"Tempomat" DL650/1000

Awatar użytkownika
Jan Kurek
A1
Posty: 34
Rejestracja: 09 gru 2020, 20:50
Lokalizacja: Hořice, Czechy

"Tempomat" DL650/1000

Post autor: Jan Kurek »

Wykonane na drukarce 3D. I przyniosły około 25 sztuk w 2 lata i wszystkie one działają niezawodnie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


STL na Google drive v ZIPu


(1986) Jawa 50/23 > (1988) Jawa 250+Stadion S11+Jawa 50/551+Velorex 16/350 > Długie lata bez motocyklu > (2016) Simson SR50 > (2017) Romet K125 > (2018) Suzuki DL650 K6 V-STROM > (2019) Suzuki DL1000A L5 V-STROM

Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 266
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: matt28 »

Wygląda jak kopia Kaoko


Old, grumpy man na DL-u 800

fristajlo
A2
Posty: 137
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:46

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: fristajlo »

Cześć, a że tak zaczepnie zapytam... Nie macie oporów przed używaniem takiej blokady? Generalnie tempomat powinien być sprzęgnięty z hamulcem - wciśnięcie klamki lub pedału (pedała?) hamulca powinno wyłączyć tempomat. Tutaj jak to jest zrealizowane? Przy gwałtownym hamowaniu trzeba jeszcze pamiętać o odkręceniu bądź poluzowaniu tego ustrojstwa?


Honda CM125 '93 -> Honda CB750 '95 -> Suzuki DL650XT '18

Awatar użytkownika
Struna
A+B+C+D+E+T
Posty: 5206
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:26
Lokalizacja: Skawina/Kraków
Kontakt:

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Struna »

Tak, trzeba pamiętać, jak i chyba we wszystkich mechanicznych rozwiązaniach.


DL 650 AK7, Honda VTR 1000F, Tekken 125->250, DRZ 400S - http://www.gcstuning.pl

Awatar użytkownika
Jan Kurek
A1
Posty: 34
Rejestracja: 09 gru 2020, 20:50
Lokalizacja: Hořice, Czechy

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Jan Kurek »

matt28 pisze:
01 sty 2021, 12:19
Wygląda jak kopia Kaoko
Z pewnością nie jest to kopia, ale Kaoko mnie zainspirowało.
fristajlo pisze:
01 sty 2021, 14:21
Cześć, a że tak zaczepnie zapytam... Nie macie oporów przed używaniem takiej blokady? Generalnie tempomat powinien być sprzęgnięty z hamulcem - wciśnięcie klamki lub pedału (pedała?) hamulca powinno wyłączyć tempomat. Tutaj jak to jest zrealizowane? Przy gwałtownym hamowaniu trzeba jeszcze pamiętać o odkręceniu bądź poluzowaniu tego ustrojstwa?
Źle zrozumiałeś, jak to działa. Gaz nie jest blokowany, ale tylko zwolnił tak, że nie zwraca się na własną rękę. Gaz jest nadal łatwy do dodawania i usuwania


(1986) Jawa 50/23 > (1988) Jawa 250+Stadion S11+Jawa 50/551+Velorex 16/350 > Długie lata bez motocyklu > (2016) Simson SR50 > (2017) Romet K125 > (2018) Suzuki DL650 K6 V-STROM > (2019) Suzuki DL1000A L5 V-STROM

Awatar użytkownika
Bip
A2
Posty: 178
Rejestracja: 27 paź 2020, 02:50
Lokalizacja: WPI

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Bip »

Spytam z ciekawości - czy nie wystarcza sama ta dzwigienka? Bez zwiększania oporów na rollgazie? Tylko dzwigienka, która umożliwia lekki nacisk części dłoni i równoważy sprężynę powrotną rollgazu, tak że nie trzeba zaciskać mocno dłoni na manetce.


