Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Cześć, pomyślałem że warto podzielić się w tym wątku opiniami o tym jak działają przednie reflektory LED w motocyklach.
Napiszcie proszę jak to wygląda z Waszej perspektywy, czy w motocyklu jaki użytkujecie odczuliście poprawę widoczności w nocy na skutek zastosowania w nim przednich reflektorów działających w technologii LED ?
Interesujące są najnowsze modele między innymi - Triumph Tiger 900, Honda CRF 1000L AT, Honda CRF1100L AT, Suzuki V-Strom 1050 XT.
Fajnie by było jak byście załączyli tu także zdjęcia np. zasięgu takiego oświetlenia.
Piona
Napiszcie proszę jak to wygląda z Waszej perspektywy, czy w motocyklu jaki użytkujecie odczuliście poprawę widoczności w nocy na skutek zastosowania w nim przednich reflektorów działających w technologii LED ?
Interesujące są najnowsze modele między innymi - Triumph Tiger 900, Honda CRF 1000L AT, Honda CRF1100L AT, Suzuki V-Strom 1050 XT.
Fajnie by było jak byście załączyli tu także zdjęcia np. zasięgu takiego oświetlenia.
Piona
Iżu
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
To co tu napiszę nie ma większego znaczenia w kwestii przekonania @Iżu do świateł jakie zastosowano w Suzuki 1050XT AD2020, gdyż ciężko przekonać kogoś kto jest mega negatywnie nastawiony do Suzuki. Jednak powiem, że światła w 1050 są rewelacyjne. Ustawione są fabrycznie tylko nieco za nisko. Nie zmieniałem jeszcze ustawień ale niebawem do tego dojdzie. Co do zdjęć to raczej ich tu nie wstawię,
- Dziadek3H2M
- A+B+C
- Posty: 1114
- Rejestracja: 04 cze 2018, 15:46
- Lokalizacja: Kraków i okolice
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Dobry temat. Postaram się zrobić zdjęcia i trochę ponarzekać na światła ledowe w CRF 1100. Teraz krótko: jestem lekko zawiedziony.
LWG
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
DL 650 XT AL5, CRF 1100 ATAS
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Centruś, nie wiem skąd taki wniosek ale się mylisz, moje osobiste przeżycia z gównianym serwisem ASO w byłym salonie "Rider" nie mają nic wspólnego z recenzowaniem motocykli tej marki podczas jazd testowych i tu uważam że model 1050 XT to bardzo fajny sprzęt, rozsądnie wyceniony, wygodny i przyjemny w prowadzeniu.
Wątek o LED-ach ma na celu porównanie odczuć użytkowników w temacie oświetlenia drogi nocą, a jako że mamy tu sporo użytkowników innych marek poza Suzuki, to będzie można poczytać tutaj o realnych odczuciach motocyklistów bez marketingowej ściemy.
Piona Chłopie
- Ocena: 5.88235%
Iżu
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Ja na razie jechałem jedynie z 5 km przez leśną drogę po zachodzie słońca, więc jeszcze nie było całkowicie ciemno. Jednakże światła nie zachwyciły mnie i nie było efektu "wow", przez chwilę nawet pomyślałem, że jakbym kupił GS'a, to pewnie światła były ze 3 razy lepsze Ale na razie mało doświadczeń, by ocenić. Możliwe, że trzeba te światła jakoś ustawić.
Natomiast na pewno są dobrze widoczne przez innych - jak wracaliśmy ze zlotu i miałem @dziadekH za sobą, to nieźle mi dawał po lusterkach
Natomiast na pewno są dobrze widoczne przez innych - jak wracaliśmy ze zlotu i miałem @dziadekH za sobą, to nieźle mi dawał po lusterkach
DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Zgadzam się z tym co @Centrino napisał, reflektor w 1050 jest świetny, trzeba tylko po wyjeździe z salonu podnieść w górę, bo jest maksymalnie w dół ustawiony, ale śruba jest dostępna od dołu bez rozbierania niczego więc da radę na parkingu sięgnąć kluczem. Mając prawie na maxa jedzie się już przyjemnie.
