Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Wszystko o technice jazdy i jej braku.
Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Początkowo myślałem, że z podniesionych obrotów korzystają tylko ci z pierwszej 10 w Polsce.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Jeśli nie czujesz, że to Ci wadzi, to nie ruszaj.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

W DLu nie chcialem i nie musialem podkrecac IDLE (chociaz mam taka mozliwosc). Podejscie bylo wlasnie jako doskonalenie techniki. W MT nastawiam sie na wynik stricte gymkhanowy. Jesli cos mi pomaga pojechac szybciej - robie to.
W DLu po delikatnej modyfikacji przelozenia spokojnie pojezdzisz na fabrycznych obrotach i bedziesz mial je tak samo, jak jezdzac pod drodze.


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Ok, dzięki. Za to, że starowałeś w zawodach na DL bez podniesionych obrotów powinni ci z marszu odejmować sekundę albo dwie :)



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

Wlasnie takie szczegoly, ze ktos jedzie bez podniesienia obrotow, czy na turystyku zamiast sporta "umykaja" w ogolnej klasyfikacji. Faktem jest, ze wrazenie jakie robi DL na gymkhanie jest bardzo duze. Wiem to z kilku niezaleznych zrodel. :D


( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

No nie dziwne, to jak słoń w składzie porcelany :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Pyxis
Wlasnie takie szczegoly, ze ktos jedzie bez podniesienia obrotow, czy na turystyku zamiast sporta "umykaja" w ogolnej klasyfikacji. Faktem jest, ze wrazenie jakie robi DL na gymkhanie jest bardzo duze.
O to, to. Robi wrażenie nie tylko na zawodach, a starty na "fabrycznym" sprzęcie były najlepszym dowodem klasy kierownika. Oczywiście życzę sukcesów na MT ale trochę mi żal DLa. Weź go chociaż do czasu do czasu na spacer :)
Struna
No nie dziwne, to jak słoń w składzie porcelany
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dla mnie Dl to filigranowa kruszynka, wręcz zaprojektowana z myślą o gymkhanie. :)



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Ja tam nie mam klapek na oczach pt. moje moto jest the best :)
DL jest jaki jest - ma swoje zalety i wady, nawet jak na nim siedzę to nie jest to filigranowa kruszynka, ale może jakbym ważył 190 i miał wzrostu ze 2 metry to wtedy bym inaczej to widział, a że to nierealne, to jednak zostanę przy swoim ;)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

No może przesadziłem sobie z tą lekkością DL :) chyba wynika z z faktu, że Afryka jest dla mnie ciut za duża...



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

A to niby Afryka doznaje lekkości zaraz jak tylko ruszy :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

:lol: Najpierw trzeba ją sobie podnieść z asfaltu/piachu ale spokojnie "trening czyni mistrza"



Awatar użytkownika
Pyxis
A+B+C+D
Posty: 2314
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Strzegom (dolnośląskie)
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Pyxis »

UMIGAME-GP2. Porownywalewm to wczesniej na filmiku z DLem. Teraz udalo sie jeszcze nadrobic kawalek czasu.
DL 48,15 / MT 46,74




UMIGAME-GP1
DL 45,97 / MT43,77



( . Y . )
Parafrazujac: Trafiaja sie szaleni motocyklisci, ale nie ma starych szalonych motocyklistow.
Bialy dziobaty DL 650 AL2

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Kilka filmików z dzisiejszego treningu. Niestety jakość nagrań średnia. Padł mi aparat, więc musiałem nagrywać z komórki. Kamerki jeszcze się nie dorobiłem.

To pierwsze jest tak właściwie nie ćwiczeniem, a moją codzienną techniką wsiadania i zsiadania z Afryki.
Mam 174, natomiast siedzenie jest na 92 cm.
Wsiadając "normalnie" muszę bardzo zadzierać nogę, co wygląda komicznie.
Nie wsiadam też na moto, które stoi na stopce dając lewą stopę na podnóżek, bo to za duże utrudnienie. Trzeba później "przewalić" moto na prawo, złożyć kosę itd.
Poniższa technika wydaje mi się szybsza i bardziej elegancka.




Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Można też wsiadać i ruszać podobnie z prawej strony. Wymaga to złożenia kosy i obejścia Afryki. Można przy okazji pobawić się w trzymanie moto jedną ręką dla wyczucia jego balansu. Z tej techniki korzystam jednak bardzo rzadko, najczęściej w terenie albo jak poniżej dla zabawy.




Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Ćwiczenie dla nie najwyższych osób, które nieroztropnie kupiły za duże motocykle.

Jedzie się brzegiem krawężnika i zsiada tak aby nie usiąść na kanapie (murowana gleba) ale przenieść swój środek ciężkości w bok poza linie motocykla.
Ja po zatrzymaniu się z lewej strony opieram się już tylko na jednej nodze i kierownicy. Prawa noga idzie mi w górę i nie dostaję wówczas do prawego podnóżka przez co ponowne ruszenie jest utrudnione.




Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Ćwiczenie start/stop. Robię je dla poprawy balansu w offroad. Przy pachołku trzeba zwolnić do 0 i ponownie ruszyć.




Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Stanie na Afryce. Udało się utrzymać jakieś 40 s.




Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Jak mniemam masz DCT, bo chyba inaczej z prawej strony byś nie ruszył wsiadając.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Lechu
A2
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2020, 10:12

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Lechu »

Tak,jest DCT. Inaczej musiałby być chyba zgaszony na biegu, obejść, odpalić na wciśniętym sprzęgle i ruszyć.



Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: Trening czyni mistrza, czyli jak nie byc tylko "mistrzem prostej" :-)

Post autor: Struna »

Dobra - tak zrób :)


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika jazdy”