UWAGA UWAGA UWAGA
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Uruchomiliśmy zrzutkę dla kolegi Zibic
Zrzutka pod linkiem:
https://zrzutka.pl/yz5grd
Jakby ktoś chciał wspomóc kolegę w trudnych chwilach to będziemy wdzięczni
Naszemu koledze Zibic`owi ukradziono w nocy motocykl w Przesiece.
Proszę o udostęopnianie tej informacji na wszelkich forach, facebookach, instagramach.
W kupie siła a nóż widelec coś pomoże
Jak tylko od Zibic dostanę zdjęcia i szczególowe informacje o motocyklu od razu umieszczę je w poście poniżej
topic7406.html
Membrany itp...
Membrany itp...
Ja ze swojego doświadczenia dla wszystkich co jeżdżą w każdych warunkach polecam ciuchy z laminowanym gore texem. Drogie są ale warte każdej ceny. Nie ma pieprzenia z zakładaniem przeciwdeszczowek które nie przepuszczają powietrza. Jeżeli złapie ci deszcz w drodze to zero stresu. Jedyny minus to na lato się nie nadają.
LWG
LWG
Re: Rebelhorn Patrol
No to ja wpinam moją na zamek błyskawiczny i też nie mam pieprzenia w razie deszczu. A latem wypinam 

Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Rebelhorn Patrol
Dlatego jestem zwolennikiem 3 warstwówek więcej wpinania i wypinania ale bardziej uniwersalne.
A tak ogóle to kupie sobie cały zastaw z butami i kaskiem KLIM i będę miał droższe ciuchy od motocykla a co
Klim Badlands Pro https://klim-polska.pl/product/kurtka-badlands-pro/ i będę jeździł po śniegu jak w reklamach, anie wróć to w sumie już robię ......
A tak ogóle to kupie sobie cały zastaw z butami i kaskiem KLIM i będę miał droższe ciuchy od motocykla a co

Klim Badlands Pro https://klim-polska.pl/product/kurtka-badlands-pro/ i będę jeździł po śniegu jak w reklamach, anie wróć to w sumie już robię ......
DL650A L8
Re: Rebelhorn Patrol
@Lord - bez ciuchów na śniegu - to teraz modne morsowanie 

DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS
Re: Rebelhorn Patrol
Ale bez ciuchów na moto to już nie będzie nawet modnie...., raz jeden i ostatni wsiadłem kiedyś w spodenkach na moto w Chorwacji, jest gorzej niż w spodniach bo słońce niemiłosiernie piecze, nie mowie już o tym że mało sobie nogi nie spaliłem o tłumik 
A co do morsowanie jakos nie moja bajka
Wystarczy mi ten wiatr, bo najgorszy jest wiatr.....

A co do morsowanie jakos nie moja bajka

DL650A L8
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Rebelhorn Patrol
@DarasW
a w jakim konkretnie laminacie jeździsz ? i dlaczego na lato się nie nadaje ?
a wiatr jest super ale na żaglach
a w jakim konkretnie laminacie jeździsz ? i dlaczego na lato się nie nadaje ?
a wiatr jest super ale na żaglach

Re: Rebelhorn Patrol
Bo goretex ( i w zasadzie każda membrana ) działa na różnicę temperatur - jak na zewnątrz cieplej ( lub podobnie ) niż w ciuchach, to zaczyna działać bardziej jak folia, po prostu się kisisz we własnym sosie

DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Rebelhorn Patrol
w moje kurtce mogę wyjąć membranę ale i tak w lecie kiszę się we własnym sosie bo zostaje warstwa zewnętrzna plus podszewka
ale jak jadę i mam porozpinane wszystkie wentylacje to da się strzymać
i tak się zastanawiam nad tym laminatem czy gdyby kupić kurtkę z dużą ilością otworów wentylacyjnych czy by nie dała rady w lato
w laminowanej otwory wentylacyjne ponoć są bardziej efektywne bo powietrze wali wprost na klatę a nie przez podszewkę czy membranę kurtki
i ponoć jak jest zimno i sucho to w laminatach jest chłodniej niż w "zwykłych" kurtkach bo brakuje warstw powietrza pomiędzy materiałem zewnętrznym, podszewką czy membraną
ale to teoria, dlatego ciekawią mnie opinie użytkowników

ale jak jadę i mam porozpinane wszystkie wentylacje to da się strzymać
i tak się zastanawiam nad tym laminatem czy gdyby kupić kurtkę z dużą ilością otworów wentylacyjnych czy by nie dała rady w lato
w laminowanej otwory wentylacyjne ponoć są bardziej efektywne bo powietrze wali wprost na klatę a nie przez podszewkę czy membranę kurtki
i ponoć jak jest zimno i sucho to w laminatach jest chłodniej niż w "zwykłych" kurtkach bo brakuje warstw powietrza pomiędzy materiałem zewnętrznym, podszewką czy membraną
ale to teoria, dlatego ciekawią mnie opinie użytkowników
Re: Rebelhorn Patrol
Wg mnie latem chłodzi nas powietrze trafiające na skórę, co powoduje parowanie potu. Najlepiej to działa w kurtkach typu mesh, gdzie jest przewiew na ciało. Laminat to warstwa oddzielająca nas od powietrza zewnętrznego, więc chłodzenie będzie dużo mniejsze, żadne mikropory w membranie tego nie zrównoważą. Ale może się mylę...
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
Re: Rebelhorn Patrol
Ale jak sensownie rozmieścisz wloty i wyloty aby stworzyć coś jakby komin, to może działać.
Mesh na dłuższa metę też niekoniecznie jest taki dobry, bo jak jedziesz faktycznie w sporym upale i powietrze nagrzane dodatkowo od drogi ma 40 czy więcej stopni, to trochę średnio chłodzi, mimo iż owiewa.
Mesh na dłuższa metę też niekoniecznie jest taki dobry, bo jak jedziesz faktycznie w sporym upale i powietrze nagrzane dodatkowo od drogi ma 40 czy więcej stopni, to trochę średnio chłodzi, mimo iż owiewa.
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Rebelhorn Patrol
Off Topic
Gdzieś tu wrzucałem artykuł na temat ale nie pamiętam gdzie

