Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Wszystko o bagażu i wszelkich udogodnieniach dla turystyki.
mano-a
AM
Posty: 19
Rejestracja: 23 maja 2020, 15:01
Lokalizacja: SILESIA

Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: mano-a »

Witam
Mam pytanie odnośnie kufrów aluminiowych SW Motech 37l czyli tych mniejszych

https://sw-motech.com.pl/product-pol-12 ... 7-ltr.html

Zależy mi na kufrach które nie powiększą motocykla na szerokość i pozwolą na komfortową jazdę w korkach, chcę je używać na stałe a nie tylko na wyjazdy, plan jest taki żeby stosować kufry boczne a na tył zakładać rolkę opartą na kufrach przy dłuższych wyjazdach i uniknąć centralnego kufra który poprostu mi się nie podoba a przy takim rozwiązaniu też mamy lepsze rozłożenie ciężaru.
Szukam wszędzie informacji odnośnie tych kufrów i wymiarów motocykla po ich założeniu, czy wychodzą poza obrys kierownicy, ale nigdzie nie znajduje żadnych konkretnych info czy zdjęć, stąd pytanie do was czy ktoś używa tych kufrów na nowych vstromach 650, jak sie jeździ z bocznymi kuframi o podobnych gabarytach czy wychodzą poza obrys motocykla i trzeba o nich pamiętać w korkach czy mamy pełny komfort i możemy się swobodnie przeciskać w korkach.
Ewentualnie może znacie inny model o mniejszym litrażu kufrów aluminiowych które pozwolą zapomnieć że je mamy na moto
Zawsze jezdziłem na nakedach bez bagażu i stad moje pytania.
Dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: motif »

niezła cena za dwie skrzynki...

jak masz nowego v-stroma to nie wyjdą za obrys kierownicy na pewno,
ze starym to nie wiem, bo miał rurę wysoko.



slash
A2
Posty: 276
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:14

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: slash »

Na pewno wyjdą poza obrys kierownicy (chyba, że masz jakieś długie crash bary). Ja niedawno wciągnąłem sw motech trax adv (2x45) i optycznie wydaje mi się, że wystają mocno, a cała szerokość to tylko 102 cm. Stelaż ma (PRO, bo już EVO raczej nie dostaniesz) 46 cm. Kufry 45 litrów to 28, do 37 chyba 23, więc sobie policzysz całkowitą szerokość na moto.

Ale pamiętaj, że ja mówię o sw motech trax adv (a nie ION), ale one mają stelaze te same i gabarytowo są niemal take same.

I przy okazji, tak jak tu inni polecali, ja też polecam motobagaz - ceny i czasu oczekiwania lepszego nie znajdziesz.

Mam jeszcze gdzieś zdjęcie z salonu, bo tam akurat mieli dlkę z kuframi 37l, to później wrzucę i dla porównania te u mnie, to sobie obadasz.

EDIT: I ja bym raczej nie liczył, że dasz radę komfortowo po mieście latać, to że na wprost Ci przejdą i będą tylko niewiele szersze od kierownicy, to jeszcze nie wszystko. Nieraz przecież przeciskamy się pod kątem, bokiem itp, wtedy na pewno zwiększysz swoje gabaryty. Ja też myślałem, że zostaną ze mną na dłużej, ale po jednej jeździe zostawiłem i czekają na trasy. W mieście tylko centralka.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Tomek 69
A+B
Posty: 547
Rejestracja: 09 maja 2019, 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: Tomek 69 »

kufry-aluminiowe-piotrass-t744.html
Tu kolega piotrass ma o wiele taniej skontaktuj się z nim na pw


Romet, Ogar, CZ 175, Suzuki Bandit 400 i obecnie od maja 2018 V-strom Dl 650 k 5 czarny

slash
A2
Posty: 276
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:14

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: slash »

Jeszcze jak coś, w tym wątku trochę o szerokości kufrów bocznych rozmawialiśmy:

