jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Ktoś może na forum triumfował coś? ciekawi mnie opinia z pierwszej ręki jaka jest niezawodność i jakość wykonania motocykli Triumph,
w szczególności Boneville T100 lub T120 bo od jakiegoś czasu mam ochotę na taka klasyczna maszynę i przerobić ją na scramblera...
w szczególności Boneville T100 lub T120 bo od jakiegoś czasu mam ochotę na taka klasyczna maszynę i przerobić ją na scramblera...
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Hm.. Nie mam T120 lecz od dwóch sezonów latam Tigerem 1200 XRX. Przesiadka z V-stroma 1000 K7 urywa łeb pod każdym względem. Zero problemów z opa owaniem mastodonta. Czemu 1200? Bo zawsze we dwoje i raczej zawsze długie trasy. Polatanie 28kkm od nowości. Mocy za dużo, wygody za dużo, frajdy za dużo! Bezawaryjny, serwis w Poznaniu bezproblemowy, chłopaki w salonie też fajnie doradzą. Spalanie w normie. No dobra... może jednak w upały ale w upały! trochę smaży jajka.
Mój kumpel lata Tigerem 800 i równie jak ja zadowolony!
Masz pytania wal śmiało!
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Mój kumpel lata Tigerem 800 i równie jak ja zadowolony!
Masz pytania wal śmiało!
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Tygrysy trzymają!Centrino pisze:Nie trzymają się drogi
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2020, 17:42 przez mast, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
@prebenny już chyba drugiego z rzędu ujeżdża i o ile mi wiadomo bardzo zadowolony.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Na 800 przez 1.5 roku zrobiłem 7.5 tyś km absolutnie bezproblemowo. W tym roku na 900 zrobiłem w 2 miesiące 7.5 tyś - i jeden problemy jaki był poluzowała się kontra regulacji sprzęgła.
A drogi się tygryski trzymają
A drogi się tygryski trzymają
null
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
@prebenny - ale jakoś tyrgyski leniwe i lubią leżeć (za niedługo relacja to się wyjaśni )
ale fakt - 900 na prostej przy wyprzedzaniu nie ustępuje 1200 fajny silnik i moto.
ale fakt - 900 na prostej przy wyprzedzaniu nie ustępuje 1200 fajny silnik i moto.
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
ale czemu wszystkie tygryski maja 3 cylindry...jeden zapasowy?
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
To nie Tygryski lubią leżeć tylko @prebenny sobie jakoś tak do serca przyjął ich chrzczenie w ten sposób
DL650A L8
- Smerfciamajda
- A+B+C+D
- Posty: 2459
- Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Pomyśl ze to torche jak kobita z trzema cyckami. Az sie chce mieć trzecią rękęmotif pisze:ale czemu wszystkie tygryski maja 3 cylindry...jeden zapasowy?
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Czy ktoś tutaj jest głębiej wkręcony w triumphy np @prebenny żeby opisać takiego tigera 800, w którym roczniku co się zmieniło i którego brać?
- Ocena: 5.88235%
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Ja brałem nowego z salonu także niestety tutaj nie pomogę co się na przestrzeni lat zmieniało.
null
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
a łatwo było sprzedać po 1.5 roku?
Swoja droga trochę chyba to za krótki okres żeby coś wyrokować o niezawodności i trwałości, bo tyle kilometrów bez problemu nawet chińczyki robią.
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Ja na przełomie roku interesowałem się Tigerem 800 (roczniki 2010-14) i wychodziło, że jedyną powtarzającą się usterką był wadliwy silniczek krokowy i tyle. Nic więcej.
Zdrówko シモン
Mniejszość Niemiecko Japońska
Mniejszość Niemiecko Japońska
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
No ja mam jakieś rozeznanie w awaryjności... Choć bardziej 1200 niż 800.
Z wywiadu, który przeprowadziłem na jesiennym zlocie z każdym z uczestników, to psuje się:
800
- silniczek krokowy (naprawa jakieś 800 zł, w sensie wymiana)
- wybierak biegów
1200
- szybko niszczy się guma na manetkach
- roczniki do 2018 - przy redukcji z 3 na 2 wpada czasem luz, trzeba naprawiać skrzynię biegów (ca.3000 w ASO), lub nauczyć się z tym żyć, a większość użytkowników wybrała drugą opcję
- mocno grzeje od silnika, jazda w temperaturach powyżej 30 stopni jest mega uciążliwa
- w modelach 2018+ lubią szybko pociec lagi, niektórym już po 10 - 20 tyś km od nowości,
- były pojedyncze przypadki uszkodzonego alternatora i fabrycznego alarmu, który kradł prąd
- napinacz rozrządu czasem hałasuje, ASO twierdzi że może tak być,
- kosz sprzęgłowy potrafi też hałasować, ASO twierdzi że to norma i nie ma się co przejmować (duże luzy na sprzęgle antyhoppingowym),
- no i ja jestem debiutantem w kwestii uszczelki pod głowicą - właśnie motocykl na warsztacie (rocznik 2016, 65.000 przebiegu)
1200 to ogólnie fantastyczna maszyna, ale z racji wagi, komfortu i ochrony przed wiatrem jest to raczej daleki turysta niż szutrowy dzik. Jeśli używasz motocykla 90% asfalt / 10% szutry i drogi leśne to jest perfekcyjnym wyborem. W zasadzie chyba każde ADV jeździ max 10% poza czarnym. Jak robisz w sezonie 10 tyś km, to powiedz uczciwie, uzbiera się z tego tysiąc poza asfaltem? No i warto byłoby mieć te 180 cm wzrostu i 80-90 kilo wagi, żeby go ogarnąć na parkingu i przy wolnych manewrach.
