Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Wszystko o bagażu i wszelkich udogodnieniach dla turystyki.
Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: motif »

slash pisze:Ej, mi się podoba ten set! Zwiastuje jakiegoś dobrego tripa! ;)
starbucks? ;)



mast
A1
Posty: 66
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:23

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: mast »

Smerfciamajda pisze:Jest różnica między bujaniem sie z kumplami po bulwarze z powortem do domu czy hotelu, a wyprawą dwutygodniową pod namioty w odludne miejsca.

Można tak jeździć. Kwestia wyboru i potrzeb.
Samotnie 2x33 i top jakies 45 to kest bardzo dużo.
W dwoe osoby jeszcze zajkims namiotem i prowiantem to trzeba duze kufry.
Nie trzeba. Kwestia podejścia.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Smerfciamajda »

A na całym tym secie z GS najbardziej zastanawia mnie ten cewnik przypięty do topcase :)

Sroga wyprawa...



Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Old Donkey »

Smerfciamajda pisze:A na całym tym secie z GS najbardziej zastanawia mnie ten cewnik przypięty do topcase :)
Smerf - specjalnie dla Ciebie, Pavlin o cewnikach :)



Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Smerfciamajda »

Obejrzałem kawałek i zgadzam się jak najbardziej.
Moto to nie samochód i tu nie ma kubevzka pod ręką a często nie chce sie stanąć na picie bo fajnie sie jedzie. A to ważne jak cholera.

Wracajac do kufrów, musze poszukać szerokości takich cudaków jak GL czy innych wielkogabarytowych w porównaniu do DLa z 2x46.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Struna »

GS to zawsze szeroki z racji na wystające cyce


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: motif »

tu coś o prawdziwych cewnikach na motur...




Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Struna »

autralijczyiki to mają niezłe poczucie humoru :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Lord »

To ja wam sprzedam patent na camelbacka, a dokładniej co zrobić żeby woda w rurce sie na słońcu nie nagrzewała, bo to strasznie wkurza. Osobiście owinąłem tę część rurki która jest na zewnątrz folia termiczną i zawiniłem taśmą szarą :). Wygląda mało estetycznie ale spełnia swoje zadanie. Co prawda na moto jeszcze nigdy nie używałem ale na rowerze sprawdzało się znakomicie.
received_639064543324329.jpeg


DL650A L8

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Struna »

Można by użyć takiej pianki izolacyjnej do rur co, to sprzedają pod różne średnice
Coś takiego

https://allegro.pl/oferta/otulina-izola ... 7398042149


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Suszny
A
Posty: 345
Rejestracja: 13 paź 2016, 15:44

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Suszny »

W dłuższe trasy jeżdżę tylko z plecakiem i są to wyjazdy na kilka tysięcy kilometrów i więcej niż 10 dni ( zdarzylo się ponad 3 tyg) z namiotem i całym kempingowym zestawem.
To nie jest tak że jak solo to małe jak we dwoje to duże kufry, lub jak samemu to 650, a jak we dwoje to tylko 1000.
Moja żona potrafi się spakować na wyjazd jak normalny człowiek. A z racji tego, że jest mniejsza odemnie jej ciuchy zajmują mniej miejsca niż moje. Zwrócę również uwagę, że namiot zawsze jedzie w kufrze bocznym (trzy osobowy z Decathlonu)
Mam symetryczny stelaż, kufry aluminiowe o szerokości 20cm i oryginalny centralny kufer Suzuki.
Zestaw kufrów ma szerokość poniżej metra. Teoria, że jak przejdzie kierownica to i reszta nie sprawdza się zawsze. Kierownica jest wysoko, często powyżej przeszkody, a wtedy szerokość kufrów ma znaczenie.
Zasada jest taka - "im więcej miejsca masz w kufrach, tym więcej niepotrzebnych rzeczy weźmiesz na wyjazd".
Z każdą trasą będziesz nabierał doświadczenia i będziesz pakował coraz mniej rzeczy.
Z moim zestawem kufrów zwykle nie stoję w korkach. Ale to też zależy od sytuacji, czasem przecież bywa tak, że bez kufrów też się nie przecisne.
Uwierz mi, że duże kufry to nie zaleta.
DSC06893.JPG


V-strom 650 K5

Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: staszek_s »

Fajne zdjęcie, wyglada jakbyście lewitowali


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: motif »

Lord pisze:To ja wam sprzedam patent na camelbacka, a dokładniej co zrobić żeby woda w rurce sie na słońcu nie nagrzewała, bo to strasznie wkurza. Osobiście owinąłem tę część rurki która jest na zewnątrz folia termiczną i zawiniłem taśmą szarą :). Wygląda mało estetycznie ale spełnia swoje zadanie. Co prawda na moto jeszcze nigdy nie używałem ale na rowerze sprawdzało się znakomicie.
received_639064543324329.jpeg

dobry pomysł, ja mam 3l hydro pack firmy Kriega i już pomyśleli o tym nagrzewaniu, najlepszy zawór i ustnik jaki miałem.
Rurka w ochronnej piance.