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



mano-a
AM
Posty: 19
Rejestracja: 23 maja 2020, 15:01
Lokalizacja: SILESIA

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: mano-a »

W aktualnym modelu wydech jest nisko i kufry wchodzą nad więc mamy symetryczne kufry dwa takie same, niewiem czy to dobrze licze z tego co podałeś szerokość wyszła by na 92cm, a orientujecie się jaka jest szerokość kierownicy ? Wiadomo że na początku trzeba bedzie sie trochę przestawić że to już nie goły naked ale mam nadzieje że rozumiecie o co mi chodzi szukam poprostu rozwiązania z alu kuframi które nie wpłynie jakos bardzo na komfort i będzie sie nadawało na codzień



slash
A2
Posty: 276
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:14

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: slash »

Zerknij sobie w poście, który poprzednio rzuciłem @QraC podawał wymiary handbarów, lusterek itp.

Tak jak ja sobie szukałem, to wychodziło mi, że tylko givi trekker outback i sw motech szły nad wydechem. Zobacz sobie na fotę, którą dorzucam, tu były 2x37 sw motech trax adv. Może, coś Ci to da. Obrazek

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
Woolkan
A2
Posty: 229
Rejestracja: 03 wrz 2019, 17:11

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: Woolkan »

Nie tylko . Jeszcze kappa k-venture 37 idą nad wydechem.ObrazekObrazek

Wysłane z Tapatalka



Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: Old Donkey »

mano-a pisze:a orientujecie się jaka jest szerokość kierownicy ?
wg instrukcji użytkownika szerokość całkowita to
835 mm DL650A
910 mm DL650XA

bocznych używam jak jadę na zakupy ale się wtedy nie przeciskam, za duże ryzyko porysowania puszek jak dla mnie

też mam kappy jak @Woolkan ino czarne ;)
KAPPA.jpg
Ostatnio zmieniony 23 maja 2020, 20:27 przez Old Donkey, łącznie zmieniany 1 raz.



slash
A2
Posty: 276
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:14

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: slash »

@Woolkan, a racja. Ja je jako klony/podróbki/zamienniki givi trekker outback traktowałem ;)

A wracając: @mano-a, w skrócie jeśli masz XT, to pewnie nie odczujesz takiej różnicy (albo jeśli nie masz XT, a planujesz zakup handbarów).

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



mano-a
AM
Posty: 19
Rejestracja: 23 maja 2020, 15:01
Lokalizacja: SILESIA

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: mano-a »

Wymiary kufrów wg tego co podał Slash, jeżeli to dobrze liczę wychodzi na 92cm a Old Donkey podaje szerokość w Xt na 91cm czyli mamy praktycznie wszystko w obrysie moto, więc bardzo fajnie by to wyszło.

Pytanko do osób co jeżdżą z 37l, używacie ich na codzień bo jeżeli faktycznie tylko o centymetr wychodzą poza szerokość to jazda z nimi nie powinna być jakimś wielkim kłopotem, możecie napisać jak wygląda użytkowanie takich kufrów w praktyce jeżeli chcielibyśmy je mieć założone na stałe ?



slash
A2
Posty: 276
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:14

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: slash »

Tak jak widziałem na żywo te 37, to faktycznie dramatu nie ma. Pamiętaj też, że kufry różnią się mocowaniami. Przemyśl, czy to dla Ciebie nie przestrzał brać sw motech czy trekker outback. Bo w nich płaci się też za to, że możesz je w trymiga zdjąć (bo masz na zewnątrz zdejmowanie). W sw motech fajne jest też to, że nawet stelaże boczne można w minutę zdjąć. A Np. givi dolomiti są sporo tańsze, bo już jest inaczej ze zdejmowaniem, ale to Ciebie może mało interesować, a kasa zostanie.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



mano-a
AM
Posty: 19
Rejestracja: 23 maja 2020, 15:01
Lokalizacja: SILESIA

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: mano-a »

