Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Tuolej pisze:
17 maja 2021, 11:39
Mega fajnie wygląda ten Tiger. I wygląda praktycznie jak Tiger 900, zdejmij z baku naklejkę 850 i nikt nie rozpozna. :D Oby Ci dzielnie służył!

Właśnie aktualnie też jeżdżę AL6 i trochę myślę, czy jak założę firmę w wakacje to nie pójść w leasing na koniec tego roku i wziąć coś pierwszy raz nowego z salonu :) Myślałem, o DL1050XT, ale tanio nie jest. A Suzuki z jakością wykonania ostatnio jakoś nie zachwyca.

A czy Twój Tiger ma Cornering ABS, czy zwykły? Oraz czy możesz regulować kontrolę trakcji? Jeśli tak,to w ilu stopniach? :)
Cześć, Triumph Tiger 850 Sport nie ma ABS-u zakrętowego, nie ma także IMU i całej reszty iluś tam czujników na szczęście :D
Kontrola trakcji jest "jednostopniowa" z możliwością wyłączenia, po każdym uruchomieniu stacyjki automatycznie się załącza.
Motocykl ma tylko dwa tryby jazdy - Road i Rain, powiązane są z znimi ustawienia czułości kontroli trakcji i ABS-u, a więc teoretycznie kontrola trakcji jest powiązania z trybami, przy deszczowym działa z większą ingerencją niż przy trybie zwykłym. Piona 8-)


Iżu

Awatar użytkownika
Lord
A+B+C+D+E
Posty: 3343
Rejestracja: 27 cze 2018, 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Lord »

A Nie ma trzeciego trybu off ?;) Bo DL ma ;) a sorki nie doczytałem l, ma off ale zawsze wraca a w DL nie wraca jak ustawisz tak masz.... A może się mylę ? A jak wraca to na co na Rain czy Road?


DL650A L8

Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: amfm »

Tuolej pisze:
17 maja 2021, 11:39
Mega fajnie wygląda ten Tiger. I wygląda praktycznie jak Tiger 900, zdejmij z baku naklejkę 850 i nikt nie rozpozna. :D
Rozpozna bo w przeciwieństwie do wypasionej 900-tki, 850-tka ma zajefajne malowanie, wg mnie o wiele ładniejsze. Też się poważnie zastanawiam czy na przyszły sezon nie wziąć w leasing właśnie Tigera 850 i po raz pierwszy mieć nówkę sztukę



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

Ja nie wiem czemu zrezygnowali z malowań z 800ki.

Taki niebieski mat jak miałem w 800 też by mega wyglądał.

Obrazek


null

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: pyra »

@Iżu, chylę czoła. Choć denerwowało mnie porównywanie wszystkich testowanych motocykli do DL650, to nowego wyboru zazdraszczam. No cóż ,i tak oglądałem większość twoich filmów z lekkim nerwem, to twoje kolejne wybory niemal pokrywały się z moimi :lol:
Nie zaglądałem na forum, a tu proszę mój aktualny faworyt, stał się Twoim wyborem. ;)
Mam jedno pytanie, również do @prebenny, czy te 10 koni jest nie/warte 10 tys zł ?


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: amfm »

10 KM pewnie nie jest warte 10 kkz ale 900 ma ABS działający w pochyleniu i chyba grzane manetki w standardzie, chociaż nie wiem czy warto aż tyle do tego dokładać.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

pyra pisze:
22 maja 2021, 12:34
@Iżu, chylę czoła. Choć denerwowało mnie porównywanie wszystkich testowanych motocykli do DL650, to nowego wyboru zazdraszczam. No cóż ,i tak oglądałem większość twoich filmów z lekkim nerwem, to twoje kolejne wybory niemal pokrywały się z moimi :lol:
Nie zaglądałem na forum, a tu proszę mój aktualny faworyt, stał się Twoim wyborem. ;)
Mam jedno pytanie, również do @prebenny, czy te 10 koni jest nie/warte 10 tys zł ?
Cześć, porównywałem niektóre motocykle testowe do mojego Suzuki V-Strom DL-650 AL6, bo nim sporo pojeździłem.
Triumph Tiger 850 Sport jest też bardzo podobnym motocyklem do mojego DL-a pod kątem pozycji, prowadzenia czy pracy silnika z dołu, jest za to pozbawiony wad Suzuki, czyli ma świetne hamulce i fenomenalny reflektor LED doskonale oświetlający drogę nocą 8-)
Jeśli pytasz czy warto dopłacić do 10 KM 10 tysięcy, to uważam że zależy od tego czy chcesz mieć poza większą mocą np. większy pakiet elektroniki, większy 7" wyświetlacz TFT z obsługą telefonu, więcej trybów jazdy, ABS zakrętowy, grzane manetki itd. ?
Mnie zależało głównie na cenie, dobrych podstawach takich jak trzycylindrowy silnik, dobry miękki zawias, większy prześwit, świetne hamulce i oświetlenie LED.
Wyszedłem z założenia że nie będę doposażał motocykla w niewiadome co, a akcesoria wybiorę raczej nieoryginalne, choć wsadziłem do niego oryginalną płytę, handbary czy osłony lag. bo są dobrze wykonane, oryginalny podnóżek centralny i osłony chłodnic dostałem gratis.
Na dzień dzisiejszy mam plan dokupić w przyszłym sezonie quick-shifter, bo skrzynia działa świetnie i bardzo dobrze współpracuje z tym urządzeniem, co potwierdza @prebenny.
Dzisiaj wrzucam w końcu materiał video z pierwszych wrażeń z jazdy moim Tigerem 850 Sport, filmik umieszczę oczywiście w tym wątku.

