DL650 robdk K5

Tu przedstawiamy nasze motocykle
robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Dawno nie było ruchu w temacie.
Dla kronikarskiego obowiązku i dokumentowania historii pojazdu przedstawiam wykonane prace i modyfikacje w lipcu.
Po kilku przejazdach okazało się, że łożysko główki ramy powiedziało dość i dla własnego bezpieczeństwa należało go wymienić.
IMG_20200707_204559.jpg
IMG_20200708_182250.jpg
IMG_20200708_182301.jpg
Z racji, ze nie pasowała mi pozycja na prostej kierownicy zmieniłem na oryginał
IMG_20200707_194344.jpg
110210450_2661645907408941_8381366288159979925_o.jpg
Przy okazji zmieniłem także łożyska przód
IMG_20200709_191355.jpg
No i wleciała kanapa od Grzegorza ;)
110746228_2661645744075624_1302401942562186815_o.jpg
IMG_20200725_122642.jpg


DL650 K5 2005

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Struna »

A nie chcesz się pozbyć tej prostej kierownicy ?

BTW - co to za biały smar na łożysku główki ?


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Kiery się chętnie pozbędę.
Co do smaru to jest to specjalny francuski smar do łożysk główki ramy zalecany przez włoskie Piaggio ;) Tutela Zeta-2
Cholera odporna na wodę, jak się dotkniesz to nie można się go pozbyć ;)


DL650 K5 2005

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5221
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Struna »

Ok, to już na PW się odzywam.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

No i do mnie też przyjechał Mikołaj.
IMG_20201201_191248.jpg
IMG_20201201_191248.jpg (514.48 KiB) Przejrzano 3327 razy
Znalazłem takie fanty...
IMG_20201201_191419.jpg
IMG_20201201_191419.jpg (564.61 KiB) Przejrzano 3327 razy
IMG_20201201_191429.jpg
IMG_20201201_191429.jpg (552.57 KiB) Przejrzano 3327 razy
Tylko co to jest? :lol: :D :o
IMG_20201201_191728.jpg
IMG_20201201_191728.jpg (351.91 KiB) Przejrzano 3327 razy
No ale jeszcze wszystkiego nie dowiózł, musi się jeszcze postarać ;)


DL650 K5 2005

Online
Awatar użytkownika
crimson
A+B+C+D+E+T
Posty: 3749
Rejestracja: 27 wrz 2017, 14:19
Lokalizacja: Kraków i okolice

Re: DL650 robdk K5

Post autor: crimson »

Jeszcze ma chwilę czasu do 6 grudnia - fajne prezenty :)


DL 650 AL6 --> CRF 1100 ATAS

pawel-e34
A1
Posty: 70
Rejestracja: 21 lis 2020, 19:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: DL650 robdk K5

Post autor: pawel-e34 »

Oj będzie się działo, ładny sprzęcik.


Zapraszam do mojej galerii ...
topic4333.html

Irkuck
AM
Posty: 1
Rejestracja: 31 lip 2020, 23:34
Lokalizacja: PIŁA

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Irkuck »

Gratuluję ładny był Mikołaj.
Pytanie z innej beczki.
Czy w trakcie jazdy w deszczu woda nie bije ci na buty z pod koła. Nawet jak deszcz nie pada to wystarczy mokra jezdnia i buty wilgotne.
Pytam się bo nie wiem czy to jest tylko w mojej maszynie czy w tych egzemplarzach.



jacek.m
A2
Posty: 247
Rejestracja: 06 maja 2019, 21:35
Lokalizacja: Siecino k.Złocienica

Re: DL650 robdk K5

Post autor: jacek.m »

Również mam założone tarcze tej samej firmy w swoim tysiaku i polecam



robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

@Irkuck w czasie jazdy po mokrym to zawsze opona rozbryzguje, pomaga przedłużenie błotnika.
@jacek.m no tarcze wybrane z pełną premedytacją ;), serwisuję różne motocykle i te typowo chińskie raz sie trafiły zakonserwowane jakimś lakierem i po założeniu klocków i przejechaniu 50 m i hamowaniu zrobiły się czarne ha ha ha.