Ponoć chłodzimy się na 4 sposoby - konwekcji, kondukcji, radiacji i parowaniu potu.
Facet tłumaczył że mamy jakby dwa światy temperatur powietrza które dzieli magiczna temperatura powierzchni skóry czyli z tego co pamiętam ok. 34 Celsjuszy. Poniżej tej temperatury dopóki się przemieszczasz kurtka meshowa jest ok. i powiew wiatru chłodzi konwekcyjnie.
Powyżej 34 C mesh nie jest dobrym rozwiązaniem i wiatr nie jest już przyjacielem bo nagrzewa ciało a nie chłodzi. Chłodzimy sie tylko w drodze parowania potu. Trzeba się przed wiatrem chronić np. za szybą czy owiewkami moto. Plus żeby zachodziło chłodzenie na skutek perspiracji nie można marnować potu

- Ocena: 5.88235%
Re: Rebelhorn Patrol
Komin by musiał lecieć pod membraną, czyli np wchodzić rękawem a wychodzić koło szyi, tak kombinujesz?Struna pisze: ↑26 sty 2021, 13:51Ale jak sensownie rozmieścisz wloty i wyloty aby stworzyć coś jakby komin, to może działać.
Mesh na dłuższa metę też niekoniecznie jest taki dobry, bo jak jedziesz faktycznie w sporym upale i powietrze nagrzane dodatkowo od drogi ma 40 czy więcej stopni, to trochę średnio chłodzi, mimo iż owiewa.
Dalej nie umiem sobie wyobrazić przewagi nałożenia membrany w upale 38 stopni, gorące powietrze nie będzie owiewać ciała ale wszelkie inne metody chłodzenia też będą raczej osłabione.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Rebelhorn Patrol
Przy 38 stopniach konwekcja, kondukcja i radiacja nie działają. Chłodzenie jest tylko w drodze parowania potu.
- Ocena: 5.88235%
Re: Rebelhorn Patrol
Trochę źle to ująłem - chodziło o ciąg bardziej niż o komin i konwekcję.
Jak powietrze wpuszczasz jakoś pod kurtkę to i gdzieś musi wypłynąć, zupełnie jak specyficznie ukształtowane kanały wentylacyjne w kaskach, które dodatkowo zwiększają opływ powietrza na głowie i są "wysysane" tylnymi wylotami.
Zakładam, że mimo iż to ma zalaminowanego goretex-a to wloty powietrza nie są na niego, tylko przez jakieś struktury meshowe pod kurtkę ( jak wszędzie )
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Online
Re: Rebelhorn Patrol
Tu na potwierdzenie tego co pisze Struna - w moim Dainese d-explorer (zwykła kurtka a nie laminat) mam 2 panele meshowe z przodu na klacie i jeden wielki na plecach i teraz tylny panel mam zawsze otwarty, bo o ile jak przednie też są otwarte to faktycznie czuć przewiew i że tył 'wyciąga' ciepło o tyle przy zamkniętym przodzie nie czuć praktycznie różnicy między otwartym a zamkniętym tyłem.
null
Re: Rebelhorn Patrol
ja zakładam, że laminat jest szczelny jak wpinana membrana bo inaczej by się woda lała ale możliwe że te wloty są szczelnie zamykane. Wtedy w razie deszczu trzeba by sprawdzać wszystkie zamki, rzepy, klapki, czy wszystko podomykane, tez nie takie komfortowe.
Yamaha Virago 535 > DL 650 AL5 > DL 1000 L9 > R1200GS
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: Rebelhorn Patrol
jak dla mnie na deszcz laminat jest lepszym rozwiązaniem niż kurtka z wewnętrzna wodoodporną membraną, jakoś nie potrafię zrozumieć sensu takiej konstrukcji
ale nie mam pewności jak laminat zachowuje się w upale
ale nie mam pewności jak laminat zachowuje się w upale
Re: Rebelhorn Patrol
Może jakiś mod/admin by wydzielił poniekąd ciekawy temat oboczny dotyczący tych membran itp, bo temat w sumie o Rebelhornie 

DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl
Re: Rebelhorn Patrol


- Ocena: 5.88235%
Simson AVO, Suzuki 125 cross, Junak M16, Yamaha TMax 530, BMW F800GT, Suzuki Dl 1050XT
Re: Rebelhorn Patrol
Uważam podobnie - nawet jeśli membrana nie puści wody to i tak ciuchy tyle jej naciągną, że będą ważyć od groma, no i będą wychładzać.
- Ocena: 5.88235%
DL 650 AK7, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl