twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Awatar użytkownika
Mirko
AM
Posty: 18
Rejestracja: 20 sty 2020, 18:51
Lokalizacja: Legnica

twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: Mirko »

Witam,nie potrafię sobie poradzić z ustawieniem przedniego zawieszenia, jest dla mnie zbyt sztywne na nierównej nawierzchni jak kostka kiepski asfalt itp.Duże drgania na kierownicy,próbowałem regulować siłę tłumienia śrubą na śrubokręt góra i dół lagi do oporu na S i w drugą stronę na H miękko twardo bez większej różnicy dalej odczuwalne są nierówności. Nie próbowałem z regulacją napięcia wstępnego, fabrycznie ustawione na poz.4 ale napięcie nie ma wpływu na tłumienie drgań, tak mi się wydaję. Może po prostu ten typ tak ma.



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: Pyxis »

Poluzuj sprezyny (napiecie wstepne) bo to one tutaj graja pierwsze skrzypce, a dopiero pozniej baw sie hydraulika.
Sprawdz SAGi, moze jestes za lekki do tych ustawien. Warto tez zerknac na cisnienie w ogumieniu.


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Mirko
AM
Posty: 18
Rejestracja: 20 sty 2020, 18:51
Lokalizacja: Legnica

Re: twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: Mirko »

sprężyny są ustawione na 4 pozycji pozostaje jeden skok na 5 luźniej się nie da. Mam 80 kilo. Ciśnienie przód 2,5 bara



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: Pyxis »

Az tak wysoko pompujesz? Moze zejdz z cisnieniem 0.2bara i zmierz czyms wiarygodnym. Jakie masz opony? Fabryczne?
Z tylu ile nabite? 3 bary? ;-)

Jesli jeszcze jest regulacja, to ja wykorzystaj i sprawdz. To proces w pelni odwracalny. Nic nie odcinasz flexem.
Ustaw tlumienie kompresji odkrecone na 2/3 zakresu (rozumiem przez to: odkrec od calkowitego zamkniecia zaworuna 2 obroty z 3) i odbicia na 1/2 zakresu.

Zabierz ze soba narzedzia do regulacji i pojedz najakis testowy odcinek choojowej drogi. Nie powinno byc trudno taki znalezc. Przewiez sie i reguluj zaczynajac od sprezyn. Reguluj na raz tylko jeden parametr zawieszenia i to raczej nie o polowe dopuszczalnego zakresu.
Ocena: 5.88235%


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
QraC
A+B+C
Posty: 1812
Rejestracja: 29 wrz 2016, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: QraC »

Czemu wysoko? W 1000 zalecane ciśnienie to 2.4 i 2.9.


Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure


Ride Through Life

Awatar użytkownika
Mirko
AM
Posty: 18
Rejestracja: 20 sty 2020, 18:51
Lokalizacja: Legnica

Re: twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: Mirko »

Właśnie książkowe ustawienie cisnienia 2,4 i 2.9 opony mam fabryczne. Sprawdzę jak mi napisałeś, potestuje może coś się zmieni, dzieki



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: Pyxis »

No to duzo, jak zalecane 2,4 a ma 2,5. Jak do tego dolozysz slabo skalibrowany cisnieniomierz, to rownie dobrze moze miec 2,6 albo wiecej. Warto to sprawdzic. :-)
A te fabryczne kartoflaki przy takim cisnieniu chyba nigdy sie nie nagrzeja :-)


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Mirko
AM
Posty: 18
Rejestracja: 20 sty 2020, 18:51
Lokalizacja: Legnica

Re: twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: Mirko »

ustawiłem napięcie wstępne na poz.5 i faktycznie miałem za bardzo nabite oponki, dałem 2,2 przód i próba. Jest poprawa, lepiej na kostce i wertepach, tak zostawię, sprawdzę jeszcze z plecaczkiem czy przód nie będzie pikował przy hamowaniu . Dzięki Pyxis



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: Pyxis »

Jak pojezdzisz troche, to sprawdz temperature opony zaraz po zatrzymaniu. Dotknij reka. Ma byc ciepla. Nie goraca, a po prostu ciepla w dotyku.

Mozesz tez sprobowac po zmniejszeniu cisnienia napiac jednak ciut sprezyny, bo przy tak miekkich w zakrecie mozesz czuc sie mniej pewnie. Motocykl nie jest tak stabilny jak na twardszym. Zalezy tez jak jezdzisz. Jak bedzie mial silna tendencje do nurkowania przodem przy hamowaniu, moznez przymknac zawor tlumienia kompresji.
Nie zmieniaj kilku parametrow na raz, bo nie bedziesz do konca wiedzial co za co odpowiada (bo zrozumialem, ze sprezyny i cisnienie zmieniles w jednym momecie).

Ustawienia zawieszenia trzeba "przejezdzic" i sprawdzic co nam pasuje a co przeszkadza. To zawsze pewien kompromis. :-)
Ocena: 5.88235%


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Mirko
AM
Posty: 18
Rejestracja: 20 sty 2020, 18:51
Lokalizacja: Legnica

Re: twarde zawieszenie w nowym dl1000 z 2019

Post autor: Mirko »

Ten tydzień odpada z jazdy, ale będę testował i napne trochę sprężyny, bo obawiam się pikowania przy mocniejszym hamowaniu zwłaszcza przed zakretem(sprężyny i ciśnienie zmieniłem razem) a jeżdżę różnie raz wolniej raz szybciej to zależy od chwili hehe



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”