Ja kierowałem się przy wyborze Tigera 1200 raczej tym, żeby nie był to GS
Jak ma być bardziej szutrowo to Afryka Twin albo KTM. Jak bardziej asfaltowo - jest w czym wybierać.
Z serwisami nie ma problemu - to nie prom kosmiczny. Motocykl jak każdy inny. Dostępność części TYLKO ASO, wszystko w tydzień - dwa tygodnie ściągną. Bo niestety na półce nie ma prawie nic. Ceny... jak to ASO. Ogólnie jest to jednak marka premium, lub aspirująca do klasy premium, więc tanio nie jest i nie będzie.
Z wywiadu, który przeprowadziłem na jesiennym zlocie z każdym z uczestników, to psuje się:
800
- silniczek krokowy (naprawa jakieś 800 zł, w sensie wymiana)
- wybierak biegów
1200
- szybko niszczy się guma na manetkach
- roczniki do 2018 - przy redukcji z 3 na 2 wpada czasem luz, trzeba naprawiać skrzynię biegów (ca.3000 w ASO), lub nauczyć się z tym żyć, a większość użytkowników wybrała drugą opcję
- mocno grzeje od silnika, jazda w temperaturach powyżej 30 stopni jest mega uciążliwa
- w modelach 2018+ lubią szybko pociec lagi, niektórym już po 10 - 20 tyś km od nowości,
- były pojedyncze przypadki uszkodzonego alternatora i fabrycznego alarmu, który kradł prąd
- napinacz rozrządu czasem hałasuje, ASO twierdzi że może tak być,
- kosz sprzęgłowy potrafi też hałasować, ASO twierdzi że to norma i nie ma się co przejmować (duże luzy na sprzęgle antyhoppingowym),
- no i ja jestem debiutantem w kwestii uszczelki pod głowicą - właśnie motocykl na warsztacie (rocznik 2016, 65.000 przebiegu)
1200 to ogólnie fantastyczna maszyna, ale z racji wagi, komfortu i ochrony przed wiatrem jest to raczej daleki turysta niż szutrowy dzik. Jeśli używasz motocykla 90% asfalt / 10% szutry i drogi leśne to jest perfekcyjnym wyborem. W zasadzie chyba każde ADV jeździ max 10% poza czarnym. Jak robisz w sezonie 10 tyś km, to powiedz uczciwie, uzbiera się z tego tysiąc poza asfaltem? No i warto byłoby mieć te 180 cm wzrostu i 80-90 kilo wagi, żeby go ogarnąć na parkingu i przy wolnych manewrach.
Ja kierowałem się przy wyborze Tigera 1200 raczej tym, żeby nie był to GS
Jak ma być bardziej szutrowo to Afryka Twin albo KTM. Jak bardziej asfaltowo - jest w czym wybierać.
Z serwisami nie ma problemu - to nie prom kosmiczny. Motocykl jak każdy inny. Dostępność części TYLKO ASO, wszystko w tydzień - dwa tygodnie ściągną. Bo niestety na półce nie ma prawie nic. Ceny... jak to ASO. Ogólnie jest to jednak marka premium, lub aspirująca do klasy premium, więc tanio nie jest i nie będzie.
- Ocena: 5.88235%
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Co do cen części się nie wypowiem, bo jeszcze nie naprawiałem nic ale cena serwisu Tigera 800 i 900 jest porównywalna jak V-Stroma 650 (różnice 50-100 zł na serwisie - na razie przerabiałem serwis po 1 i 10 kkm).
null
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
No po sprawdzeniu kilku forum motorek który mnie interesował Bonneville T120 miał sporo problemów ze szkrzynią biegów.
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Bo w Triumphie o skrzyni biegów można powiedzieć tylko jedno. Skrzynia - jest
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Wojtku, uścislajac to raczej dotyczy Tigerów. Seba na zlocie mi mówił ze w jego Bonnevile'u T100 skrzynia pracowała bajecznie
DL650->Triumph Tiger Explorer
Re: jakie opinie macie o motocyklach Triumph?
Problemem Triumpha jest przeniesienie produkcji do Tajlandii.
Jeżeli poczytacie trochę o historii marki, to dowiecie się ze obecny Triumph nie ma nic wspólnego z oryginalną firmą założoną w 1902 roku.
Obecny Triumph to marka założona w latach 90-tych, która wykupiła prawa do nazwy i początkowo składała motocykle z części japońskich.
Sukcesem okazał się model Boneville T110 na początku lat dwutysięcznych, prosty i niezawodny sprzęt, na którym de facto firma zbudowała swoja obecną pozycję.
Obecne Triumphy są przeładowane elektroniką, tajlandzka kontrola jakości chyba nie przykłada się do pracy zbyt dobrze, czego efektem jest znaczny spadek sprzedaży na rynkach europejskich. Niedawno Triumph zwolnił 400 osób z 2400 zatrudnionych.
Jeżeli poczytacie trochę o historii marki, to dowiecie się ze obecny Triumph nie ma nic wspólnego z oryginalną firmą założoną w 1902 roku.
Obecny Triumph to marka założona w latach 90-tych, która wykupiła prawa do nazwy i początkowo składała motocykle z części japońskich.
Sukcesem okazał się model Boneville T110 na początku lat dwutysięcznych, prosty i niezawodny sprzęt, na którym de facto firma zbudowała swoja obecną pozycję.
Obecne Triumphy są przeładowane elektroniką, tajlandzka kontrola jakości chyba nie przykłada się do pracy zbyt dobrze, czego efektem jest znaczny spadek sprzedaży na rynkach europejskich. Niedawno Triumph zwolnił 400 osób z 2400 zatrudnionych.
Old, grumpy man na DL-u 800