UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Czyli o wszystkim co związane jest z elektryką
Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: motif »

W końcu się zebrałem i zdjąłem zegary żeby lampy wyregulować i podpiąć zasilanie halogenów.
Tego kto wymyślił takie coś że dla wymiany żarówki czy jej ustawienia trzeba ściągać 3 owiewki,
odkręcać 8 śrub i odpinać 6 pinów a następnie dłubać się z plastikami żeby nic nie złamać i zeszły z zaczepów to bym
go powiesił za jaja na drzewo :evil: Gdybym wiedział o tym to pewnie bym tego moto nie kupił.
Owszem, nie jest to strasznie skomplikowane ale jakże upierdliwe...szczególnie w trasie gdzieś po ciemku w krzakach.

Długie światła rzeczywiście miałem ustawione o wiele za wysoko a i drogowe też trochę. Gorzej że to moto jest strasznie wrażliwe
na zmianę rozłożenia masy, jak mi pasażer usiądzie to wszystkie lampy biją znacznie bardziej do góry...
Nie miałem tak w żadnym z motocykli do tej pory, a było i trochę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przy okazji dla informacji, pod zegarami nie ma extra gniazdka z zasilaniem, dorobiłem takowe do przewodów zapalniczki.
I teraz pytanie ile ma wat gniazdo zapalniczki bo mi po chwili halogeny bezpiecznik wywaliły :mrgreen: Halogeny ledowe wiec nie powinny
sporo ciągnąć, ale muszę sprawdzić. Pytanie czy można tam większy bezpiecznik wsadzić...



GregoryP
A1
Posty: 68
Rejestracja: 23 kwie 2017, 21:38
Lokalizacja: Gdansk

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: GregoryP »

Czy światła długie i drogowe to przypadkiem nie to samo?



Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 586
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: Colto »

Zgadza się, to samo.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: motif »

Byłem teraz i testowałem, lampa po regulacji całkiem dobrze świeci w sumie. 8-)



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: motif »

Myślałem że tylko Suzuki ma taki idiotyczny design, ale honda Africa Twin nowa już przegieła pałę...
Żeby wymienić bezpiecznik od zapalniczki trzeba ściągnąć całe owiewki przodu i tyle rzeczy wypiąć/odkręcić...

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3366
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: staszek_s »

Pal licho śrubki i kołki ale zapadki mnie wkurzają na maksa.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5352
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: Struna »

Jakie zapadki ?


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3366
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: staszek_s »

zegary w moim tysiącu są mocowane na dwa wkręty, cztery kołki i dodatkowo plastikowe zaczepy, które ciężko zwolnić. mocuję się z nimi zawsze i trochę mięsa leci zanim popuszczą...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: motif »

i pytanie też ile te zapadki, zaczepy wytrzymają takich demontaży bo wiem że w Afryce np się łamią łatwo dość.



Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1485
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: bojaco »

A macie propozycje łatwiejszych w obsłudze motocykli? Chętnie skorzystam.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5352
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: Struna »

WSK? :)


DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3498
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: Lord »

@motif dojdziesz. z czasem do wprawy, mi już zajmuje wymiana żarówki od 10 do 15 min max ;)


DL650A L8

Robert_L
A2
Posty: 274
Rejestracja: 21 gru 2019, 19:21
Lokalizacja: Bobowa

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: Robert_L »

też ostatnio zabierałem się za demontaż czaszy bo mi gdzieś tam wcięło nakrętkę w gumie do przykręcania szyby. Ostatecznie dałem sobie spokój, żeby coś nie pourywać przy okazji :ugeek: . Jak masz jeszcze możliwość zrób DIY jak się za to zabrać. Ja jeszcze nie miałem okazji pojeździć po ciemku wiec nie wiem co to takiego " problem z lampami" :D Zachowuje jeszcze spokój :lol: Mozę producent nie przewidział jazdy po ciemku :D :D :D Patrzył ktoś w instrukcję :mrgreen: , czy tylko leje wache i ogień


DL 650 xt 2016r.

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3498
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: Lord »

motif pisze:i pytanie też ile te zapadki, zaczepy wytrzymają takich demontaży bo wiem że w Afryce np się łamią łatwo dość.
Moim zdaniem nie mają prawa nie wytrzymać nawet 100 jeżeli je prawidłowo zdejmujesz tam praktycznie nic się nie dzieje. Widać może delikatne obierki po jakiś 20 demontażach bale nie widzę na razie zagrożenia


DL650A L8

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1747
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: PiotrEm »

Mi dziś wymiana żarówki światła mijania zajęła 17 minut bez zbędnego rozkminiania co i jak, bo ze 2 tyg. temu poleciała żarówka fabryczna i wstawiałem jakąś z odzysku z samochodu. Niezbędne narzędzia to imbus 4 mm, śrubokręt krzyżakowy i latarka czołówka, bo taką wymianę przecież wykonuje się wtedy, gdy zauważymy, że nie świeci, czyli po ciemku :-)
Ocena: 5.88235%


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

merc
A
Posty: 418
Rejestracja: 05 paź 2016, 21:24

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: merc »

szuwarek pisze:
12 mar 2020, 20:12
A macie propozycje łatwiejszych w obsłudze motocykli? Chętnie skorzystam.
W moim 650 z 2016 nic nie trzeba rozkręcać podczas wymiany żarówki h4 jak i regulacji świateł. Wszystko jest w zasięgu ręki.


DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1527
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: MrWaski »

Zabrałem się wreszcie za przećwiczenie wymiany żarówki światła mijania (bez drogowej da się przeżyć). Uwinąłem się z instrukcją w kwadrans. 6 śrub i 6 zatrzasków (musiałem odkryć jak je się ściąga i zakłada).
W sumie bułka z masłem. Nic na siłę i wszystko schodzi bez kłopotu. Jakbym nie przećwiczył, to bez instrukcji, po ciemku w trasie i w deszczu chyba bym po assistance zadzwonił... ;) Nawiasem mówiąc, mam wątpliwości czy by sobie poradzili bez pourywania zaczepów.


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
f_ranek
A+B+C
Posty: 1465
Rejestracja: 10 cze 2021, 23:39
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: f_ranek »

Mnie też to czeka, tylko do garażu zebrać się nie mogę.
@MrWaski, ile Ci wytrzymała żarówka - chwaliłeś się motkiem pod koniec czerwca, więc tylko miesiąc? :?:
Moja oryginalna padła po 12kkm, ale ile godzin jazdy to było to nie wiem.


Bogusław • Honda Varadero XL125V 2003 -> DL650XT 2021

Zapytałem jak mam lecieć, hej powiedziały wyżej, hej powiedziały śmielej

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1747
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: PiotrEm »

Jak patrzę na statystyki tomtoma (śr. 50 km/h na dystansie 16 tys. km) i w excela (nowa żarówka po 19,2 tys. km), wychodzi prawie 400 h świecenia fabrycznej. Nową kupiłem Philips MotoVision +30%, ile wytrzyma - się okaże.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1527
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: demontaż zegarów i dostęp do lampy - dl650 xt

Post autor: MrWaski »

f_ranek, póki co, wytrzymała miesiąc... ale jeszcze żyje. To był tylko trening wymiany. :mrgreen:


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat elektryczny”