TKC70 czy Anakee ADV?
TKC70 czy Anakee ADV?
Kiedys byl obszerny wątek dotyczacy TKC70 ale nie widzę...zastanawiam się nad wyborem do jazdy 70/30 ....w ADV zaststanawia mnie żywotność i przyczepność na mokrym vs. TKC ale pytanie czy na szutrze TKC mocno odstają? A jak wygląda kwestia głośności pomiędzy nimi?
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Nie wiem jak TKC ale Anakee ADV zywotnośc około 26-27 tyś km, moje maja około 22 tys i mysle że te 27 tys zrobia. Na suchym i na mokrym prawie jak scorpiony. W terenie troche gorzej ale na szutrach dają radę. Ale Anakee to moim zdaniem 90/10
opony-michelin-anakee-adventure-t2696.html
opony-michelin-anakee-adventure-t2696.html
DL650A L8
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Lord, Anakee Adventure wg. producenta 70/30, a Ty oceniasz 90/10. To spora różnica. Gdzie miałeś okazję się przekonać, że te 30% off asfalt to zbyt optymistycznie? Jak za 5tys będziesz zmieniał (2miesiace?) to na jakie? Pozdrawiam.
DL650XAL7
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Umówmy się, że te wszystkie opisy typu 90/10, 70/30, itp to dość ogólny opis opony i jej zastosowania. I jest to bardziej marketingowy opis (coś jak te naklejki na nowych oponach samochodowych opisujących głośność, ekonomię i przyczepność). Bo co teraz ma oznaczać te 30% offroadu? Jakiego? Jakiego podłoża? Dla jednego utwardzona gruntówka jest offem a dla innego taka nawierzchnia to jak asfalt.
Imho Anakee ADV jest oponą z ciut bardziej agresywnym bieżnikiem od Scorpiona Trail 2 (który opisywany jest jako 90/10). Na luźnych szuterkach, utwardzanych gruntówkach ta opona będzie lepsza od Scorpiona (czytaj ciut lepiej będzie się "wżerać" w podłoże). Jednak na piaskach, błotach, kamieniach ja nie widzę różnicy do Scorpiona. Zachowuje się dość podobnie, czyli błoto dość szybko zalepia bieżnik, na kamieniach nie ma jak się zaczepić i się ślizga (bardziej lub mniej), a w piachu jak to w piachu . Do takich nawierzchni potrzeba bardziej terenowej opony.
Dlatego zgadzam się z @Lord że ta opona to nie te opisywane 70/30, ale jednak też nie 90/10 (bo jednak od Scorpiona jest lepsza). Mi tu bardziej coś a'la 85/15 wychodzi
Nie zmienia to jednak faktu że opona jest dla mnie rewelacyjna i spełnia moje oczekiwania w 100% (w cięższy, niż luźne szutry, off się nie wybieram).
Imho Anakee ADV jest oponą z ciut bardziej agresywnym bieżnikiem od Scorpiona Trail 2 (który opisywany jest jako 90/10). Na luźnych szuterkach, utwardzanych gruntówkach ta opona będzie lepsza od Scorpiona (czytaj ciut lepiej będzie się "wżerać" w podłoże). Jednak na piaskach, błotach, kamieniach ja nie widzę różnicy do Scorpiona. Zachowuje się dość podobnie, czyli błoto dość szybko zalepia bieżnik, na kamieniach nie ma jak się zaczepić i się ślizga (bardziej lub mniej), a w piachu jak to w piachu . Do takich nawierzchni potrzeba bardziej terenowej opony.
Dlatego zgadzam się z @Lord że ta opona to nie te opisywane 70/30, ale jednak też nie 90/10 (bo jednak od Scorpiona jest lepsza). Mi tu bardziej coś a'la 85/15 wychodzi
Nie zmienia to jednak faktu że opona jest dla mnie rewelacyjna i spełnia moje oczekiwania w 100% (w cięższy, niż luźne szutry, off się nie wybieram).
- Ocena: 5.88235%
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Takie mam właśnie oczekiwania. Po namyśle 70/30 i po przekalkulowaniu to na prawdę sporo w offie 30 km na każde 100 ...hmm to jezze chyba nigdy nie zrobiłem. Srdnio na jeden wypad wokół komina robie ok 200km więc to by dawało 60 km poza czarnym to juz wyczyn i gdzie takich drog szukać
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Zjechałem już prawie całkiem mój zestaw TKC 70, tył w wersji Rock, czyli taki zestawik:
Co mogę powiedzieć:
- opony są FANTASTYCZNE na asfalcie, trzymają jak wściekłe. Nawet na mokrym kontrola trakcji się nie włącza praktycznie nigdy mimo brutalnego traktowania manetki,
- moto prowadzi się stabilnie nawet przy mocno nieprzepisowych przelotach autostradowych,
- brak jakichkolwiek szumów, brumów, jęków i wyć,
- brak wężykowania po puszczeniu kiery,
- bieżnik zużywa się równomiernie, przód się nie ząbkuje,
- przebieg 7.000 km i już w teren się nie nadają za bardzo, asfaltowo możnaby je dojechać jeszcze ze 2.000 km,
- przód nie wytrzyma 2 tyłów na pewno, więc zmiana raczej razem,
- piekielnie drogie jak na takie przebiegi: 1100 zł za parę,
- właściwości terenowe... hm, nie ma lipy, ale szału tez nie ma. Póki twardo pod kołami to jedzie się pewnie, jednak zdecydowanie gorzej niż na kostce TKC80.
