Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Miejsce do pogaduszek i dzielenia się doświadczeniem o motocyklach innych niż V-Strom.
Awatar użytkownika
Smerfciamajda
A+B+C+D
Posty: 2420
Rejestracja: 30 paź 2019, 14:39

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Smerfciamajda »

Jaki ten moto jest ładny a jak taki kloc na plecach szpeci.
Jeżdżę z kappa 52 i lomatkojedyno.

Coraz bliżej jestem decyzji wydania kasy na małe kappa k22n żeby nie targać kloca brzydala za plecami.



Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

Ja mam 58l givi i jedyne na co bym zamienił to na plastikowego trekkera 52, bo alu po 2 latach wygląda jak po wojnie.


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

prebenny pisze:
23 maja 2021, 21:13
Ja mam 58l givi i jedyne na co bym zamienił to na plastikowego trekkera 52, bo alu po 2 latach wygląda jak po wojnie.
Srebrny kufer aluminiowy Kappa K-Force 48 według mnie bardziej pasuje do Tigera 850 Sport, ale zmieniłem Givi Trekker 52 na Kappę głównie z powodu "wycia" wiatru z tyłu, które prawdopodobnie generowała spora szerokość Trekkera 52.
Przy węższej Kappie uciążliwe dźwięki ustąpiły, być może jest to także związane z płytą Givi zamocowaną na wyższym adapterze.
Plastikowy kufer faktycznie łatwiej utrzymać w czystości, aluminiowy zwłaszcza po jeździe w deszczu łatwo zmatowić przy nieumiejętnym czyszczeniu z piachu, ale zawsze można go wypolerować po jakimś czasie, wszak to aluminium.
Zdecydowanie wolę metalowe zawiasy i wzmocniony zamek 8-) Piona


Iżu

Awatar użytkownika
Pawian
A+B
Posty: 794
Rejestracja: 07 sie 2018, 00:53
Lokalizacja: Kraków

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Pawian »

amfm pisze:
23 maja 2021, 19:21
marmot106 pisze:
23 maja 2021, 17:08
Czy nie powinna być informacja na filmie materiał sponsorowany ?
marmot106 pisze:
23 maja 2021, 17:10
Iżu albo informacja o korzyściach jakie dostałem od importera na motocykl
Po pierwsze, po kilku latach na forum to chyba najpierw wypadałoby się przywitać

Oglądam sporo kanałów z mototestami i akurat na kanale RafalB można sporo się dowiedzieć zarówno o zaletach jak i wadach poszczególnych modeli. Może gdybyś obejrzał więcej niż jeden jego film to nie zmarnowałbyś swoich jedynych dwóch postów na pisanie takich rzeczy.
PS. Żeby nie było, nigdy nie spotkałem Iża osobiście więc nie bronię go "po znajomości"
A może to urażona duma konkurencji? :mrgreen:


Honda Varadero XL 125 >> V-Strom 650 AL2 Rudy :)

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Cześć Koledzy, jako że jakoś tydzień temu pojechałem Tigerem 850 Sport na pierwszą dłuższą wycieczkę na Podkarpacie w rejon Czorsztyna, Beskidu Wyspowego robiąc w ciągu jednego popołudnia 370 km, podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami po tak długiej trasie.
01.jpg
01.jpg (246.24 KiB) Przejrzano 2678 razy
02.jpg
02.jpg (524.61 KiB) Przejrzano 2678 razy
03.jpg
03.jpg (458.37 KiB) Przejrzano 2678 razy
04.jpg
04.jpg (499.76 KiB) Przejrzano 2678 razy
05.jpg
05.jpg (231.95 KiB) Przejrzano 2678 razy
06.jpg
06.jpg (343.05 KiB) Przejrzano 2678 razy
07.jpg
07.jpg (442.75 KiB) Przejrzano 2678 razy
08.jpg
08.jpg (433.42 KiB) Przejrzano 2678 razy
Przede wszystkim potwierdzam że motocykl jest bardzo wygodny, co jest dla mnie szczególnie ważne ze względu na dolegliwości kręgosłupa lędźwiowego, mam na myśli głównie - pozycję za kierownicą, w tym ułożenie rąk oraz tyłka.
Siedzenie w Tigerze 850 jest nieco węższe przy zbiorniku a nieco szersze z tyłu, daje to możliwość odciążania tyłka, poprzez zmianę pozycji ciała.
Siedząc bliżej kiery obciążamy tylną część pośladków, mamy wtedy bardziej wyprostowane plecy.
Gdy zaczyna cierpnąć tyłek wystarczy przesunąć się nieco do tyłu, co powoduje obciążenie przedniej części i większe pochylenie pozycji do przodu.
Kolejna sprawa to ręce, w moim poprzednim motocyklu - Suzuki V-Strom DL-650 AL6 siedziałem zbyt odsunięty od kierownicy, pozycja była mocniej pochylona niż w Tigerze, do tego nieco twardziej pracujące sprzęgło powodowało bóle lewego nadgarstka, w Tigerze problem znikł 8-)
Całą trasę pokonałem nie przekraczając 6'000 obr/min (na drugi dzień pojechałem na przegląd po tysiącu km.), mimo dosyć spokojnej jazdy motocykl spalił - 4,7 l/100 km, co ciekawe jeżdżąc dynamiczniej spalanie wynosi ok. 5 l/100 km. czyli całkiem znośnie, ale nie jest możliwe zejście na 4,2 czyli tyle ile mi palił DL-650 podczas wycieczek w góry.