DL650XAM0

Awatar użytkownika
Jan Kurek
A1
Posty: 34
Rejestracja: 09 gru 2020, 20:50
Lokalizacja: Hořice, Czechy

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Jan Kurek »

Oczywiście, że wystarczy. Rozwiązań jest wiele. Podobał mi się ten system, więc zrobiłem to.


(1986) Jawa 50/23 > (1988) Jawa 250+Stadion S11+Jawa 50/551+Velorex 16/350 > Długie lata bez motocyklu > (2016) Simson SR50 > (2017) Romet K125 > (2018) Suzuki DL650 K6 V-STROM > (2019) Suzuki DL1000A L5 V-STROM

Awatar użytkownika
waldeman
A2
Posty: 234
Rejestracja: 07 lis 2016, 16:15
Lokalizacja: Bogatynia

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: waldeman »

Widziałem jak kolega jadący przede mną na łuku drogi złapał szlifa. Jego oraz pasażerkę zrzuciło na glebę , motocykl natomiast cały czas kręcił bączki, opierając się na gmolu silnika i krawędziach opon . Wyłączyła go chyba elektronika ( BMW R 1250 GS ) . I tak myślę , co by się działo w wypadku tej mechanicznej blokady i braku elektroniki ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 2021, 21:29 przez waldeman, łącznie zmieniany 1 raz.


Mniejszość Niemiecka 3

Awatar użytkownika
Jan Kurek
A1
Posty: 34
Rejestracja: 09 gru 2020, 20:50
Lokalizacja: Hořice, Czechy

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Jan Kurek »

Wyszukaj "throttle lock". Wszystkie te urządzenia działają na tej samej zasadzie, są powszechnie używane i nikt nie ma z nimi problemu. Jeśli masz z tym problem, to nie jest dla ciebie.


(1986) Jawa 50/23 > (1988) Jawa 250+Stadion S11+Jawa 50/551+Velorex 16/350 > Długie lata bez motocyklu > (2016) Simson SR50 > (2017) Romet K125 > (2018) Suzuki DL650 K6 V-STROM > (2019) Suzuki DL1000A L5 V-STROM

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: PiotrEm »

Dla mnie chyba też nie, ale może kiedyś spróbuję :-)

http://www.ofb.net/~sethml/motorcycle/throttle-lock/
Załączniki
tempomat.jpg
tempomat.jpg (26.59 KiB) Przejrzano 3643 razy


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: amfm »

Bip pisze:
01 sty 2021, 15:23
Spytam z ciekawości - czy nie wystarcza sama ta dzwigienka? Bez zwiększania oporów na rollgazie?
Używam takiego rozwiązania ale też trzeba się przyzwyczaić. Pierwszy raz ustawiłem za wysoko i przez przypadek mało co a zaliczyłbym pięknego szlifa.
Takie jak na zdjęciu z początku posta, do BMW produkuje Wunderlich ale cena kosmiczna, więc na AliExpress jest cała masa tanich zamienników



Awatar użytkownika
matt28
A2
Posty: 266
Rejestracja: 27 sie 2018, 21:50

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: matt28 »

Mam Kaoko, używam bez żadnych problemów.
Mocniejszy ruch ręką i manetka gazu wraca do oryginalnej pozycji.
Ocena: 5.88235%


Old, grumpy man na DL-u 800

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Lord »

Ja pozwoliłem sobie delikatnie zmodyfikować projekt :). Te wąskie szczeliny wielowypustu wydały mi się trochę ryzykowne do zapchania jakimiś drobinami piachu. Więc obecnie moja wersja 2.0 wygląda jak poniżej. Ale widzę Jeszce możliwość poprawy w szczególności samego mocowania. Nie wiem jak jest u was ale u mnie zastępuje tą zewnętrzna gumę na tulei dlatego wydłużyłem mocowanie.

