UWAGA UWAGA UWAGA

Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni


Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej

topic7406.html

Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Sie popsuło.. I co teraz?
McWoody69
AM
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2020, 01:26

Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: McWoody69 »

Witam
Proszę o pomoc. Ostatnio jadąc ok 120 km/h zapalił się błąd wtrysku F1, ale nie udało mi się odczytać kodu błędu. Od tego momentu silnik na wolnych obrotach faluje i potrafi sam z siebie z gasnąć. Poza tym ma czkawkę na drugim cylindrze. Sprawdzone świecie, cewki, wtryski.
Brakuje już pomysłów co dalej...
Co ciekawe po odłączeniu jednego dowolnego cylindra (zdjęcie fajki) drugi pracuje równo.
Pacjent Dl 650 2004 rok.



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4971
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: Centrino »

@McWoody69 - przełączałeś motocykl w dealer mode?? Czy błąd świeci się nadal??
Trzeba odczytać co to za błąd inaczej to szukanie po omacku.


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

McWoody69
AM
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2020, 01:26

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: McWoody69 »

Błąd pojawił się tylko raz podczas jazdy. Nie miałem wtedy możliwości zczytania błędu. Później, pomimo problemów, błąd ani razu się nie pojawił. Próba odczytu i C00.
Świece wymienione, cewki i wtryski pomierzone.
Każdy cylinder z osobna pracuje równo, oba powodują falowanie obrotów na wolnych, podczas wkręcania na wysokie obroty, raz gładko, raz przerywa ok 3-4 tys. Prycha w gaźnik na drugim cylindrze. Do tego stopnia, że silnik potrafi się zatrzymać. Wtryski zamienione pierwszy z drugim, efekt ciągle ten sam na drugim cylindrze.
Wszystko to jest losowe. Nie ma żadnej powtarzalności.
Czujnik położenia wału?? ECU??
No brak pomysłów już...



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4971
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: Centrino »

Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe?? Synchro przepustnic??


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

McWoody69
AM
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2020, 01:26

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: McWoody69 »

Luzy w 2015 roku. Synchro nie mam pojęcia. Bazuje na kwitach, jakie dostałem od sprzedającego.
Sprawdziłem dzisiaj ciśnienie na cylindrach, oba po 10,5 :!:



McWoody69
AM
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2020, 01:26

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: McWoody69 »

Po regulacji luzów zrobione jakieś 8-10 tys km.



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4971
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: Centrino »

Luty 2015 to 5 lat, kwestia ile przebiegu.
10.5 na ciepłym czy zimnym silniku i na ile można ufać manometrowi?? Bo mój np zaniża o 2bar


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

McWoody69
AM
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2020, 01:26

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: McWoody69 »

10,5 na zimnym. Manometr pożyczony z warsztatu samochodowego.



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4971
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: Centrino »

Zrób może na początek synchro przepustnic.
Ocena: 5.88235%


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

McWoody69
AM
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2020, 01:26

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: McWoody69 »

Tak też zrobię.



McWoody69
AM
Posty: 12
Rejestracja: 20 maja 2020, 01:26

Re: Nierówna praca silnika, strzelanie w gaźnik.

Post autor: McWoody69 »

Witam wszystkich, problem rozwiązany.
Okazało się, że sam sobie narobiłem kłopotów. Otóż po zakupie motocykla postanowiłem go wyczyścić i przejrzeć najważniejsze elementy. Nie pominąłem także inspekcji pompy paliwa i baku. Okazało się, że bak wewnątrz czysty podobnie, jak filtry przy pompie. Wszystko poskładałem jednak nie dość dokładnie. A konkretnie źle zamontowałem plastik, który zabezpiecza zawór bezpieczeństwa. Z lewej strony trzyma się on na jednym zatrzasku, z prawej na dwóch mniejszych. I właśnie ta prawa strona nie była dokładnie "zatrzaśnięta". Summa summarum, ciśnienie paliwa z czasem wypychało zawór z gniazda, a że plastik zabezpieczający w końcu odpadł, zawór wysunął się na tyle, że paliwo uciekało przez uszczelkę zaworu (oring), co skutkowało spadkiem ciśnienia paliwa w układzie. A to z kolei powoduje efekty jak wyżej opisałem.
Także sprawdzajcie uważnie, czy wszystko jest dobrze spasowane, bo moment nieuwagi kosztuje sporo nerwów i - jak w moim przypadku - półtorej tygodnia spędzonego w garażu. O ilości montażu i demontażu baku nawet nie wspomnę :lol: :roll:
Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować koledze ciecierek1 za podpowiedź i pomoc :D
LwG
Załączniki
Pompa1.jpg
Pompa.jpg
Ocena: 5.88235%



ODPOWIEDZ

Wróć do „Usterki i Awarie”