Następnego dnia po przeglądzie który kosztował mnie - 615 zł. mogłem już nieco mocniej odkręcać roll-gaz, dopiero wtedy wychodzi prawdziwy pazur tego motocykla :D
Sprzęt ma dużą elastyczność, gdy np. jadąc na 6 biegu dajemy po gazie Tiger bardzo sprawnie zaczyna przyspieszać, odczucie jest bardzo wyraźne, zwłaszcza jak jedziemy obok np. puszki z taką samą prędkością.
Miałem subiektywne wrażenie że Triumph Tiger 850 Sport przyspiesza lepiej niż Suzuki V-Strom 1050 XT którym także miałem okazję jeździć.
Zapewne to kwestia charakterystyki silnika, ilości cylindrów no i wagi, w tym motocyklu nic się nie telepie nawet na niskich obrotach, maszyną można jeździć z obrotami rzędu 2'000 obr/min. :)
Ogólnie powiem tak - porównując masę Tigera 850 Sport (213 kg. zalany płynami) do mocy i momentu obrotowego (85 KM, 82 Nm) wychodzi na to że ten pojazd fantastycznie przyspiesza, bardzo skutecznie hamuje i wydaje mi się że w tej cenie (45'900 zł.) jest obecnie - bezkonkurencyjny !

Na koniec dodam że pomyliłem się w ocenie hałasu od kufra Givi Trekker 52 l, tak naprawdę hałasują kostki tylnej opony podczas składania się w zakręty :lol: , zmylił mnie silny wiatr który mocno dawał się wszystkim we znaki w poprzedzających tygodniach maja.

Wkrótce wrzucę w tym wątku filmik prezentujący - fantastyczne oświetlenie mojego motocykla, w tym główny reflektor LED (ten sam zastosowano również w Tigerze 900)

Piona 8-)
Ocena: 5.88235%


Iżu

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

U mnie w 900 minimalne spalanie 4.3 litra a tak generalnie jak jeżdżę sam około 4.5 a przy 'dynamicznej' jeździe w grupie 5-5.5 ale to w górach i pałowaniu od zakrętu do zakrętu ;)


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

prebenny pisze:
03 cze 2021, 12:09
U mnie w 900 minimalne spalanie 4.3 litra a tak generalnie jak jeżdżę sam około 4.5 a przy 'dynamicznej' jeździe w grupie 5-5.5 ale to w górach i pałowaniu od zakrętu do zakrętu ;)
Prebuś nie udało mi się póki co zejść na spalanie rzędu 4,3 l/100 km może jak go już całkowicie dotrę (po niedzielnej wycieczce z Emilianem) będzie lepiej.
Spalanie o którym napisałem to wartości jakie pokazuje komputer, nie wiem na ile on przekłamuje w Tigerze.
Przy Suzuki DL-650 różnica wskazań była niewielka. Serwus


Iżu

piotr650
AM
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2021, 23:01

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: piotr650 »

Cześć Rafał, dzięki za recenzję.

Zawsze konkretnie i bez mydlenia oczu. Uwagi komentujących też cenne bo zawsze można na temat spojrzeć z innej perspektywy.

