kawałek wody, posmarowałem uszczelki jakąś pasta i później było ok.)
Co do szerokości z bocznymi kuframi - Na 650 był to dla mnie sproy problem. Przez szeroki stelaż boczne kufry nie pozwalały na komfortowe wyprzedzanie w korku. Na trasie nie było problemów. W 1000 stelaż jest mega wąski i boczne kufry wystają jedynie około 3-4 cm poza obrys kierownicy (mierzyłem kiedyś szerokość całego zestawu w 650 i 1000 i różnica wynosiła około 20 cm (!!!) na korzyść 1000.) więc w takiej konfiguracji nie ma problemu z jazdą w korku z bocznymi. Minusem jest to że po założeniu szerokiego centralnego outbacka (i wąskiego stelaża do bocznych) żeby otworzyć boczne trzeba zdjąć centralny.. no ale z drugiej strony nie jest to aż tak wielki problem bo zdejmowanie centralki to 2 sekundy.
100 z bocznymi motecha i centralką outback prezentuje się tak:
Co do szerokości z bocznymi kuframi - Na 650 był to dla mnie sproy problem. Przez szeroki stelaż boczne kufry nie pozwalały na komfortowe wyprzedzanie w korku. Na trasie nie było problemów. W 1000 stelaż jest mega wąski i boczne kufry wystają jedynie około 3-4 cm poza obrys kierownicy (mierzyłem kiedyś szerokość całego zestawu w 650 i 1000 i różnica wynosiła około 20 cm (!!!) na korzyść 1000.) więc w takiej konfiguracji nie ma problemu z jazdą w korku z bocznymi. Minusem jest to że po założeniu szerokiego centralnego outbacka (i wąskiego stelaża do bocznych) żeby otworzyć boczne trzeba zdjąć centralny.. no ale z drugiej strony nie jest to aż tak wielki problem bo zdejmowanie centralki to 2 sekundy.
100 z bocznymi motecha i centralką outback prezentuje się tak:
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Ale spoko pakiet! A z którego roku miałeś dl? Bo ja mam z 2019, który wizualnie dość podobnie wygląda do litra. Może wtedy nie miałbym aż tak dużego rozstawu? Masz może gdzieś model tych stelaży? Sprawdziłbym, czy do 650 są takie same.QraC pisze:Mam boczne SW-Motechy i powiem że są dość pancerne. Przy paciaku nie były żadnego na nich śladu. Centralka SW-Motech też dawała radę ale zmieniłem na Givi Trekker Outback 58 i powiem że ten kufer jest absolutnie rewelacyjny. Mega pojemny, wytrzymały, zero problemów ze szczelnością (w sw motechach też nie miałem z tym problemu - centralka po dwóch latach raz puściła gdzieś kawałek wody, posmarowałem uszczelki jakąś pasta i później było ok.)
Co do szerokości z bocznymi kuframi - Na 650 był to dla mnie sproy problem. Przez szeroki stelaż boczne kufry nie pozwalały na komfortowe wyprzedzanie w korku. Na trasie nie było problemów. W 1000 stelaż jest mega wąski i boczne kufry wystają jedynie około 3-4 cm poza obrys kierownicy (mierzyłem kiedyś szerokość całego zestawu w 650 i 1000 i różnica wynosiła około 20 cm (!!!) na korzyść 1000.) więc w takiej konfiguracji nie ma problemu z jazdą w korku z bocznymi. Minusem jest to że po założeniu szerokiego centralnego outbacka (i wąskiego stelaża do bocznych) żeby otworzyć boczne trzeba zdjąć centralny.. no ale z drugiej strony nie jest to aż tak wielki problem bo zdejmowanie centralki to 2 sekundy.
100 z bocznymi motecha i centralką outback prezentuje się tak:
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 07 mar 2020, 18:39 przez slash, łącznie zmieniany 1 raz.
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2507
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
@QraC, możesz pomoc?
1. Jaka pojemność tych kufrów?
2. Jaki masz stelaz? Fotka?
3. Jaka szerokość calego moto z kuframi?
W moim są stelaże SW-MOTECH Quicklock ale chve na nich powiesić Givi TRK46 i nie wiem jak z szerokością.
Nadal nie mam motocykla w garażu wiec nie jestem w stanie sam pomierzyć stelaża.
1. Jaka pojemność tych kufrów?
2. Jaki masz stelaz? Fotka?
3. Jaka szerokość calego moto z kuframi?
W moim są stelaże SW-MOTECH Quicklock ale chve na nich powiesić Givi TRK46 i nie wiem jak z szerokością.
Nadal nie mam motocykla w garażu wiec nie jestem w stanie sam pomierzyć stelaża.
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Ja akurat mam centralkę Kappy 58 litrów i boczne po 37 litrów, nie ma problemu z otwieraniem bocznych bez zdejmowania centralki, wszystko jest fajnie spasowane. Co do systemu mocowania to na dłuższych wyjazdach nie odpinam bocznych wcale tylko wyjmuję torby ze środka, więc to mocowanie nie ma takiego znaczenia. Torby są o wiele wygodniejsze niż targanie pełnych kufrów do pokoju.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
+1staszek_s pisze:Torby są o wiele wygodniejsze niż targanie pełnych kufrów do pokoju.
też używam toreb, wyjmuję z kufrów i do namiotu
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2507
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Miałem torby do V37 i to bajka, do TRK tez mam na liscie zakupów.
Wygoda to jedno a drugie to dodatkowa ochrona przed zalaniem w razie W.
Te torby są fajne nie tylko na moto, na każdy wyjazd czy nawet na basen bez problemu.
Expedition case chyba mają rant od góry, może być problem z wepchnieciem takiej napakowanej torby.
Wygoda to jedno a drugie to dodatkowa ochrona przed zalaniem w razie W.
Te torby są fajne nie tylko na moto, na każdy wyjazd czy nawet na basen bez problemu.
Expedition case chyba mają rant od góry, może być problem z wepchnieciem takiej napakowanej torby.
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Jasne, jutro zrobię foty i pomierzę co i jak dokładnie.Smerfciamajda pisze:@QraC, możesz pomoc?
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2507
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
@QraC, orientujesz się może, czy masz stelaże takie jak te ze zdjęcia?
Teraz mój priorytet nr. 1 to jak najmniesza szerokość. Z takim stelażem wygląda, że powinno być całkiem nieźle (są dla traxa adv)
@KSD a możesz napisać ile w szerokości mają Twoje trekkery?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Teraz mój priorytet nr. 1 to jak najmniesza szerokość. Z takim stelażem wygląda, że powinno być całkiem nieźle (są dla traxa adv)
@KSD a możesz napisać ile w szerokości mają Twoje trekkery?
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Expedition cases czy givi dolomiti/outback
Slash, tak jak wspomniałem, w chwili obecnej jestem chwilowo bez motocykla (stary sprzedany, a nowy jeszcze nie odebrany), tak więc nie mam jak niestety dokonać tych pomiarów.