Hamulce DL 1000

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
Piwek
AM
Posty: 6
Rejestracja: 16 maja 2020, 20:08

Hamulce DL 1000

Post autor: Piwek »

Czy wszystkie DL mają tak słabe hamulce? Jestem bardzo zawiedziony, pomimo stalowego oplotu jest bardzo słabo. Może lepsze klocki, a może pompa jest za słaba, czy ktoś kombinował z innymi zaciskami, pompą itd



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4509
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: Centrino »

@Piwek - który dokładnie model. 1000 mają z reguły lepsze hamulce od 650. Spróbuj może klocki sinterowe, może tak jak piszesz słaba pompa albo zapowietrzony układ.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Piwek
AM
Posty: 6
Rejestracja: 16 maja 2020, 20:08

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: Piwek »

Może, dzięki - potestuję klocki, ew zrobię jak w TDM. Hamulce od R1, dlaczego by tak nie do DL...??



Awatar użytkownika
zimny
A2
Posty: 212
Rejestracja: 18 lip 2018, 22:15
Lokalizacja: Garwolin

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: zimny »

Swapy zacisków to znany temat w DL. Ale to zależy od stylu jazdy. Mi np. spowalniacze DLa nie wadzą, bo wcześniej jeździłem Transalpami i Afryką. W Fazerze poznałem co to są hamulce.

DLowe to taka średnia liga ale działają. Ważne dobrze odpowietrzyć... Jak klocki i odpowietrzenie + oplot nie pomogą, to kombinacja z pompą i zaciskami.

Pozdrawiam
zimny


Moje V-Stromy: K5 650 -> AL2 650 -> K4 1000 -> K5 650 -> DL1000 AL8 :)

martinoo
A2
Posty: 230
Rejestracja: 25 lis 2019, 21:08
Lokalizacja: Pyskowice
Kontakt:

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: martinoo »

Osobiscie to dla mnie hamulce są rewelacyjne. Jestem mile zaskoczony



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: kaloryferarz »

Przed zakupem swojego słyszałem, że hamulce są nędzne. No to jak już kupiłem, to pojechałem na boczną drogę i nadusiłem hamulce przy 40kmh w opór. Myślałem, że wylecę przez kierownicę. Ja nie wiem jak wy to naciskacie, jednym palcem czy jak?


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5215
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: Struna »

Nędzne to są w DL650 dwóch pierwszych generacji, potem już lepiej.
W litrze hamulce były zawsze sporo lepsze, a już w nowszych są bardzo dobre.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1331
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: bojaco »

Również uważam, że w DL 1000 2014 - > hamulce są OK. W DL 650 2017 - > nie są c o prawda aż tak dobre, ale za to są wyraźnie lepsze od poprzednich generacji tego modelu. Że tak powiem, zupełnie wystarczające.


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
Wolf
AM
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 2019, 08:14

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: Wolf »

Polecam wykonać serwis zacisków (często uszczelniacze kurzowe wyskakują i blokują tłoczek) do tego klocki sinterowe i jest odczuwalna poprawa. Jak założyłem jeszcze tarcze Brembo to już w ogóle luksus. Do hebli Fazera nie ma co porównywać ale różnica na + wyraźna.



geniusz
A2
Posty: 110
Rejestracja: 10 paź 2016, 23:12

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: geniusz »

Jak zrobił pełną regenerację tak, że klamka będzie wpadać max 2 cm po wciśnięciu to da będziesz zadowolony.
Polerka tłoczków wymiana uszczelnień smarowanie jarzm.
I będzie git


ETZ 251; TDM 900; DL 1000; KTM 1290 Super Adventure S

jg871972
A1
Posty: 84
Rejestracja: 09 lip 2019, 15:17
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Hamulce DL 1000

Post autor: jg871972 »

Ja posiadam DL1000 z 2016 roku od nowości. Hamulce uważam za rewelacyjne. Natomiast po czterech latach użytkowania zauważyłem nieznaczny, ale jednak spadek ich skuteczności. Motocykl przez cały ten czas serwisuję w autoryzowanym serwisie Suzuki, więc spadek ich skuteczności najprawdopodobniej wynika z naturalnego zużycia eksploatacyjnego układu hamulcowego, no i oczywiście opon. Z całą pewnością również ja się do nich przyzwyczaiłem i dlatego też wydają mi się słabsze. Ale i tak uważam, że są bardzo dobre.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”