Jestem z Krakowa i śmigam tymi samymi trasami na których pojawiasz się na YT. Dzięki zmianie opon na trochę bardziej off udaje mi się zapuścić w tereny gdzie wcześniej miałbym obawy. Przesiadłem się z Fazera na DL650 (2014) i mam taki trochę niedosyt bo pozycja za kierownica rewelacyjna, "walenie' się w zakręty też duży plus, stosunkowo łatwe serwisowanie dzięki dostępnym materiałom na YT i wskazówką na forum. Tutaj szacunek tym którym się chce dzielić swoimi doświadczeniami.
Jedna z rzeczy dlaczego nie do końca jestem zadowolony z DL to praca silnika przy wyższych prędkościach. Mam założony dodatkowo deflektor od Dakojak i kufer 46 z tyłu. Przy prędkości powyżej 140 zaczyna się wężykowanie i brak pewnego zachowania na drodze. Jeżeli śmigasz obwodnicą Krakowa wiesz ze czasem dobrze jest mieć zapas i pewnie śmignąć szybciej lewym pasem. Na Fazerze FZ6 nie miałem z tym problemu szedł w takiej samej konfiguracji jak po sznurku. Wiem że ktoś skomentuje tak DL się nie jeździ, ale są przejazdy kiedy trzeba mieć możliwość bez stresu śmignąć szybciej. Silnik dostaje zadyszki gdy trzeba odwinąć manetkę powyżej 130. Taki urok zaakceptowałem tymczasowo ;-)

Jako że niejako podążam za twoimi przemyśleniami każda z Twoich recenzji wnosi wiele nowego do rozmyślań o nowym sprzęcie. Mierzyłem tak jak Ty na Tigera 800, ale kwoty jakie się pojawiały za nie do końca 100% igiełki raczej skłaniają do dołożenia różnicy i zakupu czegoś nowego. Na teraz DL650 jest takim pośrednim rozwiązaniem, ale już wiem że będę szukał dalej. Odnoszę wrażenie że taki Tiger 850 byłby dla mnie właściwym kierunkiem rozwoju. Myślałem też o nowym DL650 ale przy takiej różnicy w cenie warto dołożyć i przeskoczyć o klasę wyżej. Oglądając Twoje recenzję coraz bardziej się skłaniam by umówić się na jazdę próbna w salonie w Katowicach który tak polecasz.
Temat salonu Yamahy w Krakowie pozostawię bez komentarza, czytałem też Twoją opinię opublikowana na google maps. Zgadzam się że takie zachowania trzeba nagłaśniać i przestrzegać innych. Przed zakupem DL650 byłem w Hondzie Archer, tak by zobaczyć na nowego NC750 niestety mieli wszystko wysprzedane. Pamiętam że na pięterku rozmawiałem z uprzejmym Panem (niestety nie pamiętam nazwiska) który poświęcił mi czas. Wytłumaczył, wyjaśnił wspominając, że teraz są ograniczone dostawy i trzeba uzbroić się w cierpliwość. Generalnie motoru mi nie sprzedał ale siebie jako osobę i sprzedawcę zdecydowanie TAK i gdy pojawi się temat Hondy wiem że tam wrócę (nawet wiem po który model ;-))) tyle że cena Africa Twin w DTC jest poza moim zasięgiem finansowym....

Rafał dzięki za materiały na YT zawsze przyjemnie się ogląda i oczywiście posty na forum. Dzięki tym materiałom można podejmować lepsze decyzje.
LWG i bezpiecznych wypraw ! Czekam na następne materiały ;-)
Ocena: 5.88235%



Awatar użytkownika
Centrino
Administrator
Posty: 4491
Rejestracja: 30 wrz 2016, 17:55
Lokalizacja: DLU

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Centrino »

Jakie sprzęgło jest w tym motocyklu?? Hydrauliczne czy linka??


JAWA 350TS -> BMW F650 -> DL650 AK8 -> DL1050XT

Części, akcesoria motocyklowe https://dlmoto.pl/

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Centrino pisze:
04 cze 2021, 09:54
Jakie sprzęgło jest w tym motocyklu?? Hydrauliczne czy linka??
Cześć, Tiger 850 Sport ma anty-hoppingowe sprzęgło które załączamy za pomocą zwykłej linki jak w DL-650, tyle że w Tigerze działa sporo lżej, jest też regulacja fabrycznej klamki. Piona


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

piotr650 pisze:
04 cze 2021, 09:27
Jako że niejako podążam za twoimi przemyśleniami każda z Twoich recenzji wnosi wiele nowego do rozmyślań o nowym sprzęcie

