Witam wszystkich, kilka tematów o podobnym tytule na forum jest ale założyłem nowy bo chodzi o konkretną sprawę - potrzebuję merytorycznej porady tych z Was którzy mają doświadczenie z wymianą łańcuszków w "dużym".
Zabrałem się niedawno do przeglądu moto, z wymianą łańcuszków w ramach tych prac. Silnik na stole bo nie jestem ginekologiem i lubię mieć dobry dostęp i widok na wszystko. Ustawiłem znaki jak trzeba, wymieniłem pierwszy łańcuszek (przedni), potem analogicznie z drugim i... mam dylemat co dalej. Mianowicie, po ustawieniu znaków przednich wałków (wszystko idealnie na miejscu) koło pośrednie tylnego cylindra jest minimalnie przesunięte. Co za tym idzie wałki na tym cylindrze również nie są idealnie ustawione. Problem w tym, że raczej nie da rady tego poprawić gdyż przesunięcie o ząb czy to na łańcuszku czy to wałkach da dużo większy błąd... Może przesadzam i może tak jest dobrze ale liczę na Wasze podpowiedzi czy to zostawić a jeśli nie to co zmienić...?
Łańcuszki były rozciągnięte o pół ogniwa a drugi nawet więcej. Napinacz był na 17. ząbku, teraz jest na 5. Dziwne, że jak ustawiałem znaki przed demontażem to wyglądały idealnie (mam tez fotki).
Tak wyglądają znaki na wałkach tylnego cylindra (oczywiście znak FIT na magnecie ustawiony prawidłowo):
koło pośrednie ze znakami (słabo wyszła fotka):
dla porównania te same znaki na przednim cylindrze:
i koło pośrednie 1 cylindra:
Zrobiłem te kilka zdjęć z zamiarem popełnienia jakiegoś małego tutoriala do "dużego" bo o 650 dużo można przeczytać zaś o 1000 jakoś słabo ze szczegółowymi informacjami...
btw... dobrze zakuty?
a'propos łańcuszków to przeciąganie nowego za starym tak ładnie i łatwo brzmi ale w rzeczywistości nie jest tak słodko... trzeba bardzo uważać, bo jak się zluzuje łańcuszek to może spaść z dolnego kółka (tylny cylinder bo przy przednim mniej miejsca koło kółka) i wtedy.... trzeba się mocno napocić...
Wymiana łańcuszków rozrządu w DL1000 - znaki na kołach
Re: Wymiana łańcuszków rozrządu w DL1000 - znaki na kołach
Miałem podobny dylemat w DL1000 2014 znaki nie grały idealnie. Ja zakładałem zakuty łańcuch.
Robiłem różne kombinacje ale rezultatów nie było. Finalnie się poddałem i uznałem że lepiej nie będzie. Przesunięcie znaku do linii głowicy było widoczne. Uznałem że łańcuch musi się ułożyć " dotrzeć " - stare tryby nowy łańcuch.
Maszyna działa jeździ jak szalona jak szalona
Wysłane z mojego CPH2113 przy użyciu Tapatalka
Robiłem różne kombinacje ale rezultatów nie było. Finalnie się poddałem i uznałem że lepiej nie będzie. Przesunięcie znaku do linii głowicy było widoczne. Uznałem że łańcuch musi się ułożyć " dotrzeć " - stare tryby nowy łańcuch.
Maszyna działa jeździ jak szalona jak szalona
Wysłane z mojego CPH2113 przy użyciu Tapatalka