Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Old Donkey
A+B+C
Posty: 1825
Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
Lokalizacja: Katowice

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Old Donkey »

kaloryferarz pisze:Ja popieram postęp. Zegary analogowe są dla mnie niepotrzebnie utrzymywanym artefaktem z minionej epoki. Gdyby w DL była skrzynia automatyczna, tobym taki egzemplarz kupił. Irytuje mnie ręczne przerzucanie biegów, kiedy istnieją już od dawna zaawansowane do tego technologie, które to robią lepiej. Jestem wygodnym człowiekiem :)
cała ta staroświecka jazda na motocyklach jest gupia, męcząca i do tego niebezpieczna, postępowa to jest symulacja komputerowa, siadasz na wygodnej kanapie, okulary na oczy, słuchawki w uszy, chipsy, piwo i heja :D
jak się znudzi v strom zmieniasz program na tigera albo inne bmw ;)
Ocena: 5.88235%



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: kaloryferarz »

No i jeszcze piwko na legalu można by pyknąć. Nie brzmi to głupio!


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

kaloryferarz pisze:No i jeszcze piwko na legalu można by pyknąć. Nie brzmi to głupio!
Oczywiście, ale piwko też będzie wirtualne :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: motif »

prorok się znalazł widzę...

:lol:
Ostatnio zmieniony 07 cze 2020, 20:57 przez motif, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bojaco
A+B+C
Posty: 1313
Rejestracja: 01 maja 2018, 21:44
Lokalizacja: Reksio, Bolek i Lolek...

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: bojaco »

Jakby się tak na tym zastanowić to jest w tym sporo racji. I na głowę nie pada, nogi, ręce suche, ciepełko...


DL650 2013 -> DL1000 2016 -> R1200GS Adv 2016 czyli Mniejszość Niemiecka :shock:

Awatar użytkownika
motif
A+B+C
Posty: 1203
Rejestracja: 05 cze 2019, 14:48
Lokalizacja: Kraków

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: motif »

gdzieś czytałem że prawdziwy mężczyzna jeździ tylko z manualna skrzynią...

Obrazek

:mrgreen:



kaloryferarz
A+B+C
Posty: 1209
Rejestracja: 03 maja 2020, 21:19
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: kaloryferarz »

W takim razie całe USA to pedały :)


Romet Komar 2350 -> Honda Shadow 500 -> Yamaha XJ6 Diversion -> DL 650 AL9 -> Burgman 400 2010 :)

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Centrino »

Prosiłbym o trzymanie się tematu wątku. Nie lubię usuwać ani przenosić postów.
Ocena: 5.88235%


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

Oglądalem filmiki nt tego wyświetlacza.

Forma graficzna jest do bani, szczególnie prezentacja obrotów silnika.
Nowy DL robi to ładniej.

Natomiast patent z połączeniem telefonu jest fajny ale znowu brakuje tu CarPlay.

Ideałem był by połowa na dane z jazdy w formie np jak w nowej Tenre a druga połowa okienko CarPlay.



Online
Awatar użytkownika
lukas76
A+B+C+D+E+T
Posty: 4396
Rejestracja: 10 mar 2019, 21:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Zwiesel
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: lukas76 »

Tablety będą z jednej podstawowej przyczyny, wyprodukowanie takiego jest tańsze od precyzyjnych mechanicznych liczników


Ponowne przyjęcie do Mniejszości Niemieckiej 🤣
BMWał
[media]https://www.dampfbier.de/[/media]

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Smerfciamajda pisze:Oglądalem filmiki nt tego wyświetlacza.

Forma graficzna jest do bani, szczególnie prezentacja obrotów silnika.
Nowy DL robi to ładniej.

Natomiast patent z połączeniem telefonu jest fajny ale znowu brakuje tu CarPlay.

Ideałem był by połowa na dane z jazdy w formie np jak w nowej Tenre a druga połowa okienko CarPlay.
Jeden trybów daje taka możliwość akurat nie ma zdjęcia ale daje screen z filmu. Po lewej może być dane z telefonu, navi mp3 itp co tam jeszcze da sie przekazać. W dalszym ciągu jednak obrotomierz wskazania to jakaś porażka.
tablet.JPG
tablet.JPG (33.42 KiB) Przejrzano 6208 razy


DL650A L8

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

To miałem na myśli, widzialem na YT ale brakuje wyswietlania mapy na tej lewej stronie.



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

Smerfciamajda pisze:To miałem na myśli, widzialem na YT ale brakuje wyswietlania mapy na tej lewej stronie.
Bo nie podłączyłem telefonu swojego bo blututku to nie było czego wyświetlać a jakies tam infor o Navi mi sie przewijało :) Ale rozumiem że chodzi ci o to że nie ma mapy tylko wskazówki no to ok :)



DL650A L8

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

No to za namowami @Iżu i poniekąd opinią @Lord stwierdziłem, że co mi tam. Też się śmignę nową 900 żeby mieć porównanie z 800... To był błąd. Bardzo duży błąd.