Dlatego teraz przesiadam się na Mitasy E07 plus za 650 zł/komplet.
Wiec jeśli kasa nie ma znaczenia to polecam
Co mogę powiedzieć:
- opony są FANTASTYCZNE na asfalcie, trzymają jak wściekłe. Nawet na mokrym kontrola trakcji się nie włącza praktycznie nigdy mimo brutalnego traktowania manetki,
- moto prowadzi się stabilnie nawet przy mocno nieprzepisowych przelotach autostradowych,
- brak jakichkolwiek szumów, brumów, jęków i wyć,
- brak wężykowania po puszczeniu kiery,
- bieżnik zużywa się równomiernie, przód się nie ząbkuje,
- przebieg 7.000 km i już w teren się nie nadają za bardzo, asfaltowo możnaby je dojechać jeszcze ze 2.000 km,
- przód nie wytrzyma 2 tyłów na pewno, więc zmiana raczej razem,
- piekielnie drogie jak na takie przebiegi: 1100 zł za parę,
- właściwości terenowe... hm, nie ma lipy, ale szału tez nie ma. Póki twardo pod kołami to jedzie się pewnie, jednak zdecydowanie gorzej niż na kostce TKC80.
Dlatego teraz przesiadam się na Mitasy E07 plus za 650 zł/komplet.
Wiec jeśli kasa nie ma znaczenia to polecam
armatura -> sportowy turystyk -> adventure -> sport + adventure -> adventure
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Kawasaki -> Triumph -> Suzuki -> Honda + Triumph -> KTM + Husqvarna
Online
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
@morhot - co do przedniej opony to chyba akurat kwestia motocykla, bo o ile kojarzę Tiger 1200 jest 'znany' ze zżerania przedniej opony (i mam dziwne wrażenie, że tę właściwość przetransferowali również na Tigera 900 ). Acz w 900 na Anakee Adventure tył zrobił już 6.5 tyś km i nie ma dosłownie żadnego śladu zużycia na oponie a przód ma zrobione 9 tyś km i mięcha jest dużo tylko się lekki kwadrat zrobił (bardzo wąska opona 21" a wielkopolskie drogi nie ma zawijasów żeby w miarę równomiernie ścierać środek i boki).
null
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Mogę tylko potwierdzić że jest dokładnie tak jak pisze @gorghu, w terenie nie jeżdżę często, a jak już na nim jestem to szuterki, lekki teren te oponki dają rade, ale głębszy piasek błoto to już szału nie ma. Ale mi tak samo te opony spełniają moje oczekiwania w 100% bo jednak większość czasu spędzam na czarnym, ale dają one mi ten komfort że jak z czarnego zjadę to nie będzie tragedii.
Następne pewnie będą te same
DL650A L8
Online
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
@Lord ja jak już bym myślał o Dunlopach Trailmax Mission ale z drugiej strony nawet po szutrach jeżdżę mniej od Ciebie i pewnie Grzecha też a z Anakee pod względem trzymania na asfalcie i mokrym asfalcie jestem mega zadowolony. I co z poznańskiego punktu widzenia dość istotne - z ich trwałości też
null
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Mam Anakee ADV od 2lat i tez jestem zadowolony. Jeśli chodzi o hałas to nie jest źle. Mi osobiście nie przeszkadza. Za to na mokrym zdecydowanie pewniej niż na Anakee 3.
GS250 -> DL650 -> XT1200ZE
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Ale z tego co widziałem to z Missionami jest problem z rozmiarowka dla DLa?
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Tzn. W ogóle to jest, ale ciężko z dostępnością w sklepach, dzwoniłem do kilku
- Old Donkey
- A+B+C
- Posty: 1825
- Rejestracja: 05 maja 2018, 13:53
- Lokalizacja: Katowice
Re: TKC70 czy Anakee ADV?
Bo te Missiony są takie piękne i amerykańskie, to wykupili
Łone są ponoć 50:50 ?
Amerykaniec podczas testu opon na 2020 powiedział, że są to najcięższe testowane opony i ponoć, powtarzam ponoć przy słabszych silnikach typu. DL 650 mogą zabierać trochę koników. Do tego bardzo sztywne bo konstrukcja zawiera włókno szklane.
Mnie się bardzo Missiony podobają ale mało zjeżdżam z czarnego więc AA dla mnie są lepszym wyborem.
No i przekonuje mnie żywotność o której napisał @Lord
Łone są ponoć 50:50 ?
Amerykaniec podczas testu opon na 2020 powiedział, że są to najcięższe testowane opony i ponoć, powtarzam ponoć przy słabszych silnikach typu. DL 650 mogą zabierać trochę koników. Do tego bardzo sztywne bo konstrukcja zawiera włókno szklane.
Mnie się bardzo Missiony podobają ale mało zjeżdżam z czarnego więc AA dla mnie są lepszym wyborem.
No i przekonuje mnie żywotność o której napisał @Lord