Obrazek
Ocena: 5.88235%



slash
A2
Posty: 276
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:14

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: slash »

Suszny pisze:W dłuższe trasy jeżdżę tylko z plecakiem i są to wyjazdy na kilka tysięcy kilometrów i więcej niż 10 dni ( zdarzylo się ponad 3 tyg) z namiotem i całym kempingowym zestawem.
To nie jest tak że jak solo to małe jak we dwoje to duże kufry, lub jak samemu to 650, a jak we dwoje to tylko 1000.
Moja żona potrafi się spakować na wyjazd jak normalny człowiek. A z racji tego, że jest mniejsza odemnie jej ciuchy zajmują mniej miejsca niż moje. Zwrócę również uwagę, że namiot zawsze jedzie w kufrze bocznym (trzy osobowy z Decathlonu)
Mam symetryczny stelaż, kufry aluminiowe o szerokości 20cm i oryginalny centralny kufer Suzuki.
Zestaw kufrów ma szerokość poniżej metra. Teoria, że jak przejdzie kierownica to i reszta nie sprawdza się zawsze. Kierownica jest wysoko, często powyżej przeszkody, a wtedy szerokość kufrów ma znaczenie.
Zasada jest taka - "im więcej miejsca masz w kufrach, tym więcej niepotrzebnych rzeczy weźmiesz na wyjazd".
Z każdą trasą będziesz nabierał doświadczenia i będziesz pakował coraz mniej rzeczy.
Z moim zestawem kufrów zwykle nie stoję w korkach. Ale to też zależy od sytuacji, czasem przecież bywa tak, że bez kufrów też się nie przecisne.
Uwierz mi, że duże kufry to nie zaleta.
DSC06893.JPG
Ale fajna fota! Skąd zdjęcie jeśli wolno zapytać? ;) A jaką masz pojemność kufrów? Jaki to model?

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
skibol83
A+B+C
Posty: 1062
Rejestracja: 04 gru 2019, 18:59
Lokalizacja: Kolbuszowa k. Rzeszowa

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: skibol83 »

Wydaje mi sie że, takie jest moje zdanie iż ponieważ aczkolwiek :) aż tak niema co płakać nad szerokoscią, nie sadzę zeby ktoś sie pchał z predkościa 150km/h pomiedzy stojące w korku auta gdzie kazdy centymetr sie bedzie liczyl ;) a auta mozna ominac raz z jednej raz z drugiej strony, przeciez to nie zawody w przeciskaniu sie 8-) jak zajedzie potrzeba to można sie nawet zatrzymac na te 2-3 min, zachaczysz kogoś i potem będzie płacz "....po coś się pan pchal...", wydaje mi sie że jazda turystyczna motocyklem nie polega na staniu w korkach ;) a raczej ich omijaniu hehehe a zatrzymanie sie na te kilka minut czy ominiecie auta z drugiej strony nie spowoduje że świat sie zawali i gdzieś sie spóźnimy.
Jak tu któryś kolega wspomnial bardziej chodzi o technike jazdy i umiejetnosci niz o szerokosc. :P


DL650 AL2 ----> DL1000

Lepiej mieć brzuch od piwa niż garba od roboty

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Smerfciamajda »

Słusznie, nikt nie bedzie sie pchał na codzienna jazdę po miescie z wielkimi kuframi a turystycznie po mieście to też przeważnie tylko rzadkie przejazdy.
Natomiast w trasie, taki korek na autostradzie to zawsze bokiem albo środkiem jest tyle miejsca, że każde moto przejedzie.
Korek na trasie dwukierunkowej - problem może być gdy stoją oba kierunki zatkane, ale to sie rzadko zdarza. Normalnie przeciwny kierunek jest wolny i można lewym pasem jechać jak wolne.
Miałem taką sytuację zeszłego roku na dojeździe do Kazimierza. 5km korka, puszki stały po 3h, motocyklem jazda lewym pasem w wolnej chwili żeby ominąć stojące puszki. Tak samo Wisła latem. Czekasz-mijasz-czekasz.
Z perspektywy czasu jak pomyślę to z dużymi kuframi tak samo bym przejechał, no może 5 min później.