I pozostawiłem ten separator od strony ciężarka oryginalny (telo tempomatu) żeby nie zmieniać różnicy na lewej i prawej stronie wagowo.
Załączniki
135100913_750592019196276_874142259318890735_n.jpg
135100913_750592019196276_874142259318890735_n.jpg (436.39 KiB) Przejrzano 3569 razy
135613359_107210934543569_8199240850135742436_n.jpg
135613359_107210934543569_8199240850135742436_n.jpg (362.62 KiB) Przejrzano 3569 razy
temp.PNG
temp.PNG (117.06 KiB) Przejrzano 3569 razy


DL650A L8

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: PiotrEm »

@Lord, ale ilość wielowypustów chyba przekłada się na "rozdzielczość" tempomatu i o ile wersja Jana pozwala ustawiać prędkość z małym skokiem, powiedzmy co 2 km/h, to Twoja powiedzmy co 8, co może być kłopotliwe podczas jazdy w grupie (no chyba że jak zwykle Ty prowadzisz :))
Ocena: 5.88235%


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Lord »

Wielowypust nie ma tu nic do skoku. To jest prosty mechanizm który przesuwa za pomocą lewego gwintu podkładkę po wielowypuście, która dociska manetkę. Jedynym elementem ruchomym może być podkładka przy samej manetce ( w sensie obrotu w osi) jak i śruba która regulujesz docisk do manetki. To jaka predkościa jedziesz ustawiasz manetką nie tym ustrojstwem. Oj cos cie poniosło


DL650A L8

Awatar użytkownika
PiotrEm
A+B+C
Posty: 1545
Rejestracja: 25 kwie 2020, 23:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: PiotrEm »

No i ja też mam tempomat (dzięki uprzejmości @Lorda) ! ;)
Działa, do obsługi muszę się jeszcze przyzwyczaić i nabrać wyczucia. Być może będę chciał go zmodyfikować, żeby działał bardziej zero-jedynkowo (trochę mniej kręcenia żeby zablokować i szybsze odblokowanie), ale czy to konieczne i bezpieczne, to wyjdzie w praniu.
tempomat.png
tempomat.png (704.5 KiB) Przejrzano 3130 razy


Czarny DL650XT M0 na Au-felgach

Awatar użytkownika
MrWaski
A+B+C
Posty: 1232
Rejestracja: 01 wrz 2020, 20:12
Lokalizacja: Słocina

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: MrWaski »

Jan Kurek pisze:
01 sty 2021, 08:36
Wykonane na drukarce 3D. I przyniosły około 25 sztuk w 2 lata i wszystkie one działają niezawodnie.
Obrazek
Ja tu widzę prawy gwint... Oj niedobrze!
Przy ujmowaniu nagłym gazu, będzie się zaciskać! Ja zrobiłem w swoim projekcie lewy gwint. IMO tak ciut wygodniej.
post124742.html#p124742

Dla ortodoksów powiem, że przetestowałem i nie widzę problemów w nagłych sytuacjach - zawsze mam do dyspozycji sprzęgło. A że zawyje, no cóż... :mrgreen:


Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Colto »

Potwierdzam, że musi być lewy gwint (tak jest w Kaoko).

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka



Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Lord »

jest Lewy gwint, czyli krecac manetka zaciskasz jeżeli kręcisz również nakrętką odpuszczając manetkę jednym wspólnym ruchem odpuszczasz blokadę. Uzywam już dobre 2 lata co prawda rzadko bo na jakiś przelotach, ale działa, spełnia swoja funkcje, nigdy nie miałem problemu.


DL650A L8

Awatar użytkownika
Colto
A+B
Posty: 509
Rejestracja: 25 lip 2019, 11:15
Lokalizacja: Wa-wa

Re: "Tempomat" DL650/1000

Post autor: Colto »

To jest najważniejsze, że działa.

Szkoda, że nie trafiłem wcześniej na ten temat, ale jak ktos gapa, to gapowe zaplacić musi.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka



Pozdrawiam,

Mariusz
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Suzuki V-Strom DL1000 AL9 (2019r.)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne do Vstrom-a”