DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Heja
od niedawna jestem właścicielem tysiąca '06. Pierwsze wrażenia po przesiadce z dużo mniejszej Yamahy XJ 600 to:
- znacznie wygodniejsza pozycja za kierownicą i wyprostowana sylwetka. Na razie przejechałem jednorazowo najwięcej około 100 km ale wierzę, że parę godzin na tej kanapie nie stanowi dużego problemu
- fajna dynamika jazdy, w spadku po poprzednim właścicielu pozostało urządzenie TRE. Muszę się jeszcze przyzwyczaić do właściwego zakresu obrotów. czy w waszej opinii 2-3 k. to za nisko?
- komfort jazdy z pasażerką - szczególnie nie czuć że ona tam jest , a inaczej niż w życiu, na motocyklu lepiej żeby nie było czuć.. że ona tam jest..
- słaba ochrona przed wiatrem i problemy z utrzymaniem prędkości ponad 110 km/h przy wzroście 192 cm na oryginalnej szybie. Moto jest aktualnie w warsztacie gdzie otrzyma givi airflow, jestem ciekaw efektu. To chyba najgorsza niespodzianka na tym sprzęcie - nie spodziewałem się w turystyku takich problemów na fabrycznej szybie
- spore spalanie na poziomie około 7l/100 przy mało dynamicznej jeździe
- wracając do przesiadki z poprzedniego motocykla- człowiek strasznie szybko przyzwyczaja się do lepszego. Po kilkuset kilometrach kiedy usiadłem na poczciwej yamaszce czułem się jakbym siedział na starym kocie ;] ciężko byłoby nawet precyzyjnie opisać dlaczego, generalnie chodziłoby tutaj o przeskok technologiczny i oczywiście rozmiar obu motocykli
Generalnie to ta cała epidemia jest mi strasznie nie na rękę... jutro ma być 17 stopni!
Inna sprawa że wczoraj poszła w eter informacja że są nowe obostrzenia i wychodzenie z domu tylko w najpilniejszych potrzebach, a cały dzisiejszy dzień w serwisach informacyjnych tłumaczyli że w zasadzie to nikt tego nie będzie sprawdzał, a pilną potrzebą jest również spacer i przebieżka : O
od niedawna jestem właścicielem tysiąca '06. Pierwsze wrażenia po przesiadce z dużo mniejszej Yamahy XJ 600 to:
- znacznie wygodniejsza pozycja za kierownicą i wyprostowana sylwetka. Na razie przejechałem jednorazowo najwięcej około 100 km ale wierzę, że parę godzin na tej kanapie nie stanowi dużego problemu
- fajna dynamika jazdy, w spadku po poprzednim właścicielu pozostało urządzenie TRE. Muszę się jeszcze przyzwyczaić do właściwego zakresu obrotów. czy w waszej opinii 2-3 k. to za nisko?
- komfort jazdy z pasażerką - szczególnie nie czuć że ona tam jest , a inaczej niż w życiu, na motocyklu lepiej żeby nie było czuć.. że ona tam jest..
- słaba ochrona przed wiatrem i problemy z utrzymaniem prędkości ponad 110 km/h przy wzroście 192 cm na oryginalnej szybie. Moto jest aktualnie w warsztacie gdzie otrzyma givi airflow, jestem ciekaw efektu. To chyba najgorsza niespodzianka na tym sprzęcie - nie spodziewałem się w turystyku takich problemów na fabrycznej szybie
- spore spalanie na poziomie około 7l/100 przy mało dynamicznej jeździe
- wracając do przesiadki z poprzedniego motocykla- człowiek strasznie szybko przyzwyczaja się do lepszego. Po kilkuset kilometrach kiedy usiadłem na poczciwej yamaszce czułem się jakbym siedział na starym kocie ;] ciężko byłoby nawet precyzyjnie opisać dlaczego, generalnie chodziłoby tutaj o przeskok technologiczny i oczywiście rozmiar obu motocykli
Generalnie to ta cała epidemia jest mi strasznie nie na rękę... jutro ma być 17 stopni!