Woolkan, jak w praktyce ci się je użytkuje bo na fotce z tyłu wygląda jakby były mega szerokie a na fotce z przodu jakby były węższe niż kiera hehe i tak ciężko wyczuć jak jest naprawdę :)



Awatar użytkownika
Woolkan
A2
Posty: 229
Rejestracja: 03 wrz 2019, 17:11

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: Woolkan »

@mano-a zdjęcia z takiej perspektywy nigdy dobrze nie odwzorują jak to wygląda w rzeczywistości. Najlepsze zdjęcie to takie wykonane z góry , centralnie nad motocyklem. Wracając do tematu, kufry są minimalnie szersze niż obrys kierownicy ( ja mam wersję XT ) . Mnie osobiście nie przeszkadzają bo szerokość jest minimalnie większa niż kierownicy więc co tu pisać , w zależności od sytuacji na drodze w większości przypadków nie stanowią problemu ale oczywiście w mieście są takie wąskie ulice że nie przeciśniesz się między puszkami , tak samo jak i bez kufrów czasem poprostu nie przejedziesz i już . Ważne jest to co pisał @slash aby zastanowić się czego dokładnie potrzebujesz. Ja dokładnie rozkminiałem ten temat pod siebie i wybór jest taki a nie inny . Givi też ma stelaż zdejmowany w 5 sekund ale czy stały stelaż w czymś przeszkadza i warto zapłacić za to więcej ? Sposób zdejmowania / zakładania kufrów ... Ja jestem w kappach zdjąć / założyć je w dwie sekundy dłuższym czasie niż Givi... Choć nie jest to system click/click. Tak więc temat każdy musi rozważyć pod siebie bo może akurat będziesz zakładał / zdejmował kufry 20 razy dziennie i dla Ciebie akurat ma to znaczenie. Ja rozważałem wszystkie za i przeciw i wybrałem najkorzystniejsze cena do jakości.

Wysłane z Tapatalka



mano-a
AM
Posty: 19
Rejestracja: 23 maja 2020, 15:01
Lokalizacja: SILESIA

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: mano-a »

Woolkan, tak ja na wstępie pisałem to będzie mój pierwszy turystyk. Jeżdżę od 10lat ale zawsze to były nakedy sporty itp, a teraz chce przesiąść się na coś bardziej wyprawowego i żeby uderzyć w dalsze trasy a nie tylko do około komina. Więc dla mnie jazda z bagażem to zupełna nowość a nie chciałbym z motocykla zrobić samochodu i stać w korkach bo wtedy to bym sobie kampera wolał kupić :) Więc moje założenie jest takie żeby kufry zamontować po bokach i mieć je na stałe jako taki bagażnik nawet na jazdę po mieście bo zawsze fajnie mieć jakiś schowek i też podoba mi się wygląd moto z takimi boczniakami bo wiadomo że poza praktycznością też chcemy żeby nasze moto się nam podobało. Natomiast na dalsze tripy w sensie kilkudniowe chce wrzucić na siedzenie wałek i oprzeć go na kufrach gdzie ładuje namiot, spiwór i a do bocznych kufrów ciuchy więc wypinam je np jak ide do hotelu czy namiotu, ale to wyjdzie w praktyce bo równie dobrze może użyje wewnętrznych toreb do kufrów i wtedy wogóle nie będe ich zdejmował, dużo podróżuje i potrafie się spakować na tydzień do małego plecaka więc dlatego tak dopytuje o ten rozmiar bo jest dla mnie kluczowe żeby mieć boczniaki ale zachować komfort jazdy motocyklem a nie stać w korku, a sam rozmiar kufrów nie jest priorytetem bo nawet jak bym znalazł alu 30litrowe to wiem że też się spakuje :)

Więc plan jest taki żeby boczne były na stałym wyposażeniu moto a na tripa wrzucam rolkę na siedzenie i jazda, podróżuje tylko samemu więc siedzenie jest zawsze puste, a chce uniknąć kufra centralnego bo poprostu za cholerę mi się to nie podoba a przy takim rozwiązaniu jak napisałem to też rozłożenie masy wydaje sie dużo lepsze.