Rafał dzięki za materiały na YT zawsze przyjemnie się ogląda i oczywiście posty na forum. Dzięki tym materiałom można podejmować lepsze decyzje.
LWG i bezpiecznych wypraw ! Czekam na następne materiały ;-)
Cześć Piotrze, wielkie dzięki za Twoje przemyślenia i pochlebny komentarz o moich filmach.
Faktycznie Triumph Tiger 850 Sport to ciekawa alternatywa dla Suzuki V-Strom 650, bo jest to sprzęt o osiągach, hamulcach, zawieszeniu sporo lepszym od Suzuki, a jednocześnie jest tańszy od V-Stroma 1050 i sporo od niego lżejszy (213 kg. zalany płynami), co daje odczucie lekkości i fenomenalnego przyspieszania zwłaszcza w temacie elastyczności.
Tym niemniej z czegoś ta niższa cena wynika, u mnie np. lewe łączenie czaszy ze zbiornikiem (wykonane z plastikowych listw) nieco trzeszczy pod dotykiem, Tiger 900 Rally Pro ma ten element wykonany z aluminium, na plus z kolei fantastyczna prostota połączeń za pomocą śrub imbusowych, dzięki czemu łatwo sobie poradzimy np. z wymianą filtra powietrza, oleju i samego oleju nie mówiąc już o wymianie szyby czy choćby zdemontowaniu czaszy.
Triumph nie stosuje tych śmiesznych patentów z przyklejonych do owiewek gumowych podkładek na taśmie dwustronnie klejącej
Póki co motocykl spełnia moje oczekiwania, ale nie traktuję go jako docelowego i pewnie po 4-5 latach będę chciał kupić coś z napędem na wał :) Z obecnych modeli wyborem byłby jedynie BMW R1250 GS Adventure ale.. w ostatnim kwartale 2021 roku ma się pojawić nowy Triumph Tiger 1200, ma być lżejszy, bardziej wytrzymały pod kątem jazdy off-road i ma mieć taki sam rodzaj silnika z wałem typu T-Plane, oraz zmienioną kolejnością zapłonu 1-3-2, czyli będzie to hit i wtedy zapewne kupię nowego Tigera ;) Piona
Załączniki
Triumph Tiger 850 Sport (Łapszanka).JPG
Triumph Tiger 850 Sport (Łapszanka).JPG (342.49 KiB) Przejrzano 2564 razy
BMW R1250 GS Adventure 2021.JPG
BMW R1250 GS Adventure 2021.JPG (492.82 KiB) Przejrzano 2566 razy


Iżu

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

Cześć i czołem Koledzy i Koleżanki, zapraszam na krótki filmik ze sprawdzenia oświetlenia drogi nocą w moim motocyklu - Triumph Tiger 850 Sport 8-)
Dodam tu iż ten sam reflektor LED zastosowano w Tigerze 900 GT / Rally i jest to według mnie jeden z najlepszych o ile nie najlepszy tego typu reflektor w obecnie dostępnych motocyklach, głównie przez idealne pokrycie drogi i obu poboczy - jasnym płaszczem światła.
Niestety moja kamerka - Garmin Virb Ultra 30 - nie oddaje właściwie jasności tego reflektora zaniżając ją, są też na filmie lekkie drgania wynikające z braku elektronicznej stabilizacji obrazu, mimo to zachęcam do poświęcenia tych kliku minut i obejrzenia mojego materiału :D



Przypominam że planuję niedługo porównanie działania reflektorów LED między motocyklami - Triumph Tiger 850 Sport (2021), Honda CRF1100 L Africa Twin (2020), Yamaha Tracer 700 (2020), Honda NC750 X DCT (2018) i ewentualnie Yamaha Tenere 700.
W celu dogrania terminu spotkania tej nagrywki utworzę nowy post 8-) Piona


Iżu

wojcimierz
A1
Posty: 43
Rejestracja: 03 kwie 2021, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: wojcimierz »


Iżu pisze:Z obecnych modeli wyborem byłby jedynie BMW R1250 GS Adventure ale.. w ostatnim kwartale 2021 roku ma się pojawić nowy Triumph Tiger 1200, ma być lżejszy, bardziej wytrzymały pod kątem jazdy off-road i ma mieć taki sam rodzaj silnika z wałem typu T-Plane, oraz zmienioną kolejnością zapłonu 1-3-2, czyli będzie to hit i wtedy zapewne kupię nowego Tigera ;) Piona
Wszyscy to znamy, brzmi jak starta płyta którą każdy producent odtwarza nam co roku pt. Model na rok xx będzie lżejszy, szybszy i będzie wyżej skakał Obrazek. Jeżeli to nie będzie zupełnie nowa odsłona danego motocykla to nie ma się co spodziewać rewolucji, a jedynie modelu z poprzedniego roku z kilkoma nowymi bajerami. Po drugie nie ma co się podniecać modelem na 2021 jeżeli tak jak piszesz zamierzasz kupić nowe moto za 5 lat tylko cieszyć się swoim, a za 5 lat pozytywnie się zaskoczyć przeskakując na nowe moto Obrazek. Pozdrawiam.


