Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Tracer 900 GT porządnie przetestowany! Dystans - 4200 km w dwa i pół tygodnia. Były i autostrady i (nie zawsze równe) drogi boczne. Generalnie - sprzęt nadaje się do nieco dalszej turystyki, ale tylko po czarnym. Nawet na asfalcie trzeba uważać, na nierównościach zdarzyło mi się przytrzeć (nie wiem jeszcze czym, sprawdzę na spokojnie, maszyna jeszcze nie ostygła po powrocie) Słabo jest też w lewych łukach, dość szybko coś przyciera . Powyższe dotyczy jazdy sprzętem zapakowanym na maxa- 2 osoby, komplet 3 kufrów fabrycznych i tankbag Givi 307 XS (sprawdził się doskonale). Opony - za radą jednego z forumowiczów wrzuciłem Pirelli Angel GT 2. Doskonały wybór - po takiej trasie wyglądają wciąż jak nowe, doskonałe zachowanie w każdych warunkach, nawet w deszczu żadnych uślizgów. Zużycie paliwa - na normalnych drogach, przepisowo - 4,2 - 4,7 l/100 km. Autostrada-na tempomacie ustawionym na 140 km/h (prędkość wg. GPS - 130) spalił 5,7 litra, przy licznikowych 148 - 6 litrów na setkę. Realnie, komputer oszukuje nawet do litra, zazwyczaj ściemnia (zaniża) w zakresie 0,3-0,7 litra. A propos wskazań komputera. Wskaźnik zużytego paliwa i rezerwa potrafią też pokazywać bzdury. Razu pewnego, na autostradzie na pograniczu chorwacko- węgierskim, zapaliła mi się rezerwa. Akurat mijałem stację, więc zjechałem, mimo, że komputer pokazywał, że zużyłem dopiero 14,5 litra, czyli jeszcze ze 3 litry powinny być w baku. Tymczasem... zalałem 16,5 l !! A jeszcze trochę luzu pod korkiem było.... Stabilność bardzo dobra, sprzęt malo wrażliwy na podmuchy bocznego wiatru, ale trzeba pilnować drogi. W VStromie można podziwiać widoki, tu trzeba się bardziej skupiać na drodze. Generalnie - fajny sprzęt, ale do jazdy we dwoje - tylko gładkie drogi.
- Ocena: 5.88235%
Tags:
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Coraz częściej myślę nad zmianą mojego V-Stroma 650XT. W czerwcu 2021 roku będę mógł zakończyć wcześniej leasing więc mam czas na przymiarki.
Podoba mi się Tracer 900 GT, tylko pytanie jak ten sprzęt wygląda gabarytowo na tle Vstroma? Mam 192 cm wzrostu i zastanawiam się czy zmiana na Tracera będzie raczej na plus czy minus jeśli chodzi o komfort?.
Podoba mi się Tracer 900 GT, tylko pytanie jak ten sprzęt wygląda gabarytowo na tle Vstroma? Mam 192 cm wzrostu i zastanawiam się czy zmiana na Tracera będzie raczej na plus czy minus jeśli chodzi o komfort?.
V-Strom 650 XT 2019
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Się może umów na jazdę testową w jakimś salonie, to się przekonasz organoleptycznie.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
W KrK to raczej jest
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
wiem i się nabijam bo nie rozumiem jak można się pytać czy moto będzie pasować zamiast samemu się przymierzyć
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Ok, umówię się na jazde próbną, zobacze co z tego wyjdzie.
Rozumiem, że bezpośrednia konkurencja w tej klasie cenowej i z tempomatem to DL 1050, Versys 1000, Triumph Tiger 900? Chociaż Tracer cenowo wychodzi chyba najlepiej.
Rozumiem, że bezpośrednia konkurencja w tej klasie cenowej i z tempomatem to DL 1050, Versys 1000, Triumph Tiger 900? Chociaż Tracer cenowo wychodzi chyba najlepiej.