Inna sprawa że wczoraj poszła w eter informacja że są nowe obostrzenia i wychodzenie z domu tylko w najpilniejszych potrzebach, a cały dzisiejszy dzień w serwisach informacyjnych tłumaczyli że w zasadzie to nikt tego nie będzie sprawdzał, a pilną potrzebą jest również spacer i przebieżka : O
- Ocena: 5.88235%
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Za nisko na litra, od 3 wzwyż raczej.quin pisze:Heja
Muszę się jeszcze przyzwyczaić do właściwego zakresu obrotów. czy w waszej opinii 2-3 k. to za nisko?
To chyba coś nie teges z tym moto, szczególnie że dochodziquin pisze:problemy z utrzymaniem prędkości ponad 110 km/h przy wzroście 192 cm na oryginalnej szybie
quin pisze:spore spalanie na poziomie około 7l/100 przy mało dynamicznej jeździe
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Przez problemy z utrzymaniem prędkości miałem na myśli problemy z wiatrem i komfort jazdy, moto przyspiesza i utrzymuje prędkość normalnie.
Moto w trakcie serwisu i doposażenia, zobaczymy czy z nowa szyba problemy znikną.
Z tego co wyczytałem na forum sporo ludzi (zwłaszcza wyzszych) miało problemy z wiatrem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moto w trakcie serwisu i doposażenia, zobaczymy czy z nowa szyba problemy znikną.
Z tego co wyczytałem na forum sporo ludzi (zwłaszcza wyzszych) miało problemy z wiatrem.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Ja również jeżdżę tysiącem z 2003 roku i u mnie spalanie jest około 5,5 do 6 litrów przy obrotach 4,5 tysiącach robotów . Tysiące lubią wysokie obroty dobrze się czują. Co do wiatru to jest OK ale przy moim wzroście 170 czn. Również jestem zły ntę epidemnie .
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Norma, mam 2m i też muszę szybę wymienić na dużo wyższą, jeśli się da, bo majta mi łepetyną niemiłożebnie powyżej stówy.
Obroty to poniżej 4 to bym nie schodził, bo się robi nerwowo. Spalanie jak by nie patrzeć 6.5 wychodzi, ale ja jeżdżę zazwyczaj około 140 przy pustych drogach i wykorzystuję przyspieszenie często, uważam, że spalanie w tym roczniku niestety takie jest.
Obroty to poniżej 4 to bym nie schodził, bo się robi nerwowo. Spalanie jak by nie patrzeć 6.5 wychodzi, ale ja jeżdżę zazwyczaj około 140 przy pustych drogach i wykorzystuję przyspieszenie często, uważam, że spalanie w tym roczniku niestety takie jest.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
https://www.facebook.com/AudiCoupeS2byLEO/
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
https://www.facebook.com/AudiCoupeS2byLEO/
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
dzisiaj krótka przejażdżka wracając z serwisu z zamontowanym Givi AF260 (Kappa AS260)
w max ustawieniu drogę obserwuje się przez szybę. z otwarty kaskiem można jechać do ok 80 km/h, a powyżej 120 zaczyna telepać. Jest jednak łagodniej niż było i da się utrzymać 140 co było wcześniej prawie niemożliwe.
obniżyłem górną część szyby tak, by góra była jednak poniżej linii wzroku, ale w tym ustawieniu nie miałem okazji jechać po autostradzie. Przy 100 km/h było w porządku i przy 70 km/h dało się jechać z otwartym kaskiem.
Ciekaw jestem dalszych testów, ale nie wiem kiedy będą możliwe.. >.<
w max ustawieniu drogę obserwuje się przez szybę. z otwarty kaskiem można jechać do ok 80 km/h, a powyżej 120 zaczyna telepać. Jest jednak łagodniej niż było i da się utrzymać 140 co było wcześniej prawie niemożliwe.
obniżyłem górną część szyby tak, by góra była jednak poniżej linii wzroku, ale w tym ustawieniu nie miałem okazji jechać po autostradzie. Przy 100 km/h było w porządku i przy 70 km/h dało się jechać z otwartym kaskiem.