Piona 8-)
Ocena: 5.88235%


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Triumph Katowice już zbiera zaliczki na Tigery 850 Sport z terminem realizacji na wiosnę 2022, ale bez gwarancji ceny bo ma ona wzrosnąć.
Obecnie zostało już tylko kilka pojedynczych sztuk 2021 na Polskę z odbiorem na wrzesień tego roku w tej cenie (45'900 zł.). Piona 8-)


Iżu

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: pyra »

Generalnie, nie interesują mnie bajery, choć DL 650 2017, ma kilka nawet przydatnych. Bardziej zależy mi na odrobinie mocy przy zachowaniu poręczności motocykla.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

Generalnie moc można pewnie odblokować do poziomu 900 - tylko problem z gwarancją.

Co do bajerów w 900 mam 'wszystko' i:
- łączenie bluetooth z telefonem - kompletnie zbędne, używam tylko do sterowania muzyką a w sumie mógłbym to i interkomem robić, wskazówki z nawigacji spoko, da się tak jeździć... ale wjedź tak do szwajcarii to zbankrutujesz na roaming więc kompletnie bezużyteczne poza UE
- halogeny - ja wymieniałem na SW Motechy, bo ori Triumpha walą po oczach
- grzane manetki i kanapa się jak najbardziej przydają
- dla mnie zawieszenie w Rally jest niebo lepsze niż GT (GT jest dla mnie zbyt twardy)
- większy wyświetlacz się pewnie przydaje - ja do swojego nie mam żadnych zastrzeżeń a Iżu coś na swój narzekał
- w 'Pro' jest komfortowa, podgrzewana kanapa więc pewnie będzie nieco wygodniejsza

W sumie nie wiem jakie są jeszcze inne różnice. Także czy warto dopłacać tak na prawdę 20 tyś? Zależy - jak pasuje Ci zawias z GT to nie. Z drugiej strony część rzeczy, które są w GT też wypada do 850 dorzucić (handbary, boczne halogeny, podgrzewane manetki) także różnica w cenie trochę zmaleje. Ja swojego Rally Pro brałem jako używkę z przebiegiem 5 tyś km i jak miałbym obok 850 a Rally z 5kkm przebiegu - brałbym Rally ze względu na zawieszenie.

Druga sprawa Rally Pro będzie też miało wyższą wartość przy odsprzedaży więc tak na prawdę ciężko mówić o 'różnicy w cenie', bo tak na prawdę końcową różnicą w cenie jest strata pomiędzy kupnem, modyfikacjami a sprzedażą.


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Cześć zapraszam na filmik z pierwszych wrażeń z jazdy motocyklem - Triumph Tiger 850 Sport 2021, materiał nagrałem dla Was od razu po wyjeździe z salonu, część ujęć dograłem wieczorem w garażu dla zobrazowania styli wyświetlacza i szpary w błotniku :lol:

Miłego oglądania 8-) Piona



Iżu

marmot106
AM
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2018, 10:48

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: marmot106 »

Czy nie powinna być informacja na filmie materiał sponsorowany ?



marmot106
AM
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 2018, 10:48

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: marmot106 »

Iżu albo informacja o korzyściach jakie dostałem od importera na motocykl



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

A może jest to po prostu dobry motocykl?
Ocena: 5.88235%


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

marmot106 pisze:
23 maja 2021, 17:08
Czy nie powinna być informacja na filmie materiał sponsorowany ?
Gdyby ten czy inne filmy były sponsorowane, to usłyszałbyś same och i ach, a ja zawsze pokazuję zarówno zalety jak i wady motocykli, którymi mam okazję jeździć, co niekoniecznie podoba się dealerom.
Co do.. jak to nazwałeś "korzyści" importera to nie mam z tego tytułu żadnych profitów, właśnie to wyróżnia mój kanał że jest NIESPONSOROWANY a wszystkie opinie jakie pokazuję na filmach są moje i NIEZALEŻNE, szkoda że jeszcze tego nie zauważyłeś :?
To że na filmie ukazują się reklamy jest związane z kanałem YT, dzięki nim mam możliwość w końcu na zwrot kosztów za paliwo motocykli testowych.
Procedurę zakupu w tym negocjacji ceny opisałem w pierwszym poście, czytaj uważniej to dowiesz się jaki rabat i dodatkowe wyposażenie dostałem od dealera jak każdy potencjalny klient salonu motocyklowego.
Polecam Triumph Katowice, bo to najlepszy salon z jakim miałem do czynienia w Polsce ze względu na wiedzę o motocyklach, profesjonalizm i pasję pracujących tam ludzi.