Tak jak jeszcze wczoraj myślałem, że jedynym motocyklem, na którego mógłbym zmienić moją 800 będzie Guzzi v85tt przez to, że ma wał i większy zbiornik a Tiger 900 choćby przez swój wygląd nie był w sferze moich zainteresowań... Chłopaki z Triumpha w Poznaniu chyba wiedzieli co robią dając mi 900 na jazdę testową :P

Generalnie takiego efektu 'wow' nie miałem chyba jeszcze na żadnym motocyklu. Co jest ciekawe o tyle, że poza silnikiem to szczerze powiedziawszy nie wiem czy 900 ma przewagę względem 800.

Zawieszenie w 800 już jest dla mnie na limicie sztywności - w 900 jest jeszcze sztywniejsze. Kanapa w 900 jest jak dla mnie trochę za twarda. Co prawda po 2 godzinach jazdy tyłek nie bolał ale już czułem lekkie 'zmęczenie'. Szyba... Tak jak w Tigerze 800 szyba jest mistrzostwem, tak w 900 jest porażką. Tak jak w 800 szyba daje trochę wiatru na ramiona dla wentylacji ale nie powoduje żadnych turbulencji na kasku tak w 900 ilość wiatru na klacie/ramionach jest jak na mój gust już trochę za duża... No i generuje potężną ilość szumów na kasku (turbulencji nie stwierdziłem).

Teraz wygląd - tak jak Tiger 800 był trochę taką 'wizytówką' Triumpha - jak zobaczyłeś 800 to wiedziałeś, że to Tiger, i że to Triumph. Generalnie 800 moim zdaniem tworzyła na prawdę ładną i przede wszystkim spójną bryłę - wszystkie przetłoczenia, dziób i tak dalej - wszystko idealnie ze sobą współgra. Gdzie na temat 900 - @Iżu mówi, że przód z BMW, @gorghu z Afryki... W sumie nieważne ale niczym się ten motocykl nie wyróżnia spośród innych. Wygląda jak wszystkie BMW, Hondy i tak dalej. Do patrząc z boku na niego nie mam wrażenia 'spójności' - bardziej jakby ktoś wziął sobie klocki albo części innych motocykli i jakoś randomowo je poprzyklejał.

Kolejna rzecz, która mi się nie podoba - 'style' wyświetlacza. Tak jak w 800 mogę sobie przełączać style między powiedzmy 'tradycyjnymi' z okrągłym obrotomierzem a takimi w stylu kosmos/ufo, które ni cholery nie są ani intuicyjne ani czytelne - ktoś w Triumphie stwierdził, że zostawi tylko te style z za przeproszeniem dupy. Kompletnie nie rozumiem tej logiki.

No i na deser - Triumph zmienił kąt główki ramy. Powoduje to, że motocykl jest mega stabilny na prostej czy w korku przy niskich prędkościach ale powoduje też, że już nie daje się tak ładnie przerzucać z boku na bok. Może kwestia przyzwyczajenia ale na łuku miałem dość mocny opór żeby się nim mocniej pochylić.

No dobra - wygląd shejtowałem, zawieszenie, kanapę, szybę, style wyświetlacza też... To teraz dlaczego ten motocykl wywrócił mój światopogląd do góry nogami.

Silnik... Mimo spalania, które na oko będzie w okolicy 0.5 litra wyższe niż w Tigerze 900 to istny majstersztyk. Dość powiedzieć, że Triumph zrobił r3, która brzmi jak v2. Do tego charakterystyka - w mojej 800 można powiedzieć jest dość nudno - motocykl od dołu przyspiesza ospale i budzi się im wyżej wskazówka obrotomierza. Tak w nowej 900 silnik daje takiego kopa, że motocykl zapie$#%la w każdym przedziale obrotów powodując nie schodzący z twarzy kierownika uśmiech i dając na prawdę duży zapas mocy przy każdym manewrze jednocześnie nie powodując niekontrolowanego zabrudzenia gaci przy zbyt mocnym odkręceniu manetki jak to robił KTM 1190. Ponadto od silnika nie dochodzi ani gramik ciepłego powietrza co mnie nieco zaskoczyło, bo wiatraki chłodnicy są skierowane idealnie wydawałoby się na nogi - ale jednak inżynierzy Triumpha sie popisali i wyliczyli, że wiatraki będą dmuchać bardziej na zewnątrz.

Hamulce - mam wrażenie, że są dość mocno poprawione w stosunku do 800 - przynajmniej ten 'pierwszy chwyt' daje większą pewność.

W terenie nie jeździłem ale na stojąco mimo, że jechałem wersją drogową GT też wydaje mi się, że pozycja jest wygodniejsza niż na mojej 800.