Wysłane z mojego SM-T825 przy użyciu Tapatalka



kawasaki versys 650 > honda vfr1200x crosstourer

Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: amfm »

Iżu pisze:
09 cze 2021, 15:13
Z obecnych modeli wyborem byłby jedynie BMW R1250 GS Adventure ale.. w ostatnim kwartale 2021 roku ma się pojawić nowy Triumph Tiger 1200, ma być lżejszy, bardziej wytrzymały pod kątem jazdy off-road i ma mieć taki sam rodzaj silnika z wałem typu T-Plane, oraz zmienioną kolejnością zapłonu 1-3-2, czyli będzie to hit i wtedy zapewne kupię nowego Tigera ;) Piona
A może przetestowałbyś Gutka V85TT. Widziałem na Twoim filmie, że planowałeś jazdę próbną - podobno już znieśli opłaty.



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

amfm pisze:
13 cze 2021, 18:50
A może przetestowałbyś Gutka V85TT. Widziałem na Twoim filmie, że planowałeś jazdę próbną - podobno już znieśli opłaty.
Cześć, tak oczywiście będzie jazda testowa V85TT, jestem w kontakcie z osobą decyzyjną Moto Guzzi na Polskę, więc prawdopodobnie dostanę ten motocykl na nieco dłużej 8-) Piona


Iżu

Awatar użytkownika
amfm
A1
Posty: 26
Rejestracja: 01 sty 2021, 11:08

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: amfm »

To czekam z niecierpliwością, szczególnie jako porównanie do nowego Tigera (850/900)



Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

amfm pisze:
14 cze 2021, 08:02
To czekam z niecierpliwością, szczególnie jako porównanie do nowego Tigera (850/900)
No powiem Ci że faktycznie to będzie ciekawe porównanie, wprawdzie Gutek jest nieco droższy, ale za to "ma wała" :D parametry silnika na papierze wyglądają podobnie, ale Tiger ma 3 gary i 12 zaworów, Gutek 2 i 4, z czego dwa z tytanu.
Gutek jest bardzo ładnym i stylowym motocyklem, najnowszy model ma w końcu opony bezdętkowe, bo zmieniono mocowanie szprych, no i jest sporo prostszy konstrukcyjnie, co na pewno ułatwia samodzielne serwisowanie 8-)


Iżu

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

A konkretnie co jest prostsze? ;)


null

Awatar użytkownika
Iżu
A+B+C+D
Posty: 2248
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:28
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: Iżu »

;)
prebenny pisze:
14 cze 2021, 18:32
A konkretnie co jest prostsze? ;)
Prebuś, choćby to że silnik Gutka jest chłodzony powietrzem i olejem, masz w nim także prosty rozrząd z łatwym dostępem do głowic, no i masz wał, czyli to o czym śnią i marzą ponoć wszyscy motocyklisci :mrgreen:


Iżu

Online
prebenny
A+B+C
Posty: 1633
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:58
Lokalizacja: Poznań

Re: Triumph Tiger 850 Sport (2021) - altermatywą dla Suzuki V-Strom 650 / 1050 (2021)

Post autor: prebenny »

W V-ce z zasady rozrząd jest bardziej skomplikowany niż w silnikach rzędowych.
Dla porównania - dla Skody Fabii 1.4 TDI 3 cylindry diesel rozrząd kompletny kosztuje ~450 zł. Opel Vectra 1.8 benzyna (R4) podobnie.
Suzuki Grand Vitara v6 - na chińskich częściach 1500 - na oryginalnych ponad 4 tysiące i podobnie Rover 75 v6 - tu na dobrej jakości częściach jest trochę taniej - 1400 same części acz mechanik jak zobaczył ten rozrząd to się za głowę chwycił :D

Analogicznie łańcuch jest rozwiązaniem znacznie prostszym rozwiązaniem niż wał więc to trochę dorabianie teorii pod tezę ;)


null

ODPOWIEDZ

Wróć do „Motocykle niesłuszne (czyli nie V-strom)”