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
A zapodasz może info gdzie jest regulacja?? Co bym nie kręcił niepotrzebnymi śrubkamigaily pisze: ↑11 paź 2020, 16:44Zgadzam się z tym co @Centrino napisał, reflektor w 1050 jest świetny, trzeba tylko po wyjeździe z salonu podnieść w górę, bo jest maksymalnie w dół ustawiony, ale śruba jest dostępna od dołu bez rozbierania niczego więc da radę na parkingu sięgnąć kluczem. Mając prawie na maxa jedzie się już przyjemnie.
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Jest w instrukcji, generalnie od spodu jest chyba 1 taka większa śruba, jest tam taka gumowo-plastikowa osłona, ale jest do śruby dostęp bez zdejmowania jej.Centrino pisze: ↑11 paź 2020, 16:59A zapodasz może info gdzie jest regulacja?? Co bym nie kręcił niepotrzebnymi śrubkamigaily pisze: ↑11 paź 2020, 16:44Zgadzam się z tym co @Centrino napisał, reflektor w 1050 jest świetny, trzeba tylko po wyjeździe z salonu podnieść w górę, bo jest maksymalnie w dół ustawiony, ale śruba jest dostępna od dołu bez rozbierania niczego więc da radę na parkingu sięgnąć kluczem. Mając prawie na maxa jedzie się już przyjemnie.
A no i regulacja polega na tym że luzujesz tą srubę i ręką regulujesz sam reflektor, i potem spowrotem śrubę dokręcasz.
Ano jest faktycznie w instrukcji napisane. Nawet ją z szafki wyciągnąłem i do niej zajrzałem. Ile to się można dowiedzieć z instrukcji to nawet nie wiedziałem
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Umnie w T700 są Ledy białe i REWELACJA często jak wyprzedzam włączam wszystkie koleszka który jechał przede mną mówił że dużo lepsze niż w Xtz 1200 ale tam miałem H7
Na zlocie postawi się wieczorem z 10 sztuk i się przekonamy ..ot i wszystko
Ale przyszłością będą Ledy w każdym motocyklu czy to Dobrze niewiem.
LED mniej prądu potrzebuje napewno. Pożyjemy uwidziem...
Na zlocie postawi się wieczorem z 10 sztuk i się przekonamy ..ot i wszystko
Ale przyszłością będą Ledy w każdym motocyklu czy to Dobrze niewiem.
LED mniej prądu potrzebuje napewno. Pożyjemy uwidziem...
Lepszy głupiec wędrujący po świecie niż mędrzec siedzący w domu
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
No ja w swojej ST będę kombinował jednak coś z LEDami, bo żywotność zwykłej H7-ki jest masakryczna (choćby w porównaniu do H4). Ledy jednak ciut żywotniejsze są. Tak więc jak uda mi się coś sensownego zdziałać to porównam nawet z ciekawości z innymi
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Kurcze może kwestią jest chłodzenie i drgania żarówki H7 w Tenerce ? ile Ci wytrzymuje km ?
Iżu
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Ostatnie wytrzymały rok (przejechane jakieś 12-13 tyś km). Obie ładnie zakończyły żywot praktycznie równo (w tym samym dniu padły).
Ale generalnie H7 jest mało żywotną żarówką. W jednym aucie jak je miałem to też paliły się jak głupie. W porównaniu do niej H4 świeci dłużej. A teraz jak patrzę na różnych sklepach to dla H7-ki im barwa świecenia jest bielsza tym krótsza żywotność. Np dla Philips White Vision podawana żywotność to ok 450 godzin. Ale dla świecącej bielszym (ale i słabszym) światłem White Vision Ultra to już tylko 200 godzin.
Dlatego myślę nad jakimiś ledami jednak. Technika ich produkcji poszła do przodu. Ładnie świecą z wyraźną linią odcięcia (choć konstrukcja lampy w ST z ruchomą osłoną i soczewką jest taka że bez tego też chyba dało by radę). problemem jest tylko odprowadzenie ciepła z tyłu żarówki i ewentualne zmieszczenie większej żarówki LED w lampie. Są gotowe rozwiązania ale trochę kosztowne. Np zestaw ledowych żarówek z powiększonymi deklami do zamknięcia lampy. Niestety koszt zakupu to ok 700-1000 zł. To już lepiej dołożyć trochę i całą lampe na Bi-Ledową u DrLighta przerobić. Ale tego nie chce robić (bo chcę mieć możliwość szybkiego powrotu do zwykłej żarówki halogenowej w razie czego).