No i właśnie pozycja - na 800 pozycja jest bardziej angażująca/sportowa - delikatnie pochylona do przodu. Wydawałoby się, że fajniejsza ale jak już pisałem w 'recenzji' 800 w zeszłym roku tydzień mi zajęło przyzwyczajenie pleców do pozycji. W tym roku przez wirusa i ogólne spowodowane przez niego lenistwo jeżdżę tylko weekendowo i za każdym razem przy przebiegach 100-200 km+ wracam z bolącymi plecami a następnego dnia mam zakwasy mięśni bocznych kręgosłupa/grzbietu (tych pod łopatkami trzymających kręgosłup wyprostowany ;) ). W 900 pozycja jest 'tradycyjna' dla motocykli adventure - typowe krzesło, wyprostowana, zrelaksowana pozycja. Mam wrażenie, że kierownica też jest bliżej moich krótkich rąk.

Teraz wróćmy na chwilę do wyświetlacza - style już shejtowałem - teraz czas na pozytywy. Szeroko już na forum dyskutowane łączenie telefonu z motocyklem. Co prawda nie testowałem wszystkich funkcji np. sterowania muzyką, bo chciałem się dźwiękiem silnika nacieszyć ale już wyświetlanie wskazówek nawigacji w sytuacji gdzie nie miałem uchwytu na telefon a jechałem w nieznane sobie miejsce - na prawdę zdało egzamin. Domyślam się, ze w mieście to będzie bezużyteczne, bo jak będą dwie uliczki w małej odległości od siebie to to nie będzie dobrze z kierownikiem współpracować o tyle na dalekich przelotach jest to na prawdę przydatny 'ficzer' (i tak jak wcześniej łączenie telefonu z motocyklem mi 'wisiało' tak teraz stałem się jego zagorzałym zwolennikiem :) ).

Tak podsumowując - nie potrafię wytłumaczyć czemu nowy Tiger mi się tak spodobał biorąc pod uwagę ile minusów względem 800 zauważyłem... Ale mam nieodpartą chęć wyjechania nim z salonu. Silnik na prawdę robi tutaj mega robotę i to co mimo wszystko uznałem za minus - stabilność jazdy na wprost kosztem 'przerzucania' go w zakrętach - paradoksalnie na dalsze wypady może to być również plusem. No i teraz muszę się jeszcze przejechać wersją Rally Pro. W Tigerze 800 XCa (wersja 'off road') było zdecydowanie bardziej komfortowe zawieszenie niż w wersji XRt (drogowej) tak mam nadzieję, że podobnie będzie w wersji Rally Pro ('off road) w stosunku do wersji GT (drogowej), którą jechałem. W każdym razie mam nowego faworyta na krótkiej liście pt. co zastąpi w garażu moją 800. Wczoraj był tam tylko Guzzi V85tt, dzisiaj Guzzi z niej wypadł za to wpadł Tiger 900 ;)
Załączniki
104167609_346927956291346_8322700994087861830_n.jpg
104454258_3227174270636516_8766883310432221827_n.jpg
104107277_553306118652981_756266725288681408_n.jpg
Wyświetlacz ze wskazówkami nawigacji
Wyświetlacz ze wskazówkami nawigacji
Ostatnio zmieniony 17 cze 2020, 01:30 przez prebenny, łącznie zmieniany 1 raz.
Ocena: 11.76471%


null

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

prebenny pisze:Gdzie na temat 900 - @Iżu mówi, że przód z BMW, @gorghu z Afryki...
Uściślając to mówiłem że światła są jak z Afryki ;) Natomiast dziób jak z GieeSa..

Tak się zastanawiam. Czy ten dziób jest takim cudownym rozwiązaniem aerodynamicznym że wszystkie nowe modele ADV je teraz mają?? Czy może to tylko próba podróby BMW?


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: prebenny »

W sumie pierwszym motocyklem z dziobem było Suzuki a BMW to potem skopiowało ;)


null

Awatar użytkownika
gorghu
A+B+C+D+E
Posty: 3024
Rejestracja: 04 paź 2016, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: gorghu »

wiem. ale jednak to dzioby w BMW rozpowszechniły to na większa skalę i teraz jest to kojarzone z ta marką i konkretnym modelem którego przez długi czas uważano za "króla" ADV.


Grzesiek
DL 650 AK8 Black Mat -->> Super Tenere 1200

Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3732
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: crimson »

Też zamierzam się przejechać 900 - jak mi się uda, to dodam tutaj również moje wrażenia.


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Lord »

No widzisz ja jescze chwilowo ochłonołem bo mam za dużo planów na jazde terenowa i nie chciałbym tam wjeżdzac nowym motkiem :). Ale fakt że prawie już mnie sprzedawca namówił :) Juz nawet dogadany byłem że biora w rozliczeniu mojego DL. :) Po ostatnie wyzycie w biesczadach troche spasowałem i chyba poczekam co najmniej do jesieni jak nie do przyszłego roku ale na razie jest to faktycznie nr Uno na liście do zmiany :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Triumph Tiger 900 GT Pro - pierwsze wrażenia z jazdy

Post autor: Smerfciamajda »

Tygrys 900 GT to będzie kolejne moto po DLu za trzy lata. Akurat będą takie z małym przebiegiem w dobrych cenach
Ocena: 5.88235%



ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”