V-Strom 650 XT 2019
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Sezon ma się ku końcowi powoli to i ceny się nieco pozmieniają zapewne.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Dzisiaj pisali ze w Niemczech w jakimś związku patentowym czy innej instytucji pojawiły się papiery nowej wersji silnika CP3. Prawdopodobnie pojemność wzrośnie o 50cm i moc około 5KM. Z tego komentarza wynikało ze spodziewają się na wiosnę nowej wersji SP09 z tym silnikiem. Ale to zaraz trafi do innych braci .
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Moim zdaniem żaden z tych moto nie jest bezpośrednią konkurencją .
Inaczej, dla nich tracer nie jest konkurencją.
DL 650 XT 2016 i honda CB 1300 2013
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Cześć, przy moim wzroście 184 cm. pozycja na Tracerku 900 była bardzo wygodna, ale przy Twoim już bym się zastanowił, bo jak masz długie nogi będziesz miał mocno ugięte kolana, a to psuje komfort podczas dłuższych podróży.damianKr pisze: ↑23 wrz 2020, 11:49Coraz częściej myślę nad zmianą mojego V-Stroma 650XT. W czerwcu 2021 roku będę mógł zakończyć wcześniej leasing więc mam czas na przymiarki.
Podoba mi się Tracer 900 GT, tylko pytanie jak ten sprzęt wygląda gabarytowo na tle Vstroma? Mam 192 cm wzrostu i zastanawiam się czy zmiana na Tracera będzie raczej na plus czy minus jeśli chodzi o komfort?.
Pewnie będziesz też musiał zastosować wyższą szybę, a to z kolei wpłynie na większą tendencję do wężykowania motocykla przy większych prędkościach.
Warto wiedzieć że Yamaha Tracer 900 to jeden z tych motocykli, gdzie będziesz dosyć szybko słyszał kosz sprzęgłowy..
Ja bym chyba na Twoim miejscu pomyślał o Tigerze 900, ale też koniecznie się przejedź jednym i drugim, to najlepszy pomysł przy wyborze kolejnego motocykla. LWG
Iżu
Re: Yamaha Tracer 900 2018 - pierwsze wrażenia z jazdy
Poprzedni właściciel mojego GT ma coś koło 2 metrów. Na podwyższonej fabrycznej kanapie (podgrzewanej) czuł się doskonale. Ja mam 185, jeżdżę na tej samej kanapie, ale na obniżonym ustawieniu (jest dwustopniowa regulacja). Tracer 900 GT nie jest chyba bezpośrednia konkurencja VStroma. Mój 650 z 2015 roku był dobrym kompanem podróży we dwoje, ale tak do 135 km/h. Powyżej było czuć, że mu prędkość nie leży , spalanie także rosło wykładniczo. GT 900 najlepiej się czuje w zakresie 150-160, mniej wtedy pali od średniego VStroma. Tracer ma mniejsza ładowność 180 km/h. Po załadowaniu plecaczkiem i 3 kuframi odpadają drogi nieutwardzone poza równymi szutrówkami. Tu VStrom wygrywa. W mieście - lepszy Tracer. Jest węższy, można się wciskać tam, gdzie VStrom już nie przejdzie. Dotyczy to jazdy i z kuframi i bez. Silnik-- uwielbiam V2 średniego Sztormiaka, ale tu nie ma co porównywać. Nie jeździłem nowym 1050, ale mam podejrzenie graniczące z pewnością, że duży VStrom jest słabszy w każdym elemwncie - Vmax, przyspieszenie, elastyczność, spalanie.... No i ficzery . Podgrzewne manetki, kanapa, pełna regulacja zawiechy, wyższa szyba koniecznie, rewelacyjne Ledy, mniejsza masa, kolorowy wyświetlacz (czytelny), tempomat...damianKr pisze: ↑23 wrz 2020, 11:49Coraz częściej myślę nad zmianą mojego V-Stroma 650XT. W czerwcu 2021 roku będę mógł zakończyć wcześniej leasing więc mam czas na przymiarki.
Podoba mi się Tracer 900 GT, tylko pytanie jak ten sprzęt wygląda gabarytowo na tle Vstroma? Mam 192 cm wzrostu i zastanawiam się czy zmiana na Tracera będzie raczej na plus czy minus jeśli chodzi o komfort?.