Awatar użytkownika
Trevor
A+B
Posty: 566
Rejestracja: 05 paź 2016, 20:13
Lokalizacja: PK

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Trevor »

Ja mam stare Touratechy,symetryczne i z tego co pamiętam to razem mam ponad 120 cm szerokości z tyłu. Kiedyś było gorzej żeby się przecisnąć ale z biegiem czasu jest coraz łatwiej.Raz , że puszki się teraz częściej rozstępują na boki a dwa , że świadomość wśród kierowców rośnie bo wielu z nich też zaczeła jeździć moturami.


W życiu musi być i dobrze i źle, bo kiedy jest tylko dobrze to niedobrze.

DL 650 2006

Suszny
A
Posty: 345
Rejestracja: 13 paź 2016, 15:44

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: Suszny »

slash pisze:Ale fajna fota! Skąd zdjęcie jeśli wolno zapytać? ;) A jaką masz pojemność kufrów? Jaki to model?
Zdjęcie zrobione w Alpach. Kufry boczne mają pojemność 45 albo 42 litrów, nie pamiętam dokładnie. Jest to model Suszny speszyl edyszyn :mrgreen: Zrobiłem je sobie sam, razem ze stelażem ;)


V-strom 650 K5

Awatar użytkownika
zimny
A2
Posty: 193
Rejestracja: 18 lip 2018, 22:15
Lokalizacja: Garwolin

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: zimny »

Suszny - widać że masz pomyślany zestaw, kufry ponad 40L a tylko 20cm szerokości na kufer. Rewelacja 8-) Fota super!

To i ja coś dorzucę. Kiedyś bardzo skupiałem się na szerokości moto z kuframi - w Afryce specjalnie zwężałem stelaże. Miałem pierwotnie jakieś rozwiązanie które z kuframi alu dawało 115cm i przy wysokości moto (ja kurdupel jestem) sprawiało trudności, Afra prowadziła się jak łajba z pijanym bosmanem. W korkach nie jeździłem i generalnie nie lubię się przeciskać między autami, tym bardziej nie wyobrażam sobie tego z kuframi. Później miałem jeszcze alu kufry w Transalpach, ale już miał 100 szerokości i to było spoko. Alu kufry miały po 22cm szerokości na kufer.

Następnie, jak kupiłem DLa to miałem tam stelaż Monokey, na szybko była potrzeba więc kupiłem Givi e360 (rewelacyjny model tak na marginesie) boczne. Szerokość wyszła jakieś 112cm bo kufry mają po 28cm niestety ale w tym motocyklu mi to zupełnie nie przeszkadzało, niski motocykl, nisko kufry - ogólnie nie tracił na prowadzeniu przez załadunek zbytnio. Ale ja z kuframi i plecakiem ostrożnie i zachowawczo jeżdżę. Poza tym jak przedmówcy pisali - jak się jedzie gdzieś autostradą to na ogół zawsze jest sporo miejsca na ominięcie korka. Jedyne czego mi w plastikach brak, to możliwości troczenia np. namiotu na górę kufra bocznego.

Ja preferuję dolot do miejsca bazowego, zrzut kufrów i gratów a następnie zwiedzanie w promieniu 250km już bez kufrów. Także to raczej turystyka kwaterowa, ze zmianą bazy co 3-4 dni. Obecnie jeżdżę solo, to centralny Maxia + rolka rowerowa Crosso na miejscu pasażera wystarcza mi na każdy wyjazd. Bez pasażerki nigdy nie widziałem potrzeby bocznych kufrów zabierać.

Jeśli pchasz się w miasta, w korki i chcesz się przeciskać to każdy cm ponad szerokość kierownicy jest ważny... W trasie to już mniejsza różnica. Co istotne, ja w te boczne Givi zawsze najcięższe rzeczy pakowałem na ich dno, tak aby masa była możliwie blisko stelaża. To może nie jest wielka różnica ale tak z przyzwyczajenia.

Pozdrawiam
zimny


Moje V-Stromy: K5 650 -> AL2 650 -> K4 1000 -> K5 650 -> DL1000 AL8 :)

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Szerokość kufrów bocznych a uszczerbek na mobilności.

Post autor: motif »

wielkie i szerokie kufry boczne maja swoje też plusy - jak wpadniesz do jeziora czy rzeki to nie pójdziesz na dno od razu...
Ocena: 11.76471%



ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyka, Bagaż”