DL650 K5 2005

jacek.m
A2
Posty: 247
Rejestracja: 06 maja 2019, 21:35
Lokalizacja: Siecino k.Złocienica

Re: DL650 robdk K5

Post autor: jacek.m »

Robdk muszę wyprostować moje tarcze są firmy NG produkcji włoskiej , zmyliło mnie bardzo podobne wykonanie .



robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

No obiecał Mikołaj to i słowa dotrzymał ;)
Wleciały oponki, Przewody Hel w wersji + 4cm, regulacja szyby, pompa paliwa i eksperymentalnie ceramizer. A na warsztat mocna zakuwarka...
Oponki Dot przód 44 tydzień 2019, tył 25 tydzień 2020 :D
IMG_20201217_193155.jpg
IMG_20201217_193155.jpg (771.36 KiB) Przejrzano 2962 razy
IMG_20201217_193210.jpg
IMG_20201217_193210.jpg (509.4 KiB) Przejrzano 2962 razy
IMG_20201217_193218.jpg
IMG_20201217_193218.jpg (780.65 KiB) Przejrzano 2962 razy
IMG_20201217_193230.jpg
IMG_20201217_193230.jpg (648.5 KiB) Przejrzano 2962 razy
IMG_20201217_193237.jpg
IMG_20201217_193237.jpg (656.77 KiB) Przejrzano 2962 razy

IMG_20201217_193309.jpg
IMG_20201217_193309.jpg (505.69 KiB) Przejrzano 2962 razy
IMG_20201217_193411.jpg
IMG_20201217_193411.jpg (649.63 KiB) Przejrzano 2962 razy


DL650 K5 2005

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Lord »

Ło panie bogactwo :) Będzie się działo.


DL650A L8

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Kroniki ciąg dalszy....
Z powodu przechodzenia choroby Covid-owej niestety prace znacząco się opóźniły.
Stan obecny to nadal prace....
IMG_20210327_173309.jpg
IMG_20210327_173309.jpg (66.42 KiB) Przejrzano 2670 razy
Wymiana tarcz...
IMG_20210327_173904.jpg
IMG_20210327_173904.jpg (69.57 KiB) Przejrzano 2670 razy
Przy pomiarze luzów zaworowych (były w normie) wyszło, że łańcuszki mają delikatnie dość....
IMG_20210421_180910.jpg
IMG_20210421_180910.jpg (113.98 KiB) Przejrzano 2670 razy
IMG_20210421_182101.jpg
IMG_20210421_182101.jpg (67.25 KiB) Przejrzano 2670 razy
IMG_20210424_153337.jpg
IMG_20210424_153337.jpg (69.89 KiB) Przejrzano 2670 razy
IMG_20210424_155620.jpg
IMG_20210424_155620.jpg (56.14 KiB) Przejrzano 2670 razy
IMG_20210424_171006.jpg
IMG_20210424_171006.jpg (48.62 KiB) Przejrzano 2670 razy
No i próba polerki reflektora...
IMG_20210425_132309.jpg
IMG_20210425_132309.jpg (55.49 KiB) Przejrzano 2670 razy
IMG_20210425_140724.jpg
IMG_20210425_140724.jpg (62.65 KiB) Przejrzano 2670 razy
Przed wymianą łańcuszków sprawdziłem kompresję i wyniki były: Przód 11bar, tył 8,5bar. Autodata podaje limit 13-17bar.
Jak widać dobrze sądziłem na początku, że moto ma więcej przebiegu (szacowane 100kkm). W trakcie jazdy w dwie osoby dynamika jednak była zadowalająca, branie oleju niewielkie (4000km i połowa oczka), natomiast prędkość max 2 osoby i duża szyba givi 150km/h. Dlatego ciekawe te pomiary.

A jak u was jest z ciśnieniem i przy jakim przebiegu. Robił ktoś takie pomiary?

Obecnie zastosowałem płukankę laną przez otwór świecy na tłok, tak stało ok 10 dni. Ponowny pomiar dał wyniki: przód 14bar, tył 11bar.
Pomiar może być zafałszowany poprzez uszczelnienie przez płukankę (choć wlane było 200ml i wszystko po ściankach cylindra spłynęło).
Zrobię dodatkowy pomiar jak odpalę i wymienię olej.