Pozdrawiam - Iżu
Ocena: 5.88235%


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Cześć, po dzisiejszej jeździe w deszczu moim Tigerem 850 Sport mogę potwierdzić że fabryczna szyba całkiem nieźle chroni kask przed syfem z drogi, podobnie jest z kolanami które idealnie wpasowują się w baczek i są chronione przez niego, brudzą się tylko buty do wysokości nieco ponad kostki.
Potwierdzam też moje uwagi dotyczące szpary w tylnym błotniku, przez którą błoto ściągane tylnym kołem wlewa się na zewnątrz brudząc tylną lampę jak na poniższym zdjęciu.
Trzeba będzie wykąpać Tygryska, ale może jak już ta aura się zmieni na bardziej pogodną
Triumph Tiger 850 Sport po jeździe w deszczu (1).jpg
Triumph Tiger 850 Sport po jeździe w deszczu (1).jpg (184.54 KiB) Przejrzano 2895 razy
Triumph Tiger 850 Sport po jeździe w deszczu (2).jpg
Triumph Tiger 850 Sport po jeździe w deszczu (2).jpg (386.14 KiB) Przejrzano 2895 razy
Wcześniej pośmigaliśmy z Markiem, który w swoim motocyklu Suzuki V-Strom DL-650 AL6 dokonał kolejnych modyfikacji, ma teraz tłumik od nowego modelu i wideorejestrator z dwoma kamerkami.
Triumph Tiger 850 Sport 2021 & Suzuki V-Strom DL-650 AL6 China Eydtion  ;).JPG
Triumph Tiger 850 Sport 2021 & Suzuki V-Strom DL-650 AL6 China Eydtion ;).JPG (568.81 KiB) Przejrzano 2887 razy
Zdecydowałem się kilka dni temu dopłacić parę stówek i zmienić kufer w Tigerze z Givi Trekker 52 l na Kappa K-Force 48 l 8-)
Triumph Tiger 850 Sport z kufrem Givi Trekker 52 l.JPG
Triumph Tiger 850 Sport z kufrem Givi Trekker 52 l.JPG (338.83 KiB) Przejrzano 2887 razy
Triumph Tiger 850 Sport z kufrem Kappa K-Force 48 l (1).JPG
Triumph Tiger 850 Sport z kufrem Kappa K-Force 48 l (1).JPG (423.37 KiB) Przejrzano 2887 razy
triumph Tiger 850 Sport z kufrem Kappa K-Force 48 l (2).JPG
triumph Tiger 850 Sport z kufrem Kappa K-Force 48 l (2).JPG (621.52 KiB) Przejrzano 2887 razy
Piona 8-)


Iżu

pyra
A+B
Posty: 735
Rejestracja: 07 lis 2017, 06:43

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: pyra »

Jak mocno kręcisz, na dotarciu i jak to wygląda w porównaniu z DLem. W końcu to 15 KM więcej.


Szerszeń DL 650A L7 - to już historia

Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: amfm »

marmot106 pisze:
23 maja 2021, 17:08
Czy nie powinna być informacja na filmie materiał sponsorowany ?
marmot106 pisze:
23 maja 2021, 17:10
Iżu albo informacja o korzyściach jakie dostałem od importera na motocykl
Po pierwsze, po kilku latach na forum to chyba najpierw wypadałoby się przywitać

Oglądam sporo kanałów z mototestami i akurat na kanale RafalB można sporo się dowiedzieć zarówno o zaletach jak i wadach poszczególnych modeli. Może gdybyś obejrzał więcej niż jeden jego film to nie zmarnowałbyś swoich jedynych dwóch postów na pisanie takich rzeczy.
PS. Żeby nie było, nigdy nie spotkałem Iża osobiście więc nie bronię go "po znajomości"
Ostatnio zmieniony 23 maja 2021, 19:48 przez amfm, łącznie zmieniany 1 raz.
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

pyra pisze:
23 maja 2021, 19:14
Jak mocno kręcisz, na dotarciu i jak to wygląda w porównaniu z DLem. W końcu to 15 KM więcej.
Cześć, w pierwszym etapie docierania czyli do 1000 km. nie powinno się przekraczać 5'000 obr/min, sprzęt jest na tyle dynamiczny że zrywa się wspaniale nawet z tym ograniczeniem, w sumie trudno się opanować, bo anty-hoppingowe sprzęgło, skrzynia, silnik współgrają bardzo dobrze, do tego te heble..no chce się jeździć i składać na winklach, reasumując dynamika jest więcej niż zadowalająca, oraz znacząco większa niż w małym DL-u, choć do Tracera 900 sporo mu brakuje :D


Iżu

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

@pyra ja w 900 praktycznie nie przekraczam 5-6 tyś obrotów, bo nie ma po co. Jedynie jak jest fajna sekwencja winkli to wtedy wiadomo. Ale tak przy codziennej jeździe nie ma sensu.


null

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”