Ciekaw jestem dalszych testów, ale nie wiem kiedy będą możliwe.. >.<
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Gratuluję sprzęta! Powodzenia w jego eksploatacji. Z Givi AF jest trochę zabawy, bardzo wiele kombinacji ustawień. Nie zawsze wysokie ustawienie jest optymalne. Ja musiałem sporo obniżać i przednią i tylną szybę by było optimum. Trzeba próbować!
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
minimum 3 tysia... to nie jest Harley.
Do dynamicznej jazdy 4-6 tys.
Do dynamicznej jazdy 4-6 tys.
Kawasaki KLV1000. Po to właśnie moto.
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Gratulacje, niech Ci służy. Stary litr ma trochę wad, ale jak ktoś słusznej postury to na ogół zadowolony bo zalet też jest trochę. Przejeździłem na tysiącu 1,5 sezonu i jednak wróciłem do DL650. Bardziej mi pasuje jego poręczność, dużo mniejsze spalanie. Mój 1000K4 też palił 6,5 do 7,5L a nie kręciłem go powyżej 6 tys, zwykle 4-5tys.
Jedyne czego trochę brak to moment obrotowy Udanej jazdy i zadowolenia!
Jedyne czego trochę brak to moment obrotowy Udanej jazdy i zadowolenia!
Moje V-Stromy: K5 650 -> AL2 650 -> K4 1000 -> K5 650 -> DL1000 AL8
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
pokombinowałem dalej z ustawieniem GIVI Airflow, przejechałem się po autostradzie.
Szyba najlepiej sprawdza się w najniższej (!) pozycji. Różnica między tak ustawioną AF a oryginalną szybą jest kolosalna. Do ok 100 km/h można jeździć z otwartym wizjerem (ew. z samą blendą). Kask nagle stał się cichy! nie potrzebuję zatyczek do uszu z których korzystałem od lat na poprzednim motocyklu.
Przejażdżka była o wiele za krótka na stanowcze wnioski, ale generalnie nie telepało kaskiem przy ok 140 km/h, natomiast dość duży wiatr idzie wtedy w całą sylwetkę i miałem wrażenie małej stabilności jazdy. Komfortowo jechało się do ok. 120-130.
Czy macie podobne wrażenia na tysiącach?
Szyba najlepiej sprawdza się w najniższej (!) pozycji. Różnica między tak ustawioną AF a oryginalną szybą jest kolosalna. Do ok 100 km/h można jeździć z otwartym wizjerem (ew. z samą blendą). Kask nagle stał się cichy! nie potrzebuję zatyczek do uszu z których korzystałem od lat na poprzednim motocyklu.
Przejażdżka była o wiele za krótka na stanowcze wnioski, ale generalnie nie telepało kaskiem przy ok 140 km/h, natomiast dość duży wiatr idzie wtedy w całą sylwetkę i miałem wrażenie małej stabilności jazdy. Komfortowo jechało się do ok. 120-130.
Czy macie podobne wrażenia na tysiącach?
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
W 1000 z 19r dokładnie tak samo jak piszesz kolego. Też mam najniżej ustawiona AF przy moim wzroście ok 176cm cicho i przyjemnie za szybą.
DL 1000 (2019)
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Zaczęliśmy się ze Sztormiakiem lepiej dogadywać.
Sprawę wiatru skutecznie załatwiło Givi AF.
spalanie było być może kwestią przyzwyczajenia do specyfiki motocykla. Aktualnie na trasie 250 km udało się zejść do 5,75l/100, a w cyklu mieszanym miasto-trasa 6-6,3l/100 i z tego co tu czytam są do wartości normalne dla tysiąca.
Doposażyłem go o X gripa z wbudowanym ładowaniem - wygodna sprawa. Myślę nad kuframi bocznymi.
Pochwale się, a co
Prośba o wskazówkę - Sztormiak ma jakiś defekt lakieru. Jest jakiś ciekawy sposób na usunięcie/zamaskowanie go poza lakierowaniem elementu?
Myślałem o naklejce, ale jeszcze nic ciekawego nie znalazłem
Sprawę wiatru skutecznie załatwiło Givi AF.
spalanie było być może kwestią przyzwyczajenia do specyfiki motocykla. Aktualnie na trasie 250 km udało się zejść do 5,75l/100, a w cyklu mieszanym miasto-trasa 6-6,3l/100 i z tego co tu czytam są do wartości normalne dla tysiąca.