Będzie o tym informacja. ;)


DL650 K5 2005

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4510
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Centrino »

W jaki sposób robiłeś płukankę??
Zalałeś 1x do cylindrów i tak 10 dni stało czy może dawałeś po kilka ml co jakiś czas??
Jeżeli ten pierwszy sposób to powtórz tym drugim dodatkowo kręcąc w lewo w prawo silnikiem.
I tak przez kilka dni


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Robiony był pierwszy sposób. Spróbuję z drugim, choć pierwszy także dokonał zmiany ;)

EDIT:
Sprawdziłem wydajność pompy paliwa i jest dużo wyższa niż nominalna, więc zakupiona będzie w zapasie :)


DL650 K5 2005

Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4510
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: DL650 robdk K5

Post autor: Centrino »

@robdk - wychodzi na to, że są zapieczone pierścienie.
Zapieczenie pierścieni polega na tym, że w rowkach w których znajdują się pierścienie zbiera się nagar. Przez to pierścienie nie mają miejsca do pracy i stoją "sztywno". Dlatego wówczas nie uszczelniają tak jak przewidział producent.
Z racji tego, że tylny cylinder ma gorsze warunki pracy, częściej zapiekają się właśnie na tylnym cylindrze.
Stara szkoła mówi o tym aby cylindry zalewać naftą (nie ma znaczenia czy nafta czy płukanka i tak w płukance 80% to nafta). A robić to właśnie w ten sposób, że kilka/kilkanaście razy wlać do cylindra kilka ml środka. Co jakiś czas dobrze jest poruszać nieco tłokami (śruba w silniku) aby umożliwić dojście nafty do jeszcze nie "zmoczonych" przez naftę kawałków nagaru a także aby te kawałki już rozpuszczone sobie po prostu ściekły do miski olejowej.

Zalewamy naftą przez kilka dni. Efekt pracy będzie widoczny po jakimś bliżej nie określonym czasie, wtedy gdy zalana nafta nie będzie w szybkim tempie spływać do miski. Im dłużej pozostanie ona w cylindrze tym lepszy będzie efekt. Dzieje się tak dlatego, że pierścienie zaczynają poprawnie pracować i zaczynają uszczelniać silnik tak jak przewidział producent.

Po Twojej wypowiedzi, w której napisałeś, że po płukance wzrosło ciśnienie w silniku wnioskuję, że u Ciebie pierścienie są zapieczone i jako, że jakiś efekt już płukanka dała to dalsze próby powinny przywrócić silnik do życia.
W moim starym DLu miałem podobne wartości ale nie pamiętam jakie (jest na forum gdzieś opisane) wartości sprężania wróciły do wartości przewidzianych w serwisówce. Także warto powalczyć zanim rozbierze się silnik. Ale na to trzeba poświęcić kilka dni zalewając naftą kilkukrotnie w ciągu dnia silnik. U Ciebie jest mały problem gdyż motocykl rozebrany uziemienie motocykla i nie zabiera sezonu.
Ważna sprawa to po całej operacji oczywiście wymienić olej i nie przejmować się, że po odpaleniu przez jakieś pół godziny będzie silnik dymił. Będzie się tak działo dopóki nie wypali się nafta.


Pozdrawiam
Ocena: 5.88235%


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Za pierwszym razem lałem płukankę do motocykli z mokrym sprzęgłem - jest ona taka gęściejsza, prawie jak olej. Taka gęsta słała 10 dni i po tym czasie dopiero spłynęła. Teraz kupiłem samochodową to faktycznie jest rzadka jak nafta. Zalałem tylni cylinder 10ml i jak radziłeś co jakiś czas ruszam tłokiem ;) Zrobię eksperyment z 3 dni i sprawdzimy ;)
Reszta pierwszej płukanki już w oleju. Oczywiście olej wiadomo do wymiany po 10 min pracy na nim.


