Kontrolka RPM V-Strom 250

Wszystko co o motocyklach V-strom powiedzieć i wiedzieć można. Pytania, odpowiedzi, dyskusje.
porter59
AM
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2020, 22:07
Lokalizacja: DOL

Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: porter59 »

Witam wszystkich.
Mam pytanie odnośnie migającej kontrolki sugerującej zmianę na wyższy bieg.
Na polskich filmach widziałem jak jadąc na szóstym biegu zaczyna migać już przy 85 km/h, z kolei na filmach angielskich zauważyłem że miga już przy 67mp/h, czyli ok 108 km/g, też jadąc na szóstym biegu.Więc może jest możliwość ustawienia tego do odpowiednich obrotów?
Albo można to jakoś całkowicie wyłączyć tylko dla szóstego biegu, bo przecież bez sensu jest migać kontrolką żeby zmienić bieg na wyższy, jadąc już na szóstym.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5222
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: Struna »

Instrukcja nic nie mówi na ten temat ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: PiotrEm »

Oddaj do naprawy gwarancyjnej, niech naprawią światełko albo dołożą 7. bieg. Nie wiem, co wyjdzie taniej, ale to nie Twoje zmartwienie :-)

A przyszło mi teraz do głowy, że jeżeli nie ma obrotomierza, to to miganie może oznaczać wejście na obroty w czerwonym zakresie.
O, jednak ma obrotomierz, ale chyba bez czerwonego koloru, i dlatego miga.
Załączniki
z22732714O.jpg


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

porter59
AM
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2020, 22:07
Lokalizacja: DOL

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: porter59 »

Struna pisze:Instrukcja nic nie mówi na ten temat ?
Instrukcji nie mam, nawet motocykla nie mam, dopiero jestem na etapie zakupu i jak to u mnie zanim coś kupię dobry rok musi minąć na dywagacjach.



porter59
AM
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2020, 22:07
Lokalizacja: DOL

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: porter59 »

PiotrEm pisze:Oddaj do naprawy gwarancyjnej, niech naprawią światełko albo dołożą 7. bieg. Nie wiem, co wyjdzie taniej, ale to nie Twoje zmartwienie :-)

A przyszło mi teraz do głowy, że jeżeli nie ma obrotomierza, to to miganie może oznaczać wejście na obroty w czerwonym zakresie.
O, jednak ma obrotomierz, ale chyba bez czerwonego koloru, i dlatego miga.
Jak to mówią TTTM, pozostaje się przyzwyczaić, może wypowie się ktoś kto tym jeździ, czy jest to bardzo upierdliwe. :(



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4511
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: Centrino »

Powiem na przykładzie 1050. Otóż w menu jest opcja przy jakich obrotach ma się to światełko zapalać lub mrugać (wybiera się również czy ma się palić czy mrugać)
Opcję tą wykorzystywałem przy docieraniu silnika, gdyż pierwsze 800km miało być max 4500obr a później do 1600km max 6500obr.
Jeszcze wprawdzie nie przestawiłem na mruganie przy czerwonym polu ale dzisiaj właśnie to zrobię.

Wnioskuję, że w 250 jest tak samo i można to przestawić w menu.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: PiotrEm »

No to ma to ma sens, to mryganie, bo mini (250) i duży (1050) sztormiak mają monochromatyczne kokpity.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

porter59
AM
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2020, 22:07
Lokalizacja: DOL

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: porter59 »

Centrino pisze:Powiem na przykładzie 1050. Otóż w menu jest opcja przy jakich obrotach ma się to światełko zapalać lub mrugać (wybiera się również czy ma się palić czy mrugać)
Opcję tą wykorzystywałem przy docieraniu silnika, gdyż pierwsze 800km miało być max 4500obr a później do 1600km max 6500obr.
Jeszcze wprawdzie nie przestawiłem na mruganie przy czerwonym polu ale dzisiaj właśnie to zrobię.

Wnioskuję, że w 250 jest tak samo i można to przestawić w menu.
Dzięki bardzo, i to jest odpowiedź :D, pozostaje mieć nadzieje, że w 250 komputer podobnie rozbudowany.



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4511
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: Centrino »

PiotrEm pisze:No to ma to ma sens, to mryganie, bo mini (250) i duży (1050) sztormiak mają monochromatyczne kokpity.
Ale czerwone pole zaznaczone jest na czerwono :)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: PiotrEm »

Czy to oznacza, że powinienem powstrzymać się od dalszego filozofowania wspieranego yutubem? :D
Daj zdjęcie, jak idzie w czerwone, bo jestem ciekaw. Thx.


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4511
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: Centrino »

No w ten sposób, że na akranie są zaznaczone na czerwono kreseczki, więc jak wchodzi na czerwone to widać, że jest na czerwonym :)


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

porter59
AM
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2020, 22:07
Lokalizacja: DOL

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: porter59 »

Może ktoś doradzi czy warto kupić ten model
https://www.olx.pl/oferta/suzuki-dl-v-s ... f4b91ca356



Plantator
AM
Posty: 1
Rejestracja: 19 mar 2019, 20:35

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: Plantator »

Potwierdzam kontrolka reaguje na obroty, można sobie ustawić przy jakich obrotach na się zaświecać lub wyłączyć.



Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3344
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: Lord »

Czyli ustawiasz na 10 tyś i o niej zapominasz, no chyba ze coś cię na tej jedynce poniesie :)


DL650A L8

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4511
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: Centrino »

@Lord - można wyłączyć całkowicie


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

porter59
AM
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2020, 22:07
Lokalizacja: DOL

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: porter59 »

Fajny motorek, zastanawiające jest dlaczego marketingowcy od Suzuki w tamtym roku obniżyli cenę nowych aż o 5 tys zł. i wycofali się z PL na dobre.
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4511
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: Centrino »

Widocznie sprzedaż była poniżej oczekiwań i może się po prostu nie opłacało.
Problem taki, że na 250cc trzeba już mieć A a większość z kat A woli jednak coś nieco większego.

Myślę, że to było powodem wycofania go z naszego rynku.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Online
Awatar użytkownika
staszek_s
A+B+C+D+E
Posty: 3079
Rejestracja: 04 paź 2016, 12:32
Lokalizacja: Radlin, Śląsk

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: staszek_s »

Suzuki to spieprzyło do wiwatu, ten motorek mógł zawojować rynek jakby miał 300 ccm i jakieś 15 koni więcej. Byłby bardzo fajny lekki turystyk dla początkujących. A tak to wyszło jak wyszło...


Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS

porter59
AM
Posty: 17
Rejestracja: 22 lip 2020, 22:07
Lokalizacja: DOL

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: porter59 »

Versys ma 300 i też nie ma wzięcia, mogli by wstawić 400, ale zgadzam się, super oferta na pierwsze moto.



Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kontrolka RPM V-Strom 250

Post autor: PiotrEm »

250, 300, 400... Honda CB500X też szału nie ma. I tak małymi kroczkami dochodzimy do litra, a nawet litra z pięćdziesiątką na kaca nazajutrz :-)


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle V-strom”