Dlatego szukam pomocy w znalezieniu maksymalnie wąskich kufrów z alu, no i jak narazie te z swmotech najbardziej mi przypasowały.



mano-a
AM
Posty: 19
Rejestracja: 23 maja 2020, 15:01
Lokalizacja: SILESIA

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: mano-a »

Jeszcze dopytam odnośnie stelaży bo widzę dwa modele evo i pro, a nigdzie nie ma informacji czym się różnią jedynie jest napisane że zaprojektowano je tak by maksymalnie przylegały do motocykla, w jednym jak i w drugim modelu więc może orientuje się ktoś czym one się różnią ?



slash
A2
Posty: 276
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:14

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: slash »

mano-a pisze:Jeszcze dopytam odnośnie stelaży bo widzę dwa modele evo i pro, a nigdzie nie ma informacji czym się różnią jedynie jest napisane że zaprojektowano je tak by maksymalnie przylegały do motocykla, w jednym jak i w drugim modelu więc może orientuje się ktoś czym one się różnią ?
Ja wiem wszystko na ten temat! ;P

EVO były jeszcze kilka miesięcy temu, teraz są PRO i wg moich obliczeń i danych innych uczestników forum, te PRO są minimalnie węższe (bo mi wyszło 102 cm z kuframi 2x45). Mi EVO się bardziej podobały i chyba tylko stylistycznie je zmienili. Kufry są takie same i dla EVO i dla PRO.

EDIT: pamiętaj też, że jak będziesz brał zestaw, to dostaniesz zamki do stelaży, bo bez nich można stelaże w minutę zdjąć mając tylko śrubokręt płaski.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



mano-a
AM
Posty: 19
Rejestracja: 23 maja 2020, 15:01
Lokalizacja: SILESIA

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: mano-a »

Kufry wiadomo że są takie same, chodziło mi jedynie o stelaż czy na szerokość się czymś różnią bo na stronie brak info o dokładnych wymiarach a widzę że ciągle jest dostępny stelaż evo i pro, można sobie wybrać



slash
A2
Posty: 276
Rejestracja: 26 sty 2020, 14:14

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: slash »

mano-a pisze:Kufry wiadomo że są takie same, chodziło mi jedynie o stelaż czy na szerokość się czymś różnią bo na stronie brak info o dokładnych wymiarach a widzę że ciągle jest dostępny stelaż evo i pro, można sobie wybrać
Zamówisz EVO i tak dostaniesz PRO ;) (ja tak miałem, chyba, że mają na stanie).

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3065
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Najwęższe kufry alu do nowego DL 650XT

Post autor: staszek_s »

mano-a pisze: Więc plan jest taki żeby boczne były na stałym wyposażeniu moto a na tripa wrzucam rolkę na siedzenie i jazda, podróżuje tylko samemu więc siedzenie jest zawsze puste, a chce uniknąć kufra centralnego bo poprostu za cholerę mi się to nie podoba
Ja bym proponował to jeszcze przemyśleć, boczne kufry do przeciskania się w korkach się nie nadają i 5 cm wte czy wewte nie ma IMHO aż takiego znaczenia, zawsze to poszerza motocykl z tylu. U mnie to zostaje z tyłu głowy i mam opór przed ciasnymi przesmykami. Jest jeden model wypracowany przez wielu, na miasto centralka i na dole wąsko, na dalsze wyjazdy dodatkowo boczne kufry czy sakwy. W mieście jeździ się raczej samemu więc rozłożenie masy nie jest tak ważne, zresztą w centralce na ogół wozi się jakiś laptop do roboty i niewiele więcej.


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turystyka, Bagaż”