DL650 K5 2005

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Cd... prac...
Wymieniona opona i zamontowane tarcze na kole (dodatek w postaci paseczka niebieskiego)
IMG_20210428_154629.jpg
IMG_20210428_154629.jpg (67.13 KiB) Przejrzano 2557 razy
IMG_20210428_163150.jpg
IMG_20210428_163150.jpg (68.59 KiB) Przejrzano 2557 razy
IMG_20210428_163156.jpg
IMG_20210428_163156.jpg (58.43 KiB) Przejrzano 2557 razy
Następnie pod ogień poszły gmole do demontażu...
IMG_20210428_163137.jpg
IMG_20210428_163137.jpg (89.93 KiB) Przejrzano 2557 razy
I zamontowane jedynie słuszne od Grzegorza Posłusznego ;) - sprzęt dostał skrzydeł :)
IMG_20210428_165345.jpg
IMG_20210428_165345.jpg (66.91 KiB) Przejrzano 2557 razy
IMG_20210428_165355.jpg
IMG_20210428_165355.jpg (53.49 KiB) Przejrzano 2557 razy
Teraz czas na tył... będzie nowa opona i paseczek ;) oraz zacisk do czyszczenia i wymiana przewodu na oplot...
IMG_20210428_171843.jpg
IMG_20210428_171843.jpg (66.5 KiB) Przejrzano 2557 razy
CDN...


DL650 K5 2005

robdk
A1
Posty: 63
Rejestracja: 01 lut 2020, 20:03

Re: DL650 robdk K5

Post autor: robdk »

Cd..
Po dalszych manewrach z płukanką wynik jaki otrzymałem na tylnym cylindrze to 12 bar. Z 8,5 na 12 to i tak spory wzrost ciśnienia. Sprawdzę je jeszcze po odpaleniu jak się cylinder oczyści.
IMG_20210501_154354.jpg
IMG_20210501_154354.jpg (179.93 KiB) Przejrzano 2515 razy
Nie ma lekko i trzeba brać się za inne prace... Koło tył na początek - wymiana opony, wyważenie no i paseczek...
IMG_20210429_152232.jpg
IMG_20210429_152232.jpg (54.65 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_162020.jpg
IMG_20210429_162020.jpg (56.7 KiB) Przejrzano 2515 razy
Następnie czyszczenie zacisku tył i wymiana przewodów na oplot HEL. Tłoczki wyczyszczone i nasmarowane oraz oczyszczone prowadnice z nowym smarem. Chodzi miodzio teraz (a hamulce były teoretycznie na serwisie u poprzedniego właściciela w 2019r.)
IMG_20210429_152204.jpg
IMG_20210429_152204.jpg (247.27 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_152854.jpg
IMG_20210429_152854.jpg (213.12 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_152958.jpg
IMG_20210429_152958.jpg (44 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_155859.jpg
IMG_20210429_155859.jpg (214.21 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_155922.jpg
IMG_20210429_155922.jpg (118.64 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_160051.jpg
IMG_20210429_160051.jpg (37.06 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_160228.jpg
IMG_20210429_160228.jpg (54.45 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_160928.jpg
IMG_20210429_160928.jpg (125.99 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_165034.jpg
IMG_20210429_165034.jpg (50.37 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_180501.jpg
IMG_20210429_180501.jpg (45.85 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_180507.jpg
IMG_20210429_180507.jpg (46.13 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210429_180712.jpg
IMG_20210429_180712.jpg (35.46 KiB) Przejrzano 2515 razy
No później przód, te same czynności i odpowiatrzanie... (tutaj jeden tłoczek stał :o )
IMG_20210430_164941.jpg
IMG_20210430_164941.jpg (121.96 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210430_165339.jpg
IMG_20210430_165339.jpg (44.9 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210430_165604.jpg
IMG_20210430_165604.jpg (63.38 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210430_170956.jpg
IMG_20210430_170956.jpg (68.7 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210430_173522.jpg
IMG_20210430_173522.jpg (151.26 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210430_173538.jpg
IMG_20210430_173538.jpg (132.51 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210430_191449.jpg
IMG_20210430_191449.jpg (57.37 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210430_191502.jpg
IMG_20210430_191502.jpg (55.53 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210430_191525.jpg
IMG_20210430_191525.jpg (51.94 KiB) Przejrzano 2515 razy
IMG_20210501_133351.jpg
IMG_20210501_133351.jpg (70.43 KiB) Przejrzano 2515 razy
CDN...
Ocena: 5.88235%


DL650 K5 2005

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze Motocykle”