to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Od pierwszej zmiany oleju przy 1k km minęło już ponad 8k km i widzę w okienku przy ciepłym silniku olej ledwo co dochodzi do dolnej kreski.
Normalne dla tego moto? moja honda i yamaha zwykła utrzymywać poziom cały czas.
Normalne dla tego moto? moja honda i yamaha zwykła utrzymywać poziom cały czas.
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Przy dłuższej jeździe z prędkościami "mocno" autostradowymi 650 coś tam lubi łyknąć - opinia zebrana przez wielu i ja ją również potwierdzam.
Kawasaki ER5 -->> Suzuki GSF 600 Bandit -->>Suzuki V-Strom 650 XT -->> Suzuki V-Strom 1000 -->> BMW R1250GS Adventure
Ride Through Life
Ride Through Life
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Jak zaczniesz wozić olej w kufrze, to znaczy , że dużo bierze.
Szerszeń DL 650A L7 - to już historia
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Przy normalnej jeździe 650 nie bierze oleju. Problemem są autostradowe przeloty z większymi prędkościami. A jeszcze do tego jak jest wysoka temperatura powietrza to wzmaga pobór oleju.
Nie jest to duży problem ale warto mieć litr oleju pod siedzeniem.
Nie jest to duży problem ale warto mieć litr oleju pod siedzeniem.
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Coś tam biorą te fałki...
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
https://www.facebook.com/AudiCoupeS2byLEO/
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...
iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000
https://www.facebook.com/AudiCoupeS2byLEO/
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Tylko jaka jest definicja jazdy normalnej ?Centrino pisze:Przy normalnej jeździe 650 nie bierze oleju.
O to chyba najczęściej się wszystko rozbija - dla jednego normalne jest że wbija biegi nie wyżej jak 4500-5000 rpm, a dla innego takie coś to nie nirmalka ale zamulanie
A co do brania oleju - na prawku kat.A od dłuższego czasu jest kwestia "przygotowania" pojazdu, a ta zawiera w sobie między innym inspekcję poziomu oleju. Dali to oczko na oleum aby z niego korzystać - skoro zeszło do minimum, to najwyraźniej trzeba dolać ( chyba że akurat czas na wymianę ,to wymienić i wlać tyle ile trzeba )
Ja tam po przesiadce na dobry olej 5w50 ( tak - są oleje lepsze i gorsze, mimo iż niektórzy tego nie dostrzegają ) mam zużycie oleju znikome, a piec ma już koło 115kkm zrobione. Na popularnym motulu 5100 zużycie było spore.
Np. dniówka z plecaczkiem, około 750 km z czego z 250 - 300 to szybkie przeloty autostradą i z max w okienku zrobiło się min.
Podobna traska ale już na 5w50 - zużycie być może jakieś było, ale na okienku niezauważalne.
DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Właśnie jestem po wymianie oleju. Olej wymieniam co 6 kkm. Syntetyk Ecstar. Między wymianami dolałem łącznie ok. 300 ml, przy czym potrzebę dolania stwierdziłem po kilku szybkich trasach autostradowych z pełnym bagażem i pasażerem. Temperatury 30+. Po tej dolewce, jak skończyły się wakacyjne tripy, nie było już zauważalnych ubytków. Do wymiany oleju Suzi poszła z poziomem na połowie między min i max.
Mam nawyk sprawdzania oleju we wszystkich pojazdach, za które odpowiadam. W przypadku Suzi nic niepokojącego nie zauważyłem. Jak jest obciążone, gorąco, to łyknie oliwy. A jak jazda na spokojnie to tylko kontrolować poziom.
Mam nawyk sprawdzania oleju we wszystkich pojazdach, za które odpowiadam. W przypadku Suzi nic niepokojącego nie zauważyłem. Jak jest obciążone, gorąco, to łyknie oliwy. A jak jazda na spokojnie to tylko kontrolować poziom.
Romet Kadet -> Romet Ogar 200 -> Junak 901 -> Honda Varadero 125 -> Suzuki V-Strom DL650XT L8 -> Suzuki V-Strom DL650XT M0
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
to by się zgadzało, była rok temu czarnogóra, gorąco i 160km/h ma autostradzie z plecaczkiem i tobołami, Ja leje wyłacznie motul 5100 10W40 do wszystkich moich turystycznych moto i w japończykach zmieniam co 10k km.Voyager pisze:Właśnie jestem po wymianie oleju. Olej wymieniam co 6 kkm. Syntetyk Ecstar. Między wymianami dolałem łącznie ok. 300 ml, przy czym potrzebę dolania stwierdziłem po kilku szybkich trasach autostradowych z pełnym bagażem i pasażerem. Temperatury 30+. Po tej dolewce, jak skończyły się wakacyjne tripy, nie było już zauważalnych ubytków. Do wymiany oleju Suzi poszła z poziomem na połowie między min i max.
Mam nawyk sprawdzania oleju we wszystkich pojazdach, za które odpowiadam. W przypadku Suzi nic niepokojącego nie zauważyłem. Jak jest obciążone, gorąco, to łyknie oliwy. A jak jazda na spokojnie to tylko kontrolować poziom.
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Moja pierwsza 650 brała trochę jak goniłem 140-150 autostradą z plecakiem i kuframi. Miała 50 tys najechane, Motul 5100. Na trip 5300km dolałem jakieś pół litra. Uważam że to tyle co nic. W normalnej, lokalnej jeździe na ogół do 6 tys obrotów nie było ubytków które między wymianami by powodowały dolewki. W 1000 zużycie motula miałem dużo większe, nie wiem czemu. Zalałem Liquy Moly 10w50 i w zasadzie później nic nie dolewałem prawie.
W obecnej 650 K5 z minimalnym przrbiegiem na razie nie odnotowałem, ale dopiero 1150km nią zrobiłem. Jeździ na motulu 5100 na razie, może wleje coś innego, np ten LM 10w50.
Najbardziej znaczenie na 650 mają przeloty we dwoje szybko i upały. Ma prawo swoje wypić... Jak nie jest to 0,5l na 1000 nie ma się co zanadto przejmować, tylko dolac i kontrolować.
W obecnej 650 K5 z minimalnym przrbiegiem na razie nie odnotowałem, ale dopiero 1150km nią zrobiłem. Jeździ na motulu 5100 na razie, może wleje coś innego, np ten LM 10w50.
Najbardziej znaczenie na 650 mają przeloty we dwoje szybko i upały. Ma prawo swoje wypić... Jak nie jest to 0,5l na 1000 nie ma się co zanadto przejmować, tylko dolac i kontrolować.
Moje V-Stromy: K5 650 -> AL2 650 -> K4 1000 -> K5 650 -> DL1000 AL8
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Mój 650 k5 bierze już z pół litra na 1000km. Przebieg ponad 140k km. Na pewno ma zużyte uszczelniacze zaworowe na drugim cylindrze. Jak mu w zimie zastosuję Wiseco CK114 to na wiosnę napiszę ile żłopie oleju. Jeżdżę na Valvoline Synpower 10W50.
1050 XT
-
- A1
- Posty: 61
- Rejestracja: 06 paź 2016, 18:47
Re: to jak z tym braniem oleju przez v-strom 650 jest?
Rocznik 2015 zalewany raz w roku zalecanym shellem nie bierze nic. Czego nie da się powiedzieć o benzynie