Doposażyłem go o X gripa z wbudowanym ładowaniem - wygodna sprawa. Myślę nad kuframi bocznymi.
Pochwale się, a co
Prośba o wskazówkę - Sztormiak ma jakiś defekt lakieru. Jest jakiś ciekawy sposób na usunięcie/zamaskowanie go poza lakierowaniem elementu?
Myślałem o naklejce, ale jeszcze nic ciekawego nie znalazłem
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2449
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Fajny motocykl.
Mówisz o tym popapranym na prawej stronie na owiewce bocznej?
To wyglada jak pozostałości kleju po jakiejś naklejce, spróbuj to zmyć spirytusem salicylowym.
Mówisz o tym popapranym na prawej stronie na owiewce bocznej?
To wyglada jak pozostałości kleju po jakiejś naklejce, spróbuj to zmyć spirytusem salicylowym.
-
- A+B+C
- Posty: 1209
- Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
- Lokalizacja: okolice Krakowa
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Rozważałeś oklejenie go? Są firmy, które oklejają samochody aby zmienić malowanie lub w celach reklamowych. Bardzo skuteczne rozwiązanie, a przy moto i powierzchni okleiny może nie będzie dużej kwoty.
Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Klej po nalepce możesz podgrzać suszarką do włosów a potem nasmarować tłuszczem choćby zwykłe masło czy oliwa, nivea itp. zostawiasz na jakiś czas i szmatką.
Zamiast tłuszczu tak jak pisze smerf możesz spróbować salicylowego czy denaturatu.
Jak nie zejdzie za pierwszym razem powtarzasz, jak klej będzie bardzo oporny delikatnie krawędzią np. karty kredytowej
Pozbyłem się w ten sposób oryginalnych naklejek z dziobu v stroma.
Film o usuwaniu naklejek z karoserii
Zamiast tłuszczu tak jak pisze smerf możesz spróbować salicylowego czy denaturatu.
Jak nie zejdzie za pierwszym razem powtarzasz, jak klej będzie bardzo oporny delikatnie krawędzią np. karty kredytowej
Pozbyłem się w ten sposób oryginalnych naklejek z dziobu v stroma.
Film o usuwaniu naklejek z karoserii
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Klej pięknie schodzi zmywaczem do paznokci z acetonem. Zmywałem go z szyby Givi AirFlow i nie ma śladu.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2449
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
@quin to wygląda jak uszkodzony lakier.
Zanim zaczniesz czymś to czyścić, to napisz czy są to ubytki lakieru, czy są to zabrudzenia na powierzchni lakieru (klej)?
Mi to wygląda na ubytki, w takim przypadku lakiernik, albo oklejenie całego elementu np. folią 3M "karbon look":
https://allegro.pl/oferta/folia-carbon- ... e=facebook
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Zanim zaczniesz czymś to czyścić, to napisz czy są to ubytki lakieru, czy są to zabrudzenia na powierzchni lakieru (klej)?
Mi to wygląda na ubytki, w takim przypadku lakiernik, albo oklejenie całego elementu np. folią 3M "karbon look":
https://allegro.pl/oferta/folia-carbon- ... e=facebook
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam,
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
To są ubytki lakieru.
Myślałem właśnie o lakierowaniu lub o jakimś miejscowym zamaskowaniu, np naklejką. Folia to ciekawy pomysł, ale raczej nie jestem zwolennikiem tak dalekiej ucieczki od oryginalnego wyglądu.
Myślałem właśnie o lakierowaniu lub o jakimś miejscowym zamaskowaniu, np naklejką. Folia to ciekawy pomysł, ale raczej nie jestem zwolennikiem tak dalekiej ucieczki od oryginalnego wyglądu.
Re: DL 1000 2006 - pierwsze wrażenia
Pod folią będzie widać. Niestety trzeba to wypełnić, jakąś szpachlą ,a na to folia, wtedy będzie OK.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
https://www.facebook.com/AudiCoupeS2byLEO/
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
https://www.facebook.com/AudiCoupeS2byLEO/