Ale generalnie H7 jest mało żywotną żarówką. W jednym aucie jak je miałem to też paliły się jak głupie. W porównaniu do niej H4 świeci dłużej. A teraz jak patrzę na różnych sklepach to dla H7-ki im barwa świecenia jest bielsza tym krótsza żywotność. Np dla Philips White Vision podawana żywotność to ok 450 godzin. Ale dla świecącej bielszym (ale i słabszym) światłem White Vision Ultra to już tylko 200 godzin.
Dlatego myślę nad jakimiś ledami jednak. Technika ich produkcji poszła do przodu. Ładnie świecą z wyraźną linią odcięcia (choć konstrukcja lampy w ST z ruchomą osłoną i soczewką jest taka że bez tego też chyba dało by radę). problemem jest tylko odprowadzenie ciepła z tyłu żarówki i ewentualne zmieszczenie większej żarówki LED w lampie. Są gotowe rozwiązania ale trochę kosztowne. Np zestaw ledowych żarówek z powiększonymi deklami do zamknięcia lampy. Niestety koszt zakupu to ok 700-1000 zł. To już lepiej dołożyć trochę i całą lampe na Bi-Ledową u DrLighta przerobić. Ale tego nie chce robić (bo chcę mieć możliwość szybkiego powrotu do zwykłej żarówki halogenowej w razie czego).
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Qrcze to się teraz zdziwiłem. Mam H7 w aucie już 5 rok (jeszcze fabryczne). Czyżby lada moment miały paść po tym jak pięciokrotnie pokonały już swój czas życia przewidziany przez producenta??
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
@Centrino żeby nie było - zostając przy philipsie, żarówka LongLife EcoVision ma żywotność wg producenta do 1500 godzin. Ale świeci na mega żółto. Tak więc coś za coś.
A pytanie czy w aucie ta żarówka świeci ci w lampie cały czas, nawet w dzień. Czy może masz światła do jazdy w dzień a ta się włącza tylko nocą.
A pytanie czy w aucie ta żarówka świeci ci w lampie cały czas, nawet w dzień. Czy może masz światła do jazdy w dzień a ta się włącza tylko nocą.
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
No są dzienne. Tylko o ile motocyklem nie lubię i staram się nie jeździć w nocy o tyle samochodem dość często jeżdżę w nocy.
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
ok. nie wnikajmy dalej, bo nie o tym jest ten wątek Dodam tylko na koniec że te żywotności Philipsów podawałem ze strony producenta (to co o nich podaje w parametrach techn.)
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Są auta ( i moto też ) w których dość szybko żarówki się przepalają.
Najczęściej winne jest mizerne mocowanie lampy, która przez to mocno wibruje, a to nie służy świecącej się żarówce.
Są też takie co mają jakieś dziwactwa z elektryką ( skoki napięć ) i to też wykańcza żarówki zdecydowanie szybciej.
Najczęściej winne jest mizerne mocowanie lampy, która przez to mocno wibruje, a to nie służy świecącej się żarówce.
Są też takie co mają jakieś dziwactwa z elektryką ( skoki napięć ) i to też wykańcza żarówki zdecydowanie szybciej.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Wydaje mi się, że wpływ ma również chłodzenie reflektora. Jeżeli jest słabe (np mała powierzchnia szkła reflektora) to chyba wysoka temperatura we wnętrzu też nie przedłuża żywotności żarówki.Struna pisze: ↑12 paź 2020, 13:09Są auta ( i moto też ) w których dość szybko żarówki się przepalają.
Najczęściej winne jest mizerne mocowanie lampy, która przez to mocno wibruje, a to nie służy świecącej się żarówce.
Są też takie co mają jakieś dziwactwa z elektryką ( skoki napięć ) i to też wykańcza żarówki zdecydowanie szybciej.
Re: Reflektory LED w motocyklach - Wasze opinie
Nie sądzę aby to miało jakiś większy wpływ - to nie LED.
Weź sobie takie "halogenki" podsufitowe - to ma sporą moc a gabaryt drobny, na dodatek zamknięte dość szczelnie a jednak się nie przepala co chwila.
Weź sobie takie "halogenki" podsufitowe - to ma sporą moc a gabaryt drobny, na dodatek zamknięte dość szczelnie a jednak się nie przepala co chwila.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl